2017-02-19, 12:15
Medlem
BizarreReverends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jackflash
Har väldigt svårt att alla tre häktade kommer att kunna hålla klaffen. Någon kommer att börja prata och då är det gonatt för Johanna.

Den här manipulerande kvinnan borde sitta inne på livstid, dock är människan sjuk nog att inte förstå sig på vilken del av "brotten" honbgjort gjort sig skyldig till😞
Citera
2017-02-19, 12:25
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaBjorn
Källa på det?

Har för mig att det finns speciella regler här på Flashback om någon har skyddade personuppgifter.
Mod får gärna klargöra det så vi inte går över gränsen om detta är sant.
Om det är så att personen har skyddade personuppgifter - vilket vi inte vet - betyder det att personens adress och dylikt inte får avslöjas. Det är däremot fortsatt tillåtet att nämna honom vid namn och posta bilder osv.

Om en person med skyddade personuppgifter har ett häkte eller ett fängelse som adress bör det inte rimligen gå under 1.12.

/Mod
Citera
2017-02-19, 13:29
Medlem
D.B-Coopers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BizarreReverend
Den här manipulerande kvinnan borde sitta inne på livstid, dock är människan sjuk nog att inte förstå sig på vilken del av "brotten" honbgjort gjort sig skyldig till😞

Fy satan vilken bra film det här utgör. Behöver inte ens stå "based on a true story", utan in med den i dokumentärfacket direkt.
Snaskigare än så här blir det inte!
Citera
2017-02-19, 13:34
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D.B-Cooper
Fy satan vilken bra film det här utgör. Behöver inte ens stå "based on a true story", utan in med den i dokumentärfacket direkt.
Snaskigare än så här blir det inte!

Dokumentären är nog sannolikt påbörjad av ett antal produktionsbolag. SVT och TV4 lär slåss om att få vara med i produktionen.
Senast redigerad av Honan6 2017-02-19 kl. 13:38.
Citera
2017-02-19, 13:39
Medlem
PrisonMikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Dokumentären är nog sannolikt påbörjad av ett antal produktionsbolag.
Det är nog garanterat att det här kommer tas upp av P3 Dokumentär och Rättegångspodden. Finns väl inte så många fler som gör kriminaldokumentärer.
Citera
2017-02-19, 14:03
Medlem
lasternassummas avatar
Den här artikeln publicerades av Expressen i morse:

42-åringen styrde dem till två mord

http://www.expressen.se/nyheter/42-aringen-styrde-dem-till-tva-mord/

Det är inte så mycket nytt, men det finns en karaktärsbeskrivning av JJ (25-åringen) från en vän till honom.

"25-åringen har flera gånger dömts för brott. Strax före nyår föll den senaste då han dömdes till dagsböter för ringa narkotikabrott efter att ha rökt cannabis. Sommaren 2015 dömdes han för narkotikabrott och grov olovlig körning efter att ha kört bil för att handla på Lidl och äta på McDonald's."

"– Han är den goaste killen jag känner." säger vännen.

"– Om han har blivit inblandad så är han utnyttjad", säger vännen också.

Artikeln har lite karaktär av översikt med bl.a. en lista över inblandade.

I artikeln skrivs nu Mohammad Rajabi's hela namn ut, så då antar jag att det då är ok här också?

Senast redigerad av lasternassumma 2017-02-19 kl. 14:16.
Citera
2017-02-19, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det kan konstateras att den nu häktade JJ är en medspelare till JM - men han kan också vara medanstiftare. Han misstänks för mord i drunkningsfallet, han har av allt att döma tillsammans med MR deltagit i knivskärningen/misshandeln av de två asylsökande pojkarna, han var en av förrättningsmännen vid den bristfälliga bouppteckningen efter AP - och han bör ha känt JM sedan åtminstone januari 2013; en bekantskap som således fram till AP:s död lågt räknat kan uppskattas till närmare tre år. Vidare är han också sedan länge bekant med MR och har pga de olika konstellationerna/relationerna naturligtvis frekvent umgåtts med honom. De har även drogintresset gemensamt - och droger bör f.ö. i det här fallet ha en framträdande plats ur olika aspekter.

