2017-02-19, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av --..--
Är det inte något nietzscheanskt över faktumet att så kallade antirasister blir de största rasisterna själva?

Det ligger latent hos vissa av dem. Det ska bara rätt "trigger" för det ska komma fram.

Som att en "blatte" skriver en bok på svenska, som inte är politisk korrekt, och därmed försöker sticka upp mot det svenska media-etablissemanget.
Citera
2017-02-19, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAD
Han bad iofs Tino om ursäkt vilket får anses som hedervärt.

Han bad om ursäkt när han blev påkommen. Så det är inte särskilt hedervärt.
Citera
2017-02-19, 14:28
Medlem
HanSomForsvanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neida
https://www.facebook.com/tino.sanand...54381877388231

Ett riktigt praktexempel på maktelitens barn tycker det är "commes il faut" att håna en invandrare för hans dåliga svenska....
Schultz självmedvetna hipsteruppsyn gör mig för övrigt spyfärdig. Ngt svenskare (i negativ förståelse; hycklande, ytlig, och självgod etc) har jag svårt att tänka mig.

Är det hipsterkompisarna han vill blidka eller hur tänker han (att han skulle motiveras av ngt politiskt patos är lite troligt om man känner igen den sortens människor)?

Ett epitet som "blekfet" kommer osökt upp i mitt huvud när jag tänker på M.S. Han har den moderna looken. Fet, skäggig och dryg. Har läst en del av hans bs sista åren och han slår mig som första klassens rövslickare.

Mvh

Mvh
Citera
2017-02-19, 14:32
Medlem
Det hela är väldigt DDR.
Citera
2017-02-19, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av --..--
Är det inte något nietzscheanskt över faktumet att så kallade antirasister blir de största rasisterna själva?
Kulturmarxister är i särklass bäst på att projicera sina egna åsikter på andra. Det är så de politiskt korrekta tjänar sitt uppehälle, men inte så länge till, tack och lov.
Senast redigerad av P-o-beln 2017-02-19 kl. 14:44.
Citera
2017-02-19, 15:04
Medlem
Jag känner herr Schultz. Han är utan tvekan en av de mest arroganta personer jag träffat. Han ägnar sig även åt uttalanden i SvD i juridiska spörsmål han inte har en aning om. Riktigt obehaglig person.
Citera
2017-02-19, 15:37
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ignoramibus
Inser att man har begått ett fel? Är du lika efterbliven som Mårten?

En medelålders man ska tänka FÖRE han agerar. Han är patetisk. Han förtjänar inte en ursäkt.

Han trodde att han skulle komma undan, så skedde ej. Nu ber han om ursäkt pga uppståndelsen, inte för att han är genuint ledsen. Han är en idiot.

Det är möjligt att han är en idiot, men om inte en ursäkt räcker tillsammans att man upphör med vad man gör så kommer vi ingenstans.
Att människor ber om ursäkt idag tillhör ovanligheterna och bör hedras.
Sen att inte en ursäkt betyder något för dig är ditt bekymmer.
Citera
2017-02-19, 15:41
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HanSomForsvann
Ett epitet som "blekfet" kommer osökt upp i mitt huvud när jag tänker på M.S. Han har den moderna looken. Fet, skäggig och dryg. Har läst en del av hans bs sista åren och han slår mig som första klassens rövslickare.

Mvh

Mvh

Vad spelar det för roll hur någon ser ut?
Har vi hamnat så lågt nu?
Citera
2017-02-19, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av showdown
Maila SvDs chefredaktör och vänligen, men bestämt påtala att ni inte vill se Schultz i tidningen i framtiden!

Fredric Karén
Fredric.karen@svd.se

Ni kommer med en mycket dålig idé. Fredric Karén är mer vänster än Mårten Schultz kan drömma om att vara. Ni måste begripa att Fredric Karén ger sitt eget uttryck i förlängningen genom Mårten Schultz.
Om samma fakta skulle dras fram om SVDs chefredaktör så är det mycket grövre än det som SVD jagar Donald Trump för i sina år i livet före posten som President.
Får gratulera chefredaktör Karén till hans manipulativa förmåga att bemästra Mårten Schultz.
Att Fredric Karén och Mårten Schultz är fel personer på fel plats i sambandet nyhetsrapportering för Sverige idag är olyckligt.
Vill ni hitta nyheter liknande den nyhetsrapportering som SVD bedriver så råder jag er att gräva fram historian om Fredric Karén istället. Det mesta kommer att bekräftas om chefredaktören. Även Mårten Schultz kommer upptäcka hur bortgjord han är i sammanhanget. I de lugnaste vattnet simmar de fulaste fiskarna. Och chefredaktören är en riktigt ful fisk.
Citera
2017-02-19, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pluppiplupp
Hedervärt?

