2017-02-18, 07:24
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av girlang
Hade inte Sara Svensson flyttat till Knutby hade hon inte blivit mördare. Hade inte de två män som nu sitter häktade träffat JM så hade de inte heller blivit mördare i Arboga eller misstänkta för mord. När det gäller misstankarna på JM:s barn så är det väl bara att konstatera att barnen väljer inte sina föräldrar. Vilket mänskligt lidande JM ställt till med!
MR sa ju att han redan hade mördat någon med en kniv så han var redan en mördare och ska inte daltas med. Inte vem som helst som är kapabel till mord oavsett hur galen JM är.
Citera
2017-02-18, 10:42
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
MR sa ju att han redan hade mördat någon med en kniv så han var redan en mördare och ska inte daltas med. Inte vem som helst som är kapabel till mord oavsett hur galen JM är.

Har MR mördat tidigare? I Iran?
Har missat det, trodde han suttit inne för misshandel där men inte för mord.
Har du någon källa på det?
Citera
2017-02-18, 10:52
Medlem
Fnissturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Vi alla har ju fel ibland. Jag ser den här tråden lite som ett Cluedo .

Ålder och just tonåringar, är rätt kulturellt och genetiskt.....det är svårt att bedöma ålder på personer i en för dig/mig främmande kultur och utseende. En del kan vara "lillgamla" och/eller tidig pubertet (genetiskt, och i en isolerad byhåla med viss "inavel", det "normala").

Sedan ljuger ju en del om sin ålder, det ska inte förnekas. Men troligare för att kunna ta körkort, komma in på krogen, köpa ut på systemet, eller vad det nu kan vara. Min mormor kom till Sverige som båtflykting från Tyskland 1945, hennes vänninna passade på att dra bort ca 10 år från sin ålder (utseendemässigt gick det vägen ) och hon var jätteglad och stolt i flera år. Tills hon blev gammal och insåg att hon nu inte fick pensionen förrän hon fyllt 75 , vilket skulle inträffa på 1990-talet.

Så kan det gå
låter som en skröna. Det är bara att inkomma med korrekta id-handlingar så justeras åldern. Titta i tråden om mordet på Daniel Wretström där en GM ändrat födelsedatum.
Citera
2017-02-18, 10:53
Medlem
Fnissturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Ev ska han ha suttit i fängelse i några år i Turkiet för att ha knivhuggit en person. Ej dödat.
Citera
2017-02-18, 11:00
Medlem
cossinuss avatar
MR förtjänar att bli uppdagad som 25 åring och därmed få livstid.

Varför? Jo för att han golar ner på JM så det bara skriker om det. JM GJORDE HELT rätt att uppge hans ålder till 25.
Citera
2017-02-18, 11:24
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av girlang
Bra reflektion!
Jag kan tänka mig att en eller båda av JM:s vuxna barn redan var vid sommarstugan när Aki anlände i bilen. Eller att någon av dem hade kommit i en annan bil.
Läste också att J*afar hade blivit dömd för olovlig körning så man kan undra om han tagit körkort efter det eller fortsatt köra utan?
Men ingen bil fanns när räddningstjänsten kom.

Jo, men det är bara ett förslag på reflektion - min femma kan vara värd noll.
Men att den som nu är häktad på sannolika skäl, tagit ut svängen och meddelat någonting intressant öppet i facebook-inlägg, ger ju bilden av att det kanske inte är hans egna lilla hemlighet. Exempelvis..

Det som man kan ha med sig just nu iaf, är att både Johanna´s & Imran´s elektroniska kommunikationer har/kan ha kommit fram i ljus.
Möjligt att det förtäljer vem som varit var, och när. Samt gjort vad. Samt även gjorde direkt efter tisdagens program med GW, vem vet

Om det är rätt snubbe inplockad nu, verkar det iaf finnas god chans att det rullas upp - han verkar också vara den pratiga mjukare typen, och det är lär vara rätt jobbigt att sitta i förhör just nu om detta.
Citera
2017-02-18, 11:26
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnissturken
låter som en skröna. Det är bara att inkomma med korrekta id-handlingar så justeras åldern. Titta i tråden om mordet på Daniel Wretström där en GM ändrat födelsedatum.

Det är ingen skröna, jag har umgåtts med dessa ju, och bott hos mormor. jag har tagit ut hennes dossier från Riksarkivet.

Det var en stor invandring till Sverige under och efter andra världskriget!

Hittar ingen bra länk nu, jag har tidsbrist
Citera
2017-02-18, 11:37
Medlem
Fnissturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Det är ingen skröna, jag har umgåtts med dessa ju, och bott hos mormor. jag har tagit ut hennes dossier från Riksarkivet.

Det var en stor invandring till Sverige under och efter andra världskriget!

Hittar ingen bra länk nu, jag har tidsbrist
Jag menar att det är en skröna att vederbörande inte kunnat få sin ålder justerad. Har inte sagt någon om storleken på tysk invandring till Sverige.
Citera
2017-02-18, 11:40
Medlem
Fnissturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cossinus
MR förtjänar att bli uppdagad som 25 åring och därmed få livstid.

Varför? Jo för att han golar ner på JM så det bara skriker om det. JM GJORDE HELT rätt att uppge hans ålder till 25.
Jo helt logiskt drag av henne. Som det är nu riskerar han antagligen inte mer än max fyra års ungdomsvård eller fängelse. Anses han över 21 vid gärningarna så ligger livstid nära till hands.
Citera
2017-02-18, 11:49
Medlem
Förbluffande att en kvinna kan manipulera så många att begå så grova brott för så lite. Hon är ju inte ens snygg.
Citera
2017-02-18, 11:59
Medlem
Afghaner är nog lättövertalade för del i arvet och livförsäkringen. Känns som att de inte har nån moral. Dotterns man ser jävligt läskig ut. Ondsint japansk maffia typ. Ruggig kille. Fy att nån svensk ung tjej vill gifta sig och skaffa barn med en sån. Fy att deras (afghaner generellt, samt araber och afrikaner) gener kommer att vara invävda i det svenska arvet om nåra hundra år.
Citera
2017-02-18, 12:06
Medlem
Lider så med alla stackars småbarn som har desss människor som föräldrar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här