2017-02-16, 15:46
Medlem
JontenZs avatar
Just som läget ser ut nu så finns det inga starka tecken på att det blir något slags inbördeskrig. Det enda krig som pågår är skottlossningarna mellan kriminella i bland annat Malmö. Snyltarna som kastar stenar mot blåljuspersonal i förorter är ingenting jämfört med hur vardagen är i t.ex. USA där poliser blir skjutna till döds av kriminella varje månad.

Alla som tror att muslimer från Mellanöstern i Sverige ska starta ett oprovocerat krig mot regeringen är absurt, de flesta flydde ju från sina hemländer därför att det är krig, varför skulle dem vilja starta ett krig i Sverige när det är just krig de flyr ifrån? Om det ändå skulle finnas muslimska medborgare som vill starta väpnat uppror mot myndigheterna så måste orsaken antagligen vara för att regeringen förvandlas till en nazistisk och vill starta folkmord mot muslimer eller andra hotfulla saker som starkt diskriminerar den muslimska befolkningen.
Citera
2017-02-16, 16:04
Medlem
Om sceneriet Jugoslavien/Serbien skulle ske i Sverige, Vilket inte ligger alltför långt bort d.v.s. att exempelvis Malmö/Skåne eller Södertälje vill bli ett eget land, det har redan lagts fram som förslag! så kan det säkerligen bli lite oroligheter!

Dock som fler varit inne på är Svenskar ett bekvämt folkslag och förutom de stackare som drabbas kommer resterande idioter tycka att det är klart att invällarna ska ha ett eget land? och varför inte?

Det andra alternativet är att slå en ring runt exempelvis Malmö så man får kontroll på staden, och vips är vi tillbaka till Warszawa 1937 då ghetton på så vis skapades!

Den dagen det blir vi mot dem alltså de som inte vill vara Svenskar och som inte känner med Sverige vilket blir fler och fler tyvärr, så kommer vi närmare och närmare någon form av uppror, men det behöver och kommer troligen inte vara Svenskar som startar det!

Egentligen så behövs det väldigt lite som får bägaren att rinna över, men om man tittar lite mot övriga länder med stora invandringsproblem exempelvis Frankrike så ligger vi några år efter!

Det första tecknet är när det blåser höger vindar, det andra när det sitter en extremhöger till statsminister och minskar på bidrag och resurser till de allt större segregationsområden exempelvis Malmöstad. När dessa invandrare börjar förstå att man inte får bidrag för att man klämmer ut ett sjunde barn eller att man går till skolan för att fika, då kommer upploppen och därmed oroligheterna.
Citera
2017-02-16, 16:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JontenZ
Alla som tror att muslimer från Mellanöstern i Sverige ska starta ett oprovocerat krig mot regeringen är absurt, de flesta flydde ju från sina hemländer därför att det är krig, varför skulle dem vilja starta ett krig i Sverige när det är just krig de flyr ifrån? Om det ändå skulle finnas muslimska medborgare som vill starta väpnat uppror mot myndigheterna så måste orsaken antagligen vara för att regeringen förvandlas till en nazistisk och vill starta folkmord mot muslimer eller andra hotfulla saker som starkt diskriminerar den muslimska befolkningen.

Naivt och felaktigt analyserat och oförskämt att skylla på svenskarna. Är du ett vänstertroll?

Flera misstror att invandrarna har flytt krig. Du däremot är säker på den saken. De skiter ju i kriget. Väl här åker de tillbaka till "kriget" på semester.

Krig närmar sig när muslimerna reser krav och möter motstånd. Till slut har du muslimsk gerilla-milis på plats ute i den svenska skogen beroende på hur hopplöst nedkört Sverige är vid det laget.
Citera
2017-02-16, 18:37
Medlem
JontenZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Naivt och felaktigt analyserat och oförskämt att skylla på svenskarna. Är du ett vänstertroll?

Flera misstror att invandrarna har flytt krig. Du däremot är säker på den saken. De skiter ju i kriget. Väl här åker de tillbaka till "kriget" på semester.

Krig närmar sig när muslimerna reser krav och möter motstånd. Till slut har du muslimsk gerilla-milis på plats ute i den svenska skogen beroende på hur hopplöst nedkört Sverige är vid det laget.

Bara för att det finns väpnade islamister så betyder det inte att alla muslimer är samma. Om det skulle vara fallet så hade världen praktiskt varit i konflikt mot alla muslimska länder.
Citera
2017-02-17, 17:00
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Bara för att det finns väpnade islamister så betyder det inte att alla muslimer är samma. Om det skulle vara fallet så hade världen praktiskt varit i konflikt mot alla muslimska länder.

En kul övning för dig är att titta närmare på muslimska länder. Se hur de behandlar minoriteter i sina länder, i de länder där det fortfarande finns kvar några. Där de inte längre finns kvar, så kan du ta reda på hur minoriteten försvann.

