Citat:
Ursprungligen postat av
_Baste_
Jag tycker också att det verkar löjligt, särskilt namnet, men däremot finns det ett värde i just att betala. Att tvingas betala för medlemskap blir en naturlig barriär som sållar bort de oseriösa. Så när en dejtingsida tar betalt så vet man att alla som har ett konto där menar allvar och söker ett seriöst förhållande. På gratissidor kan man anta att det finns en del som bara lagt upp en profil halvhjärtat för att de vill ha bekräftelse eller engångsligg. Dessutom finns det säkert en hel del inaktiva profiler som folk glömt att ta bort eftersom det är gratis. Men kostar det pengar så försvinner alla som söker engångsligg eller bekräftelse och de som skaffat partner tar bort sitt konto. Så det höjer nivån på hela utbudet. Dessutom kommer "Anders, soffpotatis, tribaltatuering och arbetslös sedan 14 år" inte att bli medlem och där höjs nivån på utbudet flera snäpp.
Om jag någon gång skulle använda en dejtingsida så hade jag av ren princip valt en som kostar pengar.
Kan förstå hur du tänker där, men jag tycker det känns desperat att betala för en sådan sida? Känns lite som lotto, du betalar stora summor och vinner antagligen inte.
Det är inte många som betalar för sådana sidor!
Jag var medlem på vad jag tror var match.com, inte säker. Iaf så fick jag mejl om att jag hade fått MASSOR av profilbesökare, matchningar och meddelanden men det kostade att se det. Betalade en summa och fick då se att dom hade överdrivet rejält, hade 2 nya profilbesökare och matchningarna var helt åt helvete, hade fått något meddelande men det var inte ens från en medlem utan det var från sidan som hoppades att jag skulle trivas på sidan och sen några instruktioner osv.
Märkte att det var väldigt många fake profiler där och det var väldigt litet utbud.
Jag vet inte men tror du inte dom spelar på desperata människor som är beredda att betala för att få en match?
Jag har fått jättemånga matchningar på badoo, säkert över 2-300 under bara några månader. Hittat sköna typer där som än idag är vänner i verkliga livet liksom.
Antar att mycket beror på vilken ålder man är i kanske, många unga använder badoo för att det är gratis och smidigt. Har man ingen chans på badoo så har man nog inte det på en betalsida heller.