2017-02-23, 12:14
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustLikeMoney
Var kan man läsa mer om felaktigheten med Ferrarin? Det har jag missat iaf!

Jag tror att det var här uppgiften om ferrarin först dök upp:
(FB) Kvinnlig chef på flyktingboende tvingade pojkar till sex

Senare, kanske runt 10-20e augusti 2016 kartlades alla JMs bilar, privata och registrerade på företaget.
Jag minns inte säkert, men jag tror att det var en privat och tre bilar på företaget.
Då ingen av dessa var en Ferrari så avfördes "ferrarispåret".
Jag har för mig att jag sett uppgift och t.o.m. bild på en annan flyktingbaronessa/socionom i Eskilstuna som körde Ferrari. Bl.a. från en parkering utanför ett köpcenter i Eskilstuna, men också centralt i Eskilstuna.

Om JM ändå kört Ferrari under en period, så kan den ju varit hyrd eller skriven på "målvakt" eller vad det heter när det gäller bilar (bilvakt?). En Ferrari är ju ändå lite uppseendeväckande, så jag tror att det skulle finnas vittnen som sett henne köra en sådan, om hon gjort det. Jag tror också att de flesta ferrariägare har garage och det undrar jag om JM hade, med tanke på parkeringsvanor och en ganska stor samling parkeringsböter.

Citera
2017-02-23, 12:44
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Jag tror att det var här uppgiften om ferrarin först dök upp:
(FB) Kvinnlig chef på flyktingboende tvingade pojkar till sex

Senare, kanske runt 10-20e augusti 2016 kartlades alla JMs bilar, privata och registrerade på företaget.
Jag minns inte säkert, men jag tror att det var en privat och tre bilar på företaget.
Då ingen av dessa var en Ferrari så avfördes "ferrarispåret".
Jag har för mig att jag sett uppgift och t.o.m. bild på en annan flyktingbaronessa/socionom i Eskilstuna som körde Ferrari. Bl.a. från en parkering utanför ett köpcenter i Eskilstuna, men också centralt i Eskilstuna.

Om JM ändå kört Ferrari under en period, så kan den ju varit hyrd eller skriven på "målvakt" eller vad det heter när det gäller bilar (bilvakt?). En Ferrari är ju ändå lite uppseendeväckande, så jag tror att det skulle finnas vittnen som sett henne köra en sådan, om hon gjort det. Jag tror också att de flesta ferrariägare har garage och det undrar jag om JM hade, med tanke på parkeringsvanor och en ganska stor samling parkeringsböter.

Det låter ju troligt ändå, kommer ihåg att det späddes på när det kom fram att ex-maken dött och alla trodde hon fått ut livförsäkringen, men det fick hon ju aldrig. Så att hon skulle haft råd med Ferrari ser jag som svårt. Men då är det utrett iaf.
Citera
2017-02-23, 13:36
Medlem
Baborskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chesb
Nu uttalar sig GW (som många här inne redan påpekat för länge sedan) om likheterna med Knutby. Inte sett denna artikeln i tråden, så delar den här:

http://www.dn.se/nyheter/leif-gw-persson-arbogafallet-liknar-knutby/

Är en kombo av Knutby och morden i Dalby stenbrott dec 2014. Där maxade Jon*as R*nnem*rk upp försäkringar upp till hårfästet på frun, utan hennes vetskap.
Citera
2017-02-23, 16:31
Medlem
Citat:
Det låter ju troligt ändå, kommer ihåg att det späddes på när det kom fram att ex-maken dött och alla trodde hon fått ut livförsäkringen, men det fick hon ju aldrig. Så att hon skulle haft råd med Ferrari ser jag som svårt. Men då är det utrett iaf.
Med tanke på att en ferrari inte behöver vara ny så kan man få tag påsen för 500 000-600 000, med tanke på summorna som ramlade in från flyktingbarnen är det inte några problem ekonomiskt.
Va väl på Gotland nån asylsnubbe som körde på nån tjej i fyllan med sin ferrari här om Året?
Citera
2017-02-23, 16:33
Medlem
ArseneLupins avatar
Sommarstugemorden: Mordmisstänkt 25-åring fortsatt häktad
Citat:
I början på veckan överklagade 25-åringen häktningsbeslutet till Svea hovrätt.Men hovrätten gör ingen annan bedömning än Västmanlands tingsrätt och avslår hans begäran.

Nästa fredag, den 3 mars, ska åtal vara väckt mot 25-åringen men det troligaste är att åklagarna Johan Fahlander och Jessica Wenna kommer begära 25-åringen fortsatt häktad.
http://www.vlt.se/blaljus/brott/sommarstugemorden-mordmisstankt-25-aring-fortsatt-haktad
Citera
2017-02-23, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baborska
Är en kombo av Knutby och morden i Dalby stenbrott dec 2014. Där maxade Jon*as R*nnem*rk upp försäkringar upp till hårfästet på frun, utan hennes vetskap.

Jonas utförde "hantverket" själv dock.
Citera
2017-02-23, 18:23
Medlem
lasternassummas avatar
ekuriren.se har tänkt till lite och skrivit en kort artikel om:

Göran Möllers mördare!

Artikeln inleds:
"Mohammad Rajabie slipper nu straff för de andra brott han begått, efter erkännandet av mordet på Göran Möller och mordförsöket på Anki Möller vid sommarstugan i Arboga."

Det är inget nytt i artikeln, men den är lite lustigt skriven IMO.
Artikeln toppas med en stor, opixlad bild på MR.

