2017-02-20, 07:30
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
JJ och MR är väl muslimer?? Muslimer brukar inte vara så pigga på att leva med hundar, inomhus. Inte heller att ta på dem. (Och det var inte elakt menat, i muslimsk kultur är hundar tabu, smutsiga.) Jag känner flera stycken muslimer med det "levnadssättet".

Sedan kan man ju fundera på om dessa killar ens kan simma, jag tror afghaner rätt ofta saknar simkunnighet?? Kanske därför Aki lämnas på så grunt vatten??

Sedan har jag läst här någonstans att Aki ska ha varit nästan ofantligt stor, och mycket vältränad. Man tänker på typ 2,20 m i strumplästen och 150 kg bara muskler.....ungefär.

Och GW hävdade bestämt att Aki blev drogad/utslagen långt innan han kom till stugan.

Hundar
Juli* har minst en bild på två hundar på sin facebook. Kan vara Shar-pei?
JM har tidigare drivit kennel, tillsammans med rektorn. Äppeldalens kennel, med uppfödning av Shar-Pei, Labrador och Retriever.

Religion
Jag gissar att dom, MR och JJ, kommer från en muslimsk bakgrund.
Man kan ju i så fall undra över hur religösa dom är. Uppväxt i Iran (MR) och kort tid i Sverige (sedan ca november 2015 för MR och sedan 2008 för JJ) talar väl för att dom är det. Jag vet inte hur det är i praktiken, men om Iran brukar man säga att nära 100% är praktiserande muslimer (90-95% Shia och 5-10% Sunni).
Man kan också undra över hur dom har det med respekten för människoliv?
Jag har samma intryck som du om förhållningssättet till hundar, men man ser ibland personer med muslimsk bakgrund i Sverige med hundar.

Roller
Att MR och JJ kände varandra innan MR kom till Sverige väcker ju nya tankar. Hur tighta var dom? Ingick kriminella aktiviteter i deras gemensamma bakgrund?
Jag fick intrycket i samband med att det redogjordes för MRs erkännande att JM kört till stugan då GM mördades. Var det bekräftat eller en hypotes?
Om JJ varit något annat än en torped eller medhjälpare vid mordet på Aki, vad skulle hans motiv ha varit? Att JM hotat att ta livet av Aki finns det vittnesuppgifter om, och hon hade ju också försökt mörda honom tidigare.
Jag har lite svårt att få det till att "pojkarna" skulle ha hållit i taktpinnen. Jag hoppas och tror att mer kommer att komma fram de närmaste veckorna.
Vad var planen med lappar på häktet och brev för 5000:-? Skydda JM själv, skydda Juli* eller något annat?

Inkapacitering
Insulin har ju framförts som tänkbart medel. Finns det något annat som inte lämnar spår? Jag har också tänkt på breda buntband eller handfängsel. En olägenhet att avlägsna efter dränkning, men en möjlighet, kanske. Måste ju i så fall ha varit utformade så att dom inte lämnat spår.
Från bilder skulle jag gissa på att Aki var ca 185-190 cm lång och vägde ca 90 kg, men det är svårt att uppskatta från bilder. Stor var han kanske, men ingen jätte...

–
Senast redigerad av lasternassumma 2017-02-20 kl. 08:19.
Citera
2017-02-20, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
JJ och MR är väl muslimer?? Muslimer brukar inte vara så pigga på att leva med hundar, inomhus. Inte heller att ta på dem. (Och det var inte elakt menat, i muslimsk kultur är hundar tabu, smutsiga.) Jag känner flera stycken muslimer med det "levnadssättet".

Sedan kan man ju fundera på om dessa killar ens kan simma, jag tror afghaner rätt ofta saknar simkunnighet?? Kanske därför Aki lämnas på så grunt vatten??

Sedan har jag läst här någonstans att Aki ska ha varit nästan ofantligt stor, och mycket vältränad. Man tänker på typ 2,20 m i strumplästen och 150 kg bara muskler.....ungefär.

