Det är ganska uppenbart varför Sifo får fram felaktiga siffror för Sverigedemokraterna. Man har ett inbyggt mätfel, förmodligen medvetet då det är efter en agenda, där man påstår att 25,9% av männen röstar på SD om det vore val idag och 7,1% av kvinnorna. Det stämmer inte, det tror jag inte ett dugg på. Inga andra institut visar på en sån stor skillnad. Den påstådda skillnaden finns i mätningar, men inte tillnärmelsevis så stor, i verkligheten vid val är jag helt säker på att den är ännu mindre vilket är förklaringen till alla opinionsinstituts, utom Yougov och Sentio, grova underskattningar av SD.
Jag skulle tro att verkligheten bland män kan stämma att det är 26-27% av männen som skulle rösta på SD vid ett val idag, men jag tror samtidigt att andelen kvinnor ska ha en 1:a framför sig, alltså 17-18%. Då får man fram siffran SD skulle få vid ett val idag.
Varför Sifo väljer att ha en sådan underskattning val efter val får man fråga sig själv vad man tror om, för vi har sett det just val efter val. Jag säger att det är en agenda för att kunna påpeka det hela tiden vilket i viss mån påverkar opinionen bland vissa känsligare individer, i det här fallet vissa kvinnor som är mer lättpåverkbara.
Men låt dom grovt underskatta oss och kvinnornas stora stöd till Sverigedemokraterna

Vi kommer se verkligheten vid valet 2018 ändå och att det blir som jag säger. SD just nu 23%+! Vid valet 2018 25%+!