2017-02-23, 07:41
Avstängd
Timothy.McVeighs avatar
Liknande kängor med stålhätta hade jag när jag var yngre och riskerade att råka illa ut och en spark på smalbenet eller annat känsligt ställe sätter dom flesta ur spel och är helt lagligt, Dessa kan också verka avskräckande för motståndarna.
http://armygross.se/skor/militarkangor-skor/brandit-phantom-kangor-med-stalhatta-10-hals/

Det enklaste är annars att träna lite på ett gym så du får upp självsäkerheten och undviker farliga situationer klarar du dig långt på.
Citera
2017-02-23, 07:58
Medlem
0.999...s avatar
Kanske går jag lite utanför trådens ram men ändå. Jag inbillar mig att hagelpatroner är lätt tillgängliga iaf. för varje bondpojk med en någotsånär utvecklad vänskapskrets. Med en rudimentär verkstad kan detta kombineras med ett tjockare stålrör och en enklare fjäderupphängd avfyrningsmekanism.

Vid ett ev. trångmål så använd tyngden i själva röret som självförsvar och som sista utväg avfyra patronen. Det borde vara tillräckligt.

Men är tanken att vapnet skall klara sig igenom uppmärksamhet från staten och dess hantlangare över tiden tills det är dags?
Citera
2017-02-23, 08:25
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lowplacelikehome
Får du plats med den i handsfacket på bilen?

Nej men under förarsätet, under filten i baksätet men då är det inte greppbar direkt. Ska lägga en färgsprej i förardörren att ha och förblinda en aggressiv angripare, som försöker sticka in huvet genom rutan. Rattkryckan kan också komma till heders nu när de avkodar bilnycklarna. Och den är tung, en rejäl påk.
Citera
2017-02-23, 12:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wargar
Angande klader sa finns det ju faktiskt kevlarforstarkta jeans som ser ut precis som vanliga.
Javligt skona ar dem ocksa!
Är dom tunga på? Kan tänka att det känns klumpigt. I och för sig har provat kevlar handskar som kände som vanliga handskar.
Citera
2017-02-23, 12:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Timothy.McVeigh
Liknande kängor med stålhätta hade jag när jag var yngre och riskerade att råka illa ut och en spark på smalbenet eller annat känsligt ställe sätter dom flesta ur spel och är helt lagligt, Dessa kan också verka avskräckande för motståndarna.
http://armygross.se/skor/militarkangor-skor/brandit-phantom-kangor-med-stalhatta-10-hals/

Det enklaste är annars att träna lite på ett gym så du får upp självsäkerheten och undviker farliga situationer klarar du dig långt på.
Också haft stålhetta förut. Känns klumpigt som bara den. Svårt att sparka.

Nu snackar vi om vapen ändå, men gymmet är en självklarhet för en överlevare.
Citera
2017-02-24, 00:53
Medlem
wargars avatar
Citat:
Är dom tunga på? Kan tänka att det känns klumpigt. I och för sig har provat kevlar handskar som kände som vanliga handskar.

Nej dem jag testat kanns nastan precis som vanliga jeanse, lite tyngre kanske men inte obekvamt.
Citera
2017-02-24, 06:36
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ja kommer du ihåg den här,
Livstid för mord med stilettklack
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18703496.ab
Toppen, här har vi ett sätt att bypassa knivlagen. Nöjer du dig med att stämpla busarna så är saken biff!
Citera
2017-02-24, 08:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Toppen, här har vi ett sätt att bypassa knivlagen. Nöjer du dig med att stämpla busarna så är saken biff!
Hmm ja, jag hade i alla fall glömma den där storyn. Dom där typen av skor kan väga lite, klacken funkar som en shank. Rätt i halsen på gubben.
Citera
2017-02-24, 08:22
Bannlyst
Citat:
Nej dem jag testat kanns nastan precis som vanliga jeanse, lite tyngre kanske men inte obekvamt.
Ok. Finns väl en marknad för använda kevlar kläder? Kommer ihåg knivhandskar var löjligt dyra. Det var ju en evighet sen sock.
Citera
2017-02-24, 09:18
Medlem
Ambelains avatar
Citat:
Angande klader sa finns det ju faktiskt kevlarforstarkta jeans som ser ut precis som vanliga.
Javligt skona ar dem ocksa!
Det finns ju handskar också, som är förstärkta.
Dörrvakter och annat liknande pack brukar ju bära såna för att kunna hantera knivattacker.

Annars kan jag ju också rekommendera flytväst.
Ja, det låter kanske jättedumt, men flytvästen är faktiskt ett otroligt bra skydd mot kniv.
Särskilt tjockare flytvästar, då tjockleken stoppar kniven från att tränga in för lång i kroppen

Dessa tjocka flytvästar brukar dessutom ha uppfällbart "nackstöd", och det behöver jag väl inte säga att det ger ett mycket bra skydd mot knivattacker mot halspulsådern.
Citera
2017-02-24, 09:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ambelain
Det finns ju handskar också, som är förstärkta.
Dörrvakter och annat liknande pack brukar ju bära såna för att kunna hantera knivattacker.

Annars kan jag ju också rekommendera flytväst.
Ja, det låter kanske jättedumt, men flytvästen är faktiskt ett otroligt bra skydd mot kniv.
Särskilt tjockare flytvästar, då tjockleken stoppar kniven från att tränga in för lång i kroppen

Dessa tjocka flytvästar brukar dessutom ha uppfällbart "nackstöd", och det behöver jag väl inte säga att det ger ett mycket bra skydd mot knivattacker mot halspulsådern.
Det var fyndigt. Gamal modellen flytvästar suveränt skydd, tjocka som bara den! Om dom inte sticker in ett svärd, då är det bara hälsa hem...Eller flytväst och kevlar på xxxl på den i så fall.
Citera
2017-02-24, 09:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Nej men under förarsätet, under filten i baksätet men då är det inte greppbar direkt. Ska lägga en färgsprej i förardörren att ha och förblinda en aggressiv angripare, som försöker sticka in huvet genom rutan. Rattkryckan kan också komma till heders nu när de avkodar bilnycklarna. Och den är tung, en rejäl påk.
Det är väl inget vidare tryck i en färgburk? Måste angriparen vara på dig mer eller mindre. Men om någon sticker in huvudet i bilens fönster ja då kanske, men oftast kommer en knytnäve flygande först in genom fönstret.

Det var en gammal kändispundare som var känd för att ha någon jävla spray på sig när han snattade innan stängingsdags mat oftast. Något typ av rengörningsmedel, som var ganska obehagligt. Kommer ej på var det var. Men det räckte för att hålla vakter borta vid grip.

Annat med en gammal tårgasspray som jag hade körde säkert 8-10 meter med världens tryck.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in