Citat:
Ursprungligen postat av
lasternassumma
Minns du var du sett att DB utpekades för detta? Jag minns inte att jag sett det, men det är mycket som jag inte sett...
Grov misshandel ger lägst ett och högst sex år.
Synnerligen grov misshandel ger lägst fyra och högst tio år.
Övergrepp i rättssak ger fängelse i högst fyra år.
Jag har svårt att tro att misshandel som innebär knivhugg och frakturer inte ska bedömas som grov, speciellt under de aktuella omständigheterna. Det är ju ändå svårt att veta säkert.
Om dom i nuläget kunnat binda DB till grov misshandel och övergrepp i rättssak så borde han IMO varit häktad. Det är han inte, så då antar jag att det behövs lite fler pusselbitar innan det sker.
Brottsbalken
–
Det fanns med i en av artiklarna som kom förra veckan, när "tre personer nu anhållna" för mordet på Aki.....finns här i tråden

. Ledsen att jag inte har tid att leta fram den, jag sitter fast med småbarn, kan bara uppdatera mig här när lillhen sover, eller är på dagis

.
Du hade väl gjort en finfin tidslinje om Aki (tror det var du), Aki och JM avregistrerade något bolag hösten 2014 (något gatuköksaktigt), och de sålde huset/villan i juni 2015, och att Aki har jobbat för en TC, som figurerade i styrelsen i JMs Pangea...... Finns nog i våldtäktstråden. Den tråden har tittat lite djupare på diverse företag som JM har haft lite fingrar med i

. Scrolla förbi rasisttjafset bara.