2017-02-17, 20:20
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lewis-Black
Varför referar inte Trump till alla de andra mätningarna? Alla andra mätningar visar runt 38-43%(historiskt låga efter 3 veckor). Även Rasmussens 55% är mediokert v.3 jämfört med tidigare presidenter. Fast Trump säger ju bara att allt är "fake news" och alla älskar honom.

http://www.realclearpolitics.com/epolls/latest_polls/#
Han är kanske intresserad bara av mätningar som har LV. Rassmussen är väd den enda som kör med LV. Dessutom prickade Rasmussen rätt 2016 medan Pew (med RV) hade Clinton +6.
De flesta andra har RV eller rent av alla medborgare över 18 år.

Trump kör ju redan rallies. Valrörelsen 2018 har redan startat

Och återigen. Trump har historiskt låga siffror bland Demokrater som ändå inte skulle rösta på honom. Bland Republikaner är han mer populär än båda äckliga Bush och Reagan var.
Senast redigerad av FlashyBear 2017-02-17 kl. 20:26.
2017-02-17, 20:47
Medlem
FlashyBears avatar
Hela utkastet med massa festliga förslag
Från den 25 januari.
http://interactives.ap.org/2017/nat-guard-order/?utm_campaign=SocialFlow&utm_source=Twitter&utm_me dium=AP_Interactive
En del har nog redan implementerats i EO..
2017-02-17, 20:52
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvbenke
Så nu är du inte emot begränsning på vapen? Du var ju för hårdare reglering för andra typer av vapen hur fan skall du ha det egentligen?

Nej det är inge hyckleri även fast du tycker det...

Det är ju du som försöker med 2 fel blir inte 1 rätt här inte jag för det första vapen dödar inte det gör människor.

Jag ger inte ett jävla dugg för vad du tillåter och inte tillåter... Jaså låter man 10000+ dö varje år? kan du länka några källor på att man låter människor dö vill gärna ta del utav den studien eller är det så att den studien endast finns i Klybans huvud?

Du har hycklat hela våran konversation bara att läsa så nej det är du som är ägd här

Du bestämmer inte något om vad som räknas in eller hur? en modifierad sked är fortfarande en sked... en sked är ett också ett vapen om man nu vill använda den till det det förstår nog även en hycklare som du själv.

Just ja du äger mig nej klyban du har inte ägt någon förutom dig själv här med dina idiotiska jämförelser med levande personer vs döda ting

Du tycker att man skall tillåta muslimer till USA för att man får ju sälja vapen där med andra ord tycker du att 2 fel blir ett rätt...

Förövrigt så dödar ju bilar mer människor än skjutvapen vi kanske skall förbjuda bilar också herr klyban när vi ändå är i farten
Nä, varför skulle jag vara emot begränsningar på vapen för?
Men märk väl vi pratar om skjutvapen nu, och inte annat.

Såklart det är hyckleri att man vill få ned antalet döda genom banna 7 muslimska länders invånare.
Och sen låter +~10000 döda slinka igenom som inget att bry sig om.
Det är ju ett extremt hyckleri.

Nä, jag försöker inte göra två fel till ett rätt, utan det är ett litet fel och ett STORT fel.
Och detta har jag aldrig påstått betyder nått blir rätt, utan det är bra fel allt ihopa.
Utan där hyckleriet kommer in, är när man silar mygg och sväljer elefanter.
dvs man en extremreaktion till muslimer och bannar 7 länder(olagligt) just för rädda liv.
Men sen när man har ett område där man verkligen kunde rädda liv genom extrem bakgrundskoll, nä då börjar man prata om skedar dödar och annat.
Fattar väl vilken idiot som helst att var och ett av dessa får ta sitt eget ansvar, och det är här du försöker göra två fel till ett rätt.

Jag sa att man låter dessa dö genom inte göra nått.
Behöver vi källor på att man inte gör nått åt skjutvapenlagarna?
Extrem bakgrundskoll är det enda som gäller, ett beprövat sätt och reglera skjutvapen på och hyfsat fungerande.
Men visst det finns mer och göra, men vad har detta med USA och göra som inte vill göra nått.
1,12 vapen per person i USA, och den som komemr närmast, har mindre än hälften av antalet skjutvapen per person.

