Citat:
Ursprungligen postat av
JustLikeMoney
Polisen och den på behandlingshemmet är inte samma Johan Nygren.. Men som du sa är grannen samma som den på behandlingshemmet.
Jag noterade att det fanns några J*han Nygr*n (*=o,e, JN) i Eskilstuna. Det är ju lite svårt att säkerställa identitet på poliser, av naturliga skäl, men du låter som du vet.
Det betyder dock, om jag förstår det hela rätt, att JM har en före detta som är polis i Eskilstuna och som heter JN. Sedan har hon en annan med samma namn, som partner i affärer?
Jag hittar inte första uppgiften om när det var JM hade en polis i Eskilstuna som partner eller hur länge det varade, men jag har för mig att det var ganska länge sedan och inte så lång tid. Det kan ha varit ca 2007-2011, eller mellan JMs barn nummer tre och nummer fyra, dvs. ca 1999-2003, men det kan också ha varit ännu tidigare. Om sedan kontakten upprätthållits är ju en annan fråga.
Årtalen är ungefärliga eftersom jag inte har daterat relationerna.
Möjligen är det en trådsanning om en före detta som är polis, som uppkommit därför att hon har gjort affärer med en man som heter likadant som ett polisbefäl.
Bäst vore väl om vi kunde hitta och kontrollera källan till att JM har ett ex som är polis och försöka få uppgiften bekräftad eller avförd, om det går.
–