2017-02-15, 18:15
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Haha du tror inte republikanerna hade gjort sig av med Trump för länge sedan.

Att ha dessa 40% med sig in i helvetet gör att Trump kan anfalla vem som helst. Är det något NSA, FBI och CIA är rädda för så är det folket.

Ett exempel är Erdogan som lyckades sitta kvar vid makten med hjälp av sitt folk.
Det blir rätt svårt här, då folket procentuellt är mycket övervägande till demokratiskt stöd, detta visserligen även med de som inte röstade senast.
Men även röstningen var klar vinst för demokraterna.
Så något övervägande folkligt kan du inte åberopa.

Verkar att en del lik är begravna kring Rysskontakter, kan väl inte vara så att Trump redan faller?
I slutet kommer moderata republikaner antagligen säga "vad faan tänkte vi på, hur kunde vi vara så korkade".
2017-02-15, 18:21
Medlem
Citat:
DOW JONES INDUSTRIAL AVERAGE 20569.84

Steven Mnuchin på plats eller kokar wall street upp något illa för folket i USA?

Trump ökar sannolikeheten för utökat krig i mellanöstern och det är ju samma sak som hårdvaluta för USAs industri. Att omvärlden tycker det är mindre bra behöver knappast kommenteras
2017-02-15, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Det blir rätt svårt här, då folket procentuellt är mycket övervägande till demokratiskt stöd, detta visserligen även med de som inte röstade senast.
Men även röstningen var klar vinst för demokraterna.
Så något övervägande folkligt kan du inte åberopa.

Verkar att en del lik är begravna kring Rysskontakter, kan väl inte vara så att Trump redan faller?
I slutet kommer moderata republikaner antagligen säga "vad faan tänkte vi på, hur kunde vi vara så korkade".

Njaa CA NY och IL är demokratiskt resten är republikanskt.

Sen är det väldigt svårt att säga vem som är "Amerikan"

Människorna som skrev under konstitutionen eller någon som precis hoppat över gränsen.

Svårt att se att dessa två grupper röstar på ett likadant USA.
2017-02-15, 18:29
Medlem
Benjamin Netanyahu fick en tredje pungkula med Trump som president ska gudarna veta.

Helvete vad glad han verkar vara att Trump är president.
2017-02-15, 18:33
Medlem
klybans avatar
Citat:
Njaa CA NY och IL är demokratiskt resten är republikanskt.

Sen är det väldigt svårt att säga vem som är "Amerikan"

Människorna som skrev under konstitutionen eller någon som precis hoppat över gränsen.

Svårt att se att dessa två grupper röstar på ett likadant USA.
Det är dock inget majoritetiskt stöd för R, det har D.
Så det du säger är ju en tokig lögn, då D med överväldigande tydlighet är fler än R i detta val och röstresultat.

De tre resterande meningarna får du skriva frågorna till, så jag förstår vad du har svara på.
2017-02-15, 19:01
Medlem
Bättre presskonferens från Trump än förra.

Hans kunskaper om världen är minimala men de ska vara så eftersom han inte är en politiker.

Han gav också bara för 3e presskonferensen i rad höger media frågor och ingen till CNN osv.
2017-02-15, 19:40
Medlem
korvbenkes avatar
Citat:
Men nu finns det kristna i dessa länder, men de skulle inte heller få komma, eller kan du visa mig att de är undantagna på något sätt?
Men visst är du rasist, råder noll tvekan om detta.

Det är du som säger brottslingar ska inte få använda något sorts vapen.
Jag säger att är man dömd(felony) och/eller psyksjuk, så är man inte lämplig att få en vapenlicens.
Hur svårt är det?

Det är extremt tydligt att de inte har rätt och mota muslimer i den form som man först försökte med.
Men kanske man ska sopa undan utanför sin egen dörr först, och utvisa alla muslimer som finns i USA.
Annars är det igen bara ett jäkla långt hyckleri.

För göra det enkelt för dig, och att vi får ta det en gång till.
USA hade senaste jag kolla religionsfrihet, ingen idé att du börjar prata om en utdöd civilisation.
Så hur menar du att dom skulle komma tillbaka till USA för?
Och var dom ens så långt upp, som civilisation och fast boende då?
Hade inte indianerna varit ett bättre exempel och ta, de finns ju åtminstone kvar.

Så vad grinar du och övriga fjantar ut om att det är en muslim ban för då?

Mig veterligen har Trump uttryckligen sagt att det är dags att väst tar och stödjer de kristna nere i MÖ och skyddar dessa mot Muslimerna.

Nej det var du som sa det bokstavligen att brottslingar ska inte få tillgång till vapen alltså bör dessa mao fråntas rätten till att använda bestick...

Nej det är inte extremt tydligt att de "inte" har rätten till det du har liksom inte tolkningsföreträde eller för vad USA får och inte får göra...

Ja du får tycka att det är ett hyckleri...

Men är du rolig eller? du säger ju själv att USA har religionsfrihet då bör ju denna religionsfrihet även innefatta människor som använder sig utav denna typen utav religion sluta slingra dig nu med massa jävla trams istället... Eller är det okej att diskriminera andra religioner bara man inte rör den heliga kon Islam
2017-02-15, 19:59
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvbenke
Så vad grinar du och övriga fjantar ut om att det är en muslim ban för då?

