Citat:
Ursprungligen postat av
onopono
The plumbers var CIA.
Känner du ens till vilka de var, vad de gjorde och på vems uppdrag de agerade? Och nej, de var inte CIA, några var ex.
Citat:
Nixon hotade Helms med att : "... the whole bay of pigs thing" skulle avslöjas om han inte såg till att stoppa FBI's utredning av Watergate. Enligt Halderman så betydde "... the whole bay of pigs thing", egentligen mordet på JFK.
* Fnissar * I Oliver Stones film "Nixon" från 1995 tar John E Bob H åt sidan och och frågar vad Nixon menar med Bay of Pigs. Bob förklarar att Nixon var orolig för att Ellsbergpappren skulle ha kunnat avslöja The Bay of Pigs thing. Nixon hotade inte CIA, CIA hotade inte Nixon, även om de inte ville medverka till att sabba FBI:s utredning. Detta enligt Oliver Stone. Fakta? Hmmm...
Citat:
Nu fortsatte trots det utredningen och skälet till det var att Nixon äntligen ville avsluta Vietnam-kriget samt hans närmande till kommunist-Kina. Att han började hota CIA med att avslöja "state secrets" av den magnituden gjorde honom knappast mer populär.
Aha! Så Watergateutredningen fortsatte "som straff" för att Nixon avslutade vietnamkriget? Och för att han ville
avslöja statshemligheter? Inte
hemligahålla dem genom att få tyst på Ellsberg, vilket är mainstreamberättelsen? Fantastiskt vad jag lär mig mycket ikväll!
Aha. Detta är dina 100% säkra bevis. Inte så imponerad.
Citat:
Förstår du bättre nu?
Jag förstod hela tiden. Jag driver med dig för att du bygger ditt case på alternativa fakta, att du missförstår dem och att du inte tycks vara särskilt bekant med den tid du skriver om.