2017-02-22, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Lite olycklig plats på spindelvävstatueringen på handen. Betyder tydligen våldtäktsman
(FB) Fängelsetatueringar - betydelser etc.

Så en typ nazist då, undrar varför han inte är namngiven som alla andra på bilden?

Vet inte varför han inte är namngiven... Hans son är det...
Men han höll sig kanske bara i bakgrunden.

Jag har ingen koll på tatueringars betydelse, men jag har aldrig upplevt honom som våldsam på något sätt. Bara en kille som hamnat i fel sällskap i unga år och sen inte kommit därifrån. Rar och trevlig varje gång jag har träffat honom.
Citera
2017-02-22, 19:57
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bananmamman
Varför han inte har eget boende, vet jag ej. Han skulle köpa lägenhet, dock antar jag att pengarna inte räcker till det och han har ju inget jobb.

Ang arvet så är det absolut ingen skröna!! Jag har nära bekanta som var väldigt god vän med hans pappa och jag vet mycket väl vem han var.
Arvet har han fått i slutet av oktober/början av november förra året.

Om jag utgår ifrån att han inte är involverad själv, dvs har ett finger med i spelet så måste han vara mer eller mindre rädd för något. Hur försupen man än är så beter man sig inte son han gjort. han måste har förstått under natten att han är i huset med tre lik och det skulle få vem som helst att lägga benen på ryggen men han valde att vänta. Varför? Har någon i hans närhet något otalt med nån/några av de avlidna?
Citera
2017-02-22, 20:14
Medlem
Titianas avatar
Citat:
GJ har inte gjort något innan i livet. Inte jobbat, levt på soc. Tror att han är förtidspensionär nu.
Han har pysslat lite med att vara med på nazistiska demonstrationer ihop med sin son.
https://antifa.se/2016/07/27/knivbevapnade-nazister-besokte-rattegang/
GJ är han på bilden, som inte är namngiven.

Nej, han hade ingen anledning att mörda någon.

Är det baklavan som GJ har i sin hand på gruppbilden? Är sonen Ka*per (s)? Bredvid, Som sen sägs huka ner i buskarna och gömma kniven och baklavan?
Citera
2017-02-22, 20:41
Medlem
Citat:
Är det baklavan som GJ har i sin hand på gruppbilden? Är sonen Ka*per (s)? Bredvid, Som sen sägs huka ner i buskarna och gömma kniven och baklavan?

Sonen heter Jimmy.
Citera
2017-02-22, 20:45
Medlem
Citat:
Om jag utgår ifrån att han inte är involverad själv, dvs har ett finger med i spelet så måste han vara mer eller mindre rädd för något. Hur försupen man än är så beter man sig inte son han gjort. han måste har förstått under natten att han är i huset med tre lik och det skulle få vem som helst att lägga benen på ryggen men han valde att vänta. Varför? Har någon i hans närhet något otalt med nån/några av de avlidna?

Det vet jag inte.
Citera
2017-02-22, 21:55
Medlem
MegaLomanis avatar
Citat:

Lite petigt kanske, men baklava är ett (sliskigt) bakverk. Kan inte se att någon på bilderna har ett sådant.

Balaklava är en huva, populär på Krim samt bland kriminella och Fantomen.
Citera
2017-02-22, 22:02
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaLomani
Lite petigt kanske, men baklava är ett (sliskigt) bakverk. Kan inte se att någon på bilderna har ett sådant.

Balaklava är en huva, populär på Krim samt bland kriminella och Fantomen.

tack för rättelsen. Inte alls petigt av dig. Paddan skriver saker åt mig...inga bakverk tänkte jag på.

Kom att tänka på annan scenario. Tänk om de två först avlidna var de tänkta offren? Och de som kom senare bara "Collateral damage"...
Citera
2017-02-23, 00:52
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
tack för rättelsen. Inte alls petigt av dig. Paddan skriver saker åt mig...inga bakverk tänkte jag på.

Kom att tänka på annan scenario. Tänk om de två först avlidna var de tänkta offren? Och de som kom senare bara "Collateral damage"...

Jag har läst hela tråden.

Jag tycker att du ska tagga ner lite, det börjar bli jobbigt att läsa dina "teorier" baserade på totalt NOLL kunskap om hur missbrukare lever och beter sig. Är du en helt nybakad soctant kanske? Brukar bara vara dom som har en så total okunskap om vad de jobbar/håller på med

Jag tror absolut att det gått till precis så som MGM beskriver det. Möjligen att han utelämnat att han kanske tagit med sig ett lite större parti röka som han kanske tänkte sälja, eller bjuda på, det står ju i tråden att han "inte drog sig för en stor holk". Det står även i tråden att MGM inte gillade sprit, han drack nästan bara öl. Så det var nog därför som han reagerade snabbt med att framtvinga kräkning.

Och att inte ringa till sjukvården gör nästan inga missbrukare idag, för då kan alla inblandade få enorma problem med sochaggorna, förlora umgänge med sina barn, förlora jobb och körkort, och tvingas till skiljsmässa om de har barn.

Sedan kanske MGM hade rökt på innan, vilket kanske egentligen räddade honom, kanske det fungerade som bromseffekt för just detta gift, vem vet.

Varför tror så många att de typ dog direkt? Att de var döda redan när MGM och JH kom på eftermiddagen? De kanske låg och snarkade/andades högljutt, mumlade till vid mild knuff?

Både Ari och Tapio hade varit utomlands, ja precis kommit hem faktiskt, Tapio från Mexico och Ari från Baltikum. Jag är i alla fall helt övertygad om att någon av dem hade flaskan med sig hem från utlandet.

Jag gissar på Tapio/Mexico, något hemtillverkat med "extra kryddning" som han köpt där. Växt eller svamgift.......eller grodgift, det där som indianer i Sydamerika använder på sina pilar......Hade flaskan varit rysk hade vi nog redan läst i media om andra offer.
Citera
2017-02-23, 07:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette

Jag tycker att du ska tagga ner lite, det börjar bli jobbigt att läsa dina "teorier" baserade på totalt NOLL kunskap om hur missbrukare lever och beter sig. Är du en helt nybakad soctant kanske? Brukar bara vara dom som har en så total okunskap om vad de jobbar/håller på med

Jag tror absolut att det gått till precis så som MGM beskriver det. Möjligen att han utelämnat att han kanske tagit med sig ett lite större parti röka som han kanske tänkte sälja, eller bjuda på, det står ju i tråden att han "inte drog sig för en stor holk". Det står även i tråden att MGM inte gillade sprit, han drack nästan bara öl. Så det var nog därför som han reagerade snabbt med att framtvinga kräkning.

Och att inte ringa till sjukvården gör nästan inga missbrukare idag, för då kan alla inblandade få enorma problem med sochaggorna, förlora umgänge med sina barn, förlora jobb och körkort, och tvingas till skiljsmässa om de har barn.

Sedan kanske MGM hade rökt på innan, vilket kanske egentligen räddade honom, kanske det fungerade som bromseffekt för just detta gift, vem vet.

Varför tror så många att de typ dog direkt? Att de var döda redan när MGM och JH kom på eftermiddagen? De kanske låg och snarkade/andades högljutt, mumlade till vid mild knuff?

Både Ari och Tapio hade varit utomlands, ja precis kommit hem faktiskt, Tapio från Mexico och Ari från Baltikum. Jag är i alla fall helt övertygad om att någon av dem hade flaskan med sig hem från utlandet.

Jag gissar på Tapio/Mexico, något hemtillverkat med "extra kryddning" som han köpt där. Växt eller svamgift.......eller grodgift, det där som indianer i Sydamerika använder på sina pilar......Hade flaskan varit rysk hade vi nog redan läst i media om andra offer.

Håller med dig!! Många som spekulerar hejvilt, utan att ha den minsta aning. GJ är oskyldig tills motsatsen har bevisats.
Citera
2017-02-23, 07:55
Medlem
Citat:
Håller med dig!! Många som spekulerar hejvilt, utan att ha den minsta aning. GJ är oskyldig tills motsatsen har bevisats.

Kan kanske vara svårt att bevisa motsatsen. Svårt att höra dom andra för dem är ju ganska, döda. Rip

Den där tomten kan ju säga precis vad fan han vill för att skydda sig själv. Om han nu skulle haft med sig förgiftad sprit så skulle han aldrig erkänna det eftersom ingen av de andra kan säga nå annat.
Citera
2017-02-23, 08:02
Medlem
Citat:

Nja, det håller inte, berättelsen haltar en hel del. Om den MT nu inte gillade sprit varför drack han snaps? Om giftet nu slog till mer eller mindre omedelbart som han påstår vore även JH ha blivit påverkad direkt. Försöker man inte att hjälpas åt om man hamnar i en svår situation? JH dog, men inte GJ. Tror knappast att JH fortsatt att snapsa av giftet om symptomen blev så pass svåra direkt, vilket indikerar till att både JH och GJ fick i sig lika mycket av spriten.

GJ framkallar kräkning och dricker en massa vatten, medans JH dör (var i huset?). Detta finner jag det märkliga i den MT berättelse - förutom att han inte larmade. Jag är övertygad om att om nu alla i huset snapsat av spriten/giftet bör samtliga fått liknande symptom och därför inte fortsatt att dricka ur flaskan. Trots detta dog alla, ingen av männen försökte att larma - varför?

Berättelsen är inte trovärdig. Jag tror att flaskan togs med av MT som själv inte drack av den, utan endast drack öl. Han blev rädd när alla dog och stoppade huvudet i sanden. Han har inte berättat hela sanningen. Sedan kan man diskutera om han är skyldig till mord eller dråp eller inget?

Han har garanterat inte berättat hela sanningen och det vet även poliserna som just nu inte kan bevisa något innan analyssvaren kommer in från NFC, därför är han släppt tills vidare.

Edit; Förtydligande MT kanske inte ens visste själv vad spriten innehöll, utan bara bjöd på den.

Edit; Att den MT hade med sig flaskan med giftet förklarar också varför han inte vågade larma. Han ville inte bli inblandad i ett eventuellt mordfall.
Senast redigerad av KSP 2017-02-23 kl. 08:08.
Citera
2017-02-23, 08:10
Medlem
👏👏👏👏 De enda vettiga jag läst hittills. Alldeles för mycket spekulationer. Han kan bara haft något på sig som han själv kunde åkt dit på. Angående att han klara sig, när man rör sig går spriten ut i blodet mycket snabbare. Då han satt still i köket hela tiden tog de längre tid och kroppen hann bearbeta de.

Vet att en del krogägare berättat att de är glada då rökförbuden inne på krogarna kom till. Annars satt alla och drack o drack o rökte sen när de väl reste sig och alkoholen strömma genom bloden blev de stup fulla och ramlade omkull

För många år sedan proppade jag i mig haldol. Ringde ambulans men rörde inte min telefon på dagar, kunde varken gå eller röra mig. Visst han tog sig till en taxi men eftersom de inte hann slå ut honom helt klarade han de.

Citat:

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in