Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2017-02-23, 08:15
  #73
Medlem
Ingen av alla de som vanligtvis gapar sig hesa över näthat och mobbning har, mig veterligen, yttrat ett enda ord om de här fina människornas beteende.

Vilken chock...


För alla framtida näthatsdrev i media så kan väl den anklagade hänvisa till den här kommentaren från Eric Rosén:


Katerina Janouch🐱‏ @katjanouch
@detljuvalivet okej, nu är det plötsligt "ömfotat"? Bestämmer DU/NI vad folk blir kränkta av?

Eric Rosén‏ @detljuvalivet
@katjanouch haha nej, men jag behöver ju inte hålla med bara för att du blir kränkt.
__________________
Senast redigerad av Foolson 2017-02-23 kl. 08:21.
Citera
2017-02-23, 08:42
  #74
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BabyRage
Alla som sitter och säger att Mårten är ryggradslös etc som bad om ursäkt, fråga er om alternativet varit bättre, dvs. om Mårten stått för sitt felaktiga beteende. Det är klart det inte är det. Det bästa hade naturligtvis varit om han inte gjort dessa utlåtanden i första taget och hyst vettigare åsikter så att säga. Tino har accepterat hans ursäkt, vilket var storsint av honom. Tino själv poängterar ju vikten av att ha förståelse och inte vara så jävla hetsk i debatten. Det är onekligen väldigt sympatiskt. Jag tycker vi kan försöka att inte vara kränkta så för Tinos skull och i stället lägga det här bakom oss. Faktiskt på det stora hela en ganska positiv händelse eftersom det visar dels att Tino är seriös i sin avsikt om att inte låta debatten spåra ur, dels att Mårten faktiskt inser sitt misstag och ber om förlåtelse.
Schultz är för helvete Professor i Civilrätt och får genom sina PK juridiska inlägg i SvD krönikor anses som en offentlig person.
Det anstår sig inte för en person i den ställningen att leka fjortis och delta i obskyra FB grupper där man gör narr av inlägg på andra FB grupper.
Offentliga ämbeten kräver oväld och värdighet för att inneha dem, saknar man en inre moralisk kompass likt Schultz, bör man inte få inneha offentliga ämbeten. Schultz sänker trovärdigheten hos Stockholms juridiska fakultet och i förlängningen för hela Stockholms universitet.
Citera
2017-02-23, 20:34
  #75
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Schultz är för helvete Professor i Civilrätt och får genom sina PK juridiska inlägg i SvD krönikor anses som en offentlig person.
Det anstår sig inte för en person i den ställningen att leka fjortis och delta i obskyra FB grupper där man gör narr av inlägg på andra FB grupper.
Offentliga ämbeten kräver oväld och värdighet för att inneha dem, saknar man en inre moralisk kompass likt Schultz, bör man inte få inneha offentliga ämbeten. Schultz sänker trovärdigheten hos Stockholms juridiska fakultet och i förlängningen för hela Stockholms universitet.

Det kan ju faktiskt vara därför vederbörande skriver i SvD och är professor i civilrätt och inte exempelvis advokat eller åklagare eller lagman etc. I ungefär den ordningen som jag skrev de olika tjänstetitlarna blir toleransen lägre och lägre för konstigheter och underliga beteenden. Beteenden som exempelvis inlägg, mot enskilda individer, med hatliknande karaktär. Beaktansvärt att vara professor, det är inte det jag menar, men som just sådan ingår inte alls samma sorts samhällskontroll, som exempelvis åklagare.
Citera
2017-02-23, 21:20
  #76
Medlem
Skillys avatar
Folk här snackar om inre moraliska kompasser i samma andetag som man hejjar på Åkesson och Tino, lögnare maximus publicus. Snacka om begreppsförvirring.

F.ö så förstår jag inte de ömma tårna. Att Tino är er nye Jesus, och ni hans lärjungar, ok... men kom igen.. med tanke på allt skit SD-tomtar i bästa Trumpaktiga WT maner sprider i alla medier så borde ni ju knappast bli upprörda av Schultz agerande.
Citera
2017-02-23, 21:34
  #77
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
Folk här snackar om inre moraliska kompasser i samma andetag som man hejjar på Åkesson och Tino, lögnare maximus publicus. Snacka om begreppsförvirring.

F.ö så förstår jag inte de ömma tårna. Att Tino är er nye Jesus, och ni hans lärjungar, ok... men kom igen.. med tanke på allt skit SD-tomtar i bästa Trumpaktiga WT maner sprider i alla medier så borde ni ju knappast bli upprörda av Schultz agerande.
På tal om begreppsförvirring undrar jag vad du menar med det? Vilka begrepp är det man har blandat ihop menar du?

Det är, hur som helst, enligt min uppfattning en enorm skillnad på någon halvpackad SD:are som rantar runt på stan eller skriver skit på nätet och en professor tillika tung samhällsdebattör. Det är även skillnad på en politisk krönika och ett personangrepp på Facebook.
Citera
2017-02-23, 22:41
  #78
Medlem
Det handlar inte om Tino längre, det är redan överspelat. Saken gäller Mårten Schultz moraliska kompass, hans omdöme. Hans vandel. Det spelar ju ingen roll vem han riktar sitt hat mot. Det handlar om en bildad jurist, expert på näthat, som hatar invandrare på nätet. Hade han inte varit vänster hade han varit arbetslös vid det här laget.
Citera
2017-02-23, 22:44
  #79
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Schultz är för helvete Professor i Civilrätt och får genom sina PK juridiska inlägg i SvD krönikor anses som en offentlig person.
Det anstår sig inte för en person i den ställningen att leka fjortis och delta i obskyra FB grupper där man gör narr av inlägg på andra FB grupper.
Offentliga ämbeten kräver oväld och värdighet för att inneha dem, saknar man en inre moralisk kompass likt Schultz, bör man inte få inneha offentliga ämbeten. Schultz sänker trovärdigheten hos Stockholms juridiska fakultet och i förlängningen för hela Stockholms universitet.

Mårten Schultz har ingen trovärdighet kvar. Pojken måste lämnda SvD! Är det möjligen så att SvD:s chefredaktör är grovt vänstervriden och skyddar honom? Som professor är hans trovärdiget helt körd! Stackars hans studenter som får hans vänsteravföring rätt i ansiktet!
Citera
2017-02-23, 23:24
  #80
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
På tal om begreppsförvirring undrar jag vad du menar med det? Vilka begrepp är det man har blandat ihop menar du?

Det är, hur som helst, enligt min uppfattning en enorm skillnad på någon halvpackad SD:are som rantar runt på stan eller skriver skit på nätet och en professor tillika tung samhällsdebattör. Det är även skillnad på en politisk krönika och ett personangrepp på Facebook.

Är det SD:s f.d. företrädare i justitieutskottet, Ekeroth du tänker på?
Citera
2017-02-25, 14:35
  #81
Medlem
Jag är dock lite fundersam över var gränsen för näthat går, är det näthat att påstå att Erik Rosén har ett gristryne?
Citera
2017-03-12, 16:56
  #82
Medlem
Nu är hycklaren uppe på sina höga hästar och slåss mot näthat igen:

https://www.svd.se/staten-klarar-int...onyma-nathatet

Jag undrar vad de här vidriga hycklarna egentligen ser när de tittar sig i spegeln...
Citera
2017-03-20, 15:14
  #83
Medlem
Felpost
__________________
Senast redigerad av Neida 2017-03-20 kl. 15:37.
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback