2017-02-19, 22:54
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av girlang
Det som talar emot är att de har för dåliga kunskaper om hur det svenska samhället fungerar. Men jag har ett svagt minne av att JJ tog bort JM från sin facebook redan i början, kanske efter första häktningen. Däremot tog han inte bort MR.
JJ kom till Sverige 2008 och bör vid det här laget veta en hel del. - Nej, varken JM eller MR är bortplockad. - Det finns ingen anledning att syssla med sådant; allt ska vara som vanligt.
Citera
2017-02-19, 23:12
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Ja, det är ju i en sådan situation som de tekniska och andra faktiska omständigheterna ger underlaget för en "kritisk granskning" av deras berättelser.
Visst är hon förslagen, men också lite klantig. Framför allt har hon inte förstått vidden av det ömsesidiga beroendet.
En sak som slår mig så här spontant är att om hon upplever att hon hamnat i en fälla, så har hon inte haft så svårt att gissa vem som gillrat den. Hennes omedelbara drift vore väl då att slå tillbaka så snabbt och effektivt som möjligt.
Om hon då varierar temat "svaret på jungfruns bön", nämligen att hon inte i sin vildaste föreställning sett det komma, som kom, och vore det inte lämpligt att utredaren tog sig en liten pratstund med JJ? Det skulle vara väldigt märkligt om det förslaget inte hörsammades.
Såvitt vi vet har han inte alls varit påtänkt på något mer dramatiskt sätt förrän nu?
Visst kan man tänka sig att det var JJ som körde MR till stugan - han borde ha känt till den ganska bra. Men med vilken bil? Hur kom JMs bil in i bilden? Varför blev den så dammsugen? Vem som använde den vet vi inte, men har detta plus allt annat kunnat ske utan att JM anat oråd?
Som du skriver: Vi har inte alla detaljerna och vet heller inte hur de tekniska bevisen ser ut.
Citat:
En sak som slår mig så här spontant är att om hon upplever att hon hamnat i en fälla, så har hon inte haft så svårt att gissa vem som gillrat den. Hennes omedelbara drift vore väl då att slå tillbaka så snabbt och effektivt som möjligt.
Det kan hon redan ha gjort, och det kan möjligen vara därför JJ nu sitter häktad för AP-fallet.

Hon torde annars vara ganska ambivalent när det gäller JJ: Dels kan hon ha begärt hans hjälp vid drunkningen, och dels har hon sin dotter och dotterson att tänka på. – Sedan behöver hon alls inte misstänka att han har ett finger med i spelet; hon kan tro att MR ensam eller tillsammans med en kompis åkt ut till sommarstället. Förmodligen har MR varit där tidigare så han kan nog själv hitta vägen dit.
Citat:
Hur kom JMs bil in i bilden? Varför blev den så dammsugen? Vem som använde den vet vi inte, men har detta plus allt annat kunnat ske utan att JM anat oråd?
MR (och/eller JJ) fick säkert använda bilen när han/de ville; han/de kan ha innehaft ett par reservnycklar (nya detaljer vi inte känner till…).

JM synes ha varit så upptagen av sig själv och sitt utseende att säkert väldigt mycket kunnat utspela sig bakom hennes rygg; huvudsaken att hon fick bubbel, resor, barnvakt och bekräftelse.
Citera
2017-02-19, 23:20
Medlem
Både ju vara ganska lätt att dränka Ak*. Droga ner honom nära strandkanten/bryggan och få ner honom ner i vattnet. Sedan simma ut med honom, kanske med hjälp av en flytväst. Sedan ta bort flytvästen och Ak* drunknar så sakteliga.

Ak*s sista tankar: "öh, omringad av Afganer och jag känner inte längre mina armar eller ben och nu badar vi mitt i natten? Märkligt...."
Citera
2017-02-19, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Som du skriver: Vi har inte alla detaljerna och vet heller inte hur de tekniska bevisen ser ut.Det kan hon redan ha gjort, och det kan möjligen vara därför JJ nu sitter häktad för AP-fallet.

Hon torde annars vara ganska ambivalent när det gäller JJ: Dels kan hon ha begärt hans hjälp vid drunkningen, och dels har hon sin dotter och dotterson att tänka på. – Sedan behöver hon alls inte misstänka att han har ett finger med i spelet; hon kan tro att MR ensam eller tillsammans med en kompis åkt ut till sommarstället. Förmodligen har MR varit där tidigare så han kan nog själv hitta vägen dit.MR (och/eller JJ) fick säkert använda bilen när han/de ville; han/de kan ha innehaft ett par reservnycklar (nya detaljer vi inte känner till…).

JM synes ha varit så upptagen av sig själv och sitt utseende att säkert väldigt mycket kunnat utspela sig bakom hennes rygg; huvudsaken att hon fick bubbel, resor, barnvakt och bekräftelse.
Det du säger låter rätt och rimligt på alla punkter.
Ingenting är självklart. Det lär bli en fantastisk rättegång om inget märkligt och hittills ogissat händer.
Citera
2017-02-20, 00:00
Medlem
Skottihuvets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Han har blivit dömd för rattfylla, olovlig körning och narkotikabrott, typ cannabis. Det kommer jag bestämt ihåg.
men om det var ett tillfälle eller olika tillfällen vet jag ej.

