Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-20, 20:34
  #409
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uespindeln-Ivan
är från Göteborgs området så har en bit å åka

men tack

Jag har hundratals övergivna platser sparade på min karta, sådana som jag hittat dels via tips och eget utforskande.
"Google är din vän".
Jag har funnit dem genom att söka på nätet, följa upp ledtrådar, jämföra kartmateriel från olika leverantörer, myndigheters och kommuners beslut eller byta till mig.
Många av de uppgifterna ligger helt fria att få på nätet.
Jag håller på mina platser, då jag tillbringat en majoritet av min fritid med att hitta dessa platser, men jag delar dem gärna....
Förutsatt någon har något väldigt intressant att byta med och jag har förtroende för den jag byter med.
Min fritid är inte gratis.

Så mitt råd till dig är: Leta själv.
Den största tillfredsställelsen är att själv lokalisera objektet man sökt.
Därefter följer man "surret" på nätet för att få reda på om det är öppet för UE.
Kom ihåg: Lämna bara fotavtryck och ta bara bilder....

God jakt.

L-J
__________________
Senast redigerad av L-JPersson 2017-02-20 kl. 20:36. Anledning: Grammatikfel
Citera
2017-02-20, 20:46
  #410
Medlem
Uespindeln-Ivans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L-JPersson
Jag har hundratals övergivna platser sparade på min karta, sådana som jag hittat dels via tips och eget utforskande.
"Google är din vän".
Jag har funnit dem genom att söka på nätet, följa upp ledtrådar, jämföra kartmateriel från olika leverantörer, myndigheters och kommuners beslut eller byta till mig.
Många av de uppgifterna ligger helt fria att få på nätet.
Jag håller på mina platser, då jag tillbringat en majoritet av min fritid med att hitta dessa platser, men jag delar dem gärna....
Förutsatt någon har något väldigt intressant att byta med och jag har förtroende för den jag byter med.
Min fritid är inte gratis.

Så mitt råd till dig är: Leta själv.
Den största tillfredsställelsen är att själv lokalisera objektet man sökt.
Därefter följer man "surret" på nätet för att få reda på om det är öppet för UE.
Kom ihåg: Lämna bara fotavtryck och ta bara bilder....

God jakt.

L-J

Har lagt åtal öga timmar vid Google å olika forum å kartor från olika myndigheter m.m å jag hatar folk som förstör m.m jag kanske hårigt du vill byta mot?va är du mest intresserad av?
Citera
2017-02-23, 23:25
  #411
Medlem
ArischManns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uespindeln-Ivan
tjena är detta bergrum fort öppet?
ser bekant ut.. vart ligger det?
Citera
2017-02-25, 00:07
  #412
Medlem
BenneEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lopsan23
Nån som vet om nåt övergivet hus i Eskilstuna eller runtom? Det ska finnas ett i odlaren vet jag men jag hittar inte det nånstans..
Tänkte jag skulle fotografera lite

Ni får gärna skicka pm till mig

Känner till några ställen runt Eskilstuna. Förut fanns det ett hus en bit utanför Odlaren vid golfbanan men det är rivet. Några flera hus i det området känner jag inte till. Har skickat pm till dig.
Citera
2017-02-27, 23:55
  #413
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenneE
Känner till några ställen runt Eskilstuna. Förut fanns det ett hus en bit utanför Odlaren vid golfbanan men det är rivet. Några flera hus i det området känner jag inte till. Har skickat pm till dig.


Huset i odlaren var det folk vid förra veckan som gick in i huset🤔
Citera
2017-02-28, 13:26
  #414
Medlem
Ingen som har lust att skicka pm? Har lagt ner flera timmar framför google och hitta.se men hittar inte nåt som påminner om öde. Bara massa nya hus. Är bara en hobbyfotograf ingen förstörare alls. Dom kan skaffa sig ett vettigt liv...
Citera
2017-03-03, 17:29
  #415
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lopsan23
Ingen som har lust att skicka pm? Har lagt ner flera timmar framför google och hitta.se men hittar inte nåt som påminner om öde. Bara massa nya hus. Är bara en hobbyfotograf ingen förstörare alls. Dom kan skaffa sig ett vettigt liv...


Huset är inte lätta att hitta direkt, men ingen ide att skicka pm på platsen då det inte är rekommenderat att gå in där😅
Citera
2017-03-03, 18:54
  #416
Medlem
haha okej jag respekterar det, då kommer väl grannarna med yxor kanske hahaha
Citera
2017-07-17, 23:28
  #417
Medlem
xxxslimxxxs avatar
Vill höra lite med Etuna's lokala Ue-are här om ett eventuellt bergrum, haft en veckas semester nu men veckan innan den så for jag ut mot volvo på en leverans via Torshälla och förbi kyrkogården vidare mot rondellen där volvo ligger på höger sida och jag körde då vänster i den rondellen och inte allt för långt in på den vägen tyckte jag mig glimta ett bergrum på höger sida, tog en annan väg därifrån så fick ingen chans att stanna själv.
Är det någon som har nån kännedom om detta eventuella bergrum? då det var skog och kulle med en dörr in så äre ju rätt uppenbart vad det rör sig om om vi säger så
Citera
2017-07-18, 22:08
  #418
Medlem
Lacerdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xxxslimxxx
Vill höra lite med Etuna's lokala Ue-are här om ett eventuellt bergrum, haft en veckas semester nu men veckan innan den så for jag ut mot volvo på en leverans via Torshälla och förbi kyrkogården vidare mot rondellen där volvo ligger på höger sida och jag körde då vänster i den rondellen och inte allt för långt in på den vägen tyckte jag mig glimta ett bergrum på höger sida, tog en annan väg därifrån så fick ingen chans att stanna själv.
Är det någon som har nån kännedom om detta eventuella bergrum? då det var skog och kulle med en dörr in så äre ju rätt uppenbart vad det rör sig om om vi säger så
Det är väl Pihls lokaler vid Slagsta? När du åker från Torshälla mot Eskilstuna så ligger det på vänstersida när du passerat åkrarna som skiljer Torshälla från Slagsta.
Citera
2017-07-26, 20:06
  #419
Medlem
Det xxxslimxxx menar ligger ute vid Volvo/VME/VCE/BM, det är en sandsilo.

Ärnaberget, som Pihl har lager i, var verkstad åt Volvo BM förritiden.
Bl.a marinmotorer byggdes och kördes där inne.
Farsan jobbade där som ung.
Avgasutsläppet var på baksidan av berget.
Citera
2017-07-26, 22:42
  #420
Medlem
57Emmas avatar
Hej alla äventyrare. Vet ni om det finns någon ue grupp i Hallsberg med omnejd. Där skall finnas massor med ödehus och nedlagda företag
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback