2017-02-18, 16:34
Bannlyst
fan va gött!
vad bra att du insett att livet som man inte handlaro m det yttre utan ditt inre!

är själv tunnhårig men har aldrig brytt mig ett flying fuck about it hehe
kanske för man ser bra ut snaggad

hursom så har man andra mentala problem
Citera
2017-02-18, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bleppe_Bf
Hårborttagning med laser/IPL är fan inte gratis.
Fick ett bud på 60 papp för bara ryggen. Too rich for my blood.
Den mängden pengar skulle betala bottenlånet på jävla hus. Skulle de ta allt hår som inte var på huvudet skulle det vara över en halv miljon.

Hårsäckstransplantationer kan man ägna sig åt om man både är fåfäng och i stort sett ekonomiskt oberoende. Donalds Trump är en där det syns att man har gjort något åt tunnhårigheten på.
Finns otaliga andra kändisprofiler som har gjort det utan att det ser onaturligt ut dock.

https://www.realself.com/Hair-transplant-surgery/reviews

https://www.buzzfeed.com/kimberleydadds/42-celebrity-men-who-are-less-bald-than-they-used-to-be?utm_term=.svY7LObPw7#.ho0gW1zG2g Kändisexempel.

Ja. Jag fick en offert på 80 000kr på Poseidonkliniken i Sverige. Kunde göra det för 40 000 i Turkiet eller Tjeckien. Men va fan håller jag på med, tänkte jag då? Det är för fan en god investeringssumma i ett välmående bolag. Nej, ingen jävla operation för min del. Tvärvägrar.

Ja, det finns det säkert. Men dessa ska leva på filmer i en evighet och har en offentlig profil. Jag är inte en offentlig figur. Jag är rätt skygg
Citera
2017-02-18, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apankalle
fan va gött!
vad bra att du insett att livet som man inte handlaro m det yttre utan ditt inre!

är själv tunnhårig men har aldrig brytt mig ett flying fuck about it hehe
kanske för man ser bra ut snaggad

hursom så har man andra mentala problem

Ja, jag satsar stenhårt på allt annat nu. All den energi, alla pengar och all tid jag lagt på håret allokerar jag nu om till mitt inre och andra delar av mitt yttre. Marklyft, knäböj, bänkpress - en fet plånbok och en bra karriär. Det är mitt nya "call" Aldrig mer ska hår vara ivägen för mitt välmående. Sorgligt att det tog 8 år att inse det dock :/

Får jag fråga - vad för andra mentala problem ?
Citera
2017-02-18, 17:00
Medlem
Greenskys avatar
Var rädd om ert hår, är själv femtio+ och har allt kvar men jag tvättar det varje dag med vanligt schampo fast jag sköljer ur håret väldigt noga så inga rester finns kvar av schampot.
Reagerar själv på hur många flintisar man ser på stan, testa mitt tips!

Jag är seriös med mitt inlägg, förutom att skölja ur håret noga efter schamponering massera gärna håret ofta, har jag gjort, typ klia sig i skallen fast massera istället.

Känns som att håret vill ha uppmärksamhet om ni förstår vad jag menar.
Usch vad fjolligt mitt inlägg låter men det ligger ngt i det.
Citera
2017-02-18, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Var rädd om ert hår, är själv femtio+ och har allt kvar men jag tvättar det varje dag med vanligt schampo fast jag sköljer ur håret väldigt noga så inga rester finns kvar av schampot.

Jag är seriös med mitt inlägg, förutom att skölja ur håret noga efter schamponering massera gärna håret ofta, har jag gjort, typ klia sig i skallen fast massera istället.

Det är fint att du bryr dig, verkligen. Men jag som tunnhårig har provat allt.. ALLT som finns för att bekämpa det.

Här kommer en lista:
Schampoo
Hårmassage
Laser
Propecia
Minodexil
Finasterid
Kostförändring
Solljus
Uv-strålning
B12 vitaminer
Tillskott av olika slag såsom örter och oljor
Slutat onanera

ALLT som finns på nätet och ALLT som finns i böcker. Jag har nog lagt ner 30-40 000kr i olika saker & ting för att bekämpa detta.

Allt handlar om gener. Iaf i de flesta fall. Du ärver det från moderns sida. Dina hårsäckar blir känsliga mot en typ av testosterone som heter DHT (Dihydrotesto.) Detta stryper dina hårsäckar så de inte får näring. Sedan tappar man håret. :/
Citera
2017-02-18, 17:11
Medlem
Du lever i förnekelse. En snygging med hår är minst 3-4 poäng högre än en snygging utan.
Citera
2017-02-18, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky

Man ska inte tvätta håret varje dag och absolut inte schamponera det. Värmen i vattnet får dessutom håret att losna lättare från rötterna.
Senast redigerad av WallOfAdamant 2017-02-18 kl. 17:19.
Citera
2017-02-18, 17:15
Medlem
Sillberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReinRausRekt
Men en igår när jag satt hemma, så fick jag flippen. Jag blev förbannad på mig själv. Såg program ed folk på outsiders, unga mödrar och annat skit - och det gav mig perspektiv. Det finns så fan mycket värre saker än att vara tunnhårig. Jag blev förbannad på mig själv och gick in i badrummet, tog fram trimmern och snaggade ner alltihop till 3.5 mm.