Och GW hävdade bestämt att Aki blev drogad/utslagen långt innan han kom till stugan.
Var har du läst att Aki var ofantligt stor och vältränad? Samma ställe där du läste att JMs son var inblandad i misshandeln?

Jafar/Imran har en kamphund som han har postat en mängd bilder av på sin Facebook.

Vad var det som diskussionen om hundar gällde? Hade vittnen hört hundskall? Hundar brukar man inte kunna lämna ensamma så om både Jafar och J*lia var vid stugan så kanske de har tagit med hunden.
Citera
2017-02-20, 08:00
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Att Aki hittades nära bryggan på grunt vatten kanske har att göra med att det var viktigt för JM att han snabbt kunde just hittas och dödförklaras? Hjälmaren är ju stor - hon kunde ju inte gärna pekat ut var man skulle letat. Risken att det skulle ta ett tag att återfinnande honom i någon bottendy är ju större om han dränkts långt ut - då dröjer livförsäkringspengarna.

Samtigt låter det lite bökigt att baxa ner honom i en båt för att komma långt ut - när man bara kan putta ner honom från bryggan. Årtagen skulle kunna bero på att man för att fiskestoryn skulle stämma behövde få ut båten en bit från bryggan. Och efter detta kanske simmade/vadade i land.

Kan giftmordsförsöket just ha planerats att ske utomlands i Egypten för att hon då skulle kunna beskriva det som Aki fått bröstsmärtor och i värmen mått dåligt. För att sedan avlida utan att diagnos/obduktion skulle ske snabbt på turist i Egypten.

Eller så är det väl så som ofta är fallet, att mord ofta föregås av ett eller flera mordförsök där GM testar sig fram? Testar sin egen förmåga och mod samtidigt som man testar metod.

Gjorde inte just Forsmos barnflicka precis det med en hammare en tid innnan hon sköt ihjäl offret?

Undrar varför JM gav med sig i samband med Akis begravning där hon initialt insisterade på kremering?
Hon tog ju först fajten med Akis anhöriga som hävdade att han aldrig hade velat kremeras, men gav upp till slut och lät honom kistbegravas. Som hans hustru hade hon ju mandat att själv bestämma detta, men hon gav upp kampen. Om man har förgiftat någon är det ju rätt slarvigt att lägga bevisen i en kista istället för att elda upp dem...

Var ska man placera den drunknade?
Om Aki sänkts längre ut och inte påträffats, så kunde ju dödförklaringen dröjt länge...
Det hade ju varit ett omfattande "strömavbrott i huvudet" om JM sagt att "han drunknade när hon sov, och han drunknade där"...

Kremering
Lagen säger att man ska respektera den avlidnes önskan. Om sådan önskan inte finns dokumenterad bestämmer efterlevande.
Det finns regler för hur en tvist ska hanteras, om oenighet föreligger, men rimligtvis bör JM ha insett att en sådan tvist riskerade att slå tillbaka mot henne själv, om Akis släktingar hävdade att han uttryckt önskemål om att inte kremeras.
Exakt hur dom här diskussionerna gått till vet vi ju bara från tidningsuppgifter, så viss osäkerhet finns.
Som jag minns var oenigheten tydlig vid begravningen och JM kom sedan inte till jordfästningen.
Ett beteende som för tanken till att resa till Thailand på semester när pappa just mördats och mamma är skadad efter mordförsök.

–
Citera
2017-02-20, 08:40
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Var ska man placera den drunknade?
Om Aki sänkts längre ut och inte påträffats, så kunde ju dödförklaringen dröjt länge...
Det hade ju varit ett omfattande "strömavbrott i huvudet" om JM sagt att "han drunknade när hon sov, och han drunknade där"...

