Citat:
JJ och MR är väl muslimer?? Muslimer brukar inte vara så pigga på att leva med hundar, inomhus. Inte heller att ta på dem. (Och det var inte elakt menat, i muslimsk kultur är hundar tabu, smutsiga.) Jag känner flera stycken muslimer med det "levnadssättet".
Sedan kan man ju fundera på om dessa killar ens kan simma, jag tror afghaner rätt ofta saknar simkunnighet?? Kanske därför Aki lämnas på så grunt vatten??
Sedan har jag läst här någonstans att Aki ska ha varit nästan ofantligt stor, och mycket vältränad. Man tänker på typ 2,20 m i strumplästen och 150 kg bara muskler.....ungefär.
Och GW hävdade bestämt att Aki blev drogad/utslagen långt innan han kom till stugan.
Sedan kan man ju fundera på om dessa killar ens kan simma, jag tror afghaner rätt ofta saknar simkunnighet?? Kanske därför Aki lämnas på så grunt vatten??
Sedan har jag läst här någonstans att Aki ska ha varit nästan ofantligt stor, och mycket vältränad. Man tänker på typ 2,20 m i strumplästen och 150 kg bara muskler.....ungefär.
Och GW hävdade bestämt att Aki blev drogad/utslagen långt innan han kom till stugan.
Hundar
Juli* har minst en bild på två hundar på sin facebook. Kan vara Shar-pei?
JM har tidigare drivit kennel, tillsammans med rektorn. Äppeldalens kennel, med uppfödning av Shar-Pei, Labrador och Retriever.
Religion
Jag gissar att dom, MR och JJ, kommer från en muslimsk bakgrund.
Man kan ju i så fall undra över hur religösa dom är. Uppväxt i Iran (MR) och kort tid i Sverige (sedan ca november 2015 för MR och sedan 2008 för JJ) talar väl för att dom är det. Jag vet inte hur det är i praktiken, men om Iran brukar man säga att nära 100% är praktiserande muslimer (90-95% Shia och 5-10% Sunni).
Man kan också undra över hur dom har det med respekten för människoliv?
Jag har samma intryck som du om förhållningssättet till hundar, men man ser ibland personer med muslimsk bakgrund i Sverige med hundar.
Roller
Att MR och JJ kände varandra innan MR kom till Sverige väcker ju nya tankar. Hur tighta var dom? Ingick kriminella aktiviteter i deras gemensamma bakgrund?
Jag fick intrycket i samband med att det redogjordes för MRs erkännande att JM kört till stugan då GM mördades. Var det bekräftat eller en hypotes?
Om JJ varit något annat än en torped eller medhjälpare vid mordet på Aki, vad skulle hans motiv ha varit? Att JM hotat att ta livet av Aki finns det vittnesuppgifter om, och hon hade ju också försökt mörda honom tidigare.
Jag har lite svårt att få det till att "pojkarna" skulle ha hållit i taktpinnen. Jag hoppas och tror att mer kommer att komma fram de närmaste veckorna.
Vad var planen med lappar på häktet och brev för 5000:-? Skydda JM själv, skydda Juli* eller något annat?
Inkapacitering
Insulin har ju framförts som tänkbart medel. Finns det något annat som inte lämnar spår? Jag har också tänkt på breda buntband eller handfängsel. En olägenhet att avlägsna efter dränkning, men en möjlighet, kanske. Måste ju i så fall ha varit utformade så att dom inte lämnat spår.
Från bilder skulle jag gissa på att Aki var ca 185-190 cm lång och vägde ca 90 kg, men det är svårt att uppskatta från bilder. Stor var han kanske, men ingen jätte...
–
Senast redigerad av lasternassumma 2017-02-20 kl. 08:19.
Senast redigerad av lasternassumma 2017-02-20 kl. 08:19.

.