Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-17, 12:42
  #17677
Medlem
TroPelleDets avatar
Hej alla!

Jag skulle vara extremt tacksam ifall någon kom på vilket spel jag tänker på. Senaste gången jag körde det hos polaren var kanske 2006-2007 någon gång.

Spelet går ut på att skydda ett skepp/borg mot monster. Monstrena kan se olika ut och de alla ska springa igenom en bana, längs med banan har spelaren byggt olika turrets.

Exempel: på wave/level 1 kommer det 3 monster, på wave/level 2 kommer det 7 monster osv. Båten/borgen har typ 99 liv och släpper man igenom 100 förlorar man.

Vi spelade på hans PC.

Vad heter spelgenren och spelet jag tänker på? Extremt kul!
Citera
2017-02-17, 12:51
  #17678
Medlem
Thraxxs avatar
Letar efter ett fps spel som jag alltid lirade på en Demo skiva på Pc när jag var liten, Då man var någon Alien/Monster från någon annan planet där man hade ett jetpack som man kunde boosta sig själv med upp i luften och hade ett par olika vapen, Minns bara banan jag spelade som en massa konstiga hus ute på någon öde mark där man kunde utforska en massa saker och hade olika uppdrag. Tidigt 2000 tal är det ifrån minst.
Citera
2017-02-19, 13:00
  #17679
Medlem
Kaejkos avatar
Det fanns ett spel till ps2 då man var en snubbe som såg ut man vore från en mission impossible rulle, man åkte runt på en svart sporthoj.
Citera
2017-02-23, 10:19
  #17680
Medlem
Söker ett äldre 1v1 spel till DOS/Win98 som utspelar sig i ett fängelse där två fångar ska slåss mot varandra med diverse tillhyggen.

Tror endast det gick att spela mot en annan person, kanske mot en bot. Målet var alltså att spöa skiten ur motståndaren.

Vapen som fanns var bland annat pistol, hagelgevär, hammare, kofot och brandsläckare.

Spelet ses från ett fast perspektiv, från sidan.
Citera
2017-02-23, 18:15
  #17681
Medlem
wastaahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TroPelleDet
Hej alla!

Jag skulle vara extremt tacksam ifall någon kom på vilket spel jag tänker på. Senaste gången jag körde det hos polaren var kanske 2006-2007 någon gång.

Spelet går ut på att skydda ett skepp/borg mot monster. Monstrena kan se olika ut och de alla ska springa igenom en bana, längs med banan har spelaren byggt olika turrets.

Exempel: på wave/level 1 kommer det 3 monster, på wave/level 2 kommer det 7 monster osv. Båten/borgen har typ 99 liv och släpper man igenom 100 förlorar man.

Vi spelade på hans PC.

Vad heter spelgenren och spelet jag tänker på? Extremt kul!

Någon typ av tower defence uppenbarligen, finns 1000st. Möjligen mod i wc3? Eller var det i webbläsarn?
Citera
2017-02-23, 18:19
  #17682
Avstängd
wazzobazzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaejko
Det fanns ett spel till ps2 då man var en snubbe som såg ut man vore från en mission impossible rulle, man åkte runt på en svart sporthoj.

Kan det vara något av Driver-spelen?

https://www.youtube.com/watch?v=j0sqoSJZIHM
Citera
2017-02-24, 11:22
  #17683
Medlem
TroPelleDets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wastaah
Någon typ av tower defence uppenbarligen, finns 1000st. Möjligen mod i wc3? Eller var det i webbläsarn?

Ja!!!! WC3 Tower Defence! Tack som fasen!

Såg nu att Blizzard släppte WC3 2002 och deras succé world of warcraft 2004.
Citera
2017-02-24, 16:02
  #17684
Medlem
wastaahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TroPelleDet
Ja!!!! WC3 Tower Defence! Tack som fasen!

Såg nu att Blizzard släppte WC3 2002 och deras succé world of warcraft 2004.

antar att wc3 är rätt dött nuförtiden, men finns remakes av många populära towerdefences från wc3 i dota2 (gratis) och starcraft 2 som mods.
Citera
2017-03-02, 17:21
  #17685
Medlem
Malfaitors avatar
Hej!

Spelat ett webbläsare spelar för något år sedan som jag glömt bort namnet på och tänkte försöka beskriva det så gott det går och se ifall någon känner igen det.

Det var ett "mining" spel till webbläsare. Det gick ut på att försöka få ihop så mycket mineraler i början, och därefter köpa en bättre pick axe. Efter ett tag kunde man köpa en pick axe typ "Gold Pick Axe, Diamond" osv som man kunde sätta på auto. Därefter så kunde man farma mycket mineraler under en tag och köpa soldater till sin armé. Sen kund man använda armén och kriga mot bossar osv.
Någon som känner igen detta?
Citera
2017-03-02, 21:11
  #17686
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hulkamania
Cyberdogs?

Nepp. Kanske skulle tillagt att spelet sågs från sidan, och grafiken var inte pixelerad.
Citera
2017-03-08, 20:13
  #17687
Medlem
majorapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bromoflow
Söker ett äldre 1v1 spel till DOS/Win98 som utspelar sig i ett fängelse där två fångar ska slåss mot varandra med diverse tillhyggen.

Tror endast det gick att spela mot en annan person, kanske mot en bot. Målet var alltså att spöa skiten ur motståndaren.

Vapen som fanns var bland annat pistol, hagelgevär, hammare, kofot och brandsläckare.

Spelet ses från ett fast perspektiv, från sidan.

Detta tror jag:
http://www.old-games.com/download/7349/cell-block-a
Citera
2017-03-08, 20:24
  #17688
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av majorapa
Detta tror jag:
http://www.old-games.com/download/7349/cell-block-a

Mycket riktigt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback