2017-02-22, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Jo, det spelar roll om han nyligen fått en massa pengar och helt plötligt dyker någon upp och påstår att han fått ärva. Han kanske fick 'ärva' suparpolarna

Han ärvde sin far. Och hans far hade inga alkoholproblem. JH och GJ har varit vänner i många år. De andra två va polare till JH.
Citera
2017-02-22, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Nu vet jag inte mer om den där liraren GJ än vad som skrivits i tråden, men som det verkar kom han till Ar* i sällskap med JH varav någon av dom körde bilen. När dessa gentlemän anländer ligger alla i huset redan döda, men dessa två tror att de ligger utslagna av alkohol. Nåja, visserligen är det möjligt - så här långt in i berättelsen, men sen börjar den spåra ur.

Ett normalt förfarande hade varit att försöka väcka någon av de utslagna/döda, vilket han kanske har försökt med, men redan där vore han se att något inte stämmer.
Killarna har legat döda sedan fredagen innan - alltså bör likstelhet (mer eller mindre)varit aktuellt. Om inte under förmiddagen, så i alla fall på lördagskvällen.

Han påstår att JH och han själv mer eller mindre slog upp varsin sup av "giftet" varpå han direkt kände att något var fel. Vad händer med JH i det läget? Hur går diskussionen? Hur reagerar JH? Dör han direkt på fläcken? Varför blir inte JH varnad av GJ?

GH påstår att han framkallar kräkning och dricker mängder av vatten. Vad gör JH? Märker inte GJ att även JH mår dåligt?

Istället för att kolla upp JH och de andra som legat döda sedan ett dygn tillbaka, sätter GJ sig i köket och väntar, väntar, väntar i timmar - ända tills söndag morgon, innan han beger sig iväg till centrum för att ta en taxi och åka hem. Inte en enda gång under dessa timmar ringer han och larmar. Han MÅSTE veta att JH mår dåligt.

GJ kommer hem och det går 5 hela djävla dygn innan han berättar om lördagen - söndagen i villan. Är detta en trovärdig berättelse? Berättar han hela sanningen? Varför dog JH men inte GJ?
Alla andra (3 personer) påstås ha druckit giftet och inte överlevt trots att det slog till omedelbart enligt GJ, utom GJ. Bara DET väcker frågor. JH kom ju till huset samtidigt med GJ, men han dog.

Jag tror inte att GJ berättat hela sanningen om vad som hände i villan. Anledningen till att han inte larmar är bara dåliga lögner som jag hoppas reds ut med tiden.

Hur som helst verkar denna GJ vara en feg stackare som inte förtjänade att "överleva".
Fram med information om vem GJ är och vad han gjort tidigare i sitt liv. Dom som känner GJ vad är han för typ och finns det någon anledning för honom att döda JH med vänner?

GJ har inte gjort något innan i livet. Inte jobbat, levt på soc. Tror att han är förtidspensionär nu.
Han har pysslat lite med att vara med på nazistiska demonstrationer ihop med sin son.
https://antifa.se/2016/07/27/knivbevapnade-nazister-besokte-rattegang/
GJ är han på bilden, som inte är namngiven.

Nej, han hade ingen anledning att mörda någon.
Citera
2017-02-22, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Hur pass väl kände GJ de två andra döda? Vem är flickorna som det talas om?

GJ kände inte de andra döda. Tjejerna var vänner till JH och GJ.
Citera
2017-02-22, 18:26
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bananmamman
GJ fyllde 52 år för drygt en månad sedan och jag vet att det är han. Eller så tänker du på en annan GJ.

Citat:
Ursprungligen postat av All-Star
Varför finner man inte GJ 52 år gammal på ratsit osv ?

Det finns en GJ (Eg. G-I J) som är född 1965-01-13 som saknar adressuppgift på Ratsit. Är det denne som är aktuell?

Citat:
Ursprungligen postat av ettpundsvartkrut
Det kostar ingenting att ringa 112.

