2017-02-16, 16:01
Medlem
Rovdjurskossans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Och hur vet du att det läcks hemligt material om allt det media publicerar är påhittat? Är det någon som läcker något, okänt vad, och sen hittar media på att skriva om något helt annat?

Jag kan givetvis inte veta någonting i detalj, detsamma som för dig. Men självklart kan MSM sprida lögner samtidigt som det sker riktiga läckor.

Det har ju i MSM skrivits att Flynn sagt saker i det inspelade samtalet som FBI senare dementerat. Det är ju att betrakta som fake news. Det är ju så MSM fungerar. Man tar något som det ligger en sanning i och kryddar det med godtycklig mängd lögn. Resultatet blir hundra procent fake news

Citat:
Ursprungligen postat av WarWarren
Vad vet du som ingen annan vet? Förräderi förutsätter en hop med omständigheter som jag inte hört talas om.

Att sprida topphemlig information om landets överbefälhavare är ett allvarligt brott. Jag nöjer mig så.
2017-02-16, 16:04
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvbenke
Mao är du själv en patetisk idiotisk hycklare ? Du tycker det är okej att de har tillgång till en viss sorts vapen bara det inte är skjutvapen okej

Men du säger ju inte HUR det är... du proklamerar din verklighets uppfattning som någon universal sanning... nej jag ljuger inte ! Du ändrar dig hela tiden för att det skall passa dig.

Men suck är du blåst i huvudet på riktigt? DET ÄR DU SOM GRINAT om denna order om "muslim ban" sen säger du att det inte var en muslim ban seriöst har du minnė som en guldfisk?

Grundlagen säger inte att USA ska agera socialbyrå åt muslimer...

Men är du dum i huvudet? Det är du som blandar in vapen och muslimer din jävla mytoman... du som gnäller om att det är hyckleri om man inte förbjuder vapen men muslimer alltså gör du jämförelsen...

Är du muslim själv? Eftersom du verkar känna dig så oerhört kränkt för att man inte vill ha in muslimer i USA...
Det går 1000 muslimer på 1 Breivik när det gäller terrorister...
Sen har inte Islam i väst att göra heller.
Kan aldrig bli hyckleri då jag avsett skjutvapen hela tiden och dessa jag pratar om hela tiden.
Men förstår vad du försöker göra, där du försöker urvattna och på peka andra fel i stället(=två fel blir ett rätt, vilket aldrig skett).
Och för än mer cementera att det inte kan bli hyckleri, så är inte jag främmande för åtstramning av andra vapen.

Enda som verkar grina är du, och nä, jag grinar inte över dig.

Men däremot säger det är sjuländers muslim ban inte var förenlig med grundlagen

Jag blandar ingenting, jag säger att man är livrädd för ett fåtal döda i terrordåd, sen matar man in +~10000 döda utan att ens reflektera över detta som nått dåligt.
Och här hyckleriet komemr in, vi är rädd för muslimen som genererar ~17 döda, men +~10000 tycker man inte behöver göra nått åt.

Jag har berättat hur jag förhåller mig till religion.
2017-02-16, 16:29
Medlem
WarWarrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
För det första ta det inte ur sitt sammanhang.
Aramir2 sa att Trump inte på något sätt kunde bidra eftersom "Det enda han sysslat med är ju att hota tillverkare" och eftersom han tillträdde bara 20 januari.
Så är inte fallet.
1 Han har redan börjat avskaffa regleringar.
2 Visst kan en president/regeringen bidra innan de ens tillsätts.
Så jag pratade mer generellt.

För det andra är det helt häpnadsväckande att du gör analys med 4 datapunkter...
Och nej ökningen var INTE "i linje med 2016 års ökningar". Den överträffade förväntningarna (sannolikt gäller det även för tjänstesektorn).

Vad förväntade experterna? Och hur gör du dessa slutsatser från 4 datapunkter (28 0 11 5)?
Och varför är det rimligt? Det är väl mer logiskt att det är "enklare" industrier med kortare "framtidsutsikter" som kan påverkas mer?

Det är du som har en avvikande hypotes, att Trump, halvt retroaktivt bidrar till sysselsättningen i januari. Jag har ingenting att bevisa.
2017-02-16, 16:38
Medlem
WarWarrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Vad yrar du om? Presidenten kan inte stifta lagar, det kan bara kongressen göra.
För att införa term limits behövs ett tillägg till konstitutionen med två tredjedels majoritet i både senaten och representanthuset. Dessutom måste 38 delstater ratificera en sån ändring.

