2017-02-18, 12:29
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Jag förstår att om man vuxit mycket så är det inte konstigt om man efter att tag slutar att växa ett tag. Hur det går sen vet ingen. Jag gillar principen att man knappast skall räkna in nya röster innan har dem.

Sen tror jag du missbedömmer i vilken utsträckning svenskar tror att just SD skulle vara rätt medicin för att förbättra sjukvården exempelvis även om hatmedier framställer man det så.

Jag skulle faktiskt kunna tänka mig att många svenskar kan känna att mycket inte skulle bli bättre med SD vid makten.

Personligen tror jag de gör sig bäst i opposition precis som MP.

Fast grejen är att vi redan har dom nya rösterna. För SD växer i etapper, en kortare period växer man mycket. Sen kan det gå två år innan nästa hopp. Däremellan hade man såklart förlorat en massa väljare om inte nya tillkommit. Alltså tillkommer det ju en massa väljare hela tiden för att det ska gå jämnt upp även när det står stilla på en hög nivå som just nu.

Ja, jag tycker SD ska stå utanför en regering. Men göra regeringen beroende av vårt stöd och kraftigt anpassa sin politik till oss för våra röster på deras budget. Då kan man fortsatt kritisera regeringen och den dåliga politiken dom för är inte vår politik. Som vänsterpartiet kommunisterna idag ungefär fast mer och värre.

Det som uppenbart skulle bli bättre med SD är just att trycket mot alla samhällets delar skulle minska om man tog bort invandringen. Köerna till sjukvården skulle minska, psykvården skulle fungera, bostadsbristen skulle lätta, polisen skulle fungera osv osv. Det är ju det hårda trycket som havererar halva samhället idag. Mycket av detta läggs på nya invandrares höga behov, vilket inte är rätt mot alla som är födda här och levt här länge som också behöver en bostad, som också behöver sjukvård och psykvård, som också behöver gå till tandläkaren för en femtiolapp osv osv.

Massinvandringen påverkar alla samhällets delar mycket negativt, det har SD påtalat i alla år.
Senast redigerad av 8711 2017-02-18 kl. 12:31.
2017-02-18, 21:32
Medlem
SD ökar i sifos nya mätning från 16,0 till 16,8. Det är väl en ganska stor ökning med tanke på att det är sifo det handlar om?

https://www.svd.se/svd-sifo-ny-valjarstrom-over-blockgransen/om/opinionsmatningar

På något galet sätt har det också strömmat väljare från S till C. Är det måhända rabiata feminister som bara vill rösta på en kvinna oavsett hur politiken ser ut?
Senast redigerad av Snobbenomimmi 2017-02-18 kl. 21:35.
2017-02-18, 21:41
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snobbenomimmi
SD ökar i sifos nya mätning från 16,0 till 16,8. Det är väl en ganska stor ökning med tanke på att det är sifo det handlar om?

https://www.svd.se/svd-sifo-ny-valjarstrom-over-blockgransen/om/opinionsmatningar

På något galet sätt har det också strömmat väljare från S till C. Är det måhända rabiata feminister som bara vill rösta på en kvinna oavsett hur politiken ser ut?

Det framkommer i artikeln att SD har 31% i Skåne. Dessa stackare är de som fått smaka riktigt mycket mångkultur lite längre tid än övriga riket. Min gissning är att SD kommer visa upp liknande siffror i hela landet inom kort tack vare de ensamkommande filurerna. Härliga siffror, t o m från Sifo!
2017-02-18, 21:52
Medlem
Mac-Arthurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snobbenomimmi
SD ökar i sifos nya mätning från 16,0 till 16,8. Det är väl en ganska stor ökning med tanke på att det är sifo det handlar om

Skojarna på Sifo ger visserligen SD en liten ökning, men redovisar desto mer trovärdigare att 31 procent av alla skåningar utanför Malmö skulle rösta på SD nu.

