2017-02-19, 23:33
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnsven
Ja vi får se. Jag är inte lika optimistisk. Det har ju pågått helt öppet i mer än tio år, livligt kommenterat här på FB. Jag tror vi ser lite brus bara, och sen blir det lugnt några år igen.

Undrar om också skatteverket var medverkande i razzian mot den aktuella salongen på Östermalm? Hittills så har det ju i princip bara framkommit misstankar om grovt koppleri men det förutsätter ju nästan svarta pengar och både polisen och skatteverket har tidigare hårdgranskat ett antal salonger i Stockholm och övriga landet och dragit den fullt logiska slutsatsen att sexhandel och svarta pengar "går hand i hand" och man kan på goda grunder misstänka att Östermalmssalongen kanske har hanterat stora summor svarta pengar med ägarinnans vetskap?

Polisen och skatteverket i Stockholm var på offensiven redan 2011 och det är rätt uppenbart att man inte har lagt ner denna satsning, annars hade inte det blivit någon razzia på Östermalm för dryga två veckor sen. Vi ska självklart vara optimiska här, det finns inga andra alternativ.
Citera
2017-02-20, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Undrar om också skatteverket var medverkande i razzian mot den aktuella salongen på Östermalm? Hittills så har det ju i princip bara framkommit misstankar om grovt koppleri men det förutsätter ju nästan svarta pengar och både polisen och skatteverket har tidigare hårdgranskat ett antal salonger i Stockholm och övriga landet och dragit den fullt logiska slutsatsen att sexhandel och svarta pengar "går hand i hand" och man kan på goda grunder misstänka att Östermalmssalongen kanske har hanterat stora summor svarta pengar med ägarinnans vetskap?

Polisen och skatteverket i Stockholm var på offensiven redan 2011 och det är rätt uppenbart att man inte har lagt ner denna satsning, annars hade inte det blivit någon razzia på Östermalm för dryga två veckor sen. Vi ska självklart vara optimiska här, det finns inga andra alternativ.
Två veckor sedan du fick reda på det ja, det betyder inte att tillslaget skedde precis då.
Dessutom är du snett ute i dina spekulationer om hur det hela har gått till.
Citera
2017-02-20, 00:57
Medlem
rex144s avatar
Den svenska polisen får inte utföra brottsprovokationer mot kända brottslingar,
det tar 10 gånger längre tid med nuvarande metoder, samtidigt den vietnamesiska maffian växer sig allt starkare i Sverige, de "kineser" som invandrat till Sverige är egentligen vietnameser.

40 av 300? är de riktigt blåsta? över 90% erbjuder sexuella tjänster, dessa tjejer som häckar i dessa salonger är inga massöser, deras massage suger , de orkar inte ens låtsas att de masserar,
titta på deras kåta utmanande blickar mot kunder och hur de klär sig, ofta hotpants eller korta byxor eller korta kjolar, man känner sig som på en bordell

PS

kanske precis efter en razzia eller om de tror att det är en polis så erbjuder de inte själva runkningen utan väntar på att kunden tar intiativet, vissa svenskar då kanske vågar inte fråga och inget händer just då
Senast redigerad av rex144 2017-02-20 kl. 01:06.
Citera
2017-02-20, 01:09
Medlem
rex144s avatar
sedan är jo deras händer nerdränkta i sperma, den finns i glippor, under naglarna, under ringarna så under massagen masserar hon in andra mäns sperma i era kroppar
Citera
2017-02-20, 01:24
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clanton
Två veckor sedan du fick reda på det ja, det betyder inte att tillslaget skedde precis då.
Dessutom är du snett ute i dina spekulationer om hur det hela har gått till.

Det råder förundersökningssekretess just nu och visst är det möjligt att tillslaget skedde något tidigare, kvinnan kan ha blivit anhållen först för att sedan bli häktad när misstankarna stärkts i förhör med massöserna och kvinnan själv.

