Citat:
Den första länken har du använt flera gånger tidigare i det här forumet och även skickat till Disciplina. Tröttnar du aldrig på att mala om och om igen om samma tradiga sak? Du är värre än en dement gammal mjölnare som fortsätter att mala fast mjölet för länge sedan är mer finmalet än pulver. Nu har vi alltså en studie (2016) som gått igenom en enorm mängd data från hela världen och de kosntaterar: In only two of the 1654 cases is the variance of the female population significantly higher than the variance of the male population... The “greater male variability hypothesis” is confirmed. Länk.
Vidare skriver man i en forskningsgenomgång av intelligensskillnader från 2013: "This pattern was replicated in a population-representative sample of almost one-third of a million boys and girls tested on the Cognitive Abilities Test in the United Kingdom in the early 2000s: There were trivial differences in mean general intelligence and proportionately more boys than girls at the extremes (Strand et al. 2006). This pattern was replicated in the same test in a population-representative sample of 300,000+ students in grades 3 to 11 in the United States, with the authors concluding that, “The results showed an astonishing consistency in sex differences across countries, grades, cohorts, and test forms” (Lohman & Lakin 2009)."
Du sa?
Vidare skriver man i en forskningsgenomgång av intelligensskillnader från 2013: "This pattern was replicated in a population-representative sample of almost one-third of a million boys and girls tested on the Cognitive Abilities Test in the United Kingdom in the early 2000s: There were trivial differences in mean general intelligence and proportionately more boys than girls at the extremes (Strand et al. 2006). This pattern was replicated in the same test in a population-representative sample of 300,000+ students in grades 3 to 11 in the United States, with the authors concluding that, “The results showed an astonishing consistency in sex differences across countries, grades, cohorts, and test forms” (Lohman & Lakin 2009)."
Du sa?

(FB) Är kvinnor sämre på matematik?
(FB) Är kvinnor sämre på matematik?
(FB) Håller genusforskningens fundament på att vittra sönder?
(FB) Håller genusforskningens fundament på att vittra sönder?
Jag är trött på dina ständiga upprepningar du kör med när du inte har några nya argument. Mitt svar finner du här: (FB) Är kvinnor sämre på matematik?.
Ditt andra citat bemötte jag med följande svar här. Som jag tidigare påpekat är varken ASVAB eller Cognitive Abilities Tests (CogAT) IQ-test. För övrigt hänvisar jag till Disciplinas korrekta och mer uttömmande svar.
https://www3.rps205.com/programs/PublishingImages/Pages/Renaissance-Testing-/CogAT%20Information.pdf
Din senaste länkade studie från 2016 som du skickat till Disciplina med citatet "Men showed greater variability than women on the Full Scale IQ, the General Ability Index and on twelve of the fifteen subtests" är publicerad i en rasistisk tidskrift. Forskaren David Piffer är ju en vetenskapsrasist och förekommer ofta i chattforum och tycks ha täta kontakter med andra rasister och "white supremacists" som Emil Kirkegaard, John Fuerst, Dalliard med flera. Jag ber dig att i fortsättningen hänvisa till forskare som inte drivs av vare sig sexistisk eller rasistisk ideologi och vars vetenskapliga arbeten inte sponsras av rasistiska stiftelser.
(FB) Är kvinnor sämre på matematik? inklusive den rumänska studien som du i sedvanlig ordning kategoriskt förkastar.
Citat:
Den medfödda könsskillnaden är liten från början men förstärks under uppväxtåren och senare i livet då pojkar i högre grad än flickor uppmuntras att leka med byggsatser och andra leksaker som förbättrar den spatiala förmågan.
"The MRT is a widely used measure of sex differences in mental rotation, and studies typically report a male advantage on this task, with meta-analyses reporting Cohen's d for this difference ranging from .50 to 1.28"
Det är samma studie du själv citrat ur och som bl.a. konstaterar att könsskillnaderna finns redan hos barn. Länk
Det är samma studie du själv citrat ur och som bl.a. konstaterar att könsskillnaderna finns redan hos barn. Länk
Citat:
Nej, det har du aldrig sagt. I stället påstod du följande: "Detta gör dock varken min poäng eller skillnaden i spatial förmåga trivial... Så i genomsnitt så har 70-88% av all män bättre spatial förmåga än den genomsnittliga kvinnan." i ditt inlägg.
Ja, det är därför jag sa att den genomsnittliga skillnaden är trivial i betydelse, dock diskuterade vi om man generellt är bättre.