JJ kom till Sverige 2008 och är i likhet med MR sannolikt hazar.

2013-01-07 Dottern J annonserar på fb att hon har ett förhållande med JJ. - JJ synes vid denna tidpunkt också ha kontakt med MR (som på fb bl.a. kommenterar utlagda bilder av den sköne JJ)
2014-01-06 Knivbeväpnad J försöker langa Tramadol och Spice
2014-12-02 Dottern J förlovar sig med JJ
2014-12-08 Giftermål AP/JM
2015-01 Försäkring på AP:s liv tecknas
2015-02 Giftmordsförsök på AP under resa i E
2015-08-03 AP/JM:s gemensamma bil ska ha sålts (större billån i JM:s namn)
2015-08-07 AP:s dödsdatum; ska ha drunknat i samband med fisketur - J gravid i 3:e månaden
2016-07-10/11 De två flyktingpojkarna som säger sig ha utnyttjats sexuellt av JM misshandlas runt midnatt i en bostad i stadsdelen R-torp i E-tuna – Såväl JJ som MR ska tillsammans med flera andra ha befunnit sig på platsen (troligen maskerade)
2016-08-03 Kl. 23.12 Larm inkommer: Mord och mordförsök – A:s födelsedag – Föräldrarna håller på att tömma sommarhuset; det ska säljas. Container uppställd på tomten

Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Funderar på uppgiften om att JJ och MR skulle ha känt varandra redan 2013, eftersom MR gillat inlägg på JJ:s fejja. Det får mig att fundera på hur JB och JJ kom att lära känna varandra och bli ihop.
Var det kärleken till droger som gjorde att de fann varandra?

Dröjer väl inte så länge förrän åtminstone JB plockas in igen. Drivaxeln JM:s gamla arbetsplats får mycket att göra p g a allt raserar.

Tragiskt för alla oskyldiga barn som är inblandade.

Jag ser också att M*hammad R*jabie har gillat gamla bilder från "Jafar Ali" Facebook men såg ingen kommentar från 2013. Kan man se vilket datum de har gillats, annars har han nog gjort det flera år efter bilderna postades? MRs Facebookkonto verkar ha skapats 2014 (hans första bild postades september 2014).

https://www.facebook.com/imran.ali.129142?lst=100009766926645%3A1297280558% 3A1487510485
https://www.facebook.com/profile.php?id=100006607365605&lst=100009766926645 %3A100006607365605%3A1487511545
Citera
2017-02-19, 14:59
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smlxl
Jag ser också att M*hammad R*jabie har gillat gamla bilder från "Jafar Ali" Facebook men såg ingen kommentar från 2013. Kan man se vilket datum de har gillats, annars har han nog gjort det flera år efter bilderna postades? MRs Facebookkonto verkar ha skapats 2014 (hans första bild postades september 2014).

https://www.facebook.com/imran.ali.129142?lst=100009766926645%3A1297280558% 3A1487510485
https://www.facebook.com/profile.php?id=100006607365605&lst=100009766926645 %3A100006607365605%3A1487511545

Så är det nog, alltså bilder är gillade efter de blivit vänner på Fb.
Citera
2017-02-19, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smlxl

Jag tror inte att det räcker med att titta på de konton som är kända här.
De har alldeles säkert haft konton på andra språk, med andra kontakter och vänner, med familjen osv.
Mobilsurfande är inget nytt för dem ...
Det skulle inte alls förvåna mig om utredarna lyckats få fatt i åtminstone något annat, som de sedan kan nysta vidare på.
Citera
2017-02-19, 15:26
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Den här artikeln publicerades av Expressen i morse:

42-åringen styrde dem till två mord

http://www.expressen.se/nyheter/42-aringen-styrde-dem-till-tva-mord/

Det är inte så mycket nytt, men det finns en karaktärsbeskrivning av JJ (25-åringen) från en vän till honom.

