Citat:
Ursprungligen postat av
ElGiganten
Fast du skrev:
Vilket är fel. Samtidigt länkar du till en film som skall påvisa att thermate kan explodera.
Nej nu blandar du nog ihop olika frågeställningar lite. Du efterfrågade bevis för att thermite kunde explodera varpå jag länkade till en video där en form av thermite gör just det. Vidare, den form av thermite som används i videon är thermate och det framkommer mycket riktigt i både titel och innehåll.
Du insisterar fortfarande på att thermate inte är en form av thermite?
Citat:
Trodde du läst rapporterna? Ja, jag tänkte eftersom du kritisera dom så hårt här. Lite hederlighet kan man ju kräva av dig.
Jag skrev just att jag har läst det mesta av rapporterna men inte lyckats med att hitta det du påstår, att NIST testade rasresterna för spår av sprängämnen och termitiskt material.
Jag hittade däremot det här:
"Was the steel tested for explosives or thermite residues? . . . NIST did not test for the residue of these compounds in the steel." -- NIST Responses to FAQs, August 2006
Här har du alltså andra uppgifter och jag frågar dig igen. Var i rapporten hittar vi dessa?
Citat:
Nu skjuter du dig i foten igen.
Titta på din nästa textmassa. Läs noga vad det står för det här kommer bli pinsamt för dig.
Vad har du ställt för krav tidigare då på NIST.
Vi tittar....
Fast detta är en lögn. Om du bemödat dig att kolla vilket NIST uppdrag var så skulle du slippa dess pinsamheter. Eller du kanske skulle "hålla käft"
Här har du uppdraget NIST fick. [min fetning]
On August 21, 2002, with funding from the U.S. Congress through FEMA, the National Institute of Standards and Technology (NIST) announced its building and fire safety investigation of the World Trade Center (WTC) disaster that occured on September 11, 2001. The NIST WTC Investigation was conducted under the authority of the National Construction Safety Team Act.
The goals of the investigation of the WTC disaster were :
To investigate the building construction, the materials used, and the technical conditions that contributed to the outcome of the WTC disaster.
To serve as the basis for: improvements in the way buildings are designed, constructed, maintained, and used; improved tools and guidance for industry and safety officials; recommended revisions to current codes, standards, and practices; and improved public safety.
The specific objectives were:
Determine why and how WTC 1 and WTC 2 collapsed following the initial impacts of the aircraft and why and how WTC 7 collapsed;
Determine why the injuries and fatalities were so high or low depending on location, including all technical aspects of fire protection, occupant behavior, evacuation, and emergency response;
Determine what procedures and practices were used in the design, construction, operation, and maintenance of WTC 1, 2, and 7; and
Identify, as specifically as possible, areas in current building and fire codes, standards, and practices that warrant revision.
Så nu när det är fastställt att du ljuger kan du börja att läsa rapporterna du kritiserar.
Du missade det fetade i texten?
Citat:
Skulle du till allas förvåning hålla med om att NIST uppdrag är ok och att du saknar svaren i rapporterna så får du här rapporterna.
https://www.nist.gov/engineering-laboratory/final-reports-nist-world-trade-center-disaster-investigation
Nu kan du plocka ut en rapport och visa för oss vad du tycker du saknar i dom.
Så enkelt att bara peka på tex.
NIST NCSTAR 1-3A
Contemporaneous Structural Steel Specifications
4.2 FABRICATION OF THE VARIOUS COMPONENTS
4.2.1 Floor Trusses
Laclede Steel manufactured the trusses for the floor panels for both WTC 1 and WTC 2 from steel they made at their mill in Alton, Illinois
Här skulle du kanske kunna ha invändningar på varför dom inte redovisar fullständiga uppgifter på styrelsen för detta stålverk i Alton Illinois.
Nu har du hela samlingen NIST rapporter, allt du kritiserat ligger framför dig. Nu får vi se om du verkligen är intresserad av detta eller bara snackar skit.
Ett tips nu när du sitter där rasande och vill skriva fler påhopp och kräva mig på ett svar om NIST och deras undersökningar av sprängmedel, så läs rapporterna.
Sondmatning sker på sjuka personer.
Så så, bli inte ledsen nu. Jag sätter bara hårt mot hårt. Det är på tiden du får smaka lite på din egen medicin, ElGiganten. Du har fått härja fritt alldeles för länge i tråden.
Nu tror du dessutom att det går att kasta om bevisbördan. Att jag ska visa att någon studie av tornens rasförlopp INTE finns bland de tusentals dokument som NIST producerat i sin rapport. Hur har du tänkt dig att det ska gå till? Klistra in samtliga sidor här på forumet? Det är du som påstår att studien är gjord. Visa oss den.
Så, sluta fåna dig nu och besvara istället mina frågor på ett korrekt citerat- och hederligt sätt. Vi tar det igen:
1. Visa oss NIST's detaljerade studie av de två tornens rasförlopp.
2. Visa oss NIST's hemligstämplade material avseende dess studie av WTC7's rasförlopp.
3. Förklara varför NIST ljuger för oss när de påstår att dess *datoranimation (i.e 2 stycken olika animationer?!) av den inledande sekvensen av WTC7's rasförlopp "liknar" samma förlopp som hela världen kan se på alla de videor som visar det i verkligheten.
4. (Tillägg) Visa oss studien som NIST har gjort avseende spår av sprängämnen och thermitic material (se ovan).
Eller håll käften.
*".... matches quite well with the video of the event." (1:10:00):
https://youtu.be/UxF4HL-kIfo