2016-02-27, 07:33
Medlem
lampross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svettigafettsvinet
Varför är de singel om de är så jävla bra?
De är "gifta med sina jobb".
Citera
2017-02-23, 17:56
Medlem
Vad är kraven på dessa s.k "elitsinglar"? Måste man ha viss examen, lön eller vad?
Citera
2017-02-23, 20:31
Avslutad
Kan val tycka att jag ar elit nar det galler utbildning. Nar det galler utseende ar jag en vanlig kille, typ 5 utav 10 pa attraktionsskalan.

Maste man vara snygg och smart eller racker det med nagot av dessa?
Citera
2017-04-26, 14:10
Medlem
lampross avatar
Elitsinglar -- where you hook up with women thinking, "is her mind as flat and insipid as mine...?"
Citera
2017-05-05, 20:23
Medlem
Haha så otroligt ytligt.

Enda anledningen till att detta funkar är för att vi lever i ett ytligt samhälle idag.

Idag bryr man sig bara om utseende och pengar. Man vill bara umgås och dejta folk som är "snygga" och "rika" för att man tror att det får en att framstå som en bättre människa.

Detta är ett sådant materiellt samhälle där folk tror dom är bättre än alla andra bara för att dom råkar tjäna pengar eller hade turen att födas med "snyggt" utseende.

Imo är folk som ser för "perfekta" ut och beter sig som om dom vore något otroligt oattraktiva.

Jag tycker det är charmigare med någon som har ett lite skevt och udda leende, som är sig själv och inte försöker leva upp till något ideal.

Det är bara så falskt och tillgjort annars. Dom som tror dom är något är inte sig själva, dom försöker bara passa in i någon mall som dom fått för sig är perfekt i sitt huvud, jävla skådespeleri.

Vem fan pungar ut pengar för en jävla dejtingsida som typ ingen förutom bekräftelsehoror hänger på när det finns massor med dejtingsidor som har mycket större utbud och som dessutom är gratis?

Chansen att man hittar någon man klickar med är inte större på en sådan sida som kostar pengar jämfört med en gratis sida, bara tvärtom.

Jag har hittat en underbar människa som är så jävla vacker, denna personen är kanske inte världens vackraste och personen är långt ifrån välutbildad, men den är sig själv och vi trivs ihop vilket jag anser vara viktigare.

Kolla på kändisar, är dom elit bara för dom råkat släppa en låt och dragit in miljoner? Dom är ju "världseliten" bland modeller och filmstjärnor, men hur jävla pantade är inte dom? Totalt osunda och dom har ju legat med alla rika människor.

Världen är så jävla konstig. Hittar du någon som du kan slappna av med och som ger dig kärlek och får dig att må bra så borde det vara tillräckligt. Alla människor är olika, att ställa konstiga krav på folk angående materiella saker när dom i övrigt är perfekta för dig indikerar bara att du är en falsk och ytlig människa som bara bryr sig om status. Fuck den skiten, ni vet inte vad kärlek handlar om och är inte redo för förhållande.

Det kommer aldrig hålla om ni ställer krav på människor som endast har med status att göra, ni kommer aldrig hitta någon ni trivs med för er fantasi om perfektion existerar inte i verkliga livet, vakna upp och sluta drömma för fan!
Citera
2017-05-05, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lizalfos
Vem fan pungar ut pengar för en jävla dejtingsida som typ ingen förutom bekräftelsehoror hänger på när det finns massor med dejtingsidor som har mycket större utbud och som dessutom är gratis?

Jag tycker också att det verkar löjligt, särskilt namnet, men däremot finns det ett värde i just att betala. Att tvingas betala för medlemskap blir en naturlig barriär som sållar bort de oseriösa. Så när en dejtingsida tar betalt så vet man att alla som har ett konto där menar allvar och söker ett seriöst förhållande. På gratissidor kan man anta att det finns en del som bara lagt upp en profil halvhjärtat för att de vill ha bekräftelse eller engångsligg. Dessutom finns det säkert en hel del inaktiva profiler som folk glömt att ta bort eftersom det är gratis. Men kostar det pengar så försvinner alla som söker engångsligg eller bekräftelse och de som skaffat partner tar bort sitt konto. Så det höjer nivån på hela utbudet. Dessutom kommer "Anders, soffpotatis, tribaltatuering och arbetslös sedan 14 år" inte att bli medlem och där höjs nivån på utbudet flera snäpp.