Hittar bara en dom på honom i LB, ringa knarkbrott....???
Citera
2017-02-20, 00:11
Medlem
JJ och JM är inte vänner på facebook. Däremot JJ och MR
Citera
2017-02-20, 00:19
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
JJ och JM är inte vänner på facebook. Däremot JJ och MR

Hur är det med JM och MR då?
Citera
2017-02-20, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuckBlash
Hur är det med JM och MR då?
Vänner
Citera
2017-02-20, 00:23
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skottihuvet
Hittar bara en dom på honom i LB, ringa knarkbrott....???

https://www.vlt.se/logga-in/mordmisstankta-barnen-tidigare-domda-for-brott

(FB) Arboga: Mord på Aki Olavi Paasila, 2015-08-08 och Göran Möller, 2016-08-03
Citera
2017-02-20, 00:48
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Vaken tanke där letsdoit!

Känner vi till om det finns några hundar hos någon av de närstående?

En dresserad kamphund kan nog få de flesta ödmjuka...

–

JJ och MR är väl muslimer?? Muslimer brukar inte vara så pigga på att leva med hundar, inomhus. Inte heller att ta på dem. (Och det var inte elakt menat, i muslimsk kultur är hundar tabu, smutsiga.) Jag känner flera stycken muslimer med det "levnadssättet".

Sedan kan man ju fundera på om dessa killar ens kan simma, jag tror afghaner rätt ofta saknar simkunnighet?? Kanske därför Aki lämnas på så grunt vatten??

Sedan har jag läst här någonstans att Aki ska ha varit nästan ofantligt stor, och mycket vältränad. Man tänker på typ 2,20 m i strumplästen och 150 kg bara muskler.....ungefär.

Och GW hävdade bestämt att Aki blev drogad/utslagen långt innan han kom till stugan.
Citera
2017-02-20, 00:49
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Vänner

Fortfarande eller?
Citera
2017-02-20, 03:28
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Han kan ha delgett vissa detaljer till JM:s nackdel men utan att för den skull ange JJ; det kan snarare vara senkomna vittnesuppgifter, 2+2 samt spaning som lett fram till gripandet av JJ. Eftersom han är häktad på sannolika skäl så bör det finnas något lite mer än bara en oskyldig bilskjuts.Något jag höjer ett ögonbryn för är att om det varit flera som sett till att AP drunknat, varför då inte göra det fullt ut, dvs ombesörjt att han hamnat på ett mer trovärdigt djup? - Om AP sederats på bryggan - och om det stämmer att han hittats mycket nära denna brygga - kan det räcka med att en målmedveten kvinna dragit ned/ut honom i vattnet, för att därefter ro ut en bit med båten och sedan simma i land. - Utan att ha tillgång till alla detaljer går det inte att säga hur det hela kan ha gått till. If verkar säkra på sin sak betr. flera medhjälpare och därför utgår jag från att det finns uppgifter som ännu inte kommunicerats.

Det har också sagts att någon hört årtag tidigt på morgonen. - Tidpunkten för drunkningen har av åklagaren satts inom ett brett tidsspann.

Vad har då If för hypotes betr. giftmordsförsöket i E. - Fanns även då medhjälpare på lut, eller hade JM tänkt lösa "olycksfallet" på annat sätt? - En överdos på hotellrummet..? - Befann sig några av hennes betjänter i E vid tidpunkten?

Att Aki hittades nära bryggan på grunt vatten kanske har att göra med att det var viktigt för JM att han snabbt kunde just hittas och dödförklaras? Hjälmaren är ju stor - hon kunde ju inte gärna pekat ut var man skulle letat. Risken att det skulle ta ett tag att återfinnande honom i någon bottendy är ju större om han dränkts långt ut - då dröjer livförsäkringspengarna.

Samtigt låter det lite bökigt att baxa ner honom i en båt för att komma långt ut - när man bara kan putta ner honom från bryggan. Årtagen skulle kunna bero på att man för att fiskestoryn skulle stämma behövde få ut båten en bit från bryggan. Och efter detta kanske simmade/vadade i land.

Kan giftmordsförsöket just ha planerats att ske utomlands i Egypten för att hon då skulle kunna beskriva det som Aki fått bröstsmärtor och i värmen mått dåligt. För att sedan avlida utan att diagnos/obduktion skulle ske snabbt på turist i Egypten.

Eller så är det väl så som ofta är fallet, att mord ofta föregås av ett eller flera mordförsök där GM testar sig fram? Testar sin egen förmåga och mod samtidigt som man testar metod.

Gjorde inte just Forsmos barnflicka precis det med en hammare en tid innnan hon sköt ihjäl offret?

Undrar varför JM gav med sig i samband med Akis begravning där hon initialt insisterade på kremering?
Hon tog ju först fajten med Akis anhöriga som hävdade att han aldrig hade velat kremeras, men gav upp till slut och lät honom kistbegravas. Som hans hustru hade hon ju mandat att själv bestämma detta, men hon gav upp kampen. Om man har förgiftat någon är det ju rätt slarvigt att lägga bevisen i en kista istället för att elda upp dem...
Senast redigerad av Solglittret 2017-02-20 kl. 03:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in