2017-02-16, 02:05
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Bra att du insett det. Trump kommer att möta större nederlag i kongressen.
Läs bara dessa två artiklar.

https://www.nytimes.com/2017/02/15/us/politics/andrew-puzder-withdrew-labor-secretary.html?ref=politics
https://www.nytimes.com/2017/02/15/us/politics/trump-russia-inquiry.html?ref=politics

Var är din analys?
Att Republikanerna motarbetade Trump med Puzder? Nej, snarare dyckte det upp för många skandaler. Den artikeln kan ge dig en ledtråd https://www.nytimes.com/2017/02/10/us/politics/trump-cabinet.html?ref=politics&_r=0
Att Republikanerna motarbetade Trump med Ryssland? Nej, snarare hjälper de (vilket förvånade mig, men kanske Flynn var priset för det).

Tips! translate.google.se
2017-02-16, 05:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Ja, det är möjligt att president Trump har läs- och skrivsvårigheter. Än sen då?
I så fall är han inte den förste president i USA som har påståtts ha dyslexi. Dyslexi är inte kopplat till intelligens, så jag förstår inte vari det sensationella består. I sig gör det inte honom mindre kapabel att vara president.
Trumps beteende skulle också kunna tyda på att han har ADHD, förutom personlighetsstörning.

Känner att jag vill återkomma till dig och svara mer ingående på detta då jag känner att jag inte uttryckt mig så väl. Naturligtvis är det inte ett bevis för låg intelligens att ha svårigheter av den arten.

Men ett problem är det ju om han har så svårt att tillgodogöra sig text att han undviker att ha möten med intelligence service för att han då får dokument att läsa. Trump sa att han inte alls behövde gå på briefings för det skulle Flynn göra och sen uppdatera honom.

Att presidenten måste lita på att få muntlig information utan att göra klart för folk att han måste ha detta för att fungera beror nog mest på att han anser att det är att framställa sig i dålig dager. Att hans självkänsla går före påverkar möjligheten att ta riktiga beslut, grundande på insikt och fakta.

Sen tror jag nog att han inte vill gå på dessa briefings på grund av att det då kommer att märkas att han inte har en aning om någonting.

Så lässvårigheter för en person är inte problemet utan problemet är om man vill dölja det så att stora problem kan uppstå i stället. För en president är stora problem något som är negativt för så många och inte bara för personen själv.

Om man väljer att avstå från att få den information man behöver för att man har lässvårigheter så får man problem lättare och är man president så får man själv och många andra problem.

Nu med de akuta problem som finns i Vita Huset åker Trump ut för att tala i stället för att ta del av problemen och lösa dem.

Trump flyr! Vad säger det om framtiden Trumpgillare?
2017-02-16, 06:11
Medlem
WarWarrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Suck. Som sagt är börsen är ett skolexempel. Ett annat är Ryssland. Ryssland kastade inte ut diplomaterna (innan Trump ens tillträdde) eftersom förväntade sig något.

Samma sak kan vara med företag. Om de förväntar sig att det blir lägre skatt och mindre regleringar kan våga anställa till exempel. Om man förväntar sig att Trump ska satsa på infrastruktur är det kanske smart att börja investera nu.

Om regeringen lovat att ta bort Rut-avdraget kommer somliga företag att börja sparka folk (eller i alla fall inte anställa) redan innan lagändringen går igenom riksdagen. Det bör du nog förstå.

Du har med största sannolikhet fel, men veta kan ingen (det enda man kan göra är att påvisa samband). Varför skriver jag så? Jo, därför att den stora ökningen av sysselsatta har skett inom den privata tjänstesektorn, och beträffande denna är januaris ökning i linje med 2016 års ökningar (i tusental, jan 16, okt 16, dec 16, jan 17): 86 143 150 192.

Om din hypotes om förväntningar på Trump hade varit korrekt hade man rimligen sett motsvarande ökningar inom tillverkningssektorn, men där har sysselsättningen mattats något. På samma sätt är det mycket svårt att förstå varför medelökningen (3 mån) av sysselsättningen i princip är oförändrad mellan nov 16 och jan 17 om man utgår från föreställningen av en Trump-effekt. I avsaknad av stöd för motsatsen är det rimligt att förklara läget på arbetsmarknaden med faktiska omständigheter.

https://www.bls.gov/news.release/empsit.b.htm
Senast redigerad av WarWarren 2017-02-16 kl. 06:21.
2017-02-16, 06:26
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvbenke
Definiera vapenlicens du vet att vapen är ett brett begrepp en sked kan vara ett vapen skall det införas vapenlicens för skedar?

Jag inbillar mig inte... Du gråter riktigt mycket angående denna ban Trump utfärdat Nej du förklarar inte hur något funkar i Amerika frågar jag en amerikan inte någon random på FB.

