2017-02-17, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
För mig och för Veronica Palm: https://mobile.twitter.com/veronicapalm/status/478796627743084544

För mig och för Atladottir: https://mobile.twitter.com/atladottir/status/162288645196357634

För mig och för Jenny Bengtsson: https://mobile.twitter.com/klasskamp/status/585550549996691457

För mig och för Lisa Andersson: https://mobile.twitter.com/lisajandersson/status/753739836444516354

Rimmar jävligt illa med lyckligt befriad från alla fördomar om könen som vi i vårt samhälle släpar på. Ett samhälle där individer kan finna sin plats och göra det de gör bäst och trivs med.

Det verkar snarare som att det feministiska idealsamhället är ett vidrigt fascistiskt samhälle.

Jag är varken du eller Veronica, Atladottir, Jenny eller Lisa.

Jag svarade på frågan och skrev vad JAG tycker och det ändrade du på till vad DU tycker. Försök inte snacka bort det. Den enda fascisten här är faktiskt du.
Citera
2017-02-17, 14:36
Medlem
udons avatar
Leksaker har nog ingen större verkan på om individen blir människa som är frisk i huvudet eller inte.

Jag skriver under den feminism så som det beskrivs i inledningen av wikipediaartikeln. Ett gott samhälle för mig inte att alla är precis likadana utan att vi skall vara fria från diskriminering och kontroll utifrån vilken "gruppering" som vi klassas i.

Det betyder inte att alla är lämpliga till att bli poliser, lärare, brandmän eller barnmorskor. Det kan vara så att ens fysiska attribut inte gör en lämplig för ett arbete.

Jag skriver också under på att det finns normer som styr hur vi uppfostrar våra barn och rent ekonomiskt så har kvinnan varit förloraren. Gapet minskar i Sverige, men det finns där och internationellt sett är det ju högsta grad ett problem.

I slutändan tycker jag att skillnader är vad som gör livet spännande, men det bör vara organiserat så att skillnader inte gör att någon grupp systematiskt förlorar på det eller blir illa behandlade.
Citera
2017-02-17, 14:44
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Jag är varken du eller Veronica, Atladottir, Jenny eller Lisa.
Korrekt, de är dock feminister och följer den feministiska doktrinen, agerar i ett feministiskt klimat där det är ok att säga "Alla män borde dö en plågsam död".
Citat:
Jag svarade på frågan och skrev vad JAG tycker och det ändrade du på till vad DU tycker.
Nja. Frågan är "Vad är idealsamhället för er feminister?" och du har förstås rätt att tycka vad du vill men om du verkligen tycker vad du skriver så är du inte feminist utan en vanlig klassisk liberal och humanist.

Feminister tycker bevisligen inte alls vad du skrev.

Feminister är inte det minsta intresserade av individer, utan av grupper och att ställa dessa mot varandra.
Citat:
Försök inte snacka bort det. Den enda fascisten här är faktiskt du.
Jag är på noll och intet sätt en fascist.
Citera
2017-02-17, 14:47
Medlem
Det beror nog mycket på vilka orättvisor som individerna tycker sig utsättas för.

Jag skulle personligen inte ha något emot att folks intressen blev mindre könsstereotypa. Tror det skulle få fler att hitta varandra.
Citera
2017-02-17, 14:53
Medlem
Citat:
Korrekt, de är dock feminister och följer den feministiska doktrinen, agerar i ett feministiskt klimat där det är ok att säga "Alla män borde dö en plågsam död".

Nja. Frågan är "Vad är idealsamhället för er feminister?" och du har förstås rätt att tycka vad du vill men om du verkligen tycker vad du skriver så är du inte feminist utan en vanlig klassisk liberal och humanist.

Feminister tycker bevisligen inte alls vad du skrev.

Feminister är inte det minsta intresserade av individer, utan av grupper och att ställa dessa mot varandra.

Jag är på noll och intet sätt en fascist.

Om du kan bestämma att jag inte är feminist, kan jag bestämma att du är fascist.

Du tycker att de är feminister men inte jag. Jag håller inte med dig om det, och håller inte med dem heller om de lyder någon slags doktrin de kallar feministisk och som önskar alla män en plågsam död.

Jag vet inte om du klarar av att vidga din värld så mycket på en gång, men försök.
Citera
2017-02-17, 15:36
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Om du kan bestämma att jag inte är feminist, kan jag bestämma att du är fascist.
Ok.