Så här avslutas artikeln:
"...vet ju hur svårt det kan vara i domstolarna, när det gäller att döma ungdomar och man vet ju inte åldern på Rajabie!"

Det finns inget i artikeln om JM eller om MRs relation till JM.

Citera
2017-02-23, 22:00
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
ekuriren.se har tänkt till lite och skrivit en kort artikel om:

Göran Möllers mördare!

Artikeln inleds:
"Mohammad Rajabie slipper nu straff för de andra brott han begått, efter erkännandet av mordet på Göran Möller och mordförsöket på Anki Möller vid sommarstugan i Arboga."

Det är inget nytt i artikeln, men den är lite lustigt skriven IMO.
Artikeln toppas med en stor, opixlad bild på MR.

Så här avslutas artikeln:
"...vet ju hur svårt det kan vara i domstolarna, när det gäller att döma ungdomar och man vet ju inte åldern på Rajabie!"

Det finns inget i artikeln om JM eller om MRs relation till JM.

Kan du länka? Hittar ingen artikel på ekuriren med det innehållet, avpixlad bild eller namnet på MR?
Citera
2017-02-23, 22:10
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Kan du länka? Hittar ingen artikel på ekuriren med det innehållet, avpixlad bild eller namnet på MR?

Sorry, dubbelmiss av mig:
– Jag brukar länka, men missade det den här gången.
– Det var inte ekuriren som jag trodde. Det var eskilstunaifokus.

När jag såg att den just kommit upp och "Eskilstuna" så drog jag en slutsats för snabbt.

Här är i alla fall länken:

https://eskilstunaifokus.wordpress.com/2017/02/23/arbogamordaren/

PS: Jag vet inte vad "eskilstunaifokus" är, men så här presenterar dom sig:
"Aktuella händelser, såväl allmänna som politiska, i Eskilstuna och Torshälla i bild och text. Nytt är, att kategorin ”Världen och Sverige” tillkommit!"

Senast redigerad av lasternassumma 2017-02-23 kl. 22:12. Anledning: PS
Citera
2017-02-23, 22:14
Medlem
Honan6s avatar
Nu börjar jag verkligen undra vad det är med Eskilstuna, kvinnor och HVB-hem.

IVO har stängt ett hem i Kramfors som ägs av en 33-årig kvinna i Eskilstuna. Hon ska bl a ha setts ha intimt umgänge med en ungdom och orosanmälan hade gjorts av polis i Mälardalen. Kan denna M'l*k **lm*z ha koppling till 42-åringen och gått i samma "skola"?

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=110&artikel=6637443
Citera
2017-02-23, 22:36
Medlem
Citat:
Sorry, dubbelmiss av mig:
– Jag brukar länka, men missade det den här gången.
– Det var inte ekuriren som jag trodde. Det var eskilstunaifokus.

När jag såg att den just kommit upp och "Eskilstuna" så drog jag en slutsats för snabbt.

Här är i alla fall länken:

https://eskilstunaifokus.wordpress.com/2017/02/23/arbogamordaren/

PS: Jag vet inte vad "eskilstunaifokus" är, men så här presenterar dom sig:
"Aktuella händelser, såväl allmänna som politiska, i Eskilstuna och Torshälla i bild och text. Nytt är, att kategorin ”Världen och Sverige” tillkommit!"

Eskilstunaifokus verkar vara ytterliggare en i raden av pro SD och anti etablissemanget (och då speciellt socialdemokraterna och Stefan Löfven). Skriver "neger" och kallar imamer för pyjamasgubbar. Inte speciellt konstigt att de visar en opixlad bild på Älskling. Inte en källa jag skulle hänvisa till mao.
Citera
2017-02-23, 22:45
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Nu börjar jag verkligen undra vad det är med Eskilstuna, kvinnor och HVB-hem.

IVO har stängt ett hem i Kramfors som ägs av en 33-årig kvinna i Eskilstuna. Hon ska bl a ha setts ha intimt umgänge med en ungdom och orosanmälan hade gjorts av polis i Mälardalen. Kan denna M'l*k **lm*z ha koppling till 42-åringen och gått i samma "skola"?

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=110&artikel=6637443

Jag började för ett tag sedan med en sammanställning över liknande fall, men jag avslutade den aldrig.

Märkligt nog får fallen väldigt lite uppmärksamhet.

Att ta på sig uppgiften att ta hand om unga människor som är i en utsatt position och i beroendeställning till den som driver hemmen är ju inte bara en affärsrörelse, det innebär ju ett ansvar också.

Att i den ställningen, som de som driver hemmen är, utnyttja de unga sexuellt är IMO ytterst motbjudande och måste väl rimligtvis vara kriminellt?

Jag har ingen samlad statistik, men vi vet ju att för JM var det inget brott att ha sex med sina 15 och 16-åriga skyddslingar enligt åklagaren Anna Asklöf.

Pojkarna som rapporterade om JMs sex beskrev både trekant och flera sexintresserade i "JMs närhet".

"Vid ett tillfälle ska de ha varit alla tre i sängen samtidigt. Andra tillfällen har främst Omid haft sex med kvinnan. Då har Tariq filmat sexakten mellan de två. Enligt pojkarna har också andra personer i kvinnans närhet kommit till pojkarna och velat ha sex."

http://www.ekuriren.se/nyheter/har-har-chefen-for-boendet-sex-med-flyktingpojkar-hotade-att-fa-oss-utvisade/

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in