Du pratar om mitt hycklande, kan du beskriva detta i ord?
Och glöm inte vart denna diskussion har sitt ursprung ifrån.
Och det är varför gör man inget åt +~10000 döda, men får fullkomlig panik över ~17döda?

Nä, har man gjort skeden till ett stickvapen, så är det inte längre bara en sked.
För såpass korkad är du inte?
Men fick ingen källa på hur stort vanliga enkla skedar är, så den kan jag anta vi sorterar ned i papperskorgen?

Jo, jag äger dig i frågan, då hoppar runt som en hoppetossa och försöker dra in andra parametrar.
Som i och för sig är intressanta för antalet mördade per år, men var och en av dessa får ta sitt eget ansvar, precis som skjutvapen får göra.
Men vill du dra in andra vapen, då får du skapa dig en egen frågeställning som är inte kopplad till denna.
Föreslår du tar detta i ett annat citat och helt skapar en ny och egen frågeställning.
Men även bland andra vapen så finns det att göra, så jag kommer inte säga emot dig.
Så blir en rätt meningslös frågeställning.
Sen prata om vanliga skedars förmåga att döda(icke modifierade), antar jag blir lika meningsfullt och betydande som att banna muslimer.
Sen en modifierad sked(shank), de brukar mest finnas i fängelser, och där är de redan reglerade som förbjudna.
Så på det området behövs det inte andra lagar, utan det handlar om att hitta dom mer.
Och där går säkert det göra mera.

Det finns redan ~3miljoner muslimer i USA.
Sen även så är det redan tillåtet att vara muslim i USA, då USA har religionsfrihet.
USA har rätt och mota de som man anser är en säkerhetsrisk, men resten släpper man in då ban Trump skapade var olagligt.
Och nej det funkar inte lägga orden i munnen på mig, nått som jag aldrig går på.
Jag aldrig sagt att man ska tillåta muslimer för det finns skjutvapen.
Utan det jag säger varför jaga ~17döda och låta +~10000 döda, fortsätta som inget hänt och inte ens bakgrundskoll.
Så om man är rädda för muslimer, så skickar man på en extrem bakgrundskoll, så gör man liknande för skjutvapen och även andra vapen som är populära att döda med.
Så gör man nått, vilket man INTE gör med skjutvapen.

Jag är övertygad om att man har ett arbete att sänka dödsolyckor, och jag ser gärna ett intensivare arbete här.
Men igen påpeka två fel, gör aldrig ett rätt.

Märker du att du hela tiden försöker plocka in andra parametrar, för att undvika ens berätta varför man inte ska ha extrem bakgrundskoll för.
Hela tiden undviker du denna, och endast kommer med skedar och annat som inte har med frågeställningen att göra.
Som är varför är man så rädd för ~17st dödade av muslimer, men gladligen låter +~10000st dödade av skjutvapen glida förbi som inget att bry sig om.
2017-02-17, 21:09
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Han är kanske intresserad bara av mätningar som har LV. Rassmussen är väd den enda som kör med LV. Dessutom prickade Rasmussen rätt 2016 medan Pew (med RV) hade Clinton +6.

Trump vet troligen inte skillnaden mellan LV och RV, åtminstone inte på rak arm.

Rasmussen prickade inte rätt eftersom Rasmussen mätte inte opinionen på valdagen. Den närmaste mätningen var genomförd den 2-6e november och det är därför svårt att säga att det resultatet kan appliceras direkt på valresultatet.

Vilken undersökning till Pew hänvisar du till, och mätte den verkligen samma sak som Rasmussen?
Senast redigerad av bernad_law 2017-02-17 kl. 21:12.
2017-02-17, 21:22
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Märker du att du hela tiden försöker plocka in andra parametrar, för att undvika ens berätta varför man inte ska ha extrem bakgrundskoll för.
Hela tiden undviker du denna, och endast kommer med skedar och annat som inte har med frågeställningen att göra.
Som är varför är man så rädd för ~17st dödade av muslimer, men gladligen låter +~10000st dödade av skjutvapen glida förbi som inget att bry sig om.
Det att du inte vill förbjuda knivar, bilar etc. bevisar att du är exakt det som du anklagar andra för att vara, en hycklare. Och hur var det nu, tycker du att poliser ska få ha skjutvapen? I så fall är du en gigantisk hycklare.

