2017-02-17, 08:44
Medlem
Swan65s avatar
Klockren analys över Trumps komedi/tragiska insats igår.. Roligt i bemärkelsen Gervais alter ego David Brent, naturligtvis tragiskt när man inser att den där lallande idioten går omkring med kärnvapenkoder 24/7..

https://www.theguardian.com/commentisfree/2017/feb/16/donald-trump-press-conference-media-criticism-not-funny
2017-02-17, 08:56
Medlem
Tarstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Klockren analys över Trumps komedi/tragiska insats igår.. Roligt i bemärkelsen Gervais alter ego David Brent, naturligtvis tragiskt när man inser att den där lallande idioten går omkring med kärnvapenkoder 24/7..

https://www.theguardian.com/commentisfree/2017/feb/16/donald-trump-press-conference-media-criticism-not-funny

Svag artikel, gymnasienivå.
Han är president och mångmiljardär, lev med det.

Hade varit trevligt om media någon gång kunde göra en korrekt analys.
Trump är sådan här, det hade räckt med de fyra orden.

Kina, Ryssland och Pakistan har också kärnvapen, som ex, särskilt Pakistan borde oroa.
2017-02-17, 09:07
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarstan
Svag artikel, gymnasienivå.
Han är president och mångmiljardär, lev med det.

Hade varit trevligt om media någon gång kunde göra en korrekt analys.
Trump är sådan här, det hade räckt med de fyra orden.

Kina, Ryssland och Pakistan har också kärnvapen, som ex, särskilt Pakistan borde oroa.

Haha ja din djuplodande analys ligger verkligen på Nobelnivå.. Bara en insnöad obildad trumpist kan okritiskt köpa hans infantila dravel.
2017-02-17, 09:38
Medlem
Få presidenter har lyckats att ställa till med en så omfattande cirkus på så kort tid. Om han jagar rekord så har han lyckats.

Jag såg delar av presskonferensen. Högst motvilligt måste jag erkänna att jag börjar tycka synd om honom. Han är tragisk. Om det inte vore för att han rik och president så skulle de flesta stämpla honom som en "misslyckad missbrukare".
2017-02-17, 09:45
Medlem
BertFoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65

Underbart! Tack för länken. Likheten med Gervais i The Office onekligen slående. "Chefen vi alla har upplevt och aldrig vill se igen"

Fejkpresidentens kristallklara föreläsning om uranium måst bli en klassiker. Läs och lär:

“You know what uranium is, right? This thing called nuclear weapons, like lots of things are done with uranium, including some bad things.”

Detta svammel från mannen som sitter på kärnvapenkoderna. Bad things, indeed!
2017-02-17, 09:55
Medlem
Gwahas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Ja, och hans tweets är tragiska. Han är nära att implodera.

Jag hoppas han inte gör något riktigt farligt när poletten slutligen trillar ner och han inser att folk flest inte tycker om honom.
Har han inte betett sig så här förrut? Jag kan inte minnas att han framfört sig märkbart bättre vid debatterna eller framför pressen.
2017-02-17, 09:58
Medlem
Gwahas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BertFox
Fejkpresidentens kristallklara föreläsning om uranium måst bli en klassiker. Läs och lär:
På vilket sätt är han en fejkpresident?
2017-02-17, 10:13
Medlem
baggebo1s avatar
De flesta judar i tråden är ju antitrump, men det finns en och annan som påstår sig vara protrump. Hur reagerar ni på det här klippet? Ni måste väl fatta att objektivt sett så är det betydligt rimligare att det är vi antisemiter som har tagit Trump till vårt hjärtan än ni prosemiter? Det här är ju extremt antisemitiskt beteende hur ni än vänder och vrider på det. Och det är andra gången på två dagar som han vägrat svara på frågor om antisemitism. Den första gången började han prata om sin valvinst istället.

https://twitter.com/fight_trump/status/832326735031058432

Jag blir nästan vimmelkantig när det det objektiva faktumet går upp för mig att vi idag har en världens mäktigaste man som står närmare oss "antisemitiska nazister" än vad de står er judar/liberaler/kommunister. Hur vimmelkantiga är ni?
Senast redigerad av baggebo1 2017-02-17 kl. 10:18.
2017-02-17, 10:15
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Så grov kriminalitet, jämförbar med en av USA:s mest beryktade maffiafamiljers är "ointressant".
Intressant moralisk kompass du har...
Sicka fantasier du har.
Återkom när hon är åtalad och lagförd, då finns det i alla fall nått och diskutera.
2017-02-17, 10:16
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvbenke
Det enda jag kunde utläsa ur ditt rätt icke sägande inlägg är följande bla,bla,bla jag heter Klyban och jag är en hycklare

Bra att du iafall bekänner färg i ditt hycklande
Skönt när man äger en fråga, så får man svar som bekräftar allt.

Jag avsett skjutvapen och den problematiken hela tiden.
Enda du har lama ursäkter till inte bry sig om +~10000 döda.

Hyckleri lycka till med att hitta detta.
2017-02-17, 10:33
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Trump signs bill undoing Obama coal mining rule

Vet ej vad det har för betydelse för nya jobb inom kol industrin men kanske försvinner inte de nuvarande med det här.

Det gör livet lite lättare för miljardärerna och lobbyisterna inom kolindustrin då det är ytterligare en miljöregel de inte behöver tänka på. Kanske får dessutom några sotlungor behålla jobbet i ett par år till innan dör av cancer, vem vet.

Bara för att vara tydlig: Detta var alltså en regel som förhindrade kolbolag att släppa ut avfall i floder som Trump signerade bort.

Vad kommer härnäst, tillåta kärnkraftverk att dumpa radioaktivt avfall i havet? Det räddar ju JOBB för tusan!
2017-02-17, 10:38
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gwaha
På vilket sätt är han en fejkpresident?
Det är ju Bannon som är president!
Den där programledar-liraren får liksom bara agera marionett åt honom.

https://twitter.com/jaketapper/status/832384718624665600
Citat:
A friend of Harward's says he was reluctant to take NSA job bc the WH seems so chaotic;
says Harward called the offer a "shit sandwich"
Senast redigerad av zergrush 2017-02-17 kl. 10:42.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in