Citat:
Ursprungligen postat av
MarlbroMan
När säljer man sina tyska spelare? Sitter 13 spelare, från Luiz Gustavo till Lewandowski, där jag oxå har Forsberg SIF köpt för 23 k, han går nu för 75 k och 2 st Sokratis SIF som är köpta för 100k. Spelare som Bosteng och Leno får jag tillbaka 95% av det jag lagt ut på dom medans Vidal, Lewandowski och Aubameyang just nu är stora förlust affärer. Är det torsadag som är dagen som jag ska sälja dom? Eller ra vinsten på dom jag kan och vänta med att se om jag får tillbaka det mesta jag lagt ut för dom? Har iof ändå spelat 100 plusmatcher med så förlust på spelarna får jsg ändå räkna med!
Om man ska tro förra veckans prisutveckling, bör du sälja typ nu.
Jag orkar inte göra 100%ig research, men kan iaf delge mina erfarenheter från förra veckan - jag köpte Kante, Smalling och Martial på söndag-måndag i hopp om att de skulle stiga. På fredagen hade endast Martial gått upp, och det gjorde han för att jag köpte honom på söndagen (måndagen hade han stigit 4k), medan Kante och Smalling gick ner. Smalling 5k, Kante 2-3k. Så, jag var alldeles för sent på bollen och alldeles för många som investerat och ville sälja av torsdag-fredag.
Även om någon av dina kort ligger bra till för en upgrade är det på inga sätt en garanti för att de går upp. Både Mane och Icardi som fick förväntade upgrades har droppat 10-20k post-upgrade, sjukt nog. Om det är så att du har kort som spekuleras få upgrade men blir utan (lex Pjanic), kommer de också sjunka när upgrades försvinner. Så, bit i sura äpplet och ta förlusten på korten du gör är mitt tips. På fredag kommer de sjunkit. Detta eftersom WL har generösare requirements än föregående. Det är mitt tips, men som vanligt ger jag inga garantier för att veta. Din gissning är lika bra som min.
Edit: För övrigt kollade jag nu en gång till - alla kort jag nämnde har droppat ännu mer. Kante fick ju en upgrade (men inte hans NIF, nere på alltimelow nu). Martial har IF nu så han har inte droppat lika mycket men ändå lågt. Smalling nere på all time low också.