Citat:
Ursprungligen postat av
korvbenke
Så nu är du inte emot begränsning på vapen

? Du var ju för hårdare reglering för andra typer av vapen hur fan skall du ha det egentligen

?
Nej det är inge hyckleri även fast du tycker det...
Det är ju du som försöker med 2 fel blir inte 1 rätt här inte jag

för det första vapen dödar inte det gör människor.
Jag ger inte ett jävla dugg för vad du tillåter och inte tillåter... Jaså låter man 10000+ dö varje år? kan du länka några källor på att man låter människor dö vill gärna ta del utav den studien eller är det så att den studien endast finns i Klybans huvud?
Du har hycklat hela våran konversation

bara att läsa så nej det är du som är ägd här
Du bestämmer inte något om vad som räknas in eller hur? en modifierad sked är fortfarande en sked... en sked är ett också ett vapen om man nu vill använda den till det det förstår nog även en hycklare som du själv.
Just ja du äger mig nej klyban du har inte ägt någon förutom dig själv här med dina idiotiska jämförelser med levande personer vs döda ting
Du tycker att man skall tillåta muslimer till USA för att man får ju sälja vapen där med andra ord tycker du att 2 fel blir ett rätt...
Förövrigt så dödar ju bilar mer människor än skjutvapen vi kanske skall förbjuda bilar också herr klyban när vi ändå är i farten

Nä, varför skulle jag vara emot begränsningar på vapen för?
Men märk väl vi pratar om skjutvapen nu, och inte annat.
Såklart det är hyckleri att man vill få ned antalet döda genom banna 7 muslimska länders invånare.
Och sen låter +~10000 döda slinka igenom som inget att bry sig om.
Det är ju ett extremt hyckleri.
Nä, jag försöker inte göra två fel till ett rätt, utan det är ett litet fel och ett STORT fel.
Och detta har jag aldrig påstått betyder nått blir rätt, utan det är bra fel allt ihopa.
Utan där hyckleriet kommer in, är när man silar mygg och sväljer elefanter.
dvs man en extremreaktion till muslimer och bannar 7 länder(olagligt) just för rädda liv.
Men sen när man har ett område där man verkligen kunde rädda liv genom extrem bakgrundskoll, nä då börjar man prata om skedar dödar och annat.
Fattar väl vilken idiot som helst att var och ett av dessa får ta sitt eget ansvar, och det är här du försöker göra två fel till ett rätt.
Jag sa att man låter dessa dö genom inte göra nått.
Behöver vi källor på att man inte gör nått åt skjutvapenlagarna?
Extrem bakgrundskoll är det enda som gäller, ett beprövat sätt och reglera skjutvapen på och hyfsat fungerande.
Men visst det finns mer och göra, men vad har detta med USA och göra som inte vill göra nått.
1,12 vapen per person i USA, och den som komemr närmast, har mindre än hälften av antalet skjutvapen per person.
Du pratar om mitt hycklande, kan du beskriva detta i ord?
Och glöm inte vart denna diskussion har sitt ursprung ifrån.
Och det är varför gör man inget åt +~10000 döda, men får fullkomlig panik över ~17döda?
Nä, har man gjort skeden till ett stickvapen, så är det inte längre bara en sked.
För såpass korkad är du inte?
Men fick ingen källa på hur stort vanliga enkla skedar är, så den kan jag anta vi sorterar ned i papperskorgen?
Jo, jag äger dig i frågan, då hoppar runt som en hoppetossa och försöker dra in andra parametrar.
Som i och för sig är intressanta för antalet mördade per år, men var och en av dessa får ta sitt eget ansvar, precis som skjutvapen får göra.
Men vill du dra in andra vapen, då får du skapa dig en egen frågeställning som är inte kopplad till denna.
Föreslår du tar detta i ett annat citat och helt skapar en ny och egen frågeställning.
Men även bland andra vapen så finns det att göra, så jag kommer inte säga emot dig.
Så blir en rätt meningslös frågeställning.
Sen prata om vanliga skedars förmåga att döda(icke modifierade), antar jag blir lika meningsfullt och betydande som att banna muslimer.
Sen en modifierad sked(shank), de brukar mest finnas i fängelser, och där är de redan reglerade som förbjudna.
Så på det området behövs det inte andra lagar, utan det handlar om att hitta dom mer.
Och där går säkert det göra mera.
Det finns redan ~3miljoner muslimer i USA.
Sen även så är det redan tillåtet att vara muslim i USA, då USA har religionsfrihet.
USA har rätt och mota de som man anser är en säkerhetsrisk, men resten släpper man in då ban Trump skapade var olagligt.
Och nej det funkar inte lägga orden i munnen på mig, nått som jag aldrig går på.
Jag aldrig sagt att man ska tillåta muslimer för det finns skjutvapen.
Utan det jag säger varför jaga ~17döda och låta +~10000 döda, fortsätta som inget hänt och inte ens bakgrundskoll.
Så om man är rädda för muslimer, så skickar man på en extrem bakgrundskoll, så gör man liknande för skjutvapen och även andra vapen som är populära att döda med.
Så gör man nått, vilket man INTE gör med skjutvapen.
Jag är övertygad om att man har ett arbete att sänka dödsolyckor, och jag ser gärna ett intensivare arbete här.
Men igen påpeka två fel, gör aldrig ett rätt.
Märker du att du hela tiden försöker plocka in andra parametrar, för att undvika ens berätta varför man inte ska ha extrem bakgrundskoll för.
Hela tiden undviker du denna, och endast kommer med skedar och annat som inte har med frågeställningen att göra.
Som är varför är man så rädd för ~17st dödade av muslimer, men gladligen låter +~10000st dödade av skjutvapen glida förbi som inget att bry sig om.