2017-02-18, 17:52
Medlem
Nu får ni ge er.

Ryssarna behöver inte betala en spänn för att förstöra Sverige. Det gör 7 klövern och MSM alldeles gratis.Genom att ta in 100.000 människor från MENA varje år förstör de Sverige, vår sammanhållning, vår gemensamma moral, vår tillit, vår önskan att hjälpa, att göra rätt, egentligen allt.

Det är detta GS försöker beskriva.
Citera
2017-02-18, 17:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Externalist
Initialt behövs ingen finansiering, men senare finns risken att det att blir som vanligt med höga löner, bonusar, konferenser, taxi & limousiner, statliga bidrag etc.

Då väntar vi tills detta har skett. Att spekulera om ditten och datten är inte seriöst.

Vi lever nu och vi pratar nuet.

Ska vi börja spekulera om framtida bonusar till anonyma personer så får i alla fall jag en onödigt tuff huvudvärk.

Så snälla utveckla inte vad du menar!
Citera
2017-02-18, 18:01
Medlem
kranendroppars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackdasen
Granskning Sveriges hemsida
http://www.granskningsverige.se/

Ni som är kritiska till Granskning Sverige kan anmäla videoklippen till Granskningsnämnden.
Granskningsnämndensverige@gmail.com
Bara att skicka ett mejl och se hur er anmälan behandlas.

Haha seriöst?! Till deras egna "Granskningsnämnd" eller..? En Gmail adress. Känns ju jävligt seriöst!
Citera
2017-02-18, 18:08
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kranendroppar
Haha seriöst?! Till deras egna "Granskningsnämnd" eller..? En Gmail adress. Känns ju jävligt seriöst!

...

Jag tror inte du fattar skämtet.

Granskningsnämnden består till kraftig majoritet av representanter från just media. Här har du en intressant debattartikel av Måns Cederberg som är jurist och kommunpolitiker i Nyköping.
Citera
2017-02-18, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kranendroppar

Tror de skapat den som en parodi på SVT:s egna granskningsnämnd. "Typ, anmäl oss om ni vill, både du och jag vet att det inte leder någonstans".
Citera
2017-02-18, 18:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Belavia
Men det där låter ju cyniskt, som att hela världen styrs av pengar och makt!

Världen styrs väl också av sanning och äkthet?

Sanningen kan väl segra som i film? Det är väl inte bara en utopi?

Var och en blir salig på egen tro!

Översatt tro vad du vill, än så länge får du tro fritt.

Jag säger bara att ingen startar revolutioner med sanning och kärlek.

Varje försök till uppror i Sverige har slagits ner sedan 1400-talet.

Makten är inget du snubblar in i av en händelse. Titta på Håkan Juholt han är ett klassiskt exempel på en kille som råkade snubbla in i makten. Det tog inte lång tid att bli av med honom.

Så nej makten vet vad de gör.

Men visst måste man försöka störa makten men du måste också vara medveten om priset.
Citera
2017-02-18, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exponerad
Det var väl så Eskilstunakuriren gjorde, frågade men fick inte svar vare sig på finansiering eller de anonyma personernas offentliga uppdrag.
Därför tvingas vi i tråden spekulera. Har du några svar?

Men GS har ju svarat Ekuriren – det är ju Ekuriren som ignorerar svaren. Hur många gånger behöver detta ältas? Hur svårt kan det vara att lyssna och läsa?

Jag har inga svar utan går på min magkänsla och erfarenhet. Jag tror att GS är det som de säger att de är och som står på deras hemsida.
Citat:
Granskning Sverige är ett demokratiskt medborgarinitiativ, vars syfte är att uppmuntra vanliga människor att utöva sin demokratiska rätt och skyldighet att kontrollera etablissemangets politiker, journalister och tjänstemän.

Granskning Sverige strävar efter att i alla lägen vara opolitiska, opartiska och sakliga. Demokratin vinner på det!

Vi behöver alla hjälpas åt att bevara demokratin och utveckla mediasverige.

Jag tror inte att de gör detta för pengar. Jag tror att de är ärliga idealister som vill dra sitt strå till stacken för en bättre värld.

Sen har jag en fråga till dig: Har du någonsin försökt resonera med företrädare för offentligheten som åsidosätter det regelverk som gäller för verksamheten? Det har nämligen jag gjort. Jag kan lova dig att svensk offentlighet skulle få både George Orwell och Franz Kafka att blekna. Jag känner mycket väl igen det fullständigt bisarra resonemang som framkommer i samtalen med GS. Politiker, byråkrater och medier är ofta helt omöjliga att samtala med. Jag väljer att lita på det som GS säger.
Citera
2017-02-18, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exponerad
Jag är exponerad, jag får bara lön då och då från olika påhugg, du kan skriva till mig på flashback.

Det där var definitivt inget klart besked och man kan ju på tydliga grunder undra vem du egentligen är när du hymlar och bluffar sådär. Ett anonym hattroll finansierad av Journalisförbundet? Bevisbördan ligger nu hos dig så vänligen redovisa dina banktransaktioner istället för att försöka tråden med svammel.
Citera
2017-02-18, 18:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Polu
Polisen kan granska sig själv. Vården kan granska sig själv. Vad är det för skillnad? Och när det gäller vården – vet du hur IVO granskar? Jo, de frågar om vården har gjort det fel som anmälaren påstår. Vården svarar då vanligen nej och då finns det inget fel. Då kan inte IVO göra något. Tror du medierna bryr sig om det?

Det låter som att du skulle behöva lära dig hur svensk offentlighet fungerar i praktiken. Då kanske du skulle fatta varför GS behövs.

Jag tror det är ironi. Jag menar vad är pressens granskningsnämnd? Svar journalister=dom själva.

same shit different name
Citera
2017-02-18, 18:33
Medlem
Ytterligare en politiker gråter ut över Granskning Sverige.

http://www.bohuslaningen.se/lysekilspolitiker-drabbad-av-trollfabrik-1.4163426

Helt enormt vilken spridning det har fått. Vad är gammelmedias syfte med denna uppmärksamhetskampanj är dock frågan. Kommer fler eller färre att ta del av Granskning Sverige? Kommer detta ge mer eller mindre energi till ringarna?

Kan tänka mig massvis med nya lyssnare (och eventuellt nya ringare som vill vara med) samt att energin hos Johan och Erik m.fl. är på topp just nu. Hela etablissemanget i gungning.

Snacka om kontraproduktivt agerande från gammelmedia.
Citera
2017-02-18, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Virgil.I.Grissom
Jag tror det är ironi. Jag menar vad är pressens granskningsnämnd? Svar journalister=dom själva.

same shit different name

Ja, det var det jag menade egentligen.
Citera
2017-02-18, 18:42
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polu
Ekuriren har nyligen (18/2 10:00) publicerat en mycket vilseledande artikel med uttalande från pressombudsmannen , PO, Ola Sigvardsson.

PO: Inte alls fråga om sanningssökare
https://unvis.it/ekuriren.se/eskilstuna/po-inte-alls-fraga-om-sanningssokare
http://www.ekuriren.se/eskilstuna/po-inte-alls-fraga-om-sanningssokare/

Notera att PO gör reservationen att OM – alltså OM - det är som Ekuriren beskriver så handlar det om att bedriva en politisk agenda. Men Ekuriren har INTE styrkt att deras beskrivning stämmer med verkligheten.

Haha! Ja, det är ungefär som att fråga en åklagare om Matsson bör dömas för mord om han med berått mod skär halsen av någon, och sedan sätta rubriken "Åklagare: Matsson bör dömas för mord".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in