2017-02-15, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Messijah
Jag körde efter de bonusarna som fanns på bonusfliken på Den här sidan. Jag har nu kört alla bonusar där sedan jag började för runt 4 månader sedan skulle jag gissa på.

Alltså, guiden är bra och jag förstår den utan problem. Det enda problemet som dykt upp för mig var när jag skulle regga mig hos Betsson. Det visade sig att jag hade ett konto där sedan 10 år tillbaka så jag bad om en ny bonus eftersom jag inte anvönt sidan på länge. Dom gick med på det så det var ju skitschysst so far. Försökte spela över bonusen direkt men misslyckades. Missade 2-3 gånger och hade då omsatt bonusen så att jag ändå kunde ta ut pengarna, men var tvungen att vänta på att mitt sista spel skulle bli färdigt. Orkade inte stanna upp de timmarna som det skulle ta då matchen inte börjat än utan gick och la mig. Dagen efter när jag skulle logga in och plocka ut pengarna så hade jag inget kvar på mitt konto vilket var skumt. Fick för mig att jag kanske tog ut allting dagen innan ändå och at jag hade glömt det för att jag var så jäkla trött. Mindes dock inte detta så loggade in och kollade mina uttag och där fanns inget. Loggade då in och kollade vad jag spelat på och under natten (när jag sov) så hade jag tydligen spelat på någon jävla asiatisk tennis?! Detta verkade skitskumt så jag kontaktade Betson angående detta då jag var 110% säker på att det inte var något som jag hade spelat på. Dom kunde bekräfta "Mystisk aktivitet" som de kallar det då någon med annat IP loggat in på mitt konto och förmodligen spelat för mina pengar. Vad dom tjänar på det eller hur dom skulle få ut eventuella vinstpengar har jag ingen aning om. Jag polisanmälde händelsen och försökte få tillbaka de 4000:- som var bortspelade men Betsson vägrade att ge mig något tillbaka och var väldigt tillbakadragna när jag ville ha mer detaljerad information om vad som hänt med mitt konto egentligen.

Polisen la naturligtvis ner utredningen, de har ju ingen personal att undvara til sånt här ändå. Det är knappt dom har det till något nu för tiden.

Nu i efterhand så har jag fått mail från bl.a nordic bet om att jag försökt loga in på mitt konto flertalet gånger men misslyckats fast jag inte ens använt den sidan på några år. Min slutsats är att någon har mitt inlogg sen 10 år tillbaka och försöker på olika sidor att komma in för att på något sätt spela till sig de pengar jag eventuellt skulle ha där. Har iallafall inte samma lösen som för 10 år sedan, dock så bytte jag aldrig på Betsson så ett tips är att byt om det är för gammalt.

Men det här är jävligt surt och än idag funderar jag på hur fan de skulle få över mina pengar till sig själva genom att spela med dom. Mn jag fundrar även på hurde fick tag på mina uppgifter. Antingen har jag haft en keyloger för många många år sedan (10 år typ) eller så har Betssons inlogg läckt på något sätt som de vägrar erkänna.

Men för i övrigt så kan jag rekommendera guiden jag länkade längst upp. Har man problem så får man tips och respons från de som driver sidan direkt.

De som gör detta är inte bara riktigt dryga, men också dumma. Även om de skulle vinna med dina pengar kommer inte bettson ekonomi team godkänna uttaget såvida de inte har tillgång till ditt bankonto liknande. Rekommenderar att du kollar på någon sida som säger om din identitet kapats eller lösenord läckts ut.
Citera
2017-02-15, 21:51
Medlem
trattfans avatar
Kan man lita på Smarkets? Det är inga konstigheter att få ut pengarna?

Så om man bonusbettar så gör man som så.

Du bettar på att lag X skall vinna. Sedan går du in på smarkets och bokar spelet (Dvs du spelar tvärtom, du erbjuder någon att betta på att lag X skall vinna och om dom inte gör det så vinner du).

Bästa som kan hända är att du vinner på Smarkets, för då är du klar med bonusen? Om du nu mot förmodan skulle vinna på bonus-siten så är det bara att ta ut när du har nått omsättningskravet?

Finns det någon guide hur man bokar spel på Smarkets, för fattar inte riktigt.

(Om man sedan gör detta till sina kompisar, visst fan funkar det då att köra på mitt egna Smarkets/Betfair-konto men bonuskontona är polarnas konton?)

http://www.bilddump.se/bilder/20170215220619-213.113.241.209.png

Vad betyder beloppen under. Är det max som man kan betta/boka? Känns som betfair är bättre då, drygt med bara några hundringar?
Senast redigerad av trattfan 2017-02-15 kl. 22:07.
Citera
2017-02-15, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
Kan man lita på Smarkets? Det är inga konstigheter att få ut pengarna?

