Citat:
Ursprungligen postat av
Znoopet
Hoppa av en buss mitt i skogen.
Inget motiv.
Ingen koppling.
Men gm måste ju ha varit där någon gång och fiskat eller jagat?
Ganska långsökt...
Något som ej stämmer
Att hoppa av en buss pga för mycket läsk i blåsan kan jag gå med på.
Men att hoppa av för att random mörda?
De fakta vi har i denna tråd: (behöver inte vara de samma som polisen har)
Den misstänkte gärningsmannen (MGM) är 20 år. Han bor i ett litet samhälle en bra bit från Hudiksvall.
Han brukar åka buss in till stan på kvällarna och träffa sin kompis som sköter bion.
Så gjorde han även den 22 december.
Han steg av vid Råbo, vilket var ovanligt. Det finns inget där utom, skog, skog, skog. Klockan närmar sig 10 på kvällen och det duggregnar.
En taxichaufför tycker synd om den ensamma gestalten som går i mörkret och regnet och ger honom skjuts.
Strax efter 10 ringer en privatperson Alarmcentralen, från en gård i närheten och rapporterar om att det bråkas i en gård där.
Nästan samtidigt ringer det kvinnliga offret till centralen och det manliga offret tar telefonen och säger: Det finns en man här som säger att han inte minns vem han är.
Då börjar gärningsmannen sitt angrepp.
Efter 13 minuter anländer polisen till platsen. Offren lever men dör senare i ambulansen.
Polisen rycker ut i stor skala och man använder en hund för att spåra förövaren som sprungit till skogs. Man har till och med en helikopter på plats.
På området finns bara tre olika hus. I det ena påträffas de båda offren. I det andra bor det manliga offret med sin fru som just gett sig iväg i jobb och i det tredje påträffas en sönderslagen glasruta och det finns troligen blod inne i huset.
Polisen varnar alla boende runt sjön att det finns en galning lös.
Hunden får upp lukten och man följer spåren som ibland bara går i cirkel (troligen har en GPS använts och personen går så långsamt att den laggar och visar fel ibland) och spåren slutar tvärt vid en väg.
Nästa morgon står MGM vid en busshållplats och någon tycker (igen) synd om honom och ger honom lift till sjukhuset.
På sjukhuset reagerar de på hans handskada och larmar polisen.
Han begärs häktad.
Han hävdar att han inte åkt buss, att han försökt göra inbrott och att han själv slagits ner och varit avsvimmad hela natten.
MGM är ung, han är intelligent och han mår illa psykiskt. För ungefär ett och ett halvt år sedan tycks något inträffat i hans liv som gjorde att han förlorade motivationen eller orken för skolarbetet och han skrev inte studenten som det var tänkt.
Han klagade på "att det är så lätt att döda någon" och han ville ha hjälp att slippa dessa tvångstankar och sökte sig till mentalvården och blev intagen en vecka.
Samma kväll som våldet skedde har han sagt åt sin kompis att "i morgon är jag död eller står på första sidan på tidningen".
Sammanfattningsvis hävdar jag att killen var med om något som knäckte honom för ett och ett halvt år sedan - troligen hör det ihop med: det är så lätt att döda någon.
Eller med andra ord, folk är så oskyddade.
Och jag tror att han hade planer på att stoppa den riktiga gärningsmannen, men hann inte.
Jag tror att det var han som bröt sig in i huset och att han skar sig på fönstret och att det är hans blod både i det huset och i skogen. För jag tror att han sprang för sitt liv och fortsatte med det hela natten.
Det finns inget annat blod på honom än hans eget. Och den kvinnliga bilisten som körde honom till sjukhuset såg inget blod.
Nåja, jag torde ha fått med alla kända fakta - i en logisk följd. Även om de som håller på MGM som skyldig, inte tycker samma sak!