Sluta läs breitbart och lär dig något så slipper du göra bort dig hädanefter.

Elaking!

Det tycks generellt saknas kunskap här och i media för den delen om de lagliga och praktiska begränsningarna för presidenten att styra på dekret. Förutom inreseförbuden som i praktiken är överspelade är majoriteten av presidentens policydokument mest photo ops och glorifierade förhoppningar. Policy tillkommer inte genom exekutivt beslutsfattande, särskilt inte med en republikansk kongress. Nån dåre här skrev något i stil med att Trump uppfyllt 40 procent av sina vallöften. Då har man verkligen inte fattat ens förtexterna på filmen.

Ganska bra case in point: http://www.politico.com/magazine/story/2017/02/president-trump-has-done-almost-nothing-214775
Senast redigerad av WarWarren 2017-02-16 kl. 16:41.
2017-02-16, 16:43
Medlem
RickRozays avatar
Trump administrationen anses av somliga; Paul Craig Roberts t. ex, ha förlorat.
Han skriver om att man lyckats manipulera allmänheten att Trump konspirerar med Ryssland.
Total publik avrättning. Det här är nya presidentens svåraste hinder hittills.

Idén om att federationen är ett hot är fiktiv. Det är påhitt! Men Flynn fick avgå eftersom Ryssland nu är boven.
Totalt skitsnack!
Nu är det kört, nu kan man lika gärna bli kriminell, det verkar gå lika bra för eliten som för sånt.
2017-02-16, 16:45
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RickRozay
Han skriver om att man lyckats manipulera allmänheten att Trump konspirerar med Ryssland.

Idén om att federationen är ett hot är fiktiv. Det är påhitt! Men Flynn fick avgå eftersom Ryssland nu är boven.
Totalt skitsnack!
Nu är det kört, nu kan man lika gärna bli kriminell, det verkar gå lika bra för eliten som för sånt.

Det går bättre för eliten att vara kriminella, speciellt då Trump strök lagen som kom till 2008 för att hindra fler ekonomiska rådgivare från att endast fylla sina egna fickor och göda sina intressen istället för att utföra sina jobb.
2017-02-16, 16:49
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WarWarren
Elaking!

Det tycks generellt saknas kunskap här och i media för den delen om de lagliga och praktiska begränsningarna för presidenten att styra på dekret. Förutom inreseförbuden som i praktiken är överspelade är majoriteten av presidentens policydokument mest photo ops och glorifierade förhoppningar. Policy tillkommer inte genom exekutivt beslutsfattande, särskilt inte med en republikansk kongress. Nån dåre här skrev något i stil med att Trump uppfyllt 40 procent av sina vallöften. Då har man verkligen inte fattat ens förtexterna på filmen.

Ganska bra case in point: http://www.politico.com/magazine/story/2017/02/president-trump-has-done-almost-nothing-214775

Jag blir sådan av att läsa trump-tomtarnas strunt.

Precis som artikeln du länkar till säger så är presidentens XO:s mer "letter of intent" än riktiga order. Det verkar många ha svårt att förstå, inklusive Trump själv. Presidenten har i själva verket bara en riktigt stor, personlig makt; att lägga in veto mot beslut i kongressen som han ogillar.
2017-02-16, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RickRozay

Totalt skitsnack!
Bra artikel av Paul Craig Roberts. En sak som jag tror är korrekt är att det delvis är Steve Bannons fel. Han är säkert fruktansvärt intelligent och vill på allvar "drain the swamp" men han har inte fattat hur stort träsket är och vilken makt de har att slå tillbaka. Han trodde kanske att några penndrag från presidenten skulle kunna göra allting bra igen, men så går det inte till.

http://www.paulcraigroberts.org/2017/02/16/trump-presidency-rip/
2017-02-16, 17:23
Medlem
RickRozays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Bra artikel av Paul Craig Roberts. En sak som jag tror är korrekt är att det delvis är Steve Bannons fel. Han är säkert fruktansvärt intelligent och vill på allvar "drain the swamp" men han har inte fattat hur stort träsket är och vilken makt de har att slå tillbaka. Han trodde kanske att några penndrag från presidenten skulle kunna göra allting bra igen, men så går det inte till.

http://www.paulcraigroberts.org/2017/02/16/trump-presidency-rip/

Amerikanska folket är så obildade att påstår man med auktoritär ton och uniform att land X är ett hot så börjar dom tror det.