Så om man bonusbettar så gör man som så.

Du bettar på att lag X skall vinna. Sedan går du in på smarkets och bokar spelet (Dvs du spelar tvärtom, du erbjuder någon att betta på att lag X skall vinna och om dom inte gör det så vinner du).

Bästa som kan hända är att du vinner på Smarkets, för då är du klar med bonusen? Om du nu mot förmodan skulle vinna på bonus-siten så är det bara att ta ut när du har nått omsättningskravet?

Finns det någon guide hur man bokar spel på Smarkets, för fattar inte riktigt.

(Om man sedan gör detta till sina kompisar, visst fan funkar det då att köra på mitt egna Smarkets/Betfair-konto men bonuskontona är polarnas konton?)

http://www.bilddump.se/bilder/20170215220619-213.113.241.209.png

Vad betyder beloppen under. Är det max som man kan betta/boka? Känns som betfair är bättre då, drygt med bara några hundringar?

Smarkets kan du definitivt lita på, allt har fungerat bra och de ger också ett väldigt kundnära intryck, vilket förstås är nödvändigt då de lever på att spelarna omsätter pengar.

Att boka är väldigt enkelt. Att räkna allt i huvudet, hur mycket du ska lägga på vad, kan ändå vara jobbigt, så använd gärna räknare som http://www.oddsmonkey.com/Calculator.aspx

Där fyller du i typ av spel, insats och odds hos spelbolaget och sedan i den rosa rutan skriver du bokningsoddset och börsens kommission. Då berättar räknaren för dig hur mycket du ska lägga, vad din liability (skuld säger väl Betfair på svenska) blir och hur stor din vinst/förlust blir.

Summorna under oddsen är mycket riktigt hur mycket du kan spela respektive boka just nu. När du tog skärmdumpen kunde du alltså boka Detroit till oddset 2,04 med 638 kronor, d.v.s. du kunde spela St. Louis till 1,962 (då har jag inte räknat bort kommissionen) med maxinsats 663,50. På tvåvägsmarknader lönar det sig alltså att se om det är någon skillnad på att boka Lag A eller spela Lag B och i så fall åt vilket håll det skiljer sig.

Men om du vill boka Detroit till 2,04 med 650 kronor, hur gör du då (och vi bortser från att du kan spela på St. Louis)? 638 kronor får du ju matchade, men de 12 du har kvar, vad händer med dem? Det finns två möjligheter:

1. Du låter de 12 kronorna ligga kvar och hoppas på att någon vill spela Detroit till detta odds för 12 kronor så att ditt spel matchas. Matchas det inte returneras den omatchade andelen till ditt konto.

2. Du tänker att det är viktigare att vara säker på att allt matchas. Då får du acceptera att du måste boka till ett högre (sämre) odds, i detta fall var 2,20 följande.

Det är viktigt att komma ihåg att när du spelar är det bättre ju högre oddset är, men när du bokar är det tvärtom. Det beror på att när du bokar så spelar du ju egentligen bara alla andra kombinationer och ditt spela-odds räknar du ut så här:

bokningsodds/(bokningsodds-1)

Där är inte kommissionen inräknad, med Smarkets kommission på två procent blir det så här:

((bokningsodds/(bokningsodds-1)-1)*0,98+1

För Betfair där du börjar med en kommission på 6,5 % ersätter du 0,98 med 0,935.

Angående Betfair så är det ofta mer pengar i rörelse där på mindre evenemang, till exempel NHL räknas som mindre evenemang i denna skala. Dock har du ju som sagt en mycket högre kommission vilket gör att ditt bokningsodds behöver vara mycket lägre än på Smarkets för att du inte ska förlora så mycket på en trade.

Videoguider hittar du på Youtube, både på svenska och engelska. Oftast används Betfair i videorna, men Smarkets fungerar på samma sätt, bara olika färger för spela och boka.

Du kan köra med ditt eget spelbörskonto även om de andra spelen läggs på "andras" konton, men börja inte blanda in andra innan du är helt säker på hur allt fungerar.
Citera
2017-02-16, 00:24
Medlem
trattfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sveber1
Smarkets kan du definitivt lita på, allt har fungerat bra och de ger också ett väldigt kundnära intryck, vilket förstås är nödvändigt då de lever på att spelarna omsätter pengar.

