[quote=Milmerokin|59927025]
Citat:
Hävdandet att allt blivit till genom endast idag verkande naturliga processer är en lögn. Hävdandet alltså... inte tanken på det eller principen om det eller att utgå från det i sin privata tro, utan bara själva hävdandet.
Vill stanna till lite vid detta :
hävdandet
Påståendet/hävdandet att lögn är i omlopp.. det hävdar du. Men du har ju inte framlagt i relation till
vad.. (du har en skönlitterär text, so far : finns miljoner textunderlag i konkurrens) lögnen är en lögn, för du behöver ju besitta en fastspikad tät tillförlitlig sanning som man redan förhåller sig till.. som är det underlag för din hävdelse ; sanningen eller sannolikheten eller den troligtvis starkare graden av sannolikhet.. men jag ser inte den, jag ser också att många fler än jag, efterfrågar ditt påstående om lögn i förhållande till : .............. ?
Att du hävdar möjlighet, duger inte, för jag kan också hävda möjligheten att The Flyiong Spaghettimonster is the ultimate truth, utifrån det hävda att alla andra teser är lögnaktiga.
Och så en liten petiteess ; tanken föregår påståendet, när empirisk aktivitet är fullvärdig. Bara nä,mner det för ig, ifall det nu är så att din skolastiska bildning säger nåt annat, men inom empiri.. används intuition,.. på ett väldigt discciplinerat sätt och kan aldrig LEDA något till bevis (det som DU påstår är sanning, vetenskaplig aktivitet för det första, laborerar inte ens med sanningar, inte ens slutgiltiga sådana, det helt enkelt FÖREKOMMER under inga omständigheter, ALDRIG.
Allt är strikt aproximativt och vetenskapligt tänkande, BYGGER PÅ alltings förränderelighet.
Så inte med fix tro, om en fix gud som skapade.. och så det sista min missmodige vän, att när nu du liksom jag lever i denn alivsformen som råder idag.. så förstår jag inte hur du och dem du syftar på, skulle öht kunna identifiera något som helst indicium för en värld som "aldrig kan ha haft samma naturvetenskaplig betingelser! som idag.. på frågan om du åsyftade magi, svarade du NEJ, men fortsatte ändå tankekedjan om att det kan ha varit helt annorlunda livbetingelser, javisst.. DÄRFÖR har det tågeet kört.. det går inte att återskapa sådana atmosfäriska fusioner, som du idag enbart kan drömma om, föreställa dig och höggradigt försöka skapa dig.Seriös vetenskaps kriterium, bygger på absolut objektiv deduktion. Inte på intuitivt framskapade scenarion (dt är förbehållet experimentell forskning och kommer sällan ut! då det inte hävdar.. någonting som kan implemnteras utifrån objektivt ställda värdegörhållanden)
puuh, småjobbigt att försöka förklara för dig skillnaden mellan sanning och antagande!"
men låt gå för det, jag är en schysst prick, jag också och jo.. jag vill ändå få tillägga, att jag troligtvis är mer relevant än du, då jag förstått.. att gud är ett imaginativt "väsen" , förklarat av skrivande människa, för läsande människa, för effektsökeri.
vänligen läs bibeln , lite noggrannare någon dag eller månad eller år, när tid gives
men å andra sidan, varför försöker du få diskussionen till en kompetitiv kukmätartävling?
du vet inget om mitt relevanta sinne, jag är sjuksköterska jag är tämligen insatt i varför jag gbehöver bedöma "skeenden" relevant och inte efter min "UNIKA tro" , detta häller även läkare, advokater, ingenjörer, städare, grönsakshandlare, montörer, ekonomer (nja.. ekonomer undantaget ;-) )
politiska dissidenter , också untantaget att kunna använda relevant bedömning, förmågorna hos många sådana, är låt oss säga, begränsat diffus...
Att du kanske kan komma att påstå (dvs eventuellt) att bibelforskare, inte äger politiska incitament att försökaa få bättre el högre gehör.. jadu , lol... det är ju inte småcash involverat, i investeringskapitalen, enbart skolor vilka idkar alternativpedagogisk verksamhet och framhåller gud för att tona ner evolution, är ju lätt sagt fascinerande!
i hur skamlöst man kan tuffa på, eller rent ut sagt ignorera.. för det går utmärkt att ignorera relevant information, din rätt.. så fortsätt du fnysa.
men gör det på eget bevåg - (inte relaterat diskussion här inne i denna lilla ömkliga tråd)