Citat:
Ursprungligen postat av
Honan6
"Men också pojkarnas påstående att det var fler är JM som ville ha sex med dom."
Just därför undrar jag om den 33-åriga Eskilstunakvinna som drivit det tvångsstängda HVB-hemmet i Kramfors kanske var/är kompis med JM och varit med i sexlekarna. IVO stängde ju bl a hemmet efter orosanmälan, eftersom flera sett personalen umgås intimt med ungdom på hemmet.
Jag har inte kunnat hitta några kopplingar mellan
Mel*k Yilm*z/MY (*=e,a, f. 830407)
i bolaget Englacare AB som drev hemmet i
Klockestrand/Kramfors
och JM,
utöver att dom båda var från Eskilstuna, drev hem inom "flyktingbranschen" och båda hade smak för sex med pojkarna på sina hem.
Om jag orkar ska jag försöka göra en sammanställning över liknande fall. Om det "råkar" finnas två sådana fall i Eskilstuna så väcker det en oro att det inte är så ovanligt.
SVT uppger att MY/Englacare debiterade ett "grundpris" på 1 850:- per barn och dygn.
http://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/grava-brister-pa-det-utpekade-hvb-hemmet
1 850 x 365 = 675 250:- per barn och år.
Hemmet inrymdes i vad som varit en skola och skulle inrymma 20 ensamkommande.
Hur många barn det fanns på hemmet när det stängdes är oklart eftersom det lämnats motstridiga uppgifter om detta. Det kan ha varit tre.
Citat:
Ursprungligen postat av
Remark
Företaget är inte momsregistrerad, noterade jag. Lite udda.
Visst är det lite udda, men om deras huvudsakliga inkomst är ersättning för vård av barn som inte är momspliktig (väl?) så skulle syftet med momsregistreringen vara att dra av moms för omkostnader. Jag vet inte om man får momsregistrera en verksamhet som inte har några momsbelagda inkomster bara för att få göra avdrag?
Möjligen kan ju avsaknaden av momsregistrering underlätta redovisning och kanske även underlätta, ur skatteverkets synpunkt, icke optimal, bokföring.
ID-kontroller bidrog säkert till att tillströmningen och "kundunderlaget" minskade.
–