Mig veterligen har Trump uttryckligen sagt att det är dags att väst tar och stödjer de kristna nere i MÖ och skyddar dessa mot Muslimerna.

Nej det var du som sa det bokstavligen att brottslingar ska inte få tillgång till vapen alltså bör dessa mao fråntas rätten till att använda bestick...

Nej det är inte extremt tydligt att de "inte" har rätten till det du har liksom inte tolkningsföreträde eller för vad USA får och inte får göra...

Ja du får tycka att det är ett hyckleri...

Men är du rolig eller? du säger ju själv att USA har religionsfrihet då bör ju denna religionsfrihet även innefatta människor som använder sig utav denna typen utav religion sluta slingra dig nu med massa jävla trams istället... Eller är det okej att diskriminera andra religioner bara man inte rör den heliga kon Islam
Varför inbillar du dig jag grinar för?
Allt jag gör är och förklarar hur det funkar.
Finns det ett ban mot muslimer?

Hur är det att stödja kristna när dem inte ens kan åka till USA?

Bokstavligen?
Vilket konstigt uttryck i det sammanhanget.
Varför ska med felony få vapenlicens för?
Hur tokigt som helst, och sen får brottslingar inte ens rösta på ett flertal ställen.
Men för återgå till saken, vi har så få som dör av muslimer årligen och detta är man rädd för.
Men skjutvapen ska man bara ha mer, räcker inte 1,12 vapen per person?

Tolkningsföreträde?????
Vi pratar om majoriteten är som röstat på Demokraterna, och att det skulle förekomma ett större folkligt stöd över demokraterna stämmer ju inte.
Det är solklar lögn.

Jag behöver inte tycka någonting, det är hyckleri om muslimer och vapen, ett extremt tydligt hyckleri också.

Religionsfrihet handlar om rätten utöva sin religion i USA, men de lyder under lagen som alla andra invånare i USA.
Och kritisera religion får du göra hur mycket du vill, det ändrar dock inget av det ovanstående.
Själv har jag andra hobbys än religion, så lägger inga tankar på religion som teologi normalt.
2017-02-15, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
Även amerikansk lag har problem med det
Det är olagligt för en privatperson att blanda sig i utrikespolitiken.
Det är därför Flynn riskerar åtal.

Det beror på vad som har sagts. Jag skulle bli mycket förvånad om Flynn har gjort något olagligt.

Lagarna är till för att andra länder inte ska kunna styra USA:s utrikespolitik. De verkar dock inte fungera så bra i praktiken. Det räcker med att titta på det stora inflytande saudierna har på USA:s utrikespolitik genom stora donationer till det demokratiska partiet och Clintons.
2017-02-15, 20:40
Medlem
korvbenkes avatar
Citat:
Varför inbillar du dig jag grinar för?
Allt jag gör är och förklarar hur det funkar.
Finns det ett ban mot muslimer?

Hur är det att stödja kristna när dem inte ens kan åka till USA?

Bokstavligen?
Vilket konstigt uttryck i det sammanhanget.
Varför ska med felony få vapenlicens för?
Hur tokigt som helst, och sen får brottslingar inte ens rösta på ett flertal ställen.
Men för återgå till saken, vi har så få som dör av muslimer årligen och detta är man rädd för.
Men skjutvapen ska man bara ha mer, räcker inte 1,12 vapen per person?

Tolkningsföreträde?????
Vi pratar om majoriteten är som röstat på Demokraterna, och att det skulle förekomma ett större folkligt stöd över demokraterna stämmer ju inte.
Det är solklar lögn.

Jag behöver inte tycka någonting, det är hyckleri om muslimer och vapen, ett extremt tydligt hyckleri också.

Religionsfrihet handlar om rätten utöva sin religion i USA, men de lyder under lagen som alla andra invånare i USA.
Och kritisera religion får du göra hur mycket du vill, det ändrar dock inget av det ovanstående.
Själv har jag andra hobbys än religion, så lägger inga tankar på religion som teologi normalt.

Definiera vapenlicens du vet att vapen är ett brett begrepp en sked kan vara ett vapen skall det införas vapenlicens för skedar?

Jag inbillar mig inte... Du gråter riktigt mycket angående denna ban Trump utfärdat Nej du förklarar inte hur något funkar i Amerika frågar jag en amerikan inte någon random på FB.

Ja precis alltså bör personer som tillber solguden få utöva sin religion i USA

Ja just ja för Muslimer och vapen är samma sak så vart är hyckleriet där? Vapen dödar inte människor gör...
2017-02-15, 21:20
Medlem
Trump betraktas som en räddande ängel bland såväl anhängare som motståndare ...

https://www.thenewamerican.com/economy/economics/item/25385-looming-economic-crisis-to-be-blamed-on-trump-experts-warn
“An economic crisis of potentially historic proportions appears to be just around the corner, and the establishment may be setting up President Donald Trump and other anti-globalist forces to take the blame for it. So says former congressman and GOP presidential candidate Ron Paul and other economic experts with a proven track record of accuracy who have studied the issue. And at this point, there is probably nothing that can be done to stop it.”
Senast redigerad av Externalist 2017-02-15 kl. 21:25.
2017-02-15, 21:40
Medlem
Han ska till Florida på lördag kl 17 för att hålla tal enligt Twitter. Biljettförsäljning pågår

Istället för att hålla tal kan han väl lära sig styra landet

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in