Även för oss skåningar verkar det dock troligt att det norrut finns lika förståndiga väljare...

2017-02-18, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Det framkommer i artikeln att SD har 31% i Skåne. Dessa stackare är de som fått smaka riktigt mycket mångkultur lite längre tid än övriga riket. Min gissning är att SD kommer visa upp liknande siffror i hela landet inom kort tack vare de ensamkommande filurerna. Härliga siffror, t o m från Sifo!

SD har dock garanterat mer än 31% i Skåne. De ligger nog närmare 40. Om man räknar bort Malmö dvs eftersom där knappt bor några skånskar längre ändå. Där bor nästan bara inflyttade utlänningar och svenskar numera
2017-02-18, 21:54
Medlem
8711s avatar
Det är ganska uppenbart varför Sifo får fram felaktiga siffror för Sverigedemokraterna. Man har ett inbyggt mätfel, förmodligen medvetet då det är efter en agenda, där man påstår att 25,9% av männen röstar på SD om det vore val idag och 7,1% av kvinnorna. Det stämmer inte, det tror jag inte ett dugg på. Inga andra institut visar på en sån stor skillnad. Den påstådda skillnaden finns i mätningar, men inte tillnärmelsevis så stor, i verkligheten vid val är jag helt säker på att den är ännu mindre vilket är förklaringen till alla opinionsinstituts, utom Yougov och Sentio, grova underskattningar av SD.

Jag skulle tro att verkligheten bland män kan stämma att det är 26-27% av männen som skulle rösta på SD vid ett val idag, men jag tror samtidigt att andelen kvinnor ska ha en 1:a framför sig, alltså 17-18%. Då får man fram siffran SD skulle få vid ett val idag.

Varför Sifo väljer att ha en sådan underskattning val efter val får man fråga sig själv vad man tror om, för vi har sett det just val efter val. Jag säger att det är en agenda för att kunna påpeka det hela tiden vilket i viss mån påverkar opinionen bland vissa känsligare individer, i det här fallet vissa kvinnor som är mer lättpåverkbara.

Men låt dom grovt underskatta oss och kvinnornas stora stöd till Sverigedemokraterna Vi kommer se verkligheten vid valet 2018 ändå och att det blir som jag säger. SD just nu 23%+! Vid valet 2018 25%+!
2017-02-18, 21:56
Medlem
8711s avatar
Sverigedemokraterna ökar i Sifo för februari!!!

Sifo, Februari:

SD 16,8% (+0,8)

Cirka 17% hos Sifo är omräknat till deras fel tidigare val efter val minst 23% vid ett val idag för Sverigedemokraterna!
2017-02-18, 22:08
Medlem
7,1 % av kvinnorna skulle rösta på SD. Där har vi förmodligen den stora felfaktorn när det gäller telefonundersökningar. Finns inte en chans att så få kvinnor skulle rösta på SD, skulle snarare tro att den siffran ligger runt 20%.

Men det är kanske förståeligt när det gäller just telefonundersökningar. Kvinnor är nog mer försiktiga av sig när en okänd man ringer och frågar vilket parti dom röstar på.
2017-02-18, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Det är ganska uppenbart varför Sifo får fram felaktiga siffror för Sverigedemokraterna. Man har ett inbyggt mätfel, förmodligen medvetet då det är efter en agenda, där man påstår att 25,9% av männen röstar på SD om det vore val idag och 7,1% av kvinnorna. Det stämmer inte, det tror jag inte ett dugg på. Inga andra institut visar på en sån stor skillnad. Den påstådda skillnaden finns i mätningar, men inte tillnärmelsevis så stor, i verkligheten vid val är jag helt säker på att den är ännu mindre vilket är förklaringen till alla opinionsinstituts, utom Yougov och Sentio, grova underskattningar av SD.

Jag skulle tro att verkligheten bland män kan stämma att det är 26-27% av männen som skulle rösta på SD vid ett val idag, men jag tror samtidigt att andelen kvinnor ska ha en 1:a framför sig, alltså 17-18%. Då får man fram siffran SD skulle få vid ett val idag.