Du kan självklart inbilla dig att det är en slump att inget av över 70 länder med muslimsk majoritet har blivit en demokrati som det går att leva i. Men det gör du isåfall på ditt eget ansvar.
Citera
2017-02-17, 18:43
Medlem
Citat:
Till slut har du muslimsk gerilla-milis på plats ute i den svenska skogen beroende på hur hopplöst nedkört Sverige är vid det laget.

Haha, ja det skulle jag vilja se, vad ska de leva på då då ? Kottar och barkbröd ? Dessa brukar avsky naturen vad jag känner till
Citera
2017-02-17, 19:28
Medlem
blue_no1s avatar
Citat:

jaha? nähä?
jag anser att man kan dra alla muslimer över samma kam, den som vill stanna kan fan börja med att ta sig en liten skinkmacka o söka sig ett jobb annars kan dom med flyga ut med huvudet före över gränsen!

du kanske har missat det, men nästan alla länder där islam finns som statsskick är det massa oroligheter i, tror du att det är dom kristna som trackasserar muslimerna o ser till att det är ostabilt därnere eller?
ta o kolla upp hur det ligger till innan du vänstertrollar, folk tar ju illa upp fattar du väl?
Citera
2017-02-17, 19:34
Medlem
blue_no1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
En kul övning för dig är att titta närmare på muslimska länder. Se hur de behandlar minoriteter i sina länder, i de länder där det fortfarande finns kvar några. Där de inte längre finns kvar, så kan du ta reda på hur minoriteten försvann.

Du kan självklart inbilla dig att det är en slump att inget av över 70 länder med muslimsk majoritet har blivit en demokrati som det går att leva i. Men det gör du isåfall på ditt eget ansvar.

sant håller med 100% !
googla lite vad som hände med libanon,kan av egen erfarenhet inte förstå hur folk kan tro på att dessa monster skulle bli snällare bara för dom kommit hit, dom har ställt till så mycket att dom för längesedan borde blivit jagade till planeten mars i exil!
när man väl hört ett gud är störst-vrål och sett en riktig bomb smälla bland folk går det ärligt inte att tycka bra om dom där! jag lovar. dom där var skyldiga till att ALDRIG MER kommer se eller träffa min syster en enda gång till, jag kommer ALDRIG kunna träffa min mamma igen heller!
fyfan! jag vill bara spy på dom, jag tål dom verkligen inte alls!
och ärligt talat,jag kan fortfarande såhär i vuxen ålder,många många år senare vakna på natten av att jag tycker mig höra automatvapen och flyglarmet eka utanför!
jag kan fortfarande vakna av att jag gråter o fattar inte ens varför, trots jag var bara runt fem-sex år när jag o pappa kom till sevrige, och nu är jag närmare 40 !

den svensk som tror att detta inte kommer hända här med,är lika dumm som libaneserna var när de släppte in dom sunniska muslimerna till sitt land,med öppna armar för att dom ville även dom ställa upp för folk i nöd, titta hur det ser ut idag! det är detta landets framtid ni ser där goda vänner.
Senast redigerad av blue_no1 2017-02-17 kl. 19:38.
Citera
2017-02-17, 20:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DrSvenne
Haha, ja det skulle jag vilja se, vad ska de leva på då då ? Kottar och barkbröd ? Dessa brukar avsky naturen vad jag känner till

Går väl alldeles utmärkt att vara deltidsarbetslös / gerillakrigare. Fanns det inga kombattanter i Beiruts stadskrig?
Citera
2017-02-17, 20:46
Medlem
Citat:
Går väl alldeles utmärkt att vara deltidsarbetslös / gerillakrigare. Fanns det inga kombattanter i Beiruts stadskrig?

Jo fast när de rånat den lokala ICA-Affären 4 ggr ute på landet så är ju all mat slut vad ska de då äta ?
Ska de fiska eller vad ? Älgar är det tex inte gott om - Bär och svamp inte många kalorier där inte
Citera
2017-03-02, 19:01
Medlem
S.O.Stolps avatar
Boråsläraren John Dübeck förutspår ett inbördeskrig, jämför med forna Jugoslavien och menar att det bryter ut 2025 om samhällsutvecklingen fortsätter.

John undervisar på Tullengymnasiet i Borås, en skola med en hög andel elever med utländsk bakgrund.

http://www.bt.se/boras/boraslarare-varnar-for-hotande-inbordeskrig/
Citera
2017-03-02, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Boråsläraren John Dübeck förutspår ett inbördeskrig, jämför med forna Jugoslavien och menar att det bryter ut 2025 om samhällsutvecklingen fortsätter.

John undervisar på Tullengymnasiet i Borås, en skola med en hög andel elever med utländsk bakgrund.

http://www.bt.se/boras/boraslarare-varnar-for-hotande-inbordeskrig/

Krig mot vilka? Alla som är icke-vita då eller? Finns inga krig där folk inte förlorar liv, pengar, sitt liv. Tror inte det kommer va så många som ställer upp, och dom som gör det kommer ses som terrorister.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in