Att boka är väldigt enkelt. Att räkna allt i huvudet, hur mycket du ska lägga på vad, kan ändå vara jobbigt, så använd gärna räknare som http://www.oddsmonkey.com/Calculator.aspx

Där fyller du i typ av spel, insats och odds hos spelbolaget och sedan i den rosa rutan skriver du bokningsoddset och börsens kommission. Då berättar räknaren för dig hur mycket du ska lägga, vad din liability (skuld säger väl Betfair på svenska) blir och hur stor din vinst/förlust blir.

Summorna under oddsen är mycket riktigt hur mycket du kan spela respektive boka just nu. När du tog skärmdumpen kunde du alltså boka Detroit till oddset 2,04 med 638 kronor, d.v.s. du kunde spela St. Louis till 1,962 (då har jag inte räknat bort kommissionen) med maxinsats 663,50. På tvåvägsmarknader lönar det sig alltså att se om det är någon skillnad på att boka Lag A eller spela Lag B och i så fall åt vilket håll det skiljer sig.

Men om du vill boka Detroit till 2,04 med 650 kronor, hur gör du då (och vi bortser från att du kan spela på St. Louis)? 638 kronor får du ju matchade, men de 12 du har kvar, vad händer med dem? Det finns två möjligheter:

1. Du låter de 12 kronorna ligga kvar och hoppas på att någon vill spela Detroit till detta odds för 12 kronor så att ditt spel matchas. Matchas det inte returneras den omatchade andelen till ditt konto.

2. Du tänker att det är viktigare att vara säker på att allt matchas. Då får du acceptera att du måste boka till ett högre (sämre) odds, i detta fall var 2,20 följande.

Det är viktigt att komma ihåg att när du spelar är det bättre ju högre oddset är, men när du bokar är det tvärtom. Det beror på att när du bokar så spelar du ju egentligen bara alla andra kombinationer och ditt spela-odds räknar du ut så här:

bokningsodds/(bokningsodds-1)

Där är inte kommissionen inräknad, med Smarkets kommission på två procent blir det så här:

((bokningsodds/(bokningsodds-1)-1)*0,98+1

För Betfair där du börjar med en kommission på 6,5 % ersätter du 0,98 med 0,935.

Angående Betfair så är det ofta mer pengar i rörelse där på mindre evenemang, till exempel NHL räknas som mindre evenemang i denna skala. Dock har du ju som sagt en mycket högre kommission vilket gör att ditt bokningsodds behöver vara mycket lägre än på Smarkets för att du inte ska förlora så mycket på en trade.

Videoguider hittar du på Youtube, både på svenska och engelska. Oftast används Betfair i videorna, men Smarkets fungerar på samma sätt, bara olika färger för spela och boka.

Du kan köra med ditt eget spelbörskonto även om de andra spelen läggs på "andras" konton, men börja inte blanda in andra innan du är helt säker på hur allt fungerar.

Snyggt! Tack för riktigt bra svar.
Dock är jag pisstrött så förstod ingenting, så läser om inlägget imorgon.

Gjort ett konto på Smarkets nu och testar väl att sätta in en slant och boka spel för småsummor för att få ett grepp
Citera
2017-02-16, 01:16
Medlem
trattfans avatar
Dessa siter har jag hittat, har någon tips på fler?

Citera
2017-02-16, 11:53
Medlem
trattfans avatar
(Synd att man inte kan edita gamla inlägg så det blir att jag spammar 3 irad...)

Om jag förstår det hela rätt.

Jag går in på en utav bonus-siterna och bettar 1000kr på hemmavinst:
http://www.bilddump.se/bilder/20170216114804-213.113.241.209.png

sedan går jag in på Betfair och gör såhär bokar 1000kr på hemmavinst:
http://www.bilddump.se/bilder/20170216115059-213.113.241.209.png

Sedan hoppas jag att det blir X2 i matchen, för då får jag in pengarna på Betfair och har förbrukat bonus nr 1. Sedan går jag vidare till nästa bonus-site. Jag har då 0kr kvar på Bonus-siten och har 2000kr på betfair (sedan dras det commision så har väl 1950kr på betfair tillslut).

Blir det en 1a i matchen så fortsätter jag och gör om det en gång till. Tills jag har omsatt hela bonus-beloppet.

Det är rätt att jag skall bocka i exponering och inte utbetalning på betfair va?
Dvs exponeringen skall motsvara bettet på bonussiten?
Senast redigerad av trattfan 2017-02-16 kl. 12:11.
Citera
2017-02-16, 14:08
Medlem
Citat:
Dvs exponeringen skall motsvara bettet på bonussiten?