Eftersom du tycks veta något så tala gärna ur skägget?
Citera
2017-02-20, 19:57
Medlem
thaimans avatar
Citat:
Det råder förundersökningssekretess just nu och visst är det möjligt att tillslaget skedde något tidigare, kvinnan kan ha blivit anhållen först för att sedan bli häktad när misstankarna stärkts i förhör med massöserna och kvinnan själv.

Eftersom du tycks veta något så tala gärna ur skägget?

Du om någon är totalt ovetande om det mesta.
En stackars jävel som ondgör sig över prostitution och tror sig veta att det rör sig om " människosmuggling" trafficking" " koppleri" dessutom grovt!!!!
Du läser tidningar, lyssnar på nyheter, och då får i hop rena fantasierna med, sunkiga källarlokaler, runka med handskar, osv. Kryp in under den sten du kom ut ifrån och sitt inte här och TRO
Dessutom kan jag upplysa moralkakemannen om att det är vä
Vanligt att även damer går på thaimassage, och trivs alldeles utmärkt med detta.
Citera
2017-02-21, 02:02
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thaiman
Du om någon är totalt ovetande om det mesta.

Ok, du får gärna tro det om det nu gör dig lycklig på kuppen.

Citat:
En stackars jävel som ondgör sig över prostitution och tror sig veta att det rör sig om " människosmuggling" trafficking" " koppleri" dessutom grovt!!!!

I många fall rör det sig troligtvis om trafficking och svarta pengar och det är inte jag som säger detta, jag har bara citerat som det så fint heter.

Har du nåt personligt intresse förresten i att trafficking, koppleri, otillåtna sexköp och svarta pengar inte tas upp till debatt?

Citat:
Du läser tidningar, lyssnar på nyheter, och då får i hop rena fantasierna med, sunkiga källarlokaler, runka med handskar, osv.

Och jag har pratat med diverse personer på myndigheterna som har försökt stoppa sexkommersen på många salonger, jag har också information från ett antal personer som besökt dessa salonger i olika ärenden och jag har aldrig någonsin påstått att de anställda använder handskar på salongerna, du blandar ihop mig med en annan skribent nu i ren upphetsning.

Citat:
Kryp in under den sten du kom ut ifrån och sitt inte här och TRO

Jag tycker att du kan krypa tillbaka till dina älskade källarsalonger, förresten har du missuppfattat yttrandefrihet på FB, här får man faktiskt tro och gissa

Citat:
Dessutom kan jag upplysa moralkakemannen om att det är vä
Vanligt att även damer går på thaimassage, och trivs alldeles utmärkt med detta.

Vilket skitsnack, varken jag eller alla informationskällor jag har pratat med under de senaste åren har någonsin hört talas om att det är vanligt att damer går på thaimassage i Stockholm, det är ovanligt att kvinnliga kunder besöker dessa källarsalonger förutom massöserna och ägarinnorna då. Seriösa SPA-salonger tex är nåt helt annat, kanske blandar du ihop thaisalonger med skönhetssalonger?

Du och övriga tråden kan ta er en funderare på varför många salonger bara har manliga kunder?
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2017-02-21 kl. 02:05.
Citera
2017-02-21, 07:17
Medlem
[quote=Lawnmoverman2011|59964200]
Har du nåt personligt intresse förresten i att trafficking, koppleri, otillåtna sexköp och svarta pengar inte tas upp till debatt?

Vilket skitsnack, varken jag eller alla informationskällor jag har pratat med under de senaste åren har någonsin hört talas om att det är vanligt att damer går på thaimassage i Stockholm, det är ovanligt att kvinnliga kunder besöker dessa källarsalonger förutom massöserna och ägarinnorna då. Seriösa SPA-salonger tex är nåt helt annat, kanske blandar du ihop thaisalonger med skönhetssalonger

Seriöst, du som då genom de senaste åren pratat med så många och är enligt dig själv så insatt i detta kan du komma med en kreativ lösning istället för det du sagt hittills?