Vem som helst kan se att du anser männen helt överlägsna kvinnorna i spatial förmåga. Men läs vad JS Hyde säger i sin senaste artikel från 2016:
"Gender stereotypes hold that males outperform females in mathematics and spatial tests, and females outperform males on verbal tests. According to meta-analyses, however, among both children and adults, females perform equally to males on mathematics assessments. The gender difference in verbal skills is small and varies depending on the type of skill assessed (e.g., vocabulary, essay writing). The gender difference in 3D mental rotation shows a moderate advantage for males, but this gender difference occurs in the absence of a spatial curriculum in the schools. Meta-analyses of gender differences across a wide array of psychological qualities support the Gender Similarities Hypothesis, which states that males and females are quite similar on most — but not all — psychological variables."
Alltså en måttlig skillnad till männens fördel. Hursomhelst så finns en intressant artikel från 2016 om hur könsskillnaden i spatial förmåga kan minskas:
https://www.eurekalert.org/pub_releases/2016-10/afps-fst101116.php
"Framing spatial tasks as social eliminates gender differences"
Citat:
Jag hänvisar både till mitt senaste svar och Disciplinas samtliga svar angående stereotyphot och publikationsbias. Vad en okunnig och faktaresistent liten kvinnohatare som du anser har ingen betydelse för det allmänna forskningsläget stödjer både min och Disciplinas ståndpunkt.
Bara att effekten försvinner om man tar hänsyn till publikations bias samt att ingenting hände när man tog bort minuspoäng för att gissa fel. INGENTING.
Citat:
Har du redan förträngt faktumet att flickor i snitt har högre GPA och går fler matematikintensiva kurser (AP/Honor) än pojkar? De allra bästa flickorna behöver alltså i mindre utsträckning än pojkar anstränga sig för att få perfekta SAT-M och därmed kunna bli antagna till Harvard eller annat åtråvärt universitet.
Jupp, ändå är det fler män som presterar i toppen och det ändras inte av om det skulle visa sig att fler kvinnor som är sämre på matte skriver proven.
Svara nu på min fråga varför det är fler kvinnor än män som studerar på 28 av 50 toppuniversiteten. De får ju så dåliga resultat på SAT-M så då ska de inte kunna bli antagna. Med ditt synsätt att det går 2 män på 1 kvinna vid en IQ på 130 ska det inte kunna finnas mer än högst 33 % kvinnor på samtliga 50 elituniversitet.
Citat:
Nu var ju verkligheten tvärt om, Asiatiska barn kom till sämre familjer än adopterade från andra länder ändå presterade de bättre än Svenskar i allmänhet. (since non-Korean adoptees in Sweden tend to be adopted into even more favorable socio-economic family environments than their Korean-born peers.).
När det gäller svarta barn visar ju uppföljningsstudier att de tappat dessa fördelar i vuxen ålder och där är skillnaden fortfarande runt 1SD. Varför citerar du saker som stöder min ståndpunkt om du sedan skall argumentera emot dem?
När det gäller svarta barn visar ju uppföljningsstudier att de tappat dessa fördelar i vuxen ålder och där är skillnaden fortfarande runt 1SD. Varför citerar du saker som stöder min ståndpunkt om du sedan skall argumentera emot dem?
Ditt citat som naturligtvis saknar länk säger bara att icke-koreanska adoptivbarn tenderar att bli adopterade i ännu mer gynnsamma socioekonomiska familjemiljöer än deras koreanska diton. Som jag berättade tidigare är adopterande par generellt mer högutbildade och tjänar mer än par med biologiska barn.
Studier visar att svarta barn som växer upp hos vita och välutbildade adoptivföräldrar har åtskilliga fler IQ-poäng än de som växer upp hos sina biologiska svarta föräldrar.
Nu är det den senaste studien jag länkade till som räknas, dvs den där: http://www.mdpi.com/2079-3200/5/1/1/pdf (publicerad den 23 december 2016). Jag har ingen lust att upprepa mig så jag länkar till mitt svar.
Både vita och östasiatiska barn som återgår till sämre intellektuellt stimulerande miljö senare under barndomen förlorar också de extra IQ-poängen som de förvärvat under de tidigaste barnaåren. Det är känt att svarta barn och ungdomar generellt lever under betydligt sämre förhållanden med nedslitna bostäder, låg utbildningskvalitet och dåliga lärare, subkultur med sport och underhållning istället för böcker, ensamstående mammor med deras män antingen döda, försvunna eller i fängelse. Sådana faktorer bidrar givetvis inte till någon höjning av IQ. Brist på inlärda kunskaper gör att den kristalliserade intelligensen (gC) försämras.
Jag citerar naturligtvis inte saker som stödjer din ståndpunkt. Sluta med dina ohederliga debattmetoder.

" när jag förklarar varför ditt argument inte håller?