2017-02-22, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FiffelMona
Vart kan man göra det? Tips uppskattas

Till er andra, jag söker alltså en sida där jag kan sälja nya casualkläder, men kan vara på en sida för beg. också såklart. Tipsa inte om blocket/tradera....
köp & sälj på facebook?
Citera
2017-02-22, 09:55
Medlem
Snorkelbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoqiet
Jag håller på Blåvitt.

Såg nu att jag citerade fel, sulle vara burk3n. My bad!

Vad gäller historien skrev jag MFF, där behöver du inte i så fall ta åt dig öht.
Citera
2017-02-22, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snorkelben
Såg nu att jag citerade fel, sulle vara burk3n. My bad!

Vad gäller historien skrev jag MFF, där behöver du inte i så fall ta åt dig öht.

Det var på Behrn 2009 och efterspelet var inte riktigt lika lugnt som du påstår.
Citera
2017-02-22, 20:08
Medlem
Snorkelbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturmovik
Det var på Behrn 2009 och efterspelet var inte riktigt lika lugnt som du påstår.

Fast det var inte direkt poängen. Snarare hur man bär sig åt för att rycka en banderoll på ett sätt där det inte är (exempelvis) 10 vs 25.... Det är i min mening knappast något att slå sig för bröstet åt
Citera
2017-02-23, 19:45
Medlem
Sjukt att AIK får skit av folk (som är muppar) när det är Gais som ska ha skit då de borde lära sig hur man handskas med banderoller.
Citera
2017-02-23, 22:30
Medlem
soderomslussens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av satana1
Sjukt att AIK får skit av folk (som är muppar) när det är Gais som ska ha skit då de borde lära sig hur man handskas med banderoller.

Det är sverige, gråt överallt. "Dom var fler, dom hade vapen, dom slog en tjej, blabla"
Citera
2017-02-26, 22:09
Medlem
https://twitter.com/_exrik_/status/835855833703534592

Årets skönaste ordningsvakt i stöket mellan Landskrona och Kalmar idag?

För övrigt: hur många biljetter är sålda till premiären i Göteborg? Hur många beräknas Malmö att bli?
Citera
2017-02-27, 08:49
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diddekaa

För övrigt: hur många biljetter är sålda till premiären i Göteborg? Hur många beräknas Malmö att bli?

Sålt strax över 21 tusen. Arenan tar bara 33 på matchen så inte jättemycket kvar. Det är dock fortfarande bara 29 tusen ute till försäljning men den 1e mars släpps icke utämtade årskortsbiljetter så då öppnas en del bättre platser igen.
Man skall ha i minnet att Ullevi numera inte alls tar de skaror den en gång gjorde på boll och inte ens de 43000 som många tror är max stämmer längre efter att man gjort om arenan till en ren konsertarena. Man har planat ut bakom målen etc för att t.ex. kunna dra scener längre bak samt på motsatt sida öka insläppen, allt för att t.ex. en uselt sjungande gaisare skall kunna dra in mer folk där.
Citera
2017-02-27, 09:48
Medlem
Intressant det som hände igår mellan Landskrona - Kalmar. Nån som var på plats och såg mer exakt vad som hände? Media har ju mer än ofta rätt fel bild om man säger så.

http://www.barometern.se/sport/brak-bland-supportrar-i-halvtidsvilan/
Citera
2017-02-27, 10:46
Medlem
Balonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diddekaa

Såldes 5000 biljetter på en vecka då det var biljettsläpp. Hypen har stannat av nu. Vi blir max 6000.
Citera
2017-02-27, 13:21
Medlem
Keldons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MasterPwnAge
Intressant det som hände igår mellan Landskrona - Kalmar. Nån som var på plats och såg mer exakt vad som hände? Media har ju mer än ofta rätt fel bild om man säger så.

http://www.barometern.se/sport/brak-bland-supportrar-i-halvtidsvilan/

I pausen glesades Landskronas klackläktare ut på folk och det kom över okänt antal personer till kanten Kalmars klacksektion, på diametralt motsatt sida av "arenan", för att provocera. Ordningsvakter och poliser gjorde inte sitt jobb utan var felplacerade och slöa. Närmaste ordningsvakt stod och pratade i mobilen när incidenten inleddes. Alla poliser på plats på arenan stod på "fel" sida av kalmarklacken i förhållande till incidenten. Främsta insatsen kom från Landskronas lokala korvgubbe inne på Kalmarsektionen, som tidigt försökte avstyra konflikten. Efter landskroniternas inledande provokationer så hördes de obligatoriska: "kom då!" från båda sidor, plötsligt rök staketet och handful svingar utdelades. Efter 10-15 sekunder är poliserna på plats med dragna batonger och det hela lugnar ner sig snabbt. Vad jag uppfattade var den omhändertagna personen från Landskronafansen.

https://www.youtube.com/watch?v=Amlt0HPdc5c här kan detaljerna ses från cirka 3 minuter in i klippet. Endast ordväxlingarna i början saknas i detta klipp.
Citera
2017-02-27, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Sålt strax över 21 tusen. Arenan tar bara 33 på matchen så inte jättemycket kvar. Det är dock fortfarande bara 29 tusen ute till försäljning men den 1e mars släpps icke utämtade årskortsbiljetter så då öppnas en del bättre platser igen.
Man skall ha i minnet att Ullevi numera inte alls tar de skaror den en gång gjorde på boll och inte ens de 43000 som många tror är max stämmer längre efter att man gjort om arenan till en ren konsertarena. Man har planat ut bakom målen etc för att t.ex. kunna dra scener längre bak samt på motsatt sida öka insläppen, allt för att t.ex. en uselt sjungande gaisare skall kunna dra in mer folk där.

Det är ju ingen direkt höjdararena i vilket fall som helst(förutom då möjligtvis för just konserter, jag har bland annat sponsrat Gaisaren ett par gånger faktiskt, även om han inte är min grej). Sjukt som fan att vi låter den där enorma cementklumpen ligga kvar där den ligger med tanke på att den inte kan användas större delen av året. Det går att köra större arrangemang på Slottskogsvallen, i sommar spelar t ex Green Day där, med Rancid som förband. Gaisaren körde ju där innan han började spela på Ullevi istället, visst, det blir inte 70 000 pers på spelningarna, men det går la in 35 000 i alla fall.

Edit: Ullevitomten är typ 66 000 kvm stor, man skulle kunna skapa byggrätter för i alla fall 300 000 kvm BTA där utan att det blir extrema exploateringstal, 300 000 / 66 000 = exploateringstal på 4,5.

Man kan jämföra med t ex Sernekes projektområde på Lindholmen, 200 000 / 32 000 = 6,25

Sedan hela Valhalla IP området, det är nog också runt 6-7 hektar.

Räkneexempel, låt säga 500 000 kvm BTA totalt, 250 000 kvm BTA bostäder, 250 000 / 80 kvm(lägenhet på 80 kvm) = 3125 bostäder, låt säga 2 boende per lägenhet i genomsnitt, 6250 personer. 200 000 kvm BTA kontor = 200 000 / 20 = 10 000 arbetsplatser, 50 000 kvm BTA handel/cityverksamheter(bottenvåningarna). Explotal=4,1.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2017-02-27 kl. 16:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in