2017-02-15, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lekatt
Hoppas att JM:s mor lättar sitt hjärta i förhören och inte undanhåller något av vad hon och maken kände till i allt det som hänt.
Vad avser de som häktades idag, kan de varit i förhör förra veckan och fått lämna ifrån sig telefoner där polisen kan se vad deras positioner varit de timmarna i aug 2015 som är aktuella i utredningen. Antar polisen kan följa exakt hur telefonerna "färdades". Idag går det väl se i telefonerna som en "snitslad bana" resvägen. Ingen ska få mig att tro de lämnat telefon hemma.

Jag tror modern nog gjort det. Varför JM så snabbt kom i ljuset som anstiftaren till mord. Tog typ en dag.

Jag tror, som du, att utredningen har full kontroll över mobil kommunikationen och mobilernas position.

Dom har nog full koll. Annat skulle förvåna mig storligen.
Citera
2017-02-15, 23:15
Medlem
Zisselas avatar
Kan nån dela med sig av J*lias dom?
Citera
2017-02-15, 23:19
Medlem
AdFontess avatar
Oj, hur fel man kan ha, någonstans ville jag väl inte tro att det fanns så många störda rötägg i familjen bara på grund av en störd/psykopatisk/manipulativ mamma. Sant som det sägs, alltid finnsmri nåt äpple som inte faller långt från trädet.

Synd för resten av familjen som förmodligen inte är störda, och nu har ytterligare hängande över huvudet att skämmas för.
Citera
2017-02-15, 23:19
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badio
Verkar var en underbar familj det där. Alla gillar att röka på iallafall.
Ska man tro media ska dottern (19-åringen) vara manipulativ, undra var hon fått det draget ifrån...

Sonen:

Jaffa, dotterns pojkvän:

Inte så värst insatt i narkotika och slightly off topic, men Tramadol köper jag i Spanien varje sommar och tar med mig hem. Ett 90 pack eller vad det är, kostar en hundring. Visste inte det är knark
Citera
2017-02-15, 23:20
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Det här med insulinet:
det verkar som om utredarna anser att det handlade om insulin redan i Egypten (det lär ju finnas anteckningar från sjukhus i Egypten och från den följande vårde här hemma).
Antingen hade han med sig för eget behov och hon drog till med det; men han lär ha sagt att hon gav honom någon konstig spruta. Om det är sant så var han själv inte medveten om att det kunde vara insulin.
Är det möjligt att köpa insulin över disk i Egypten?
Sedan kan hon ju ha knyckt en skvätt från någon släkting, vän eller bekanting; hon behöver inte alls ha haft tillgång till ett mer proffsigt medicinskåp. Och idén kan hon ha fått vilken deckare som helst. Är hon förresten kanske diabetiker själv?
Som jag ser det finns det många möjligheter här men det behöver nog inte vara så svårt att lista ut sedan.

Kom på en fråga: insulin injicerar man väl inte i armvecket vanligtvis? I ett lår eller i ljumsken eller så är väl mer vanligt?
Och LGWP nämnde nålstick i armen.
Vad kan det betyda?

I USA kan man köpa insulin över disk, utan recept, "just not every brand and formulation of insulin".
I Sverige är, om jag förstått rätt, all insulin receptbelagd.

Hon kan ju ha handlat i Egypten (om det är receptfritt där), men hon kan ju också ha handlat vid en annan utlandsresa. Som några har sagt är det ju vanligt så det är säkert ganska lätt att skaffa här också.

Om stickställe:
"Om man ändå behöver ett extra stickställe kan överarmens utsida troligen fungera med rätt teknik (hudveck minskar som alltid risken att spruta i muskel)."

Sam N
Diabitred, barnläkare
http://www.diabit.se/forum/16/645-stickstaellen

Citera
2017-02-15, 23:21
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Det här med insulinet:
det verkar som om utredarna anser att det handlade om insulin redan i Egypten (det lär ju finnas anteckningar från sjukhus i Egypten och från den följande vårde här hemma).
Antingen hade han med sig för eget behov och hon drog till med det; men han lär ha sagt att hon gav honom någon konstig spruta. Om det är sant så var han själv inte medveten om att det kunde vara insulin.
Är det möjligt att köpa insulin över disk i Egypten?
Sedan kan hon ju ha knyckt en skvätt från någon släkting, vän eller bekanting; hon behöver inte alls ha haft tillgång till ett mer proffsigt medicinskåp. Och idén kan hon ha fått vilken deckare som helst. Är hon förresten kanske diabetiker själv?
Som jag ser det finns det många möjligheter här men det behöver nog inte vara så svårt att lista ut sedan.

Kom på en fråga: insulin injicerar man väl inte i armvecket vanligtvis? I ett lår eller i ljumsken eller så är väl mer vanligt?
Och LGWP nämnde nålstick i armen.
Vad kan det betyda?

Jag är inte sjukvårdskunnig, men insulin injiceras väl muskulärt. Då kan man ju sätta en spruta i yttre sidan av överarmen på någon......

Jag tror att Egypten är ett land där man skulle kunna köpa insulin över disk, åtminstone kunna gå till privat läkare och påstå att man "glömde" sitt insulin hemma.......
Citera
2017-02-15, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Kan nån dela med sig av J*lias dom?

https://minfil.org/rl29L1NUnSqAYwE1G2AzytjyJKSzKBPC/O3v6o0b5bd/B1000-14.PDF
Citera
2017-02-15, 23:27
Medlem
Grandiosos avatar
Tio stycken maskerade män stormade in i lägenheten där de ynglingar uppehöll sig som
påståtts ha tvingats till övningar i sänghalmen med fagra och farliga Johanna för att lägga beslag
på mobiltelefonen där sexet fanns filmat. Bland dessa tio ska MR och den nu gripne
sambon till JB ha funnits. Det kanske vi redan visste i och för sig.