Se där. Då har han dubbla anledningar till att han har råd. Rik som ett troll och samtalet är gratis.

Naturligtvis har du rätt. Min miss.
Citera
2017-02-22, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av All-Star
Varför finner man inte GJ 52 år gammal på ratsit osv ?
Han har inget eget boende, flyttar runt och är inneboende hos div polare. Var han får sin post vet jag inte.
Citera
2017-02-22, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.S
Det kan ju vara så att de inte uppfattade att de andra var döda, utan bara utslagna. Så glatt tar dessa två herrarna och fortsätter/startar fyllefesten. Kanske Ger* redan var bra i gasen, så effekten blev lite mindre på honom (brukar man inte häva metanolförgiftning med sprit?).

Vidare, om det var Ger* som försett herrarna med drycken, fattar han ju att han sitter i klistret. Så under natten fattar han nog att de andra är döda, men, om han ringer polisen blir han ju misstänkt. Detta oavsett om han har försett sällskapet med spriten, eller ej. Under natten kommer han på, att han bara drar, och stoppar huvudet i sanden.

Det hade varit intressant vad taxichaufförens intryck var, var Ger* skärrad, full, hög etc.

Så helt "konstigt" att han drog, även om han inte förgiftade sina vänner, tycker jag inte det är. Han trodde kanske att problemet skulle försvinna med tiden helt enkelt. Fegt? Ja. Jättekonstigt? Nej.

Håller med.
Citera
2017-02-22, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuckBlash
Det finns en GJ (Eg. G-I J) som är född 1965-01-13 som saknar adressuppgift på Ratsit. Är det denne som är aktuell?

Ja, det är det. Dock hittade jag inte den infon på Ratsit när jag nyss letade.
Citera
2017-02-22, 18:46
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Ja, det är det. Dock hittade jag inte den infon på Ratsit när jag nyss letade.

Sök bara på för-, efternamn och födelsetid (personnummer) så dyker han upp.
Citera
2017-02-22, 18:53
Medlem
Citat:
https://giftinformation.se/vaxtregister/stormhatt/
Symptomen verkar stämma...om det MGM säger är sant.

Upp tilla en timme ja. Lika lång tid som för diverse droger. Men han påstod ju att det skedde på en gång som han druckit snapsen 😒
Citera
2017-02-22, 18:59
Medlem
Titianas avatar
Citat:
GJ har inte gjort något innan i livet. Inte jobbat, levt på soc. Tror att han är förtidspensionär nu.
Han har pysslat lite med att vara med på nazistiska demonstrationer ihop med sin son.
https://antifa.se/2016/07/27/knivbevapnade-nazister-besokte-rattegang/
GJ är han på bilden, som inte är namngiven.

Nej, han hade ingen anledning att mörda någon.

Lite olycklig plats på spindelvävstatueringen på handen. Betyder tydligen våldtäktsman
(FB) Fängelsetatueringar - betydelser etc.

Så en typ nazist då, undrar varför han inte är namngiven som alla andra på bilden?
Citera
2017-02-22, 19:01
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Han har inget eget boende, flyttar runt och är inneboende hos div polare. Var han får sin post vet jag inte.

Om han har en mille drygt, varför inget boende? Detta med arvet låter mindre och mindre sannolikt kanske bara en skröna. När skulle detta arv har varit aktuellt?
Citera
2017-02-22, 19:39
Medlem
Citat:
Om han har en mille drygt, varför inget boende? Detta med arvet låter mindre och mindre sannolikt kanske bara en skröna. När skulle detta arv har varit aktuellt?

Varför han inte har eget boende, vet jag ej. Han skulle köpa lägenhet, dock antar jag att pengarna inte räcker till det och han har ju inget jobb.

Ang arvet så är det absolut ingen skröna!! Jag har nära bekanta som var väldigt god vän med hans pappa och jag vet mycket väl vem han var.
Arvet har han fått i slutet av oktober/början av november förra året.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in