Ja precis alltså bör personer som tillber solguden få utöva sin religion i USA

Ja just ja för Muslimer och vapen är samma sak så vart är hyckleriet där? Vapen dödar inte människor gör...
Det har pratas om skjutvapen hela tiden, varför spelar du dum och hur inbillar du dig att ta upp andra vapen skulle ändra nått om skjutvapen?

Så klart du inbillar dig, men jag kan inte säga mer än hur det är och sen försöker du kontra med något ad hominem liknande i tron att detta skulle ändra något.
Och ljuger och att jag säger att inget funkar i USA.

Religonsfrihet är religionsfrihet, oavsett om det är om man tror på nån solgud eller att vi kommer ifrån en annan planet.
Så ja, de ska inte diskrimineras för de råkar tro på islam.
Och för inte du ska bli hycklare, så måste du då även adressera de muslimer som redan bor där, invånare som medborgare och utvisa detta.
Och då utvisas.
Men visade sig Trump stötte på något som heter grundlag och lite annat gojs.
Och nu är vi här

Det är du som säger muslimer vapen och muslimer är samma sak, så blanda inte in mig d¨det är 100% dina egna ord.
Det jag säger att man har en omotiverad och överdriven rädsla för muslimer som genererar mycket få döda.
Och sen skjutvapen(viket jag nu kommer på att jag använt de allra flesta ggr) som genererar massor av död ca ~600 gånger mer.
Så muslimer ska man extrem kolla eller stänga gränsen för, för de är så farliga.
Men +~10000 döda släpper man förbi utan större reflektion och sen säger att folk dör av andra saker.
Det är så enkelt, var och en får ta sitt eget ansvar och problematik.
Men det vill du inte, det är då här hyckleriet blir så extremt tydligt.
2017-02-16, 07:20
Medlem
korvbenkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Det har pratas om skjutvapen hela tiden, varför spelar du dum och hur inbillar du dig att ta upp andra vapen skulle ändra nått om skjutvapen?

Så klart du inbillar dig, men jag kan inte säga mer än hur det är och sen försöker du kontra med något ad hominem liknande i tron att detta skulle ändra något.
Och ljuger och att jag säger att inget funkar i USA.

Religonsfrihet är religionsfrihet, oavsett om det är om man tror på nån solgud eller att vi kommer ifrån en annan planet.
Så ja, de ska inte diskrimineras för de råkar tro på islam.
Och för inte du ska bli hycklare, så måste du då även adressera de muslimer som redan bor där, invånare som medborgare och utvisa detta.
Och då utvisas.
Men visade sig Trump stötte på något som heter grundlag och lite annat gojs.
Och nu är vi här

Det är du som säger muslimer vapen och muslimer är samma sak, så blanda inte in mig d¨det är 100% dina egna ord.
Det jag säger att man har en omotiverad och överdriven rädsla för muslimer som genererar mycket få döda.
Och sen skjutvapen(viket jag nu kommer på att jag använt de allra flesta ggr) som genererar massor av död ca ~600 gånger mer.
Så muslimer ska man extrem kolla eller stänga gränsen för, för de är så farliga.
Men +~10000 döda släpper man förbi utan större reflektion och sen säger att folk dör av andra saker.
Det är så enkelt, var och en får ta sitt eget ansvar och problematik.
Men det vill du inte, det är då här hyckleriet blir så extremt tydligt.

Mao är du själv en patetisk idiotisk hycklare ? Du tycker det är okej att de har tillgång till en viss sorts vapen bara det inte är skjutvapen okej

Men du säger ju inte HUR det är... du proklamerar din verklighets uppfattning som någon universal sanning... nej jag ljuger inte ! Du ändrar dig hela tiden för att det skall passa dig.

Men suck är du blåst i huvudet på riktigt? DET ÄR DU SOM GRINAT om denna order om "muslim ban" sen säger du att det inte var en muslim ban seriöst har du minnė som en guldfisk?

Grundlagen säger inte att USA ska agera socialbyrå åt muslimer...

Men är du dum i huvudet? Det är du som blandar in vapen och muslimer din jävla mytoman... du som gnäller om att det är hyckleri om man inte förbjuder vapen men muslimer alltså gör du jämförelsen...

Är du muslim själv? Eftersom du verkar känna dig så oerhört kränkt för att man inte vill ha in muslimer i USA...
Det går 1000 muslimer på 1 Breivik när det gäller terrorister...
Sen har inte Islam i väst att göra heller.
2017-02-16, 07:54
Medlem
https://twitter.com/realdonaldtrump/status/508194635270062080?lang=en

Attention all hackers: You are hacking everything else so please hack Obama's college records (destroyed?) and check "place of birth"
RETWEETS
10,100
Teresa HutsonDeb McLeanMatt 2.0QandAMovingOnMinivikeClaudette HaynesTHE BADGER!(Felix)TKDMike
3:06 AM - 6 Sep 2014

Kanske VH hackas nu. Men T har inte tid att lösa det nu när han ska uppträda för sina fans.