Bakgrundskontroller ska man inte ha eftersom att det vore efterblivet att låta staten bestämma vilka som ska få ha vapen och inte, när statligt förtryck är en av de saker som vapen ska vara en försäkran mot.
2017-02-17, 21:29
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Men vad om folket är less på "politiker". Frågar åt en kompis.
?
2017-02-17, 21:33
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Har inte kommenterat Trump på ett tag nu, men råkade se två versioner av hans "beryktade" presskonferens häromdagen. Media har ju gått bananas på denna att den var så fruktansvärd och hemsk.

Först råkade jag se orginalet på Youtube, dvs helt oklippt. CNN, MBCNews eller liknande hade ingen kontroll över denna. Jag såg vad som hände. Vad jag såg var en ganska resonabel president. Han är stark och i kontroll. Han har en del åsikter som inte vänstern gillar, som att ha kontroll över vem som kommer in i landet och att skattepengar bör gå till det som gynnar landets befolkning. Allt detta berättades i en ganska bra och neutral presskonferens.

Detta var alltså vad jag såg på Youtube. Men media ville inte att jag skulle ha sett detta.....

Istället, om man slår på valfri mediekanal nu (utom neutrala Foxnews), så är det HAT HAT HAT. Man klipper allting och tar det ur sitt sammanhang. Jag såg en hel del märkliga 7 sekunders klipp där man hade klippt precis för att framföra Trump i sitt mest negativa sammanhang.

Det är verkligen Fake News!
2017-02-17, 21:35
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Det att du inte vill förbjuda knivar, bilar etc. bevisar att du är exakt det som du anklagar andra för att vara, en hycklare. Och hur var det nu, tycker du att poliser ska få ha skjutvapen? I så fall är du en gigantisk hycklare.

Bakgrundskontroller ska man inte ha eftersom att det vore efterblivet att låta staten bestämma vilka som ska få ha vapen och inte, när statligt förtryck är en av de saker som vapen ska vara en försäkran mot.
Som jag sa, jag har inget emot andra restriktioner på andra områden, en sak jag varit klar med.
Så var det med den.
Varför måste man hela tiden lägga orden i mun eller säga två fel blir ett rätt?

Frågeställningen som är grunden till HELA denna diskussion är att man är livrädd för dessa 17st döda, men tycker +~10000 döda är inget man ska göra restriktioner av.

Trafiksäkerhet arbetar man med i USA.
Men igen om man hela tiden vill dra in andra parametrar i diskussionen och säger dessa dödar, så är svaret på de flesta = "Det har jag inget emot", så gå nu vidare och förklara varför man ska försöka rädda 17st personer ifrån dö, men inte göra nått åt de +~10000 dödade av skjutvapen.
Det är dax jag får ett svar på denna fråga.
Hade man gjort bägge, så hade man i alla fall inte varit en hycklare.
Men vilja banna 7 muslimska länder och inte göra nått åt alla dessa dödade av skjutvapen, så är man en hycklare.
Svårare än så är det inte.

Sen en fråga, inbillar ni två verkligen att jag ska gå på dessa tre huvud diskussionstaktikerna ni använder er av?
Som då är "Två fel blir ett rätt", lägga orden i munnen på mig och den sista som är att lägga in andra parametrar på frågeställning(samtidigt som jag säger jag har inget emot uppstramning av vapenlagarna på mer än skjutvapen).
Och vill man diskutera skedar och bilar, ja då tas dessa enklare i en egen frågeställning.

samtidigt förstår jag att man inte vill diskutera detta hyckleri, och gör det man kan för förstöra den frågeställning jag har skapat.
Lustigt nog så varje gång jag får ett svar, så cementerar man bara igen att man hycklar extremt i frågan.