Du är ursäkta uttrycket som en riktigt snedvriden vänsterfitta som pratar om att lägga ner alla thaisalonger. Det är samma sak som att dra alla muslimer över en kant och säga att de är IS anhängare allihopa för några är ju det....

Visst kan det finnas några enstaka salonger som inte tar emot kvinnor, jag vet inte om det stämmer men hört att det kan förekomma men jag vet att många fall så har de även kvinnliga kunder.

Angående svarta pengar så är det väl bättre att komma med lagändringar istället för att stänga ner alla salonger som du vill? För om du fått din vilja fram så hade vi inte haft många byggbolag i Sverige men där förekom mycket svarta pengar förr och då infördes rot avdrag för att få mindre problem i den branschens svarta inkomster.

Fast vad vet jag, du är ju så himla insatt i detta med thaisalonger enligt dig själv och du är ju så oerhört kreativ i dina inlägg. Så snälla kan du då berätta hur ett upplägg ser ut där du äger en sådan här "sunkig" källarlokal med trafficking och koppleri?
Senast redigerad av BigDicken 2017-02-21 kl. 07:20.
Citera
2017-02-21, 07:40
Medlem
thaimans avatar
Citat:
Ok, du får gärna tro det om det nu gör dig lycklig på kuppen.

I många fall rör det sig troligtvis om trafficking och svarta pengar och det är inte jag som säger detta, jag har bara citerat som det så fint heter.

Och jag har pratat med diverse personer på myndigheterna som har försökt stoppa sexkommersen på många salonger, jag har också information från ett antal personer som besökt dessa salonger i olika ärenden och jag har aldrig någonsin påstått att de anställda använder handskar på salongerna, du blandar ihop mig med en annan skribent nu i ren upphetsning.

Jag tycker att du kan krypa tillbaka till dina älskade källarsalonger, förresten har du missuppfattat yttrandefrihet på FB, här får man faktiskt tro och gissa

Vilket skitsnack, varken jag eller alla informationskällor jag har pratat med under de senaste åren har någonsin hört talas om att det är vanligt att damer går på thaimassage i Stockholm, det är ovanligt att kvinnliga kunder besöker dessa källarsalonger förutom massöserna och ägarinnorna då. Seriösa SPA-salonger tex är nåt helt annat, kanske blandar du ihop thaisalonger med skönhetssalonger?

Du och övriga tråden kan ta er en funderare på varför många salonger bara har manliga kunder?

Först av allt, SLUTA INSINUERA att jag skulle ha intresse i skumma affärer, jag främjar INTE grov brottslighet.
För det andra, du har än en gång bevisat hur dåligt insatt du är i detta.
Jag känner till många salonger som har lika många kvinnliga som manliga besökare, dessutom gifta par som kommer samtidigt för att få en välbehövlig massage.
Du är bara så jävla hatiskt inställd till thaimänniskor,det luktar rasist lång väg.

Så var vänlig att hoppa över dina dolda anklaganden mot mig. All skit du ger ut får du tillbaka i en eller annan form.
Citera
2017-02-21, 12:54
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Först av allt, SLUTA INSINUERA att jag skulle ha intresse i skumma affärer, jag främjar INTE grov brottslighet.

Jag ställde en fråga förut, inget annat faktiskt. Men tanken dyker ändå upp i huvudet lite då och då att du har dolda motiv till att skönmåla den tvivelaktiga verksamhet som många av salongerna utgör.

Citat:
Jag känner till många salonger som har lika många kvinnliga som manliga besökare, dessutom gifta par som kommer samtidigt för att få en välbehövlig massage.

Jag känner också till många salonger som har kvinnliga besökare men då är det fråga om skönhetssalonger i olika former, många av dom här källarthaisalongerna runt om i Stockholms förorter har i princip aldrig kvinnliga besökare. Om detta är ett problem för dig så föreslår jag att du kontaktar salongerna och frågar varför?

