2016-06-09, 20:00
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uluu
Jag blev så förbluffad att jag kände för att poängtera det märkliga i deras agerande. Och nej, någon logisk möjlighet att applicera detta på vår nya påbjudna samhällsreligion finns förstås inte. Jag upplever allt som oftast att den här typen av filantropiska grupper eller organisationer agerar förhållandevis intelligent, och i det här fallet ser jag inte något spår av sagda intelligens. Detta handlande från deras sida är ju bara ett enda självmål.

Men hon sitter ju för tusan och pekar ut Göran P som ansvarig för chemtrails i Sverige och han existerar sannerligen.
Gör det henne mindre tokig bara för att det finns andra som är religiösa? Ifall en journalist är troende fine, det är hens privatsak. Ifall en journalist hävdar att Jesus kommer imorgon och vi bör bygga en båt, avskeda idag.

Hon är tokig, ingen sund människa kan säga annat.
Citera
2016-06-10, 15:39
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uluu
Jag blev så förbluffad att jag kände för att poängtera det märkliga i deras agerande. Och nej, någon logisk möjlighet att applicera detta på vår nya påbjudna samhällsreligion finns förstås inte. Jag upplever allt som oftast att den här typen av filantropiska grupper eller organisationer agerar förhållandevis intelligent, och i det här fallet ser jag inte något spår av sagda intelligens. Detta handlande från deras sida är ju bara ett enda självmål.

Drakfors kom väl in Granskning Sverige rätt nyligen? Från Socialdemokraterna och blev Sverigedemokrat istället samt den första i GS med eget namn, jag har alltid fått för mig att de andra, "Johan Andersson" tex. inte är lika öppen med sin identitet?

Var hon sosse när ugglorna dök och allt de där?

Framställer man henne som en komplett tok redo att flyga till Blåkulla typ, så försöker man väl dra ner hennes kredibilitet (eller vad det heter) alltså från ugglor till judar, de stod nått om att hon idag drev "antisemitism" via Granskning Sverige på IRM länken.

Det är inte ett helt ovanligt knep.

[för sakens skull, jag håller inte med om allt GS står för men deras projekt har gett bättre scoop än vad IRM varit i närheten av, tex. samtalet med Bo Lundgren om psykopaten Reinfeldts drivkraft med den extrema invandring som borgarna och Miljöpartiet drev under 8 år
..och hela grejen, ring och ifrågasätt makthavare, det är ju knappast nått man kan förvänta sig av svenska "journalister" direkt
]
Senast redigerad av Arbetarbroder 2016-06-10 kl. 15:48. Anledning: ..stavfel
Citera
2016-06-10, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder

[för sakens skull, jag håller inte med om allt GS står för men deras projekt har gett bättre scoop än vad IRM varit i närheten av, tex. samtalet med Bo Lundgren om psykopaten Reinfeldts drivkraft med den extrema invandring som borgarna och Miljöpartiet drev under 8 år
..och hela grejen, ring och ifrågasätt makthavare, det är ju knappast nått man kan förvänta sig av svenska "journalister" direkt
]
Du är medveten om att GS klipper och klistrar grovt i sina intervjuer hoppas jag?
https://www.interasistmen.se/granskning/irm-avslojar-hur-granskning-sverige-klipper-sonder-sina-intervjuer/
Citera
2016-06-10, 18:44
Medlem
OlagligtDjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sguelaiche
Du är medveten om att GS klipper och klistrar grovt i sina intervjuer hoppas jag?
https://www.interasistmen.se/granskning/irm-avslojar-hur-granskning-sverige-klipper-sonder-sina-intervjuer/

Det har de ju själva nämnt flera gånger, samt lagt upp oklippta samtal i vissa fall när någon klagat.
Citera
2016-06-18, 02:21
Medlem
Arbetarbroders avatar
Såg "Erik Johansson" och Granskning Sveriges "internationella granskning" eller vad man ska kalla det, han har lagt upp dem i eget namn men det framgår ändå tydligt att han är en del i Granskning Sverige och jösses vad bra han är!
(jag tror han är med i Granskning Sverige iallafall, kände igen rösten även om jag inte kunde placera den först)

Elitens lögner för att förhindra att fred bryter ut
..har funnits i över ett år på YouTube, men jag har missat det tills nu.
Det är en granskning som inte en väldigt massa journalister i den "fria televisionen" SVT kommit i närheten av, eller 100 Bonnierjournalisters åsiktsbaserande journalistik troligen ens vågat tänka, och han får fram en annan bild än den massmedia sprutar ut i ett konstant flöde genom sina "nyheter".