Sen en mycket roande sak i det hela, skjutvapen ska alla ha utan koll över huvud taget(helst kan man tro).
Men rösta det ska man minsann inte få göra(gäller då inte all delstater, men brottslingar får tydligen inte rösta, men vapen ska de få köpa hur många de vill).
Denna är hysteriskt roande, och hur bakvänt det kan bli ibland.
2017-02-17, 21:36
Medlem
Scherings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Har inte kommenterat Trump på ett tag nu, men råkade se två versioner av hans "beryktade" presskonferens häromdagen. Media har ju gått bananas på denna att den var så fruktansvärd och hemsk.

Först råkade jag se orginalet på Youtube, dvs helt oklippt. CNN, MBCNews eller liknande hade ingen kontroll över denna. Jag såg vad som hände. Vad jag såg var en ganska resonabel president. Han är stark och i kontroll. Han har en del åsikter som inte vänstern gillar, som att ha kontroll över vem som kommer in i landet och att skattepengar bör gå till det som gynnar landets befolkning. Allt detta berättades i en ganska bra och neutral presskonferens.

Detta var alltså vad jag såg på Youtube. Men media ville inte att jag skulle ha sett detta.....

Istället, om man slår på valfri mediekanal nu (utom neutrala Foxnews), så är det HAT HAT HAT. Man klipper allting och tar det ur sitt sammanhang. Jag såg en hel del märkliga 7 sekunders klipp där man hade klippt precis för att framföra Trump i sitt mest negativa sammanhang.

Det roligaste är ju att han förutspår på presskonferensen att precis det ska hända.
2017-02-17, 21:37
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen

Tycker du?
Jag tycker han var i automatisk försvarsställning större delen, och mest hela tiden försökte peka i alla andra väderstreck.
Och sen validera han Hillary om och om och om och om igen.
Nått som jag inte förstår, då hon är idag passé i diskussionen om Trump sm president.
Det är väl endast om man diskuterar saker som hände före valet.
2017-02-17, 21:40
Medlem
Scherings avatar
Citat:
Hela utkastet med massa festliga förslag
Från den 25 januari.
http://interactives.ap.org/2017/nat-guard-order/?utm_campaign=SocialFlow&utm_source=Twitter&utm_me dium=AP_Interactive
En del har nog redan implementerats i EO..
Lite farligt av fake media att publicera utkast i sin helhet så där när det troligen pågår en mullvadsjakt.
2017-02-17, 21:41
Medlem
korvbenkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Nä, varför skulle jag vara emot begränsningar på vapen för?
Men märk väl vi pratar om skjutvapen nu, och inte annat.

Såklart det är hyckleri att man vill få ned antalet döda genom banna 7 muslimska länders invånare.
Och sen låter +~10000 döda slinka igenom som inget att bry sig om.
Det är ju ett extremt hyckleri.

Nä, jag försöker inte göra två fel till ett rätt, utan det är ett litet fel och ett STORT fel.
Och detta har jag aldrig påstått betyder nått blir rätt, utan det är bra fel allt ihopa.
Utan där hyckleriet kommer in, är när man silar mygg och sväljer elefanter.
dvs man en extremreaktion till muslimer och bannar 7 länder(olagligt) just för rädda liv.
Men sen när man har ett område där man verkligen kunde rädda liv genom extrem bakgrundskoll, nä då börjar man prata om skedar dödar och annat.
Fattar väl vilken idiot som helst att var och ett av dessa får ta sitt eget ansvar, och det är här du försöker göra två fel till ett rätt.

Jag sa att man låter dessa dö genom inte göra nått.
Behöver vi källor på att man inte gör nått åt skjutvapenlagarna?
Extrem bakgrundskoll är det enda som gäller, ett beprövat sätt och reglera skjutvapen på och hyfsat fungerande.
Men visst det finns mer och göra, men vad har detta med USA och göra som inte vill göra nått.
1,12 vapen per person i USA, och den som komemr närmast, har mindre än hälften av antalet skjutvapen per person.

Du pratar om mitt hycklande, kan du beskriva detta i ord?
Och glöm inte vart denna diskussion har sitt ursprung ifrån.
Och det är varför gör man inget åt +~10000 döda, men får fullkomlig panik över ~17döda?