Kremering
Lagen säger att man ska respektera den avlidnes önskan. Om sådan önskan inte finns dokumenterad bestämmer efterlevande.
Det finns regler för hur en tvist ska hanteras, om oenighet föreligger, men rimligtvis bör JM ha insett att en sådan tvist riskerade att slå tillbaka mot henne själv, om Akis släktingar hävdade att han uttryckt önskemål om att inte kremeras.
Exakt hur dom här diskussionerna gått till vet vi ju bara från tidningsuppgifter, så viss osäkerhet finns.
Som jag minns var oenigheten tydlig vid begravningen och JM kom sedan inte till jordfästningen.
Ett beteende som för tanken till att resa till Thailand på semester när pappa just mördats och mamma är skadad efter mordförsök.

–

Håller verkligen med dig! Även om skilsmässopapprerna är påskrivna av honom och förhållandet är slut var han fortfarande fader till två av hennes barn, då fullföljer man väl med att delta på jordfästningen?
Och hur många av oss skulle åka på solsemester i anslutning till att ens far oväntat dött och ens mor sjukhusvårdas efter ett mordförsök??

Onekligen ett speciellt stycke kvinna den där JM!
Och då är ändå inget av ovanstående ens brottsligt...
Senast redigerad av Solglittret 2017-02-20 kl. 08:46.
Citera
2017-02-20, 09:03
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Håller verkligen med dig! Även om skilsmässopapprerna är påskrivna av honom och förhållandet är slut var han fortfarande fader till två av hennes barn, då fullföljer man väl med att delta på jordfästningen?
Och hur många av oss skulle åka på solsemester i anslutning till att ens far oväntat dött och ens mor sjukhusvårdas efter ett mordförsök??

Onekligen ett speciellt stycke kvinna den där JM!
Och då är ändå inget av ovanstående ens brottsligt...

Man kan lägga två aspekter på just de där två handlingarna.

– Jag utgår från att nästan alla har en känsla för vad man vill och ska göra i sådana situationer.

– Jag utgår från att nästan alla vet vad som förväntas att man gör i sådana situationer.

Om ingendera fungerar så tänker jag på en tennisterm ("dubbelfel").

Jag är osäker på om JM deltog på pappa Görans begravning. Jag har inte sett datum och det är ju möjligt att hon var häktad då, men det kan ju också ha varit medan hon var på fri fot.

Jag kan ha helt fel här, men jag har utsett Carina Frödin som en blivande själsfrände till JM.

–
Senast redigerad av lasternassumma 2017-02-20 kl. 09:09.
Citera
2017-02-20, 09:09
Medlem
Honan6s avatar
När Johanna avslöjades vara den som var med i sexfilmen kom det in en del inlägg i den tråden som rörde såväl hennes personlighet som familjen och andra runt henne. Det får mig att fundera på om nästan hela släkten och vänskapskretsen har personlighetsstörningar. Den som skrivit, tycks iaf ha en personlig uppfattning om dem och inlägget är skrivet på ett sätt att man kan tolka det som att det finns en viss insyn i familjen.

"Både systern och pappan som driver smyckesföretaget Pearls for Girls borde ta avstånd från hennes levnadssätt men skyddar henne och skyller på andra för att de själva inte heller har rent mjöl i påsen.
De andra kvinnorna kring Johanna i familjehemsföretaget är oxå med på noterna och håller varandra om ryggen och gör det svårare för myndigheterna att granska då de bara är ute efter pengar."

Se hela inlägget från 20/6 -16 (FB) Kvinnlig chef på flyktingboende tvingade pojkar till sex

Tidigt inlägg i denna tråd (dagen efter mordet på Göran). "Slump eller vad?" Där framkommer det att den mördade och skadade har koppling till kvinnan i asylsexskandalen vars make omkom på samma plats ett år tidigare....
(FB) Arboga: Mord på Aki Olavi Paasila, 2015-08-08 och Göran Möller, 2016-08-03

Utnyttjande eller med på noterna?
JB var styrelsesuppleant i ett av familjehemsföretagen "Nordisk familjevård" tillsammans med TC. Johanna kan ju ha förfalskat deras namnteckningar, men TC står angiven som kontaktperson på olika nätsidor för familjehem, så han kan inte vara helt ovetandes.