Dels att han granskar enskilda journalisters "nyheter", som visar sig vara substanslösa och deras egna teorier till de tre delarna i "Elitens Lögner för att..."
Killen förtjänar en Guldspade!
..och all min respekt för ett gediget grävarbete, ett hantverk som man inte ser speciellt ofta i det här landet.

Hans senaste klipp är 8 månader gammalt, har han lagt ner denna formen av granskning?
Han behövs, det har ju knappast förändrats.
Citera
2016-06-18, 02:25
Medlem
Citat:
Såg "Erik Johansson" och Granskning Sveriges "internationella granskning" eller vad man ska kalla det, han har lagt upp dem i eget namn men det framgår ändå tydligt att han är en del i Granskning Sverige och jösses vad bra han är!
(jag tror han är med i Granskning Sverige iallafall, kände igen rösten även om jag inte kunde placera den först)

Det är en granskning som inte en väldigt massa journalister i den "fria televisionen" SVT kommit i närheten av, eller 100 Bonnierjournalisters åsiktsbaserande journalistik troligen ens vågat tänka, och han får fram en annan bild än den massmedia sprutar ut i ett konstant flöde genom sina "nyheter".

Dels att han granskar enskilda journalisters "nyheter", som visar sig vara substanslösa och deras egna teorier till de tre delarna i "Elitens Lögner för att..."
..och all min respekt för ett gediget grävarbete, ett hantverk som man inte ser speciellt ofta i det här landet.

Hans senaste klipp är 8 månader gammalt, har han lagt ner denna formen av granskning?
Grovklippt med inklippta pauser och uteblivna svar då?`
Dessa troll från Linköping kan ingen normalbegåvad person ta på allvar...
Citera
2016-06-18, 03:20
Medlem
Citat:

Att döma av det material jag hört så är han riktigt vass. Intressant med påläst folk som tänker ett snäpp utanför boxen, det är man inte bortskämd med som svensk gammelmedia-konsument.

Han tog ett uppehåll i februari:
(FB) Makthavare pressas i ny radiosatsning - Granskning Sverige

Och gjorde comeback 17 maj:
https://www.youtube.com/watch?v=i6FMNRMMDuM

Numera verkar hans klipp laddas upp på en annan kanal. Här är hans (blandat med en del andra) senaste alster:
https://www.youtube.com/channel/UC4-dlJnGINpLQ3bLATk69hg/videos
Citera
2016-06-18, 12:50
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sguelaiche
Grovklippt med inklippta pauser och uteblivna svar då?`
Dessa troll från Linköping kan ingen normalbegåvad person ta på allvar...

Lyssna på det han granskar, med fokus på västvärldens medias rapportering kring Putin.
Dels att han tar upp det, och dels hur pass bra han sätter fokus på massmedias hyckleri med hur deras åsikter blir nyheter.

Inget klipp o klistra i världen kan göra det. (eller ja, det är väl tekniskt möjligt om nu ska va noga)

Bara som ett exempel, när han ringer Anna Dahlberg på Expressen:
https://youtu.be/MmRL3cC9W2A
Svensk media är extrem - denna granskningen behöver de, och kolla som sagt på den vinklingen han gjort kring rådande konsensus om Ryssland som redo att göra //Insert Valfri Tokighet// vilken dag som helst.
Om inte annat ger han en annan vinkel på NATO:s krigshetsande mot Putin.