Varför Sifo väljer att ha en sådan underskattning val efter val får man fråga sig själv vad man tror om, för vi har sett det just val efter val. Jag säger att det är en agenda för att kunna påpeka det hela tiden vilket i viss mån påverkar opinionen bland vissa känsligare individer, i det här fallet vissa kvinnor som är mer lättpåverkbara.

Men låt dom grovt underskatta oss och kvinnornas stora stöd till Sverigedemokraterna Vi kommer se verkligheten vid valet 2018 ändå och att det blir som jag säger. SD just nu 23%+! Vid valet 2018 25%+!

Har för mig jag läst relativt nyligen att SD har ca 70 % män och 30 % kvinnor.
För 6-7 år sedan var det 80 - 20. (Sen finns väl en och annan transvestit)
2017-02-18, 22:38
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milton-E
7,1 % av kvinnorna skulle rösta på SD. Där har vi förmodligen den stora felfaktorn när det gäller telefonundersökningar. Finns inte en chans att så få kvinnor skulle rösta på SD, skulle snarare tro att den siffran ligger runt 20%.

Men det är kanske förståeligt när det gäller just telefonundersökningar. Kvinnor är nog mer försiktiga av sig när en okänd man ringer och frågar vilket parti dom röstar på.

Ja, lägg åtminstone till en 1:a innan så är det som andra instituts mätningar åtminstone. Sifo har en mycket grov underskattning på den posten vilket sänker siffran med lågt räknat 5-7 procentenheter i totalen mot verkligheten vid ett val idag.

Även om man hade sagt 27% av männen och 17% av kvinnorna är min bild att det inte heller stämmer och att det fortfarande finns en underskattning även då angående kvinnorna.

Det är sinnesstört att Sifo kan hålla på sådär och ändå ha någon sorts trovärdighet. Det har man inte när man påstår sådana uppenbara felaktigheter. Det är så långt från verkligheten att ingen vettig person skulle kunna tro att det kan stämma. Alltså för tydligt manipulation för att normalbegåvade med kritiskt tänkande ska köpa det. Det säger något om Sifos agenda med det, att den gått på tok för långt. Sifo kommer få skämmas brutalt på valdagen. Men som val efter val efter val kommer man ändå fortsätta likadant även efter 2018. Helt sinnessjukt är det.

27% av männen och 17-18% av kvinnorna skulle ge cirka 23% i valresultat vid ett val idag, det är rimligt att tro att det ligger nära verkligheten.
2017-02-18, 22:42
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Har för mig jag läst relativt nyligen att SD har ca 70 % män och 30 % kvinnor.
För 6-7 år sedan var det 80 - 20. (Sen finns väl en och annan transvestit)

Bland medlemmar är det ungefär så, tror det är 68-32 nu eller liknande senast jag hörde.

Men det finns en större rädsla bland kvinnor att säga att man stödjer och röstar på Sverigedemokraterna, det är uppenbart och det syns både i medlemslistorna och i opinionsmätningarna. Men Sifos överdrifter är trots det inte ens nära verkligheten. Man överdriver av agendamässiga skäl för att man vill att det ska vara så.

27% för män och 17-18% för kvinnor, det kan jag köpa. Den fördelningen har även andra institut, det är rimligt med olika effekter att få fram såna siffror. Men det Sifo gör är ju löjeväckande!
2017-02-18, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711

Ja det jag inte förstår med Sifo är att när vissa andra institut ser att de räknat väldigt fel så försöker dom reda ut det och få till en mer tillförlitlig siffra.

Sifo verkar inte vara intresserade av det trots att dom val efter val grov missat på SD's resultat. Man kan ju undra varför de vill fortsätta att skämma ut sig och ha fel trots att dom vet att dom kommer missa grovt även denna gång?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in