Citat:
Du är bara så jävla hatiskt inställd till thaimänniskor,det luktar rasist lång väg.

Bara för att man inte gillar organiserad importerad utländsk kriminalitetet så är man rasist? Observera att ingen har påstått att alla salonger bedriver försäljning av extratjänster men tyvärr så verkar många göra det under organiserade former med inslag av trafficking och svart kontanthantering. Läs länken i mitt förra inlägg och svara på min fråga nu: är polisen och skatteverket också rasister eftersom dom hårdgranskar thaisalonger? Med din korkade logik så ska alltså inte myndigheterna utreda brott där personer med utländsk härkomst är inblandade, annars är myndigheterna rasister? Berätta nu hur du resonerar herr thaiman

Citat:
Så var vänlig att hoppa över dina dolda anklaganden mot mig. All skit du ger ut får du tillbaka i en eller annan form.

Är det sistnämnda ett thailändskt ordspråk? I såna fall så slår det väl tillbaka som en bumerang på de salongsägare som ägnar sig åt koppleri, trafficking och förtäckt bordellverksamhet?
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2017-02-21 kl. 12:57.
Citera
2017-02-22, 09:41
Medlem
Jag känner också till många salonger som har kvinnliga besökare men då är det fråga om skönhetssalonger i olika former, många av dom här källarthaisalongerna runt om i Stockholms förorter har i princip aldrig kvinnliga besökare. Om detta är ett problem för dig så föreslår jag att du kontaktar salongerna och frågar varför?

Du har verkligen noll koll! Företaget jag jobbar åt använder två källarthaisalonger I Söderort I friskvårdssyfte åt personalen. Vi är ca 130 anställda och många tjejer/kvinnor går regelbundet på massage I denna källarsalong och utnyttjar sitt friskvårdsbidrag!

Så att dessa salonger I princip aldrig har kvinnliga besökare är bull shit. Men du och dina informationskällor vet så klart bäst. Jag tror din källa är aftonbladet.
Citera
2017-02-22, 11:02
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinnwn
Du har verkligen noll koll! Företaget jag jobbar åt använder två källarthaisalonger I Söderort I friskvårdssyfte åt personalen. Vi är ca 130 anställda och många tjejer/kvinnor går regelbundet på massage I denna källarsalong och utnyttjar sitt friskvårdsbidrag!

Så att dessa salonger I princip aldrig har kvinnliga besökare är bull shit. Men du och dina informationskällor vet så klart bäst. Jag tror din källa är aftonbladet.

Du kastar ur dig ett löst påstående som är omöjligt att kontrollera, din allmänt sura attityd indikerar dessutom att du blev förnärmad av mitt tidigare påstående, du pratar dessutom om två (!) sketna salonger och det återstår kanske 340-350 salonger bara i Storstockholm, någon exakt siffra är svår att fastslå eftersom det fortfarande öppnas nya salonger. Du har förstås koll på de resterande? Om svaret har nej så är det nog du som har noll koll

I ett tidigare inlägg pratade jag dessutom om ett antal källarsalonger vilka uteslutande besöks av manliga kunder, det är väldigt ovanligt med kvinnliga kunder i dessa misstänkta förtäckta bordeller och jag ska inte och kan inte nämna några namn men rätt många av dessa salonger ligger ute i förorterna men även i stan och alla som granskat kundströmmen till och från dessa källarlokaler vet att det i princip bara är män som besöker dessa, jag har dessutom aldrig påstått att alla salonger är oseriösa med bara manligt klientel men väldigt många tycks vara detta.

I den aktuella fallet på Östermalm så var det tydligen väldigt många manliga kunder som besökte denna salong, fråga gärna dig själv varför

Kanske har du likt en annan skribent förväxlat källarsalonger med rena skönhetssalonger eller professionella seriösa kiropraktik/massagesalonger?
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2017-02-22 kl. 11:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in