Jag antar att du har något personligt mot Granskning Sverige eftersom du nämner att de klipper i sina produktioner, och jag kan inte se det som något häpnadsväckande direkt, det är väl så det fungerar.
Du hittar nog inget radioinslag i SR som inte är kraftigt klippt, även intervjuver och nyhetssändningar.

Sen visst, rent ideologiskt så står inte jag direkt nära Granskning Sverige men jag står inte nära den Politiskt Korrekta Agendajournalismen från Bonniers/Schibsteds heller.

Har du inte hört hans kanal så lyssna på "Elitens Lögner mot att fred bryter ut" och hittar du nån av dessa "fulklippningar" så hänvisa gärna.
Länk till hans YouTube kanal
Tycker den granskningen han gör är den bästa jag sett i Sverige under 2016. Riktigt viktigt dessutom.
Citera
2016-07-01, 16:51
Medlem
M Nordströms avatar
Alternativmedia som tillexempel Granskning Sverige framhålls oftast av msm media för att främja näthat, men ibland undrar man varför inte msm media ser till sin egen bakgård?

Citat:
Johan ringer Expressen och Aftonbladet och frågar varför de inte är kritisk mot Zara Larssons attack på alla män.

https://www.youtube.com/watch?v=jRLqRtUQLN0

Zara Larsson HATAR, HATAR, HATAR alla män p g a att Sverige har importerat våldtäktsmän från Mellanöstern och Afrika. Expressen och Aftonbladet sprider detta hat.
Citera
2016-08-06, 23:36
Medlem
M Nordströms avatar
Till och med polismyndigheten är rädd för alternativa media

http://avpixlat.info/2016/08/06/polischef-bortforklarar-det-explosionsartade-antalet-sexuella-overgrepp-pa-festivaler/
Citera
2016-09-10, 18:17
Medlem
LameBulls avatar
Citat:
Lyssna på det han granskar, med fokus på västvärldens medias rapportering kring Putin.
Dels att han tar upp det, och dels hur pass bra han sätter fokus på massmedias hyckleri med hur deras åsikter blir nyheter.

Inget klipp o klistra i världen kan göra det. (eller ja, det är väl tekniskt möjligt om nu ska va noga)

Bara som ett exempel, när han ringer Anna Dahlberg på Expressen:
https://youtu.be/MmRL3cC9W2A
Svensk media är extrem - denna granskningen behöver de, och kolla som sagt på den vinklingen han gjort kring rådande konsensus om Ryssland som redo att göra //Insert Valfri Tokighet// vilken dag som helst.
Om inte annat ger han en annan vinkel på NATO:s krigshetsande mot Putin.

Jag antar att du har något personligt mot Granskning Sverige eftersom du nämner att de klipper i sina produktioner, och jag kan inte se det som något häpnadsväckande direkt, det är väl så det fungerar.
Du hittar nog inget radioinslag i SR som inte är kraftigt klippt, även intervjuver och nyhetssändningar.

Sen visst, rent ideologiskt så står inte jag direkt nära Granskning Sverige men jag står inte nära den Politiskt Korrekta Agendajournalismen från Bonniers/Schibsteds heller.

Har du inte hört hans kanal så lyssna på "Elitens Lögner mot att fred bryter ut" och hittar du nån av dessa "fulklippningar" så hänvisa gärna.
Länk till hans YouTube kanal
Tycker den granskningen han gör är den bästa jag sett i Sverige under 2016. Riktigt viktigt dessutom.

Pinsamt vilken låg kunskapsnivå svenska UD verkar ha https://www.youtube.com/watch?v=8B7r_x3xvh8
Citera
2016-09-10, 23:43
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LameBull
Pinsamt vilken låg kunskapsnivå svenska UD verkar ha https://www.youtube.com/watch?v=8B7r_x3xvh8

Mmm, en person som inte tar del av vanlig media och säger "den uppfattning jag har brukar oftast kallas konspirationsteorier" gnäller om UDs kunskapsnivå.
Well, vi som befinner oss i verkligheten förhåller oss skeptiska till GS små tankar om ditten och datten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in