"25-åringen har flera gånger dömts för brott. Strax före nyår föll den senaste då han dömdes till dagsböter för ringa narkotikabrott efter att ha rökt cannabis. Sommaren 2015 dömdes han för narkotikabrott och grov olovlig körning efter att ha kört bil för att handla på Lidl och äta på McDonald's."

"– Han är den goaste killen jag känner." säger vännen.

"– Om han har blivit inblandad så är han utnyttjad", säger vännen också.

Artikeln har lite karaktär av översikt med bl.a. en lista över inblandade.

I artikeln skrivs nu Mohammad Rajabi's hela namn ut, så då antar jag att det då är ok här också?

I artikeln står också:
Citat:
Vid flera tillfällen ska 25-åringen ha lånat Arbogakvinnans bil, trots att han inte har något körkort, enligt uppgifter till Expressen.
Så jag antar att vi även kan lägga till tillåtande av olovlig körning (heter det så?) till JMs CV - fast det är väl en piss i Mississippi...
Citera
2017-02-19, 15:53
Medlem
Honan6s avatar
Så gick det till när Johanna i eget mördarnät fastnade.

Maken tålde massa gift, så mågen fick se till att han i vattnet hamnade.

Väntan på livförsäkringspengar gjorde Johanna otålig.
Hon kom på att snabba cash gick att ordna med familjehemsbolag.
Dock ansåg IVO verksamheten i Arboga som undermålig.

Nya vägar fick hon finna och tog in pojkarna i eget bohag.
Lite sexlekar, alkohol och droger - skapade beroende och rädsla för utvisning.
Socialen och polisen fick av pojkarna en fingervisning.

Pojkarna blir inte trodda och kontaktar tidningen - nyheten sprids som löpeld.
Johanna är kylig, ljuger, pekar ut en vän och säger att "folk är beredda att gå över lik".
Misshandel sker i gengäld.

IF vägrar betala ut livförsäkringspengar och där får Johanna sin sista spik.
Kistorna till föräldrarna måste fixas och kanske storasyster skulle med.

Den lättlurade narkotikaberoende pojkvännen ställer upp, men tappade modet på vägen.
Det var det som blev hennes fall och Johanna blir en sägen.
Citera
2017-02-19, 16:00
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Minns du var du sett att DB utpekades för detta? Jag minns inte att jag sett det, men det är mycket som jag inte sett...

Grov misshandel ger lägst ett och högst sex år.
Synnerligen grov misshandel ger lägst fyra och högst tio år.
Övergrepp i rättssak ger fängelse i högst fyra år.

Jag har svårt att tro att misshandel som innebär knivhugg och frakturer inte ska bedömas som grov, speciellt under de aktuella omständigheterna. Det är ju ändå svårt att veta säkert.

Om dom i nuläget kunnat binda DB till grov misshandel och övergrepp i rättssak så borde han IMO varit häktad. Det är han inte, så då antar jag att det behövs lite fler pusselbitar innan det sker.

Brottsbalken

Det fanns med i en av artiklarna som kom förra veckan, när "tre personer nu anhållna" för mordet på Aki.....finns här i tråden . Ledsen att jag inte har tid att leta fram den, jag sitter fast med småbarn, kan bara uppdatera mig här när lillhen sover, eller är på dagis .

Du hade väl gjort en finfin tidslinje om Aki (tror det var du), Aki och JM avregistrerade något bolag hösten 2014 (något gatuköksaktigt), och de sålde huset/villan i juni 2015, och att Aki har jobbat för en TC, som figurerade i styrelsen i JMs Pangea...... Finns nog i våldtäktstråden. Den tråden har tittat lite djupare på diverse företag som JM har haft lite fingrar med i . Scrolla förbi rasisttjafset bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in