2017-02-21, 21:59
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Den pensionerade polisen Lars Rogenfelt säger

"-En av de märkligaste historier jag varit med om i mitt yrkesliv.
-Vi vände på alla stenar vi kunde utan att hitta tillräckliga bevis för att kunna inleda en förundersökning om mord eller dråp."

Vilka stenar vände han på om polisen inte ens åkte ut till platsen?

Vilken polis ville hindra detta?

Utöver det du citerar har det inte uppgetts några namn, som jag sett.

Det är tidningar (om jag minns rätt) som uppgett:
- Den som fattade beslutet om att fallet inte skulle utredas hade inte varit på brottsplatsen.
- När IF kontaktade polisen, som ett led i sin utredning, och bad att få prata med de två poliser som åkte till sommarstugan på lördagsmorgonen så fick dom inte det.

Nästan säkert kommer dessa uppgifter från IF. Det finns inga uppgifter om vem som inte ville att IF inte skulle prata med poliserna som var på brottsplatsen.

-
Citera
2017-02-21, 22:52
Medlem
Orkar inte läsa igenom tråden för namn.
Kan någon påminna mig om vad Polisetexet till JM heter?
Citera
2017-02-21, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Psykopaten Johanna tycks ha fallit offer för de sju dödssynderna

Högmod - hon tror sig vara smartare och bättre än andra
Girighet - hon agerar enbart för egen ekonomisk vinning när hon startade familjehemsbolagen, tecknade livförsäkringen, förgiftningsförsöket och mordet på maken
Lust - hon bedriver otukt med asylsökande pojkar
Avund - hon är sannolikt sjukt avundsjuk på storasysterns och pappans lyckade affärer
Frosseri - hon vill ha det dyraste av allt när det gäller materiella ting och vill stila
Vrede - hon exploderade av vrede när asylpojkarna hotade avslöja hennes framfarter, när IF vägrade betala ut livförsäkringspengarna och när föräldrarna plötsligt ska sälja sommarstället
Lättja - hon visade sig helt oberörd över pappans död när hon intervjuades efter hon släppts efter första anhållandet och uttryckte "nu är det bara att ta nya tag". Hon sa även att hon "var ganska arg", men uppträdde helt lugnt och likgiltigt - dock kanske hon var fullproppad med sin lugnande benzo, som hon återfått vid frisläppandet

I princip är hon djävulen personifierad och det är nog inte bara girigheten som drivit henne. Hon tycks ha alla drag som syns hos en psykopat.

Bra sammanfattande bild av huvudpersonen JM. Som många med den personlighetsstörningen följer även lättkränkthet. Tror mycket består av avund och ett gigantiskt hämndbegär.
Citera
2017-02-22, 00:19
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Ja, fyra barn, föräldrar, syskon med familjer och andra släktingar och vänner.

När Aki mördades var de flesta av hans släktingar övertygade om att han mördats. På olika sätt framfördes detta och varför till polisen som inte ville lyssna, enligt tidningsuppgifter.

Som brottsoffer blev dom ignorerade eller avvisade i stället för att bli tagna på allvar.

Den misstänkta brottsplatsen borde ha säkrats tills brottsmisstanke hade avförts.

Om inte IF, efter en lång rad ansträngningar att få åklagare i Västmanland att utreda mordet, hade överklagat till brottscentrum i Göteborg, som beslutade att en förundersökning skulle inledas, så hade det nog inte blivit någon utredning alls.

Jag hoppas att Akis två äldsta barn nu har fått en målsägandebiträde utsedd.

Trots de svårigheter som föreligger när man väntar 13 månader innan man påbörjar utredningen av ett mord så hoppas jag, för alla inblandades skull, att mordet blir löst.

–

Man blir ju bara så nyfiken på hur många andra mord som Västmanlands polisen har missat. Det räcker tydligen inte med endast en glasklar incident och någon yttre antydan från fd kollegor utan man måste ha ytterligare ett mord och ett mordförsök på samma adress för att man ska gå igång. Det känns trygg och bra att inte bo i Västmanland.
Citera
2017-02-22, 00:19
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missnyfiken91
Orkar inte läsa igenom tråden för namn.
Kan någon påminna mig om vad Polisetexet till JM heter?

Här söker JM och JN (som jag antar är han du frågar efter) en föreståndare till ett behandlingshem (2008):
http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:kHX7aiqMMX4J:vakanser.se/jobb/forestandare%2Btill%2Bbehandlingshem%2B2/+&cd=2&hl=sv&ct=clnk&gl=se

Här en titel:
http://www.ekuriren.se/nyheter/smitare-patraffades-av-polisen/

Det finns en person med samma namn som bor granne med JM i E-tuna (samma gata, nr 9, JM bor på nr 6). Samma mobilnummer som i annonsen ovan…

Hmmmmm???

Populär gata det där…
Populärt att driva behandlingshem i Eskilstuna…
Socionom och polis? Kanske en bra kombination om man ska driva behandlingshem?

–
Senast redigerad av lasternassumma 2017-02-22 kl. 00:36.
Citera
2017-02-22, 00:23
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckBlash
Man blir ju bara så nyfiken på hur många andra mord som Västmanlands polisen har missat. Det räcker tydligen inte med endast en glasklar incident och någon yttre antydan från fd kollegor utan man måste ha ytterligare ett mord och ett mordförsök på samma adress för att man ska gå igång. Det känns trygg och bra att inte bo i Västmanland.