I ärlighetens namn, jag har inte mått såhär bra sedan jag var 19. Mitt självförtroende stack i taket då jag bara lät det gå. Hela ångesten och depressionen försvann ut ur fönstret. Min stora rädsla var hur folk på stan skulle kolla om det kom en rätt stor, snaggad kille vandrandes på trottoaren. Trodde alla skulle söka sig upp mot håret och döma mig. Men faktum är att jag tyckte jag var riktigt snygg. Kort, städat snaggat, mycket muskler, bra kläder och en fantastisk attityd mot människor. Det kommer jag gå långt med. Fuck håret.

Igenkänning på ovanstående..... En dag tog jag hårklippningsmaskinen utan distanskam och skalade av allt hår. När jag sedan kollade mig själv i spegeln tänkte jag: "Fan, varför gjorde jag inte det här för 5 år sedan?"

Det är ofta man ser tunnhåriga män under 40 och vill säga: "Raka av skiten - det blir så mycket bättre!".
Citera
2017-02-18, 17:19
Bannlyst
Citat:
Ja, jag satsar stenhårt på allt annat nu. All den energi, alla pengar och all tid jag lagt på håret allokerar jag nu om till mitt inre och andra delar av mitt yttre. Marklyft, knäböj, bänkpress - en fet plånbok och en bra karriär. Det är mitt nya "call" Aldrig mer ska hår vara ivägen för mitt välmående. Sorgligt att det tog 8 år att inse det dock :/

Får jag fråga - vad för andra mentala problem ?

najs

Jag har problem med energin, utbildningen jag går
FÖrsöker kontrollera allt i livet och det funkar inte...

har jättelåg libdio/lifeforce och energin och detta är självklart inget tjejer dras till även om dom tycker man e snygg!
helt ärligt utseendet gör liksom ingenting för dig på tjejbiten

är bara helt , slutkörd på allt, ingen energi när jag ska ut å ragga etc
Citera
2017-02-18, 17:21
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Rakad skalle ser bra ut. Bra att höra att du fått tillbaka livsglädjen!

Jag har inga problem med håravfall men jag förstår att det är en djälva gissel att drabbas av det. En sak om man blir totalflintig på hjässan, då är det bara fram med hyveln, och "go Robert Achberg". Men hur göra man där emellan, comb over, jobba med massa vax, osv.

Du sade att du bara hade kompisar med bra hårväxt. För mig är det tvärtom nästan, alla i min omgivning har rakad skalle pga håravfall och men jag (fortfarande) normal hårväxt. Jag känner mig nästan som en tonåring bland män. Så tänk på att det kan kännas det omvända när situationen är omvänd. Dessutom är jag absolut inte vältränad fastän jag är smal så där har du en grej till som kan få män att känna sig i underläge. Så ur mitt perspektiv behöver du verkligen inte känna dig "underlägsen" och deprimerad.

Var stolt och må så gott!
Citera
2017-02-18, 17:21
Medlem
Bra text TS! Börjar själv tappa håret och det är kalrt att det inte känns så himla bra men precis som du skriver finns det så långt mycket värre saker som kan hända. Somliga tappar helt enkelt håret tidigare än andra, krångligare än så är det inte. Och dessutom går snagg hem hos damerna så vem fan bryr sig
Citera
2017-02-18, 17:23
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Det är fint att du bryr dig, verkligen. Men jag som tunnhårig har provat allt.. ALLT som finns för att bekämpa det.

Här kommer en lista:
Schampoo
Hårmassage
Laser
Propecia
Minodexil
Finasterid
Kostförändring
Solljus
Uv-strålning
B12 vitaminer
Tillskott av olika slag såsom örter och oljor
Slutat onanera

ALLT som finns på nätet och ALLT som finns i böcker. Jag har nog lagt ner 30-40 000kr i olika saker & ting för att bekämpa detta.

Allt handlar om gener. Iaf i de flesta fall. Du ärver det från moderns sida. Dina hårsäckar blir känsliga mot en typ av testosterone som heter DHT (Dihydrotesto.) Detta stryper dina hårsäckar så de inte får näring. Sedan tappar man håret. :/

I mitt fall så var jag hos mormor en sommar 1973 nånting (+-några år) och vi hade glömt en plastflaska Timotei schampo där året innan, mormor använde inte den så när jag tog i den flaskan (ett år senare) var liksom plasten upplöst så höll på att köra fingrarna rakt igenom. Efter det så förstod (tänkte) jag att schampo är starka grejer som noggrant måste sköljas bort, så jag har gjort så efter det och har håret kvar.
Jag tror på det! Att man måste skölja noggrant!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in