MR kan alltså ha suttit i fängelse för ett tidigare knivdåd i Turkiet.

Ännu en gång visas hur väldigt lite man egentligen vet om de individer man släpper
in i landet i enorma mängder. Man kan ha mördat och våldtagit och suttit i fängelse
i åratal, det verkar inte vara något hinder om man sedan söker "lyckan" i det här
lilla naiva riket för här tycks inte finnas nån kontroll överhuvudtaget.

Och så ser det ut som det gör också.
Grattis Sverige!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/ne8nd/vittne-19-aringen-sager-att-han-har-suttit-i-fangelse-i-turkiet

Citat:
Akis anhöriga har redan från början haft sina tvivel om att den vältränade och simkunnige 42-åringen skulle ha drunknat.
Först efter att försäkringsbolaget If:s utredare slog larm om att brott kan ha begåtts startade åklagare en utredning – det beskedet kom som en lättnad för Akis nära och kära.
– Vi har väntat på det här och det känns jätteskönt. Det känns som en upprättelse för honom, eftersom hans död inte har blivit utredd, sa en anhörig i samband med nyheten.
I början av 00-talet fick Aki, som jobbade som snickare, sina första barn.
– Han var otroligt barnkär och älskvärd. Det finns inget negativt att säga om honom, berättade en anhörig.
Minnena är ljusa. Men de många frågetecknen kring Akis plötsliga bortgång har lämnat anhöriga utan avslut.
http://www.expressen.se/nyheter/fyra-misstanks-for-mordet-pa-aki-42/
Citera
2017-02-15, 23:31
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Om dottern är lik sin mor, lär hon föneka inblandning och/eller medhjälp till drunkningsmordet.
Har hennes kille ett samvete, precis som mammans "pojkvän" tycks ha, så lär han med "kvittra" ut ett erkännande ganska snabbt.
Sonen verkar ju vara skev med rättvisan, precis som dottern, så han saknar sannolikt samvete. Där blir nog inga medgivanden vid förhör.
Alla har varit inblandade i Johannas "flyktingaffärer" på något sätt (tolk och styrelse på papper i bolagen) och var nog sugna på del av livförsäkringspengarna - 8 miljoner!

Anhållan blir nog till häktning och åtal med ett troligt erkännande från "tolken" som gjort det största misstaget i sitt liv.

Stackars, stackars de oskyldiga närstående till de inblandade.
En kommentar angående livförsäkringsbeloppet bara.

Vad som framkom i gårdagens Veckans (Århundradets?) Brott var att det fanns en tecknad livförsäkring (hos IF) på 2,5 miljoner.
Sedan hade det försökts teckna försäkring hos ett(?) annat bolag så att den totala summan skulle landat på drygt 8 miljoner. Den försäkringen gick dock aldrig igenom om jag förstod det hela rätt.

Så potten att dela på var nog aldrig större än 2,5 miljoner. Inte mycket att dela på om det var fyra inblandade...

Var inte Akis liv värt mer än fikapengar?
Citera
2017-02-15, 23:32
Medlem
trojaners avatar
Vilken satanisk satmara detta är, hon den 42-åriga JM. En jädra tur att modern överlevde och kunde identifiera älsklingsgrabben för annars kan det nog ha blivit svårt att få honom att prata. Obegripligt att polisen lade ner utredningen om makens död som IF drev vidare. Kan finnas anledning för internutredare att se på det. JM var väl ett tag ihop med en polisman, eller hur? Antagligen var GW:s snack planerat och kanske de nu gripna röjde sig extra på något sätt.
Citera
2017-02-15, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlbaRegia
Fast man sätter även konerveringsmedel etc I sprutan tillsammans med insulin som stannar kvar subkutatnt och är påvisbara framför allt on man tätt efter injektionen råkar drunkna.... 🙄

T ex för Humalog :
"Varje penna innehåller 3 ml (300 enheter) insulin lispro, m-kresol (3,15 mg/ml), glycerol, dinatriumfosfat 7H2O, zinkoxid, vatten "

Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
M-kresol, låter en smula vådligt rakt upp och ned in i blodet. Är du säker? Varför zinkoxid?

Citat:
Ursprungligen postat av AlbaRegia
Jag kopierade från fass.se

Tittade lite mer på det här och som väntat verkar det vara en acceptabel dos av m-kresol. Däremot tror jag inte att man kan hitta några rester av det efter så lång tid. Zinken kanske, men lågt bevisvärde. Nu kan det vara så att kroppen balsamerats eftersom han drunknat och då ökar kanske, kanske chansen.

Nu tror jag mer på att han fått något i ölen än att man gett sig på att injicera något.
Citera
2017-02-15, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Nu är det ju ett par ovanliga namn där och om man googlar på namnen ihop ...

Jo letar man efter de här personerna tillsammans så lär man hitta. Det gör man även om man söker efter Arboga Eskilstuna och mord. Syftet är väl närmast att förhindra att någon som söker efter en specifik person får sökskärmen full med kopplingar till ett allvarligt brott. Så nog är det bra med stjärnor. Men söker du på ett av de här förnamnen får du massvis med träffar. Som att söka på Dennis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in