Citat:
Ursprungligen postat av
gubbrora
Utan att ha gått igenom allt som skrivits är mitt intryck att Trumpeten skitit i det blå skåpet. I princip ingen begriper vad karln menade.
Däremot är man förvånad över att hämtar sin information från en stollekanal istället för UD och säkerhetstjänsterna.
Enda förklaringen verkar vara att Trumpeten vill ha sin världsbild bekräftad och skiter i petitesser som verkligheten
Trump är en populist, det förnekar jag inte trots att jag är "pro Trump". Sedan har ordet populist fått ett dålig klang, när blev det fel att
lyssna på folket ?
Sedan, Trump`s fingerpekande
i ämnet är ju troligtvis för att han skall "ta en till runda" med instramningar av resande ifrån sk. "osäkra länder" med terror-anknytning.
Sedan med FOX (som jag följer med mycket), de är nog nyktrare i sin rapportering än vad du vill ha det till.
Charles Krauthammer som är högaktad, (på kanalen och hos mig), konservativ, klok är ingen "pro Trump". Finns nog mer att skriva, men något säger mig att du inte är så intresserad..
Inte samma "Sieg-Clinton", som alla andra.., (skriver det igen).., alla andra nyhetskanaler hade !
(personligen har jag inte orkat med CNN, och tagit de väck sen 18 månader ifrån kanal utvalet)
Och med världsbild.., du är medveten om att det "kravallas" "as we speak" : Opptøyer i Stockholm og politiet har avfyrt varselskudd: - Det ser ut som en krigssone her
http://www.dagbladet.no/nyheter/opptoyer-i-stockholm-og-politiet-har-avfyrt-varselskudd--nbspdet-ser-ut-som-en-krigssone-her/67274529