Barn som mobbar varandra kan be om ursäkt när det påtalas att det dom gjort var fel. Sen så står dom och skrattar bakom ryggen på den mobbade.

Att idioterna ens höll på med detta mobbningsbeteende från början säger mig att dessa inte har någon som helst heder i sin kropp.

- Det är inte barn det handlar om.
- Vad som händer "bakom ryggen" vet du inte ett skit om.
- Huruvida det är mobbing ska baseras mot mottagarens reaktion, inget annat. Han insåg, genom Tinos text, att han hade gått över gränsen och bad om ursäkt för det. Det tyder på goda karaktärsegenskaper, som t.ex. att ta ansvar för sina handlingar. Det visar att MS har heder, oavsett
vad du TYCKER.

Citat:
Ursprungligen postat av gronadagar
Han bad om ursäkt när han blev påkommen. Så det är inte särskilt hedervärt.

Jo, det är det.

https://sv.wiktionary.org/wiki/heder

Att ta ansvar för sina handlingar tyder på goda karaktärsegenskaper. I ett klimat där anonyma skitsnackare (inte du) och falska nyheter dominerar den här delen av Internet, är det viktigt att hedra folk som gör rätt för sig.

Citat:
Ursprungligen postat av Ignoramibus
Inser att man har begått ett fel? Är du lika efterbliven som Mårten?

En medelålders man ska tänka FÖRE han agerar. Han är patetisk. Han förtjänar inte en ursäkt.

Han trodde att han skulle komma undan, så skedde ej. Nu ber han om ursäkt pga uppståndelsen, inte för att han är genuint ledsen. Han är en idiot.

- Han ska tänka före han agerar i en utopisk värld. Det är inte så världen fungerar.
- Du bestämmer inte vad han förtjänar, bara vad han förtjänar av DIG.
- Du har ingen aning om vad han trodde.
- Du har ingen aning om varför han ber om ursäkt.
- Du har ingen aning om hur han känner inför situationen.

En nolla på fb kallar en professor, lärare, författare, forskare och skribent för idiot. Vad löjligt. Det kanske är du som är efterbliven?
Citera
2017-02-19, 16:40
Medlem
T.H.F.C.s avatar
"Det goda hatet" tycks alltid dyka upp när sakargumenten tryter.
Citera
2017-02-19, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iamnotMexican
- Det är inte barn det handlar om.
- Vad som händer "bakom ryggen" vet du inte ett skit om.
- Huruvida det är mobbing ska baseras mot mottagarens reaktion, inget annat. Han insåg, genom Tinos text, att han hade gått över gränsen och bad om ursäkt för det. Det tyder på goda karaktärsegenskaper, som t.ex. att ta ansvar för sina handlingar. Det visar att MS har heder, oavsett
vad du TYCKER.

Jo, det är det.

https://sv.wiktionary.org/wiki/heder

Att ta ansvar för sina handlingar tyder på goda karaktärsegenskaper. I ett klimat där anonyma skitsnackare (inte du) och falska nyheter dominerar den här delen av Internet, är det viktigt att hedra folk som gör rätt för sig.

- Han ska tänka före han agerar i en utopisk värld. Det är inte så världen fungerar.
- Du bestämmer inte vad han förtjänar, bara vad han förtjänar av DIG.
- Du har ingen aning om vad han trodde.
- Du har ingen aning om varför han ber om ursäkt.
- Du har ingen aning om hur han känner inför situationen.

En nolla på fb kallar en professor, lärare, författare, forskare och skribent för idiot. Vad löjligt. Det kanske är du som är efterbliven?

Att han är professor, lärare, författare, forskare och skribent ger han inte rätt att mobba andra eller att han skulle ha karaktär. Dina argument är infantila.
Senast redigerad av Ignoramibus 2017-02-19 kl. 18:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in