2017-02-20, 22:20
  #553
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fear2be
En uppenbar tolkning av "last night in Sweden" är att det betyder vilken natt som helst i Sverige eftersom att här alltid händer märkliga saker på daglig basis. Är det inte Margot Wallström som hamnar på en lista över antisemiter, så är det våldsamma upplopp eller feministisk snöröjning.
Haha, ja faktiskt. Jag har alltid svarat att inget särskilt hände när amerikanska vänner frågar. Det slår mig nu att jag har blivit blasé över saker som upplopp, bilbränder, grupptafsningar, badhustrakasserier och liknande.

Obehagligt.
Citera
2017-02-20, 23:13
  #554
Medlem
Jaha... En bosnier kommer hit och berättar hur vi ska förbättra "hans" land. Inte Bosnien utan Sverige.

Är det bara jag som inte fattar hur detta går ihop? Jag flyttar inte till Bosnien och börjar predika hur bosnierna ska göra för att förbättra "mitt" land.
Citera
2017-02-20, 23:24
  #555
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JosephCooper
Jaha... En bosnier kommer hit och berättar hur vi ska förbättra "hans" land. Inte Bosnien utan Sverige.

Är det bara jag som inte fattar hur detta går ihop? Jag flyttar inte till Bosnien och börjar predika hur bosnierna ska göra för att förbättra "mitt" land.
Integration och assimilering är ord som du uppenbarligen vare sig känner till eller förstår.
__________________
Senast redigerad av BigFatCone 2017-02-21 kl. 00:03.
Citera
2017-02-20, 23:36
  #556
Medlem
Scarabeos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JosephCooper
Jaha... En bosnier kommer hit och berättar hur vi ska förbättra "hans" land. Inte Bosnien utan Sverige.

Är det bara jag som inte fattar hur detta går ihop? Jag flyttar inte till Bosnien och börjar predika hur bosnierna ska göra för att förbättra "mitt" land.
Han är ju ett praktexemplar av vilka invandrare som borde komma hit!
Hade du kommit till Bosnien som 5 åring så hade du säkert också sett Bosnien som ditt land.

F.ö hoppas jag på att någon vilsen vänstergalning bjuder in EABT till debatt, hade varit kul att se den skamslakten
Citera
2017-02-21, 02:49
  #557
Moderator
Fear2bes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Haha, ja faktiskt. Jag har alltid svarat att inget särskilt hände när amerikanska vänner frågar. Det slår mig nu att jag har blivit blasé över saker som upplopp, bilbränder, grupptafsningar, badhustrakasserier och liknande.

Obehagligt.
Och här kom nyheterna som på beställning: (FB) #Lastnightinsweden gör bort sig - upplopp bilbränder stenkastningar
Citera
2017-02-21, 03:01
  #558
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fear2be
Och här kom nyheterna som på beställning: (FB) #Lastnightinsweden gör bort sig - upplopp bilbränder stenkastningar
Jag säger som jag brukar säga; vi har problem i det här landet som vi inte hade för tio år sen. Jag minns inte att det var några upplopp på 90-talet när jag var ung. Inte heller att det brann bilar varje natt eller att vi hade stora zigenarläger.

Den arga blatten har i alla fall mitt fulla stöd. Det är sällan som jag inte nickar instämmande eller själv har sagt liknande saker.
Citera
2017-02-21, 03:20
  #559
Bannlyst
Det är ganska kul att notera hur EABT varierar i, ska vi säga "avspändhet" från video till video.

Oavsett vilket är hans intellekt knivskarpt och hans kanal ett måste till filmjölken varje morgon och har han inte nån ny video så tittar jag på gamla godingar och delar hej vilt till vänner och bekanta.
Citera
2017-02-21, 03:40
  #560
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UrbanSpaceman3
Det är ganska kul att notera hur EABT varierar i, ska vi säga "avspändhet" från video till video.
Du menar att det är kul att lägga märke till vilken grad av berusning han har?
Citera
2017-02-21, 13:01
  #561
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abborrmaster
Det där är ju HEELT stört. "Det här är desinformation från Ungern" står karln och desinformerar om hahaha xD

Ja. Jag tycker att SVT skulle ha rättat honom där.
Antingen tyckte SVT att det var bra propaganda så de valde att inte rätta honom, eller så hade SVT dålig koll. Illa oavsett.

Citat:
Ursprungligen postat av abborrmaster
Fast jag begriper iofs inte varför klippet inte låg på sin ursprungsposition i youtubelänken du länka till heller...
Nu hänger jag inte med riktigt. Kan du utveckla?
Citera
2017-02-21, 21:58
  #562
Medlem
abborrmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tugor
Nu hänger jag inte med riktigt. Kan du utveckla?

Klippet med bl.a. EABT låg väl inte i slutet av debatten, eller? Den låg väl i början? Varför var ordningen omkastad?
Citera
2017-02-21, 23:35
  #563
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abborrmaster
Klippet med bl.a. EABT låg väl inte i slutet av debatten, eller? Den låg väl i början? Varför var ordningen omkastad?

Nu förstår jag vad du menar. Ja, det stämmer att klippen låg i början av inslaget. Jag såg debatten på TV. Sen hittade jag klippet på YouTube. Eftersom jag redan sett inslaget på TV tittade jag inte på hela YouTube-klippet, utan bara fram till partiet med Anders Lindbergs lögner om Ungern. Jag trodde att filmsekvenserna var helt avlägsnade från YouTube-klippet. Men det är som du skriver, ordningen är omkastad. Jag har ingen aning om varför de gjort så.
Citera
2017-02-24, 06:56
  #564
Medlem
ArgBlattePostars avatar
Som jag pekade ut i senaste videon hände det faktiskt något "last night in Sweden", den 17 februari. (Trumps tal var på den 18e) Tre män med kalashnikov rånade en guldbutik i Stockholm: http://www.expressen.se/nyheter/ran-mot-guldbutik--flera-flydde-fran-platsen/

Media hade kunnat ta upp detta som exempel, men istället snackade dom om Melodifestivalen och låtsades att inget dåligt hände i Sverige den 17e. Faktum är att det hände hemska saker både dagarna före, och efter, Trumps tal, men det är som ni säger - man har vant sig vid konstanta rubriker om våldtäkter och skottlossningar.

En invandrare i Malmö skrev till mig och sa att han uppskattade videon om Trump, för han är trött på att bo mitt i skiten. Hans åsikt är så mycket viktigare än PK-nötternas rasistanklagelser.

Citat:
Ursprungligen postat av UrbanSpaceman3
Det är ganska kul att notera hur EABT varierar i, ska vi säga "avspändhet" från video till video.
Äh, tyst med dig. Märks inte när jag är full. (hela Clara Henry-videon var jag packad)

Tack för att du delar, förresten. Många vågar inte det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in