2017-02-16, 06:42
Medlem
Att DIF väljer att plocka en spelare på lån säger nog mer om marknaden just nu på anfallare än om DIF och vår ekonomi.
Citera
2017-02-16, 09:41
Medlem
kostymnisses avatar
Engvall till DIF alltså, eller iaf mest troligt så.
Tja, hade han varit på sin toppnivå konstant hos oss och presterat i Bristol City hade det givetvis varit segt att se honom där men i nuläget? Det känns faktiskt inte alls.
Engvall visade alltför sällan upp sin potential här även om det var en fantastisk kväll på Friends 2015. Dessutom fick vi sett till vad han presterade då sanslöst bra betalt.

Sedan är det ju inte direkt en kille som är född och uppvuxen i Götet, gick på våra matcher när han var pôjk och vandrade hela vägen i akademin utan en ölänning som totalt var i klubben cirka 3,5 år och satte 16 baljor totalt.

Jag tror inte det blir någon succé i DIF heller.
Citera
2017-02-16, 15:39
Medlem
MrSkargards avatar
Borde inte Malmö-fansen oroa sig över anfallssituationen? Bakom den 34 år gamla Markus Rosenberg ser det tunt ut. Cibicki och Jeremejeff håller typ Engvall-klass och Berget är väl inte direkt en naturlig anfallare.
Citera
2017-02-16, 15:47
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Borde inte Malmö-fansen oroa sig över anfallssituationen? Bakom den 34 år gamla Markus Rosenberg ser det tunt ut. Cibicki och Jeremejeff håller typ Engvall-klass och Berget är väl inte direkt en naturlig anfallare.

Jag tänker i varje fall på det.
Citera
2017-02-16, 15:56
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Jo, jag tycker att vi är alldeles för svaga offensivt.
Citera
2017-02-16, 16:26
Avslutad
Citat:

Borde vara prio nummer ett. Måste finnas en bra anfallare som sitter i frysboxen någonstans som inte kommer kosta skjortan.
Citera
2017-02-16, 16:28
Medlem
mishimas avatar
Jag tror faktiskt att någon av Cibicki eller Jeremejeff säljs till Turkiet eller Holland i sommar. Då kommer det att finnas utrymme för en stjärnanfallare lagom till CL-kvalet.
Citera
2017-02-16, 16:33
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Jag tror faktiskt att någon av Cibicki eller Jeremejeff säljs till Turkiet eller Holland i sommar. Då kommer det att finnas utrymme för en stjärnanfallare lagom till CL-kvalet.

Känns inte helt orimligt med tanke på att Gustav Engvall såldes till ett Championship-lag i somras. Cibicki och Jeremejeff är ju som sagt inte uppenbart bättre än Engvall, snarare på samma nivå när formen är som bäst.
Citera
2017-02-16, 17:02
Medlem
MrSkargards avatar
Erton Fejzullahu är på väg att bryta sitt kontrakt med Dalian Transcendence. Känns som att Allsvenskan är det mest rimliga alternativet för honom nu.
Citera
2017-02-16, 17:36
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Borde vara prio nummer ett. Måste finnas en bra anfallare som sitter i frysboxen någonstans som inte kommer kosta skjortan.

Kujovic kan ju vara ett alternativ men han vill kanske vara kvar ut i Europa.

Carlos Strandberg är blev utlånad till nästjumbon Vesterlo direkt efter det att Club Brügge köpt honom. Kan bli väl dyr kanske men man vet ju inte innan man frågat.
Senast redigerad av bagarn29 2017-02-16 kl. 17:51.
Citera
2017-02-16, 19:00
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima

Jag tror det är större risk att Berget försvinner med tanke på hans kontraktssituation. Jag har svårt att se att någon utländsk klubb skulle vara intresserad av Jeremejeff. Cibicki lär bli kvar om inte någon klubb är villig att betala ett ansenligt överpris.
Citera
2017-02-16, 19:20
Avslutad
Citat:

Jupp, ser riktigt svagt ut....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in