2017-02-23, 22:53
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sudfunk
Eskilstunaifokus verkar vara ytterliggare en i raden av pro SD och anti etablissemanget (och då speciellt socialdemokraterna och Stefan Löfven). Skriver "neger" och kallar imamer för pyjamasgubbar. Inte speciellt konstigt att de visar en opixlad bild på Älskling. Inte en källa jag skulle hänvisa till mao.

Det var mitt misstag att efter att sett "Eskilstuna" trott att det var ekuriren.se utan att titta ordentligt.
Rubriken, bilden och texten var anmärkningsvärd och det var därför jag skrev om den.
Jag borde ha kollat bättre.
Å andra sidan skrivs det ju en del märkligt i tidningar också.
Jag bläddrade lite mer på sajten nu, och såg lite av det du skriver om...
Nu vet vi vad det är.

Citera
2017-02-23, 22:56
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Jag började för ett tag sedan med en sammanställning över liknande fall, men jag avslutade den aldrig.

Märkligt nog får fallen väldigt lite uppmärksamhet.

Att ta på sig uppgiften att ta hand om unga människor som är i en utsatt position och i beroendeställning till den som driver hemmen är ju inte bara en affärsrörelse, det innebär ju ett ansvar också.

Att i den ställningen, som de som driver hemmen är, utnyttja de unga sexuellt är IMO ytterst motbjudande och måste väl rimligtvis vara kriminellt?

Jag har ingen samlad statistik, men vi vet ju att för JM var det inget brott att ha sex med sina 15 och 16-åriga skyddslingar enligt åklagaren Anna Asklöf.

Pojkarna som rapporterade om JMs sex beskrev både trekant och flera sexintresserade i "JMs närhet".

"Vid ett tillfälle ska de ha varit alla tre i sängen samtidigt. Andra tillfällen har främst Omid haft sex med kvinnan. Då har Tariq filmat sexakten mellan de två. Enligt pojkarna har också andra personer i kvinnans närhet kommit till pojkarna och velat ha sex."

http://www.ekuriren.se/nyheter/har-har-chefen-for-boendet-sex-med-flyktingpojkar-hotade-att-fa-oss-utvisade/

Hade det varit etniskt svenska ungdomar som råkat ut för något liknande i skolan av gympaläraren, på skolresa, ridläger m.m hade det blivit ett jäkla liv. Vilket ramaskri det skulle blivit. Tidningarna hade frossat i detta sida upp och sida ner.

I det här fallet verkar tydligen rättssamhället och media inte bry sig, trots att dessa ungdomar är extremt utsatta och inte har någon annan i det här samhället att vända sig till. Det är bedrövligt att åklagaren tycker det är helt legitimt att JM som tjänade pengar på sin verksamhet även hade rätt att utnyttja pojkarna sexuellt
Citera
2017-02-23, 23:10
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Hade det varit etniskt svenska ungdomar som råkat ut för något liknande i skolan av gympaläraren, på skolresa, ridläger m.m hade det blivit ett jäkla liv. Vilket ramaskri det skulle blivit. Tidningarna hade frossat i detta sida upp och sida ner.

I det här fallet verkar tydligen rättssamhället och media inte bry sig, trots att dessa ungdomar är extremt utsatta och inte har någon annan i det här samhället att vända sig till. Det är bedrövligt att åklagaren tycker det är helt legitimt att JM som tjänade pengar på sin verksamhet även hade rätt att utnyttja pojkarna sexuellt

Det ser ut för mig som en dubbelmoral utan motstycke.
Var kommer den från?

I JMs fall så har ett av hennes uttalanden gjort intryck på mig:

"Det finns så mycket pengar i den här branschen att man är beredd att gå över lik."
http://www.ekuriren.se/nyheter/chefen-om-anklagelserna-efter-sexfilmen-med-flyktingpojkarna-smutskastning/

I ljuset av att hon nu är misstänkt för två mord och ett mordförsök så är det uttalandet extra märkligt.

Men också pojkarnas påstående att det var fler är JM som ville ha sex med dom.

Vad är det som händer?
Missvisningar på moraliska kompasser har jag sett och hört talas om, men det här går mycket längre.

Citera
2017-02-23, 23:27
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Det ser ut för mig som en dubbelmoral utan motstycke.
Var kommer den från?

I JMs fall så har ett av hennes uttalanden gjort intryck på mig:

"Det finns så mycket pengar i den här branschen att man är beredd att gå över lik."
http://www.ekuriren.se/nyheter/chefen-om-anklagelserna-efter-sexfilmen-med-flyktingpojkarna-smutskastning/

I ljuset av att hon nu är misstänkt för två mord och ett mordförsök så är det uttalandet extra märkligt.

Men också pojkarnas påstående att det var fler är JM som ville ha sex med dom.