Nä, har man gjort skeden till ett stickvapen, så är det inte längre bara en sked.
För såpass korkad är du inte?
Men fick ingen källa på hur stort vanliga enkla skedar är, så den kan jag anta vi sorterar ned i papperskorgen?

Jo, jag äger dig i frågan, då hoppar runt som en hoppetossa och försöker dra in andra parametrar.
Som i och för sig är intressanta för antalet mördade per år, men var och en av dessa får ta sitt eget ansvar, precis som skjutvapen får göra.
Men vill du dra in andra vapen, då får du skapa dig en egen frågeställning som är inte kopplad till denna.
Föreslår du tar detta i ett annat citat och helt skapar en ny och egen frågeställning.
Men även bland andra vapen så finns det att göra, så jag kommer inte säga emot dig.
Så blir en rätt meningslös frågeställning.
Sen prata om vanliga skedars förmåga att döda(icke modifierade), antar jag blir lika meningsfullt och betydande som att banna muslimer.
Sen en modifierad sked(shank), de brukar mest finnas i fängelser, och där är de redan reglerade som förbjudna.
Så på det området behövs det inte andra lagar, utan det handlar om att hitta dom mer.
Och där går säkert det göra mera.

Det finns redan ~3miljoner muslimer i USA.
Sen även så är det redan tillåtet att vara muslim i USA, då USA har religionsfrihet.
USA har rätt och mota de som man anser är en säkerhetsrisk, men resten släpper man in då ban Trump skapade var olagligt.
Och nej det funkar inte lägga orden i munnen på mig, nått som jag aldrig går på.
Jag aldrig sagt att man ska tillåta muslimer för det finns skjutvapen.
Utan det jag säger varför jaga ~17döda och låta +~10000 döda, fortsätta som inget hänt och inte ens bakgrundskoll.
Så om man är rädda för muslimer, så skickar man på en extrem bakgrundskoll, så gör man liknande för skjutvapen och även andra vapen som är populära att döda med.
Så gör man nått, vilket man INTE gör med skjutvapen.

Jag är övertygad om att man har ett arbete att sänka dödsolyckor, och jag ser gärna ett intensivare arbete här.
Men igen påpeka två fel, gör aldrig ett rätt.

Syftet är att minska terrorn i landet med förbjudet vad är det du inte fattar? Eller menar du att man får ner terrorn om man förbjuder skjutvapen? Så

Ditt hycklande är ju att du endast vill ha hårdare på skjutvapen nu då du tydligen svängt i frågan med övriga vapen

Det försöker du ju man ska tillåta muslimer in i landet för att man tillåter skjutvapen alltså vill du öka risken för terror i landet för att man tillåter amerikanska medborgare ha vapen...

Nej du äger inte mig i frågan ditt dumhuvud du tror att du äger mig faktum är att jag förnedrar dig just nu och du är för dum för att se det själv...

Ja jag påvisar bara ditt jävla hycklande i frågan och din okunskap när du propagerar för hårdare vapenkontroller... fast du vill inte löpa linan ut du vill endast välja det vapen du tycker är okej... Det funkar inte så.

Du tror alltså inte att man kan döda en människa med en sked,gaffel eller vanlig matkniv är du på riktigt eller?

Det är ju precis det du säger när du gnäller på bannen på dessa länder och samtidigt jämför det med att man tillåter minsann folk att ha vapen där... fattar du inte det själv?

Vad har det med saken att göra? att det redan bor 3miljoner så du tycker alltså att man ska ta in ännu mer och öka på risken för ett terrordåd ännu mer bara för att det bor 3miljoner där redan? Tycker du då att man skall utsätta folk med cancer för radioaktiva ämnen för de har ju redan cancer...

App app app det var inte frågan nu var var frågan om det som dödar och bilar dödar mer människor än vad skjutvapen gör per år skall vi inte ta och förbjuda bilar också enligt din logik då alltså varför är du så rädd för skjutvapen när de dödar så mycket mindre än bilar gör?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in