2017-02-16, 17:35
Medlem
Skaraborg2s avatar
Personnummer.

Citat:
Ursprungligen postat av bengts
Stämmer inte!
Då födelsenummer infördes ca 1947/48 erhöll jag som Norrlänning men boendes i Västmanland västmanlandsnummer liksom mina föeäldrar, även de Norrlänningar.

Då p-nummer infördes 1947-01-01 så fick alla p-nummer där man då var mantalsskriven. Inte var någonstans man kom ursprungligen från.

Personnummer.

T. o. m. 1989-12-31 kunde man se var en person kom ifrån.
Senast redigerad av Skaraborg2 2017-02-16 kl. 17:38.
Citera
2017-02-16, 17:35
Medlem
Är det någon som vet vem de tre anhållna är?
Citera
2017-02-16, 17:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Trotteri
Är det någon som vet vem de tre anhållna är?

Julia Blomsterlund - Imran Ali-David Blomsterlund borde det vara alla finns på Facebook
Citera
2017-02-16, 17:53
Medlem
Godhetsknarkarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Måste vara något som går att injicera, slår ut personen blixtsnabbt, men tydligen inte dödar på ett bra tag.....max 20 timmar......och försvinner snabbt ur kroppen.....och/eller är naturligt förekommande i kroppen redan innan.....

Adrenalin...? Någon som vet något om det?
Adrenalin kan du få om du är allergisk mot getingstick. Det är ingenting som slår ut dig, snarare kanske gör dig förbannad över att du fick ett stick i låret eller nacken.

Jag sätter mina slantar på en preparerad dryck. Rejält preparerad. Med STARKT lugnande. Inte tramadol, som ni tidigare spekulerat om. Jag kan man sak, se mitt användarnamn.

Att sen slå i personen en spruta insulin som kanske sätter igång kramper låter som ett jävligt omständligt sätt, då man ska frakta en krampande person medelst skottkärra mot sista vilan i vattnet.
Citera
2017-02-16, 17:54
Medlem
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/G7ay9/nya-uppgifter-sa-misstanks-42-aringens-exmake-ha-lurats-i-mordfalla

Jag hade nästan rätt
Citera
2017-02-16, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sormlandnanstans
Julia Blomsterlund - Imran Ali-David Blomsterlund borde det vara alla finns på Facebook

Kanske jag som är konstig, men jag tycker det är lite konstigt att Ulrika (Görans andra dotter) skriver en kommentar "så vacker" till Julia Blomsterlund på FB så sent som på annandag jul. Även om inte Julia ska klandras för att hennes mamma mördat Göran så kan jag tycka att det borde vara en fnurra på tråden mellan Ulrika och Johanna och hennes nära som ju skulle kunna vara inblandade.
Citera
2017-02-16, 18:00
Medlem
Dick Levinson försvarare till J`far
— Min klient ska höras under torsdagen
http://www.ekuriren.se/eskilstuna/tre-personer-anhallna-for-delaktighet-i-misstankta-drunkningsmordet/

Per-Ingvar Ekblad försvarare till DB
(– Det har hållits förhör med min klient och det är planerat flera, säger han.)
http://www.vlt.se/blaljus/brott/sommarstugemorden-nya-uppgifter-om-makens-dod-lurades-in-i-mordfalla

Caroline Hartwig försvarare till JB
Då har jag dragit slutsatsen av detta att JB ännu inte förhörts
Citera
2017-02-16, 18:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MissDetective
Kanske jag som är konstig, men jag tycker det är lite konstigt att Ulrika (Görans andra dotter) skriver en kommentar "så vacker" till Julia Blomsterlund på FB så sent som på annandag jul. Även om inte Julia ska klandras för att hennes mamma mördat Göran så kan jag tycka att det borde vara en fnurra på tråden mellan Ulrika och Johanna och hennes nära som ju skulle kunna vara inblandade.

Håller med mycket märkligt
Citera
2017-02-16, 18:04
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gh000st
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/G7ay9/nya-uppgifter-sa-misstanks-42-aringens-exmake-ha-lurats-i-mordfalla

Jag hade nästan rätt

Jag hade MER rätt

Artikeln är nästan ett kopiat av mitt lilla inlägg

Nej, skämt åsido, kul att klura lite deckargåtor med folk , JohannaCluedo.
Citera
2017-02-16, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDetective
Du rör till det.
Barnen är inte inblandade i mordet på Göran; det fanns ingen anledning att tro att de var inblandade i ett ev. mord på Aki. Lägg till att man inte straffar barn för föräldrars gärningar. De kan ha haft ett gott förhållande även om mamman var lite knasig.
Det som hänt nu är att familjen fått ännu en stor sorg att bära på; det blir tydligt när man noterar den hälsningen
Citera
2017-02-16, 18:08
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dial999
Nog för att detta är flaschback. Men vad fan har du för stöd för att JM:s ex ska få löpa gatlopp i detta elände som hans ex och barn figurerar i.

Håller med, han och andra ex och barn kan figurera när de blir mer indragna av rättsväsendet....utom möjligen länsbefälhavaren.....han kan få figurera, i mitt tycke
Citera
2017-02-16, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Du rör till det.
Barnen är inte inblandade i mordet på Göran; det fanns ingen anledning att tro att de var inblandade i ett ev. mord på Aki. Lägg till att man inte straffar barn för föräldrars gärningar. De kan ha haft ett gott förhållande även om mamman var lite knasig.
Det som hänt nu är att familjen fått ännu en stor sorg att bära på; det blir tydligt när man noterar den hälsningen
Jag tyckte också att det var märkligt att Ulr*ka skrev den kommentaren. Att barnen varit inblandad i någon eller båda morden har många i tråden misstänkt ett bra tag, så nog fanns det anledning till det. Det var möjligen inte lika uppenbart för JMs syster och mamma som det har varit för vissa flashbackdetektiver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in