Citat:
Ursprungligen postat av
Mellbergan
Jag tycker att det är oroande att SD och Moderaterna bara samlar drygt 41% tillsammans i denna undersökningen. Samtidigt har jag känslan av att båda partierna kommer att öka från dessa siffrorna till valet 2018. Restriktiv invandringspolitik och höga fängelsestraff är frågor där M & SD har högt förtroende i och som dessutom nu ligger helt rätt i tiden när Sverige börjar spåra ur.
Att det förövrigt bara skiljer 5% mellan moderaterna och Centerpartiet i denna mätningen är skrämmande. Men detta känns ju som Moderaternas lägstanivå samt Centerpartiets högstanivå, eller?
M fick bara 14% i något europaval, så dom har nog ganska låg lägstanivå. Dessutom har dom seriösa problem med trovärdigheten. Från fri invandring till påstådd restrktiv hållning på ett år, med precis samma personal. Trovärdigt? Givetvis inte.
Varför folk går till centern förstår jag inte. Dom kan svårligen ingå i ett regeringssamarbete med varken S eller M.
Skall vi gissa att denna undrsökning kommer att få stor publicitet i MSM? Samma MSM som helt avfärdade Yougov när dom visade höga siffror för SD. "Inte trovärdigt med webpanler". Nu, när C går som tåget, och M dåligt efter sitt SD-utspel, så kommer yougov plötsligt att vara mycket trovärdiga.