Endast om oddsen är 2 är detta fallet. Det råkar bli så här, men exponeringen ska motsvara din vinst på bolaget. Spelar du dina 1000 kronor på oddset 3 och bokar 1000 kr till samma odds kommer exponeringen vara 2000 kr. En bokning till 3 är samma som att spela motsatsen till 1,50, så för att vinna de 1000 du förlorar hos bolaget måste du satsa 2000. Vinner du på bolaget vinner du 2000 där men förlorar 2000 på börsen.
Citera
2017-02-16, 17:38
Medlem
trattfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sveber1
Endast om oddsen är 2 är detta fallet. Det råkar bli så här, men exponeringen ska motsvara din vinst på bolaget. Spelar du dina 1000 kronor på oddset 3 och bokar 1000 kr till samma odds kommer exponeringen vara 2000 kr. En bokning till 3 är samma som att spela motsatsen till 1,50, så för att vinna de 1000 du förlorar hos bolaget måste du satsa 2000. Vinner du på bolaget vinner du 2000 där men förlorar 2000 på börsen.

Alright, börjar förstå lite mer.
Räcker 10.000 att börja med eller?

Tänker att man sätter in 6k på Betfair till en början om man nu skulle sätta rätt på bonus-siten.
Vad rekommenderar ni? Att sikta på runt 2 i odds eller högre odds? (Att boka högre odds ökar ju chansen att man vinner över till Betfair, men samtidigt drygt att torska).

Får fundera vidare på det här. Finns det typ någon chans att man fuckar upp och backar eller,
Citera
2017-02-16, 19:26
Medlem
Citat:

Tänker att man sätter in 6k på Betfair till en början om man nu skulle sätta rätt på bonus-siten.
Vad rekommenderar ni? Att sikta på runt 2 i odds eller högre odds? (Att boka högre odds ökar ju chansen att man vinner över till Betfair, men samtidigt drygt att torska).

Får fundera vidare på det här. Finns det typ någon chans att man fuckar upp och backar eller,
10k räcker, men du bör ha tillgång till 10k minst i backup om det skulle gå illa. Spela på smarkets istället. Jag hade tjänat minst 10k extra under ett år om jag hade använt det istället för betfair.
Spela på MGA licensierade sidor först, unibet, betsson, bet365 är bra början.
Citera
2017-02-16, 19:49
Medlem
trattfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjuyat
10k räcker, men du bör ha tillgång till 10k minst i backup om det skulle gå illa. Spela på smarkets istället. Jag hade tjänat minst 10k extra under ett år om jag hade använt det istället för betfair.
Spela på MGA licensierade sidor först, unibet, betsson, bet365 är bra början.
PM )krkr
Citera
2017-02-16, 22:11
Medlem
Citat:

Som med allt finns den mänskliga faktorn: du råkar spela/boka olika matcher, spela/boka fel så att du t.ex. sitter på två spel på samma utfall o.s.v.

Sedan kan det ju vara så att någon hinner före dig och tar allt du tänkt boka för eller liknande.

Tennis ska du vara försiktig med då olika bolag har olika regler för vad som händer om en av spelarna ger upp. Vissa bolag har en boll, medan andra ett set och andra hela matchen. Det betyder alltså att hos ett bolag som har en boll-regeln räcker det att en boll spelats för att spelen ska gälla, i de övriga ett set respektive hela matchen. Låt oss säga att det ena bolaget har ett set-regeln medan det andra kräver hela matchen. Om någon av spelarna avbryter efter att ett helt set spelats finns det alltså två möjligheter: void+vinst eller void+förlust. Tennis bör således bara användas till bonustrading om båda sidor har samma regler.

För att komma igång tycker jag du ska börja med EU-bolag med mindre bonusar. Då bygger du upp kassan samtidigt som du lär dig och skulle något gå på tok är det mindre pengar det handlar om.
Citera
2017-02-19, 10:02
Medlem
Citat:

10k är enligt mig för lite. Det får aldrig bli så att du blir stressad och försöker vinna på en viss sida med avsikt för annars får du slut pengar osv.. utan det ska aldrig spela någon roll på vilken sida man vinner. Jag tycker du ska sikta på att ha absolut minst 35k. Jag brukar oftast köra så låga odds som bonusen tillåter, då krävs det mindre pengar på BF. Sen lägger jag alltid spelen så att om jag vinner på BF förlorar jag tex 30% av bonusen. Men vinner jag på spelbolaget så går jag ett par % plus istället. Fast så gör jag bara om bonusen har hög omsättningskrav (typ ins+bonus x7) och sidan har lite risiga odds.
Senast redigerad av gfbs88 2017-02-19 kl. 10:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in