2017-02-19, 14:26
Medlem

hej, det är så att jag har haft blod på pappret efter att jag har torkat mig där solen inte skiner.

detta har jag haft ett par år med endast en liten droppe ibland(inte varje gång),det har inte gjort ont eller så och avföringen har ingen ovanlig färg när det har inträffat.

men nu på senaste veckan har det gjort extremt ont att göra mig av med avföringen(känns som att jag trycker ut en trubbig kniv), just det får inte mig att oroa mig så mycket men det har även varit mycket mer blod på pappret nu än innan och min avföring är väldigt mörk, nästan svart och alla 3 sakerna tillsammans får mig att bli nyfiken på vad det kan bero på.

så är det någon kunnig inom ämnet som kan ge mig förklaringar, det hade underlättat för mig?

kan även tillägga att jag inte är intresserad av att kolla upp det med någon med en vit rock.

är mitt ämne på fel plats så flytta det gärna så det blir rätt

MVH. en sann skatt.
Citera
2017-02-19, 14:31
Medlem
Grumpe0000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slompenmong

hej, det är så att jag har haft blod på pappret efter att jag har torkat mig där solen inte skiner.

detta har jag haft ett par år med endast en liten droppe ibland(inte varje gång),det har inte gjort ont eller så och avföringen har ingen ovanlig färg när det har inträffat.

men nu på senaste veckan har det gjort extremt ont att göra mig av med avföringen(känns som att jag trycker ut en trubbig kniv), just det får inte mig att oroa mig så mycket men det har även varit mycket mer blod på pappret nu än innan och min avföring är väldigt mörk, nästan svart och alla 3 sakerna tillsammans får mig att bli nyfiken på vad det kan bero på.

så är det någon kunnig inom ämnet som kan ge mig förklaringar, det hade underlättat för mig?

kan även tillägga att jag inte är intresserad av att kolla upp det med någon med en vit rock.

är mitt ämne på fel plats så flytta det gärna så det blir rätt

MVH. en sann skatt.
Alkohol kan ha den inverkan.
Citera
2017-02-19, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpe0000
Alkohol kan ha den inverkan.

har inte druckit en droppe sen nyår
Citera
2017-02-19, 14:44
Medlem
Hitokiri-Battosais avatar
"Hej jag har en fråga om min bil, men jag vill inte att någon bilmekaniker svarar, bara folk som inte är utbildade till att förstå mitt problem"
Citera
2017-02-19, 14:44
Medlem
Trogskalles avatar
Hemorrojder, tarmcancer, Cronhs, analsprickor m.m...
Citera
2017-02-19, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hitokiri-Battosai
"Hej jag har en fråga om min bil, men jag vill inte att någon bilmekaniker svarar, bara folk som inte är utbildade till att förstå mitt problem"

om du hade varit så trevlig och startat en egen tråd, taack
Citera
2017-02-19, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trogskalle
Hemorrojder, tarmcancer, Cronhs, analsprickor m.m...

allt på samma gång då eller??
Citera
2017-02-19, 14:51
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Du har haft det i två år så cancer är inte sannolikt. Istället är det vanligaste i ditt fall att man har antingen en hemorrojd eller en fissur som blöder ibland. Du bör absolut gå och kolla upp detta hos läkare eftersom bra hjälp finns. Det är ett mycket vanligt problem och något som en vårdcentralsläkare ser varje vecka.
Citera
2017-02-19, 14:52
Medlem
Grumpe0000s avatar
Citat:
har inte druckit en droppe sen nyår
Alright. För jag kan få så t.e.x lördag eller söndag om jag festat till på fredagen. Gör så jävla ont i anus ibland och lite rött på pappret så man får dutta haha 🙂
Citera
2017-02-19, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Du har haft det i två år så cancer är inte sannolikt. Istället är det vanligaste i ditt fall att man har antingen en hemorrojd eller en fissur som blöder ibland. Du bör absolut gå och kolla upp detta hos läkare eftersom bra hjälp finns. Det är ett mycket vanligt problem och något som en vårdcentralsläkare ser varje vecka.

glömde tillägga att första gången jag fick det så kollade jag upp det och det visade sig inte vara något konstigt, men det har utvecklats till en så extrem nivå av smärta att jag gärna håller inne det i flera dagar och skippar maten för att ha mindre toabesök.

min grotta är inget dom ser varje dag dock
Citera
2017-02-19, 14:58
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
glömde tillägga att första gången jag fick det så kollade jag upp det och det visade sig inte vara något konstigt, men det har utvecklats till en så extrem nivå av smärta att jag gärna håller inne det i flera dagar och skippar maten för att ha mindre toabesök.

min grotta är inget dom ser varje dag dock
Så då har det blivit värre och du skall få det undersökt igen.
Citera
2017-02-19, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Så då har det blivit värre och du skall få det undersökt igen.

det kommer inte hända, men tack för ditt svar
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in