Vilka är inblandade?
Min teori är att JM:s dotter med måg och den drogberoende sonen är hyfsat väl insatta i JM:s förehavanden. Kanske föräldrarna var det till viss del, men tröttnade på att skydda henne, då det blev för uppenbart att hon klantat sig rejält när sexskandalen spreds.

Det dröjer nog inte så länge förrän JB och DB plockas in igen. De kommer nog kategoriskt förneka kännedom och inblandning i mordfallen. Mågen och pojkvännen, har däremot inga blodsband till JM och kommer sannolikt att kvittra friskt nu när de tagit första bladet ur munnen.

Det blir intressant att se om AM kommer att skydda sin dotter genom att säga att hon inget minns och varken såg eller hörde något när hon höll på att mördas. Dock är hennes och systerns ansökan om besöksförbudet ett talande bevis om rädslan för JM.

Jag tror inte JM kommer att se nämnvärt berörd ut i den kommande rättegången då hon fälls för anstiftan till mord x 2 och ett mordförsök. Däremot kommer mågen och pojkvännen hänga med sina huvuden och se ångerfulla ut. Deras medgörlighet kan ju ha inverkan på straffpåföljden.
JB och DB får nog ganska lätta straff för skyddande av brottsling och medhjälp.

Många barn har svikits i det här och man får hoppas att de inte har skadats för livet. Kanske tvillingarna har en chans att växa upp till "normala" människor om de inte behöver träffa JM.
Citera
2017-02-20, 09:42
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
När Johanna avslöjades vara den som var med i sexfilmen kom det in en del inlägg i den tråden som rörde såväl hennes personlighet som familjen och andra runt henne. Det får mig att fundera på om nästan hela släkten och vänskapskretsen har personlighetsstörningar. Den som skrivit, tycks iaf ha en personlig uppfattning om dem och inlägget är skrivet på ett sätt att man kan tolka det som att det finns en viss insyn i familjen.

"Både systern och pappan som driver smyckesföretaget Pearls for Girls borde ta avstånd från hennes levnadssätt men skyddar henne och skyller på andra för att de själva inte heller har rent mjöl i påsen.
De andra kvinnorna kring Johanna i familjehemsföretaget är oxå med på noterna och håller varandra om ryggen och gör det svårare för myndigheterna att granska då de bara är ute efter pengar."

Se hela inlägget från 20/6 -16 (FB) Kvinnlig chef på flyktingboende tvingade pojkar till sex

Tidigt inlägg i denna tråd (dagen efter mordet på Göran). "Slump eller vad?" Där framkommer det att den mördade och skadade har koppling till kvinnan i asylsexskandalen vars make omkom på samma plats ett år tidigare....
(FB) Arboga: Mord på Aki Olavi Paasila, 2015-08-08 och Göran Möller, 2016-08-03

Utnyttjande eller med på noterna?
JB var styrelsesuppleant i ett av familjehemsföretagen "Nordisk familjevård" tillsammans med TC. Johanna kan ju ha förfalskat deras namnteckningar, men TC står angiven som kontaktperson på olika nätsidor för familjehem, så han kan inte vara helt ovetandes.

Vilka är inblandade?
Min teori är att JM:s dotter med måg och den drogberoende sonen är hyfsat väl insatta i JM:s förehavanden. Kanske föräldrarna var det till viss del, men tröttnade på att skydda henne, då det blev för uppenbart att hon klantat sig rejält när sexskandalen spreds.

Det dröjer nog inte så länge förrän JB och DB plockas in igen. De kommer nog kategoriskt förneka kännedom och inblandning i mordfallen. Mågen och pojkvännen, har däremot inga blodsband till JM och kommer sannolikt att kvittra friskt nu när de tagit första bladet ur munnen.

Det blir intressant att se om AM kommer att skydda sin dotter genom att säga att hon inget minns och varken såg eller hörde något när hon höll på att mördas. Dock är hennes och systerns ansökan om besöksförbudet ett talande bevis om rädslan för JM.

Jag tror inte JM kommer att se nämnvärt berörd ut i den kommande rättegången då hon fälls för anstiftan till mord x 2 och ett mordförsök. Däremot kommer mågen och pojkvännen hänga med sina huvuden och se ångerfulla ut. Deras medgörlighet kan ju ha inverkan på straffpåföljden.
JB och DB får nog ganska lätta straff för skyddande av brottsling och medhjälp.

Många barn har svikits i det här och man får hoppas att de inte har skadats för livet. Kanske tvillingarna har en chans att växa upp till "normala" människor om de inte behöver träffa JM.

Jag håller med om det mesta, men vill uttrycka skepsis mot kritiken mot Göran och Anki. Inget konkret har kommit fram som motiverar kritik mot dom. Jag tycker att det faktum att dom levt ett långt liv utan att vid något tillfälle hamnat i rampljuset av negativa orsaker är en merit. Enstaka kritiska uttalanden väger inte så tungt. I synnerhet tycker jag det gäller om kritiken mot dom tar sikte på att dom inte borde ha skyddat sin dotter. Jag tror att de allra flesta föräldrar går långt för att skydda sina barn.
Om man misstänker att dom mördat? Tveksamt. Efter att dom mördat pappa och försökt mörda mamma. Knappast.
Syster med familj har inte heller någon kritik riktats mot, vad jag har sett.
Kritiken mot JM ser annorlunda ut. När ett drygt halvdussin olika personer riktar hård kritik mot en person och kritiken i stora drag är samstämmig, då passar ett gammalt uttryck. Ingen rök utan eld!
Lägg sedan till att några utrycker rädsla, till och med för sitt liv.

–
Citera
2017-02-20, 11:26
Medlem
Citat:
Att Aki hittades nära bryggan på grunt vatten kanske har att göra med att det var viktigt för JM att han snabbt kunde just hittas och dödförklaras? Hjälmaren är ju stor - hon kunde ju inte gärna pekat ut var man skulle letat. Risken att det skulle ta ett tag att återfinnande honom i någon bottendy är ju större om han dränkts långt ut - då dröjer livförsäkringspengarna.

Samtigt låter det lite bökigt att baxa ner honom i en båt för att komma långt ut - när man bara kan putta ner honom från bryggan. Årtagen skulle kunna bero på att man för att fiskestoryn skulle stämma behövde få ut båten en bit från bryggan. Och efter detta kanske simmade/vadade i land.

Kan giftmordsförsöket just ha planerats att ske utomlands i Egypten för att hon då skulle kunna beskriva det som Aki fått bröstsmärtor och i värmen mått dåligt. För att sedan avlida utan att diagnos/obduktion skulle ske snabbt på turist i Egypten.

Eller så är det väl så som ofta är fallet, att mord ofta föregås av ett eller flera mordförsök där GM testar sig fram? Testar sin egen förmåga och mod samtidigt som man testar metod.

Gjorde inte just Forsmos barnflicka precis det med en hammare en tid innnan hon sköt ihjäl offret?

Undrar varför JM gav med sig i samband med Akis begravning där hon initialt insisterade på kremering?
Hon tog ju först fajten med Akis anhöriga som hävdade att han aldrig hade velat kremeras, men gav upp till slut och lät honom kistbegravas. Som hans hustru hade hon ju mandat att själv bestämma detta, men hon gav upp kampen. Om man har förgiftat någon är det ju rätt slarvigt att lägga bevisen i en kista istället för att elda upp dem...

Finns väl ingen anledning att tro att Aki och båten skulle lämnas på olika platser. Antingen kom båten lös och Aki i vattnet nära bryggan eller också bägge delarna längre ut. I sistnämnda fall kan han ha flutit närmare land innan han sjönk. Båten kan ha drivit lite hit och dit allteftersom vinden kantrade.
Citera
2017-02-20, 11:46
Medlem
lasternassummas avatar
19-åringen pekas ut: ”De letade efter filmen”
Gänget som trängde in i lägenheten i Eskilstuna och misshandlade de pojkar som JM tvingat sig till sex med när dom var 15 och 16 år letade efter filmen som visade när JM hade sex med en av pojkarna.
Att misshandeln var ganska blodig framgår av filmen. Det har ju tidigare skrivits om frakturer också, utöver knivmishandel.
Dom tog alltså pojkarnas mobiler också, för att på så sätt eventuellt lägga beslag på sexfilmen.
Det var ca 8 personer som trängde sig in och MR och JJ var två av dessa. Möjligen var DB med också.
Det får väl antas att det här gänget ingick i den "kriminella svans" som JM uppgets ha omgivit sig med de senaste åren.

Då blir, som jag förstår, rubriceringen:
– Övergrepp i rättssak
– Grov misshandel
– Rån (om dom nu tog mobiler)
– Hemfridsbrott/Olaga intrång
– Olaga förföljelse (kan det vara eftersom detta var andra intrånget)

Videon (inklusive den blodiga lägenheten):
http://tv.aftonbladet.se/abtv/articles/209715

–
Citera
2017-02-20, 11:50
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Finns väl ingen anledning att tro att Aki och båten skulle lämnas på olika platser. Antingen kom båten lös och Aki i vattnet nära bryggan eller också bägge delarna längre ut. I sistnämnda fall kan han ha flutit närmare land innan han sjönk. Båten kan ha drivit lite hit och dit allteftersom vinden kantrade.

Aki låg väl nästan under bryggan?
Och båten i vassen en bit bort.
Det är bara min gissning men jag skulle tro att Aki aldrig var i båten.
Om han var medvetslös och skulle baxas över relingen är detta en tung sak att göra och efterlämnade kanske spår såväl på kroppen som på relingen. Betydligt lättare att knuffa honom från bryggan.
Citera
2017-02-20, 12:07
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Aki låg väl nästan under bryggan?
Och båten i vassen en bit bort.
Det är bara min gissning men jag skulle tro att Aki aldrig var i båten.
Om han var medvetslös och skulle baxas över relingen är detta en tung sak att göra och efterlämnade kanske spår såväl på kroppen som på relingen. Betydligt lättare att knuffa honom från bryggan.

Exakta mått tror jag inte har angetts, men djup på mellan 1,0 och 1,5 meter har uppgetts och "intill bryggan" men även formuleringen "under bryggan" har förekommit.
Jag tolkar det som inom en meter från bryggan och att det betyder att han troligen kastas i vattnet från bryggan.
Sedan är ju frågan om han fick ytterligare "hjälp" att sjunka. Jag tänker att han var inkapaciterad redan. Det kan ju ha skett med t.ex. en åra, från bryggan eller från båten som då troligen låg vid bryggan.
Troligen av JM eller JJ som det ser ut just nu, men vi får väl se...

–
Citera
2017-02-20, 13:47
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Hundar
Juli* har minst en bild på två hundar på sin facebook. Kan vara Shar-pei?
JM har tidigare drivit kennel, tillsammans med rektorn. Äppeldalens kennel, med uppfödning av Shar-Pei, Labrador och Retriever.

Religion
Jag gissar att dom, MR och JJ, kommer från en muslimsk bakgrund.
Man kan ju i så fall undra över hur religösa dom är. Uppväxt i Iran (MR) och kort tid i Sverige (sedan ca november 2015 för MR och sedan 2008 för JJ) talar väl för att dom är det. Jag vet inte hur det är i praktiken, men om Iran brukar man säga att nära 100% är praktiserande muslimer (90-95% Shia och 5-10% Sunni).
Man kan också undra över hur dom har det med respekten för människoliv?
Jag har samma intryck som du om förhållningssättet till hundar, men man ser ibland personer med muslimsk bakgrund i Sverige med hundar.