Om jag någon gång skulle använda en dejtingsida så hade jag av ren princip valt en som kostar pengar.
Citera
2017-05-05, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Jag tycker också att det verkar löjligt, särskilt namnet, men däremot finns det ett värde i just att betala. Att tvingas betala för medlemskap blir en naturlig barriär som sållar bort de oseriösa. Så när en dejtingsida tar betalt så vet man att alla som har ett konto där menar allvar och söker ett seriöst förhållande. På gratissidor kan man anta att det finns en del som bara lagt upp en profil halvhjärtat för att de vill ha bekräftelse eller engångsligg. Dessutom finns det säkert en hel del inaktiva profiler som folk glömt att ta bort eftersom det är gratis. Men kostar det pengar så försvinner alla som söker engångsligg eller bekräftelse och de som skaffat partner tar bort sitt konto. Så det höjer nivån på hela utbudet. Dessutom kommer "Anders, soffpotatis, tribaltatuering och arbetslös sedan 14 år" inte att bli medlem och där höjs nivån på utbudet flera snäpp.

Om jag någon gång skulle använda en dejtingsida så hade jag av ren princip valt en som kostar pengar.

Kan förstå hur du tänker där, men jag tycker det känns desperat att betala för en sådan sida? Känns lite som lotto, du betalar stora summor och vinner antagligen inte.

Det är inte många som betalar för sådana sidor!

Jag var medlem på vad jag tror var match.com, inte säker. Iaf så fick jag mejl om att jag hade fått MASSOR av profilbesökare, matchningar och meddelanden men det kostade att se det. Betalade en summa och fick då se att dom hade överdrivet rejält, hade 2 nya profilbesökare och matchningarna var helt åt helvete, hade fått något meddelande men det var inte ens från en medlem utan det var från sidan som hoppades att jag skulle trivas på sidan och sen några instruktioner osv.

Märkte att det var väldigt många fake profiler där och det var väldigt litet utbud.

Jag vet inte men tror du inte dom spelar på desperata människor som är beredda att betala för att få en match?

Jag har fått jättemånga matchningar på badoo, säkert över 2-300 under bara några månader. Hittat sköna typer där som än idag är vänner i verkliga livet liksom.

Antar att mycket beror på vilken ålder man är i kanske, många unga använder badoo för att det är gratis och smidigt. Har man ingen chans på badoo så har man nog inte det på en betalsida heller.
Citera
2017-08-17, 20:05
Medlem
farbrorrabarbs avatar
Nyttigt för alla jantelagsskadade svenskar med prestationsångest att bli lite provocerade och få knyta näven i fickan.

Jag kan väl förstå om folks initiala reaktion är att få lite fascistvibbar, men tänker man på det ett varv till så är ju konceptet rätt naturligt då många söker en partner de har något gemensamt med.
Knappast konstigare än att det finns dedikerade forum osv för folk med någon viss typ av intresse/problem eller vad som helst.

Är man killen/tjejen som pluggat svåra utbildningen med toppbetygen och nu jobbar hårt och är driven och vill göra karriär och tjäna pengar så känns det svårt att få det att funka med någon som har helt andra livsmål.
Eller så letar man efter någon som kan komplettera en och ha andra värderingar, och söker sig följaktligen till en annan datingsida.
Citera
2017-08-17, 21:46
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lampros
De är "gifta med sina jobb".

Och det innebär att de iaf inte har tid för något förhållande.
Ett förhållande blir bara ännu en statussymbol för personen förutsatt att det är en "elit" de fått fatt i.

Sen vaknar de upp när de är 60, singel, skrumpen och har arbetat bort hela livet.

Men lycka till säger jag, hoppas de "eliterna" hittar någon och att de får lite tid att spendera med den de blir ihop med.
Citera
2017-08-18, 14:22
Medlem
Asklords avatar
Nått alternativ som dom kanske kunde överväga att lägga in i deras reklam är någon proper snubbe som säger:

Citat:
- Jag är medlem hos Elitsinglar för jag har en pinne i stjärten men tjänar mer än du

Citat:
Elitsinglar
Bli medlem nu, eller är du sosse?
Citera
2017-08-18, 19:45
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Att pröjsa dyrt för en dejtingsejt som inte ens erbjuder fri sökning är inte något som människor med något bakom pannbenet vill göra. Man kan ara hyffsat övertygad att partners man hittar på Elitsinglar är kompletta UFO:n.
Citera
2017-09-13, 01:30
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Själva namnet säger ju allt, om vi ska börja pratar om en "elit" bland människorna så lider nog knappast den verkliga eliten av kontaktproblem eller sociala fobier som gör att dom inte klarar av att skaffa en partner på normalt sätt ute i det verkliga livet för det erbjuder så pass många olika möjligheter för den som faktiskt vill ha en partner.

Att sitta och skräddarsy en önskelista framför datorn låter inte klokt, i själva verket är det bottenskrapet som söker sig till såna här sidor, dvs människor som av en och annan anledning har någon egenskap eller flera (eller jättemånga) som är frånstötande för det motsatta könet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in