Det än mer idiotiska är hur lite dom fattar att sånt är farligt. Man har inte råd att vara så obildad...
2017-02-16, 17:24
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glimmande
Trump har förlorat en hel del pengar genom misslyckade affärsprojekt i Mexiko de senaste tio åren. Han har även blivit stämd där. Han verkar hata Mexiko ända sedan dess då Trump i sin egocentrerade världsbild anser att det inte var han som blåste folk utan att giriga mexikaner blåste honom.

Han har twittrat ut sådana här grejer.

Notera att han börjar kraven med utbetalning åt honom själv och övriga krav på andra plats. Gissar att om han inte hade haft sådana problem med sina mexikanska affärer så hade han antagligen inte varit så aggressiv. Fast det är svårt att säga.

Hans metodik verkar gå ut på att lägga fram förslag som motparten inte kan acceptera i första skedet. Sedan när spelplanen är tiltad till Trumps fördel så accepteras kompromisser för att komma framåt till ett gemensamt beslut. Hoppas att det är så iallafall.
Han är vanlig gammal amerikansk maffia. Hota, muta, förlämpa, gå mot lagar. Han har lärt sig av sina judiska gudfadrar, till exempel den homosexuella Roy Cohn.

Citat:
The year was 1977, and Mr. Cohn’s reputation was well established. He had been Senator Joseph McCarthy’s Red-baiting consigliere. He had helped send the Rosenbergs to the electric chair for spying and elect Richard M. Nixon president.

Then New York’s most feared lawyer, Mr. Cohn had a client list that ran the gamut from the disreputable to the quasi-reputable: Anthony (Fat Tony) Salerno, Claus von Bulow, George Steinbrenner.

For Mr. Cohn, who died of AIDS in 1986, weeks after being disbarred for flagrant ethical violations, Mr. Trump was something of a final project. If Fred Trump got his son’s career started, bringing him into the family business of middle-class rentals in Brooklyn and Queens, Mr. Cohn ushered him across the river and into Manhattan, introducing him to the social and political elite while ferociously defending him against a growing list of enemies.

Decades later, Mr. Cohn’s influence on Mr. Trump is unmistakable. Mr. Trump’s wrecking ball of a presidential bid — the gleeful smearing of his opponents, the embracing of bluster as brand — has been a Roy Cohn number on a grand scale. Mr. Trump’s response to the Orlando massacre, with his ominous warnings of a terrorist attack that could wipe out the country and his conspiratorial suggestions of a Muslim fifth column in the United States, seemed to have been ripped straight out of the Cohn playbook.

“I hear Roy in the things he says quite clearly,” said Peter Fraser, who as Mr. Cohn’s lover for the last two years of his life spent a great deal of time with Mr. Trump. “That bravado, and if you say it aggressively and loudly enough, it’s the truth — that’s the way Roy used to operate to a degree, and Donald was certainly his apprentice.”
https://www.nytimes.com/2016/06/21/us/politics/donald-trump-roy-cohn.html?_r=0
Jag ser för övrigt att du nu inte längre är så värst pro-Trump.
2017-02-16, 17:26
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Rovdjurskossan skrev

Att sprida topphemlig information om landets överbefälhavare är ett allvarligt brott. Jag nöjer mig så.

Absolut.

David Wright ‏@DavidWright_CNN

Trump at roundtable w/ House Republicans: "We are going get the leakers... we are gonna find the leakers and they'll pay." (via pool)

Den korrupta Häxan började med sitt "Russia, Russia, Russia" under Presidentvalskampanjen. Resultat: Hon förlorade.

Demokraterna måste vara det mest stupida politiska partiet någonsin.
2017-02-16, 17:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rovdjurskossan
Finns det inga läckor om det finns fake news? Den logiken du hänvisar till fattar jag faktiskt inte.

Givetvis kan MSM publicera falska nyheter samtidigt som aktörer inom underrättelsetjänsten läcker säkerhetsklassat material.

Existerar inga läckor enligt Trumps logik och twitters, FAKE NEWS och påhittade historier.

Berätta nu vad det är som har läckt enligt dig och Trump, eftersom ni skriker fake news om allting som kommer fram

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in