Vad är det som händer?
Missvisningar på moraliska kompasser har jag sett och hört talas om, men det här går mycket längre.

"Men också pojkarnas påstående att det var fler är JM som ville ha sex med dom."

Just därför undrar jag om den 33-åriga Eskilstunakvinna som drivit det tvångsstängda HVB-hemmet i Kramfors kanske var/är kompis med JM och varit med i sexlekarna. IVO stängde ju bl a hemmet efter orosanmälan, eftersom flera sett personalen umgås intimt med ungdom på hemmet.
Citera
2017-02-23, 23:41
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
"Men också pojkarnas påstående att det var fler är JM som ville ha sex med dom."

Just därför undrar jag om den 33-åriga Eskilstunakvinna som drivit det tvångsstängda HVB-hemmet i Kramfors kanske var/är kompis med JM och varit med i sexlekarna. IVO stängde ju bl a hemmet efter orosanmälan, eftersom flera sett personalen umgås intimt med ungdom på hemmet.

" Enligt anmälan ska flera av tonårspojkarna även ha besökt ägarens privata hem i en stad i mellansverige.
Några dagar senare lämnar polisen samma information till IVO där det även framgår att ägaren till HVB-hemmet presenterat en av pojkarna som sin nya man och att de uppträtt intimt med varandra. De uppseendeväckande uppgifterna finns i ett inspektionsprotokoll som IVO upprättat efter flera inspektioner på HVB-hemmet i Kramfors.
Sov över hos ägaren
En av pojkarna har bekräftat för IVO att han och ytterligare en pojke övernattat hemma hos ägaren."

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/ivo-stanger-hvb-hem-i-kramfors
Citera
2017-02-23, 23:54
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Här kan man klicka på lite olika namn på styrelseledamöter där JM har, eller har haft sina fingrar med......

https://purehelp.se/company/details/pangelius_familjehemsvaard_ab/5590316823
Citera
2017-02-24, 00:04
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
" Enligt anmälan ska flera av tonårspojkarna även ha besökt ägarens privata hem i en stad i mellansverige.
Några dagar senare lämnar polisen samma information till IVO där det även framgår att ägaren till HVB-hemmet presenterat en av pojkarna som sin nya man och att de uppträtt intimt med varandra. De uppseendeväckande uppgifterna finns i ett inspektionsprotokoll som IVO upprättat efter flera inspektioner på HVB-hemmet i Kramfors.
Sov över hos ägaren
En av pojkarna har bekräftat för IVO att han och ytterligare en pojke övernattat hemma hos ägaren."

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/ivo-stanger-hvb-hem-i-kramfors

Här finns det nog anledning att kolla om den 33-åriga "ägarinnan" till Kramforshemmet har kopplingar till JM. Enligt uppgifter har hon gymnasium som högsta utbildning och det fanns ingen utbildad personal över huvud taget på hemmet i Kramfors. Det luktar "bulvan" här, eller så fick hon idén på egen hand. Bolaget är registrerat 2016-02-17, dagen efter det skrevs i media om att Arbogahemmet fått stänga. Kan vara möjligt att denna M*l*k **lm*z hade i uppgift att starta flera hem, så att kommersen kunde fortsätta vidare. Eller så är det ytterligare en sexhungrig kvinna som ser lättförtjänta pengar. Gossarna kan ju ha släkt som betalar för giftermål t ex.

Här är länk till info om bolaget som har utdelningsadress i Eskilstuna http://www.allabolag.se/5590516109/verksamhet
Citera
2017-02-24, 00:18
Medlem
Citat:
Här finns det nog anledning att kolla om den 33-åriga "ägarinnan" till Kramforshemmet har kopplingar till JM. Enligt uppgifter har hon gymnasium som högsta utbildning och det fanns ingen utbildad personal över huvud taget på hemmet i Kramfors. Det luktar "bulvan" här, eller så fick hon idén på egen hand. Bolaget är registrerat 2016-02-17, dagen efter det skrevs i media om att Arbogahemmet fått stänga. Kan vara möjligt att denna M*l*k **lm*z hade i uppgift att starta flera hem, så att kommersen kunde fortsätta vidare. Eller så är det ytterligare en sexhungrig kvinna som ser lättförtjänta pengar. Gossarna kan ju ha släkt som betalar för giftermål t ex.

Här är länk till info om bolaget som har utdelningsadress i Eskilstuna http://www.allabolag.se/5590516109/verksamhet

Företaget är inte momsregistrerad, noterade jag. Lite udda.
Citera
2017-02-24, 09:30
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:

Jag har inte kunnat hitta några kopplingar mellan
Mel*k Yilm*z/MY (*=e,a, f. 830407)
i bolaget Englacare AB som drev hemmet i Klockestrand/Kramfors

och JM,
utöver att dom båda var från Eskilstuna, drev hem inom "flyktingbranschen" och båda hade smak för sex med pojkarna på sina hem.