Roller
Att MR och JJ kände varandra innan MR kom till Sverige väcker ju nya tankar. Hur tighta var dom? Ingick kriminella aktiviteter i deras gemensamma bakgrund?
Jag fick intrycket i samband med att det redogjordes för MRs erkännande att JM kört till stugan då GM mördades. Var det bekräftat eller en hypotes?
Om JJ varit något annat än en torped eller medhjälpare vid mordet på Aki, vad skulle hans motiv ha varit? Att JM hotat att ta livet av Aki finns det vittnesuppgifter om, och hon hade ju också försökt mörda honom tidigare.
Jag har lite svårt att få det till att "pojkarna" skulle ha hållit i taktpinnen. Jag hoppas och tror att mer kommer att komma fram de närmaste veckorna.
Vad var planen med lappar på häktet och brev för 5000:-? Skydda JM själv, skydda Juli* eller något annat?

Inkapacitering
Insulin har ju framförts som tänkbart medel. Finns det något annat som inte lämnar spår? Jag har också tänkt på breda buntband eller handfängsel. En olägenhet att avlägsna efter dränkning, men en möjlighet, kanske. Måste ju i så fall ha varit utformade så att dom inte lämnat spår.
Från bilder skulle jag gissa på att Aki var ca 185-190 cm lång och vägde ca 90 kg, men det är svårt att uppskatta från bilder. Stor var han kanske, men ingen jätte...

–

Ok, jo, alla muslimer "lider" inte av hundtabu, det vet jag. Och har de haft kennel, så kan ju dottern ha hund även nu. Shar-Pei är väl egentligen ingen stridshund dock, har hört att de är rätt korkade, tar lång tid att typ lära dem sitta. Men jag kan ju ha fel .

Muslimers grader av religiositet är ju likadan som svenskars grader av religiositet, finns alla stadier. Det räcker ju med att nämna Knutby .
Muslimer respekterar människoliv precis som vi. Min uppfattning är dock att unga muslimska killar har en mycket stor respekt för äldre kvinnor, mödrar med vuxna barn, och speciellt mormödrar/farmödrar. Kanske därför MR inte riktigt klarade av att ta JMs mamma av daga.....vilket var min tanke direkt, från första stund. Min svärson är nämligen muslim...... . Liknande synsätt finns i för oss "svenskar" närmare kulturer också, exempelsvis den katolska/irländska.

Vi vet inte här på FB hur MR kom till stugan, men kanske polisen vet. Intressant var dock att någon i tråden tog upp att JM möjligen kunde ha drogat föräldrarna innan.....så de inte skulle vakna.

Jag tror inte heller att pojkarna hållit i taktpinnen, de har säkerligen bara varit verktyg.

Planen med utsmugglat brev a 5000 spänn var högst troligt att instruera barnen. När JM blev anhållen och/eller häktad så var (enligt artikeln då) hennes första ord "håll barnen utanför detta, håll barnen utanför". Jag tyckte att det var en något märklig kommentar, för det blir omöjligt att anhöriga inte kommer att drabbas av skvaller, artiklar, förhör etc.

Ja, jag funderar också mycket på vad det var han drogades med, och hur. Och hur man flyttar en tung medvetslös kropp mellan bil och strand eller brygga utan några som helst spår. Han måste ha varit insvept i något, och buren, på typ någon bår.

Både GW och nu Lindstrand har ju sagt att de måste ha varit "många", just för att hantera den medvetslösa kroppen. Båda herrarna menar även bestämt (så som jag uppfattar/tolkar det) att t o m tre personer är för lite. Så stor var nog Aki.......
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in