Om man tittar på inlägget under ditt så kan man undra hur mycket säkrare det är att bo i Sörmland…

–
Citera
2017-02-22, 00:34
Medlem
lasternassummas avatar
En bild säger mer än tusen ord...
Dessutom kan ju tråden behöva lättas upp med lite glada färger emellanåt….

Här är fem bilder:
https://s7.postimg.org/i8gqh992z/170221_montage.jpg

postimg.org drog tyvärr ner upplösningen, men dom är skapliga ändå...

Bild 1:
Stugan från ovan. Lekstugan i skugga av flaggstången till höger. Mindre huset ovanför sommarstugan.

Bild 2:
Vägen eller stigen från stugan ner mot sjön.

Bild 3:
Bryggan från ovan. Jag uppskattar djupet intill bryggan till mindre än 0,5 meter. Därför "piren" för båten.

Bild 4:
Bryggan och slutet/början av vägen/stigen från bryggan till huset.

Bild 5:
Polisbil med vatten, som ser nära ut, i bakgrunden. Jag kan inte gissa var den är tagen.

PS: Om någon är intresserad kan jag lägga ut bilderna i högre upplösning.

–
Senast redigerad av lasternassumma 2017-02-22 kl. 01:04. Anledning: PS
Citera
2017-02-22, 00:39
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Här söker JM och JN (som jag antar är han du frågar efter) en föreståndare till ett behandlingshem (2008):
http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:kHX7aiqMMX4J:vakanser.se/jobb/forestandare%2Btill%2Bbehandlingshem%2B2/+&cd=2&hl=sv&ct=clnk&gl=se

Här en titel:

Det finns en person med samma namn som bor granne med JM i E-tuna (samma gata, nr 9, JM på nr 6). Samma mobilnummer som i annonsen ovan…

Hmmmmm???

Populär gata det där…

–

Normalt är det väl en bra kombo, om de är friska i huvudet. Detta var 2008 och Johanna kanske har hunnit med att ha ihop det med flera poliser därefter. Kan tänka mig att det pågår en del intern mobbing på stationen i Eskilstuna. Inte illa att ha ett (kanske fler) karaktärsvittne in house. Man får hoppas att han är en sanningsenlig person, trots att hans profil påvisar en viss girighet till inkomster vid sidan om ordinarie jobb. Hans tycks idag iaf inte vara inblandad i andra bolag än i brf-styrelsen där han bor.
Citera
2017-02-22, 00:56
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:

Här en titel:

Det finns en person med samma namn som bor granne med JM i E-tuna (samma gata, nr 9, JM bor på nr 6). Samma mobilnummer som i annonsen ovan…

Hmmmmm???

Populär gata det där…

–

Många poliser sitter idag ofta med i de "politiska sociala nämnderna", de anses väl besitta någon specialkunskap förmodar jag, eller så vill de väl skaffa material till nya typer av "romregister" bland samhällets mest utsatta

JM och JN har väl träffats där på kafferasten och tycke uppstod
Citera
2017-02-22, 01:01
Medlem
lasternassummas avatar
JN fick förtroendet att vara med och vakta påven när han var här.
Här finns bild och video:
http://embed.scribblelive.com/Embed/v7.aspx?Id=2381579&Page=2&overlay=false

Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Många poliser sitter idag ofta med i de "politiska sociala nämnderna", de anses väl besitta någon specialkunskap förmodar jag, eller så vill de väl skaffa material till nya typer av "romregister" bland samhällets mest utsatta

JM och JN har väl träffats där på kafferasten och tycke uppstod

Tycke kan ju tydligen uppstå även vid tillfällen som man minst väntar sig…

–
Senast redigerad av lasternassumma 2017-02-22 kl. 01:06.
Citera
2017-02-22, 01:12
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Normalt är det väl en bra kombo, om de är friska i huvudet. Detta var 2008 och Johanna kanske har hunnit med att ha ihop det med flera poliser därefter. Kan tänka mig att det pågår en del intern mobbing på stationen i Eskilstuna. Inte illa att ha ett (kanske fler) karaktärsvittne in house. Man får hoppas att han är en sanningsenlig person, trots att hans profil påvisar en viss girighet till inkomster vid sidan om ordinarie jobb. Hans tycks idag iaf inte vara inblandad i andra bolag än i brf-styrelsen där han bor.

Det där med "flera poliser därefter"…

Om jag hade haft livlig fantasi så hade jag fantiserat ihop något om vad hon gjorde med dom två som åkte till Hästnäs 2015-08-08. Först såg dom inte en dränkning och sedan tyckte en kollega att man inte skulle prata med dom om vad som hände den där lördagen.
Sådan fantasi har inte jag…

–
Citera
2017-02-22, 01:12
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
JN fick förtroendet att vara med och vakta påven när han var här.
Här finns bild och video:
http://embed.scribblelive.com/Embed/v7.aspx?Id=2381579&Page=2&overlay=false

Tycke kan ju tydligen uppstå även vid tillfällen som man minst väntar sig…

–

För JN:s skull får man hoppas att tycket tagit helt slut och att han inte jobbade för Västmanlanspolisen när AP dränktes.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in