2017-02-19, 15:22
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Du vill ha en diagnos av oss så du kan bota det själv hemma? Ska vi skriva ut medicin åt dig med?

Även om vi ställer lekmannadiagnos på dig så blir du inte av med besväret då det inte verkar handla om hemorrojder.

Uppenbart så verkar ditt problem ligga vid ändtarm/anal. Mörk avföring kan vara gammalt blod som legat kvar men även blod som kommit i kontakt med magsyra.

Jag skulle tippa på att du har en inflammation i det berörda området, så som en proktit.

Endast en läkare kan ställa diagnos och ge dig behandling.
Citera
2017-02-19, 15:29
Medlem
Trogskalles avatar
Testa Scheriproct salva och stolpiller ett par veckor så går det nog över.
Citera
2017-02-19, 16:05
Medlem
SvartaBjorns avatar
Ljust, rött, "färskt" blod med all sannolikhet hemorrojd eller analspricka (fissur).
Bästa självhjälp Scheriproct eller Xyloproct (receptfria). Skippa AC3 Comfort - i princip värdelöst.
Laktulos kan hjälpa om avföringen är hård.

Du ska INTE hålla dig då det bara förvärrar problemet.
Drick mycket vätska.

P.S. Det finns en jättetråd om hemorrojder - sök!

Edit: Jag ska vara snäll. Här är länk till tråden:
https://www.flashback.org/t152630
Senast redigerad av SvartaBjorn 2017-02-19 kl. 16:07.
Citera
2017-02-19, 17:58
Medlem
Hitokiri-Battosais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slompenmong
om du hade varit så trevlig och startat en egen tråd, taack

Tänk efter så förstår du nog med.
Citera
2017-02-19, 23:07
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trogskalle
Testa Scheriproct salva och stolpiller ett par veckor så går det nog över.
Ett genomidiotiskt förslag. Cancer kan också bli bättre av detta och då har du fördröjt diagnos flera veckor. En tid som kan vara avgörande för överlevnad.
Citera
2017-02-19, 23:13
Medlem
colabulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slompenmong

hej, det är så att jag har haft blod på pappret efter att jag har torkat mig där solen inte skiner.

detta har jag haft ett par år med endast en liten droppe ibland(inte varje gång),det har inte gjort ont eller så och avföringen har ingen ovanlig färg när det har inträffat.

men nu på senaste veckan har det gjort extremt ont att göra mig av med avföringen(känns som att jag trycker ut en trubbig kniv), just det får inte mig att oroa mig så mycket men det har även varit mycket mer blod på pappret nu än innan och min avföring är väldigt mörk, nästan svart och alla 3 sakerna tillsammans får mig att bli nyfiken på vad det kan bero på.

så är det någon kunnig inom ämnet som kan ge mig förklaringar, det hade underlättat för mig?

kan även tillägga att jag inte är intresserad av att kolla upp det med någon med en vit rock.

är mitt ämne på fel plats så flytta det gärna så det blir rätt

MVH. en sann skatt.

Citat:
Ursprungligen postat av Hitokiri-Battosai
"Hej jag har en fråga om min bil, men jag vill inte att någon bilmekaniker svarar, bara folk som inte är utbildade till att förstå mitt problem"

Nej men ärligt slompenmong vad tror du att du ska få för svar? SJÄLVKLART du frågar här för att få seriösa svar och svaret ifrån Hitokiri-Battosai är bara jävligt onödigt, (samma som mitt detta) Jag personligt skulle gå till en LÄKARE om detv ar så att bajsa kändes som att föda en morakniv, Är det så att du har otrolig Läkar skräck kan jag förstå att du skriver här istället MEN det går ju att ringa 1177 och råd fråga en riktig sjuksköterska?

Jag gissar på hemorrojder alla gånger.
Citera
2017-02-19, 23:46
Medlem
Självklart borde du gå och få det uppkollat.

Låter som du är hård i magen, är det så? Det kan göra att det är svårt och gör ont att få ut avföringen som i sin tur kan leda till sprickor och irriterad ändtarm och/eller anal. För stora korvar likaså. Är det det som är problemet så är det lätt hänt att det kommer blod.

Men det kan också vara andra saker som folket före mig sagt och exakt vad kan ingen säga.
Citera
2017-02-20, 09:27
Medlem
Moondrip83s avatar
Är det svartfärgat så kan det bero på en blödning längre upp i magen. Det tar några timmar för blodet att "svartna" vilket kan vara läge att undersöka hos herr doktor.

Är det rödaktigt så kommer blödningen i närheten av ändkanalen och behöver inte vara farligt. Som tidigare nämnt - Hemoroijder, sprickor, fissurer etc.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in