[quote=Milmerokin|59986618]
Citat:
Jag tycker att jag uttryckt mig klart nog, men du bara förnekar det enkla resonemanget utan att kunna komma med något vettigt. Bara påstående efter påstående utan egentlig relevans.
Påstår du att du är vettig genom att försöka trolla bort den korrekta historiska kronologin, i vetenkapens självaste utveckling?
Som teismens främsta redskap alltid varit, att förminska allt som för annat resonemang än den ULTIMAT FIXA Gudsidén, har alltid varit ett känsligt kapitel för proselyter. Alltid, fortfarande och du är påkommen i att ha sådan tendens.
Citat:
Så du hävdar att evolutionsläran är objektiv sanning? Jaha och när jag påstår att det finns de som hävdar evolutionsteorin som objektiv sanning så blir det väldiga protester från andra. Jaja.
Jag får upplysa dig om att jag inte är ett JV. Har aldrig haft med dem att göra.
Det går att identifiera jehovistiska drag i din famhållning däremot, du kan hysa en helt enig gudssyn som jehovas vittnen, utan att -ha-haft-med-dem-att-göra. Det handlar om ditt tänkesätt... som är similart med jehovas vittnens
tankegods. , rent ut sagt märks föga skillnad.
Men inte vad diskussion handlar om, enbart din kreationistiska slagsida och vad du de facto framför, en starkt oppositionell position , mot bl.a evolutionsläran.
Citat:
Jag bär inte på någon vrede eller hyser agg mot ateister. Det är bara in din fantasi det är så.
Jag frågade och får ditt svar, så jag behöver inte fantisera om varför din starka opposition mot vetenskap som sådan, är så ivrig...
Vi kan låta vreden vara, jag lade till i min text :
prestigeförlust
Citat:
Jag bara tycker att de resonerar tokigt. Kan du komma med något exempel på där min argumentation varit irrationell? Jag tycker det är irrationellt att föregå slutsats med antagande i resonemang.
Ja, när du talar om OBJEKIVITET.. då ser jag att du kastat omkull tidsordningen, vilket är en diskussion inom historievetenskapens ramar.
Studerar du historia , så kommer du få insikt om vilka vedermödor vetenskapligt tänkande empiriker hade, för att öht göra sig hörda i en kompakt teistisk ultimativt spikad gudshypotes, UR deN gudshypotesen.. kom sedan anklagelser om hur "icike-objektiv" dvs orättvis vetenskaplig akademi var, att behöva "degradera" gudstroenden genom att inte längre få sitta i högsätet eller ens få säte på första parkett, längre.. som gudsideologer TAGIT fÖR
GIVET.
Att dra diskussion om objektivitet idag, över något som utklassades för så många hunda år sedan.. är lite ynkligt. Men vi vet att kreationister alltid väntar på morgonluft : nyandligheten (den som är vidskepelsens gamla kostym, i nypolerad kostym.. dvs i ny ytterrock. men med samma gamla vidskepelse-symbolism i hur man-alltid-kan-nytolka" bibieln, nu.. med litee hjälp av vetenskaplig-aktig fernissa. mkt mkt bedräglig agenda - som fortfarande anmanar folk att be, och vända sig till gud o hans planeter, för beräkning om vad-gud-har-att-säga om det du påstår.. vara icke-objektivt synsätt.
Se enbart hur medicinalhistoriens grepp om människoindivider och vilken frammejslad jämförelseparameter man placerat bredvid människa, guden... och gudstroenden som "de bättre vetande" , varav dessa.. det utsågs (och ännu utses) x antal individer att äga extraordinär "
gudskännedom, som de hämtat ur bl.a bibel)
Kan du inte din lärdomshistoria?