Citat:
Ursprungligen postat av
Lunkan99
Tja, jag känner inte ovanstående men som det politiska läget är så riskerar dessa tre att bli fällda på fri bevisföring, dvs att "de kan ha gjort sig skyldiga till dåden", vilket enligt all mening är ett brott mot folkrätten och grundlagen.
Däremot om brottet kan bevisas (vilket jag betvivlar) så får herrarna stå för sina handlingar.
För övrigt, jag är inte den som backar och har inga problem med att stå för mina åsikter även om det innebär konflikt. Däremot passar jag mig förstås för att bli stenad av flinande afaiter som i mitt tycke är de fegaste jävla nollorna i hela världen. Tror inte ens att fittorna vill något annat än att slåss annat än med numerärt överläge som dom kackerlackor som
ni är. Jag tvivlar t om på
er politiska övertygelse,
ni är suckers för kaos precis som
era vänner kaosblattarna.
Är det inte dagens sanning

Vet du vad du fri bevisföring betyder? Jag tvivlar på det med tanke på din användning av termen.
Fri bevisföring innebär är att åklagaren, men även motparten kan använda vad som helst som bevis för att styrka sin sak, det innebär inte på något sätt att man kan bli fällda "för att de kan ha gjort sig skyldiga" som du påstår. Som du vet så blir man fälld om det är bevisat bortom rimligt tvivel.
I praktiken innebär det att parterna kan åberopa tex ett uttalande någon gjort till media flera år sedan som enligt parten styrker brott eller talar emot, sen är det upp till rätten att bedöma värdet av det som framförs, i vanlig ordning. Förstår inte riktigt vad du ser för problem med förfarandet, du får gärna utveckla din ståndpunkt.
Varför tror du inte brotten kan styrkas? Du säger själv att du inte känner de häktade, jag drar slutsatsen att du inte heller har någon vetskap om bevisningen åklagarsidan innehar.
Att de får stå för sina handlingar ifall de blir dömda är självklart oavsett vad du anser om det och således poänglöst att du påpekar detta, knappast så att du innehar någon makt att påverka det. Det var inte heller min fråga, jag var nog otydlig. Frågan är alltså vad du anser om förfarandet av att utföra bombdåd mot lokalerna i fråga, är det något som du anser är positivt, med bakgrund av att en tillsynes oskyldig städerska fått allvarliga skador?
Jag är alltså inte organiserad i varken AFA eller RF och förstår inte riktigt din maniska besatthet av dessa grupper, speciellt när vi diskuterar NMR i en tråd om NMR. Du bör söka hjälp för detta snart, du verkar inte kunna kontrollera dig.