En dag buar de ut honom och vad säger han då? Medias fel? Hillarys fel?
2017-02-16, 08:01
Medlem
WarWarrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvbenke
Det går 1000 muslimer på 1 Breivik när det gäller terrorister...

(islamistiskt motiverad gärningsman / antal dödsoffer) / (rasistisk-nationalistiskt motiverad gärningsman / antal dödsoffer) ≥ 1000 ?

Ehm nej, du har tokfel, särskilt beträffande USA.
2017-02-16, 08:10
Medlem
Rovdjurskossans avatar
Vad säger ni om teorin att Flynn-spektaklet var iscensatt av Trump-administrationen? Flynn hade kontakt med ryska ambassaden via osäkra linor. Hur kunde Flynn inte förstå att underrättelsetjänsten lyssnar av dessa?

Syftet var att blotta Deep State. Trump nyttjar den teflonrustning han byggt upp och visste att han, likt många gånger tidigare, skulle rida ut den storm som skulle drabba honom. Vinsten bedömdes som mycket större än förtroendekrisen han riskerade. Han planterade en honeypot som Deep State klev rakt ner i genom att gå över gränsen och begå förräderi gentemot den sittande presidenten!

Begreppet "Deep State" diskuteras nu mer än någonsin. Det börjar bli mainstream. Precis vad Trump behöver om han ska kunna blåsa ut shadow government. Om denna teori stämmer kommer Trump lägga fram åtgärder inom kort. Bara att vänta och se.

Drain the Intelligence Swamp!
2017-02-16, 08:15
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rovdjurskossan
Vad säger ni om teorin att Flynn-spektaklet var iscensatt av Trump-administrationen? Flynn hade kontakt med ryska ambassaden via osäkra linor. Hur kunde Flynn inte förstå att underrättelsetjänsten lyssnar av dessa?

Syftet var att blotta Deep State. Trump nyttjar den teflonrustning han byggt upp och visste att han, likt många gånger tidigare, skulle rida ut den storm som skulle drabba honom. Vinsten bedömdes som mycket större än förtroendekrisen han riskerade. Han planterade en honeypot som Deep State klev rakt ner i genom att gå över gränsen och begå förräderi gentemot den sittande presidenten!

Begreppet "Deep State" diskuteras nu mer än någonsin. Det börjar bli mainstream. Precis vad Trump behöver om han ska kunna blåsa ut shadow government. Om denna teori stämmer kommer Trump lägga fram åtgärder inom kort. Bara att vänta och se.

Det verkar, om man lyssnar på allt surr i etern, som att det lutar åt en Grand Jury. Inte om Flynn utan om de uppenbara läckorna av Classified Material.
2017-02-16, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rovdjurskossan

Självklart visste Flynn om detta och det talar ju en del för att det faktiskt var så att Flynn utgick från att han var skyddad av Trump och Putin. Nu när Trump inte kunde leverera det som lovats till Putin läckte Kreml ut uppgifterna om Flynn.

Trump hade ju vetat vad han angav som orsak till sparken redan den 26 januari. Nu när Ryssland hotar med sitt så blev Flynn tvungen att gå. Att Trump sen hyllar Flynn som en fin man är rent strategitänk från Trumps sida. Om Flynn är en fin man så är Trump tror han att folk ska tänka och tycka.

Så Trump har fått pengar av Ryssland på något sätt samt att de har bilder från några tidigare affärsbesök han gjort. Behöver inte alls vara i Ryssland utan kan vara precis var som helst ifrån.

Det läcker i Vita Huset och Trump skiter i det och åker på turné för att hyllas som hjälte av fåren. Att han vill att media ska fokusera på läckorna är ju lustigt då han själv skiter i det. Kan ju vara så att allt som görs nu är för att dra fokus från Ryssland och Flynn och deklarationer som kan avslöja ett och annat om att ekonomin varit så knackig innan Rysslands ekonomiskt stöd att Donald utan deras hjälp inte haft en dollar kvar men däremot en massa skulder. Donald ville inte leva så de sista åren i sitt liv och som en äkta conman så kör han mot det ultimata sista stora spelet.

Han tycker detta liv är betydligt roligare än om han tackat nej till ekonomisk hjälp från Ryssland.

Någon som har tankar kring hans utspel för helgen som kommer?
2017-02-16, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Det verkar, om man lyssnar på allt surr i etern, som att det lutar åt en Grand Jury. Inte om Flynn utan om de uppenbara läckorna av Classified Material.

Flynn kan nog kommas att ta upp om cirka två år!
2017-02-16, 08:26
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=2Lzlrh0gaAo

Vet en som är på väg ut i alla fall. Fast förmodligen fler!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in