Om jag orkar ska jag försöka göra en sammanställning över liknande fall. Om det "råkar" finnas två sådana fall i Eskilstuna så väcker det en oro att det inte är så ovanligt.

SVT uppger att MY/Englacare debiterade ett "grundpris" på 1 850:- per barn och dygn.
http://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/grava-brister-pa-det-utpekade-hvb-hemmet

1 850 x 365 = 675 250:- per barn och år.
Hemmet inrymdes i vad som varit en skola och skulle inrymma 20 ensamkommande.
Hur många barn det fanns på hemmet när det stängdes är oklart eftersom det lämnats motstridiga uppgifter om detta. Det kan ha varit tre.

Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Företaget är inte momsregistrerad, noterade jag. Lite udda.

Visst är det lite udda, men om deras huvudsakliga inkomst är ersättning för vård av barn som inte är momspliktig (väl?) så skulle syftet med momsregistreringen vara att dra av moms för omkostnader. Jag vet inte om man får momsregistrera en verksamhet som inte har några momsbelagda inkomster bara för att få göra avdrag?

Möjligen kan ju avsaknaden av momsregistrering underlätta redovisning och kanske även underlätta, ur skatteverkets synpunkt, icke optimal, bokföring.

ID-kontroller bidrog säkert till att tillströmningen och "kundunderlaget" minskade.

Senast redigerad av lasternassumma 2017-02-24 kl. 09:35.
Citera
2017-02-24, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
DN, jag kan inte läsa den

Kan du lägga ut den, snälla

Försöktemen den är låst för mig också nu 😳😫
Citera
2017-02-24, 12:16
Medlem
Citat:
Inte för att jag vill ta ifrån LGW äran, men...
Jag tror jag kan påstå, utan att överdriva, att jag var först på den bollen...

(FB) Arboga: Mord på Aki Olavi Paasila, 2015-08-08 och Göran Möller, 2016-08-03

2016-08-04, 21:41, dvs. ca 22 timmar efter mordet på Göran...

Notera att uppgiften om Ferrarin var fel. Det var någon annan flyktingbaronessa och eller socionom i Eskilstuna som åkte Ferrari, som jag förstått. Uppgiften kom från tråden om sex med flyktingpojkar, om jag minns rätt.

Absolut, jag vet. Därav antydde jag även det i mitt inlägg, att det varit uppe här innan 😉
Citera
2017-02-24, 13:22
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Jag har inte kunnat hitta några kopplingar mellan
Mel*k Yilm*z/MY (*=e,a, f. 830407)
i bolaget Englacare AB som drev hemmet i Klockestrand/Kramfors

och JM,
utöver att dom båda var från Eskilstuna, drev hem inom "flyktingbranschen" och båda hade smak för sex med pojkarna på sina hem.

Om jag orkar ska jag försöka göra en sammanställning över liknande fall. Om det "råkar" finnas två sådana fall i Eskilstuna så väcker det en oro att det inte är så ovanligt.

SVT uppger att MY/Englacare debiterade ett "grundpris" på 1 850:- per barn och dygn.
http://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/grava-brister-pa-det-utpekade-hvb-hemmet

1 850 x 365 = 675 250:- per barn och år.
Hemmet inrymdes i vad som varit en skola och skulle inrymma 20 ensamkommande.
Hur många barn det fanns på hemmet när det stängdes är oklart eftersom det lämnats motstridiga uppgifter om detta. Det kan ha varit tre.

Visst är det lite udda, men om deras huvudsakliga inkomst är ersättning för vård av barn som inte är momspliktig (väl?) så skulle syftet med momsregistreringen vara att dra av moms för omkostnader. Jag vet inte om man får momsregistrera en verksamhet som inte har några momsbelagda inkomster bara för att få göra avdrag?

Möjligen kan ju avsaknaden av momsregistrering underlätta redovisning och kanske även underlätta, ur skatteverkets synpunkt, icke optimal, bokföring.

ID-kontroller bidrog säkert till att tillströmningen och "kundunderlaget" minskade.

Såsom jag vet kan man inte göra avdrag för moms utan momspliktiga intäkter, det går inte.
Har två företag, ett med och ett utan momsregistrering. Endast i det med momsintäkter kan avdrag för moms göras. För det som köps av det icke-momsregistrerade företaget, blir även momsen en ren kostnad.
Om deras verksamhet inte var momsregistrerade är sannolikt inte heller intäkterna momspliktiga - annars hade man nog tagit möjligheten att få lyfta moms för inköpen. Brist på intresse av att få in pengar verkar ju inte ha funnits....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in