Och om du kan bestämma att feminister inte ställer grupper mot varandra så kan jag bestämma att fascister inte heller gör det.

Ja, fascister menar såklart inget illa.
Citat:
Du tycker att de är feminister men inte jag. Jag håller inte med dig om det, och håller inte med dem heller om de lyder någon slags doktrin de kallar feministisk och som önskar alla män en plågsam död.
Tja, jag är rätt övertygad om att om du frågar någon på Aftonbladet, eller i regeringen för den delen, så kommer de att säga att givetvis är Veronica Palm och Jenny Bengtsson feminister.

Men bra att du inte anser det.
Citat:
Jag vet inte om du klarar av att vidga din värld så mycket på en gång, men försök.
Tycker inte att en ideologi som hatar mig och tycker jag bör dö en plågsam död har någon plats i min värld, så nej tack.
Citera
2017-02-17, 15:39
Medlem
Citat:
Ok.

Tack Varmare. Nu inser jag att det är du som har rätt, som alltid. Förlåt mig.

Fixed it for you.
Citera
2017-02-17, 15:49
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Det beror nog mycket på vilka orättvisor som individerna tycker sig utsättas för.

Jag skulle personligen inte ha något emot att folks intressen blev mindre könsstereotypa. Tror det skulle få fler att hitta varandra.

Det intressanta ligger aldrig i vad människor har för ideala flygande slott i deras huvuden, det intressanta är vad de faktiskt gör för att nå ditt.

Vad gör du personligen för att dina egna intressen ska bli mindre könssteorotypa?

Går du på metalkonserter? Boxas du? Spelar FPS-spel med grabbarna? Tittar på fotboll varje Söndag vid krogen?
Citera
2017-02-17, 15:54
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ett samhälle där man är lyckligt befriad från alla fördomar om könen som vi i vårt samhälle släpar på. Ett samhälle där individer kan finna sin plats och göra det de gör bäst och trivs med.

Låter fint, vilka totalitära metoder vill du använda för att nå dit?
Citera
2017-02-17, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Det intressanta ligger aldrig i vad människor har för ideala flygande slott i deras huvuden, det intressanta är vad de faktiskt gör för att nå ditt.

Vad gör du personligen för att dina egna intressen ska bli mindre könssteorotypa?

Går du på metalkonserter? Boxas du? Spelar FPS-spel med grabbarna? Tittar på fotboll varje Söndag vid krogen?

Nej jag har andra intressen. Men det finns säkert andra som har de intressena.
Citera
2017-02-17, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Låter fint, vilka totalitära metoder vill du använda för att nå dit?

Inga.

Du då, vilka totalitära metoder vill du använda för att få kvinnor att jobba gratis som din personliga assistent/prostituerad samtidigt som de står barfota vid spisen och föder barn tills du dör och de hamnar på gatan utan utbildning och arbetslivserfarenhet, i ett samhälle där alla skyddsnät är borta?

Vilka jättekul diskussioner det blir av sånt här.
Citera
2017-02-17, 16:09
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Inga.

Du då, vilka totalitära metoder vill du använda för att få kvinnor att jobba gratis som din personliga assistent/prostituerad samtidigt som de står barfota vid spisen och föder barn tills du dör och de hamnar på gatan utan utbildning och arbetslivserfarenhet, i ett samhälle där alla skyddsnät är borta?

Vilka jättekul diskussioner det blir av sånt här.

Den enda totalitära metod jag använder mig av är att försöka få män att sluta arbeta och sluta betala skatt för att välfärdssamhället tillåts gå under. Har lyckats bara med 3 personer inklusive mig själv, så det går trögt. Tack och lov så är regeringen duktigare än mig på att få hela projektet att gå under, vi får se vad som sker när bostadsbubblan spricker med kommunerna skuldtyngda upp till öronen.

Mitt idealsamhälle bygger på frivilig samarbete, och jag är dessutom för aborter och dessutom lagar jag mycket bättre mat än någon ung svensk kvinna som jag någonsin stött på (får faktiskt en massa ligg genom min matlagning). Du kan inte hitta på vad som är mitt idealsamhälle, Schweiz är närmast den och du kan gärna åka och se hur illa ställt det är för kvinnor eller utbildningsväsendet i det landet (samt hur många som lever i gatan, bara Malmö har nog fler gatuliggare än hela Schweiz).
Senast redigerad av Naknekejsaren 2017-02-17 kl. 16:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in