Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-15, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tubleros
Har fått tag på lite "inside" info om vilken politik AFS kommer driva.

De vill driva ett politiskt komplement till SD. Den politiska kartan håller på att ritas om i det paradigmskifte vi nu ser.

Ja, vilket jävla scoop.
Citera
2017-02-15, 17:36
Medlem
maniacmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Behöver inte alls vara dåligt att ett alternativ får Sd att framstå som mindre extremt och ytterst till höger. AFS kommer att inta platsen som extrema i media retoriken och då kan många i 7 klövern som varit rädda för Sd rösta på Sd. Potentialen är 35%

AFS kommer att ha massor av gamla Sd;are på sin sida. Alla som inte Sd ledningen vill veta av, alla som hoppat av partiet och söker en ny hemvist. Potentialen är 5%

Plötsligt är den invandringskritiska sidan 40%.

Moderaterna kommer att krympa liksom sossarna. Liberalerna försvinner, Kd går upp i rök. Vi får ett nytt politiskt landskap.
Alltså vad snackar du om, har du inte någon som helst känsla för hur folk resonerar idag? I "bästa" fall får dom där mini-nassarna 2% och trillar under 4% spärren. Låt oss leka med tanken att de får 4%. Hur tror du möjligheten till samarbete ser ut då? Hur många 10tal år tror du det tar innan M ens vågar leka med tanken att tala med oppositionen?

Virrigaste procentfantasierna jag hört på länge. Till o med värre än Miljöpartiets fantasier om antalet läkare som kommit hit.
Citera
2017-02-15, 17:47
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maniacman
Alltså vad snackar du om, har du inte någon som helst känsla för hur folk resonerar idag? I "bästa" fall får dom där mini-nassarna 2% och trillar under 4% spärren. Låt oss leka med tanken att de får 4%. Hur tror du möjligheten till samarbete ser ut då? Hur många 10tal år tror du det tar innan M ens vågar leka med tanken att tala med oppositionen?

Virrigaste procentfantasierna jag hört på länge. Till o med värre än Miljöpartiets fantasier om antalet läkare som kommit hit.

Det är tio Moderat -Vänsterpartiet avstånd mellan AFS och ytterligheten i SVP och NMR. De samlar på sin höjd några tusen. Max 10 000. Det är media och vänstern som försöker få avgrunden att krympa. Och du också naturligtvis.

Avståndet mellan Sd och AFS är däremot mindre tydligt. Finns de som inte förstår den skillnad som ledningen för Sd försöker utmåla. Man ser bara personstriderna. Blir det partibildning är det självklart att de mejslar fram olikheterna. Mer invandringskritik är givetvis det viktigaste, något många vill ha.
Citera
2017-02-15, 19:22
Medlem
maniacmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Det är tio Moderat -Vänsterpartiet avstånd mellan AFS och ytterligheten i SVP och NMR. De samlar på sin höjd några tusen. Max 10 000. Det är media och vänstern som försöker få avgrunden att krympa. Och du också naturligtvis.

Avståndet mellan Sd och AFS är däremot mindre tydligt. Finns de som inte förstår den skillnad som ledningen för Sd försöker utmåla. Man ser bara personstriderna. Blir det partibildning är det självklart att de mejslar fram olikheterna. Mer invandringskritik är givetvis det viktigaste, något många vill ha.
Du har fel, sorgligt bara att vi måste kasta bort 4år till bara för sådana som dig. Tro mig jag fattar att du är trött på allt det här. Vore det upp till mig skulle jag annullera vartenda uppehållstillstånd från MENA länderna samt även rensa upp i gettona med militär och utan rättegångar. Så trött är jag, däremot förstår jag hur världen och människor fungerar. Jag förstår även vad resultatet av det här blir "i värsta fall". Min förhoppning är att de flesta är så smarta att AFS bara får 0.5-1% av nassarna där ute...
Citera
2017-02-15, 21:57
Medlem
apanola IIs avatar
Nationaldemokraterna 2.0

Lovvärt initiativ som tyvärr aldrig kommer att bli något. om de inte pumpar in massor av pengar och siktar på långsiktig uthållighet (10-15 år), men de resurserna och tålamodet tror jag inte finns
Citera
2017-02-15, 22:01
Medlem
sebno1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tystva
Ni som tror att det här "partiet" har den minsta spottstyver till chans att nå riksdagen är välkomna att stanna i er fantasivärld. Den där tusentals unga arga män lämnar pojkrummen och "reser sig" för att "rädda Sverige innan det är för sent".
Vi övriga går till jobbet och betalar skatt som vanligt medan vi laddar upp med öl och popcorn i väntan på youtubevideos av en tunnhårig ung man vars vänsterarm rycker spastiskt när han håller tal om ingenting och närbilder på ett armbandsur tillhörande en fjunis som gjort lumpen. Med idogt kampanjande och mycket gratissprit förutspår jag dessa "ytterst kompetenta" pojkar en lysande framgång vid kommande skolval i Stockholms innerstad.

Det låter väldigt mycket 2008-2009 om dig, kommer ihåg hur snacket gick här inne innan valet 2010 då man skulle rösta allt möjligt på högerkanten då SD var en bortkastad röst.

Dom kanske inte kommer in till riksdagen, landsting eller kommun men skulle dom mäkta med 1-2% så blir dom i alla fall en livsfarlig motståndare till EU-valet där proteströster i större utsträckning får genomslag.

Kommer dom in där då flödar pengarna in till partikassan sedan fortsätter det bara...

Visst känner man att det är "dumt att slänga iväg en röst" i riksdagsvalet så finns alltid landsting- och kommunval.
Citera
2017-02-15, 22:55
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Du har fel, sorgligt bara att vi måste kasta bort 4år till bara för sådana som dig. Tro mig jag fattar att du är trött på allt det här. Vore det upp till mig skulle jag annullera vartenda uppehållstillstånd från MENA länderna samt även rensa upp i gettona med militär och utan rättegångar. Så trött är jag, däremot förstår jag hur världen och människor fungerar. Jag förstår även vad resultatet av det här blir "i värsta fall". Min förhoppning är att de flesta är så smarta att AFS bara får 0.5-1% av nassarna där ute...

Du tror Sd ska förändra Sverige? Ja om 100 år kanske och då tillsamman med andra.
Citera
2017-02-15, 23:31
Medlem
Hvad vilja SDU/AFS?

Införa platt skatt
Förbud mot vilda djur på cirkus
Stoppa bankernas särställning i Europa
Sänka straffmyndighetsåldern till 12 år
Förbjuda kulturell och religiös omskärelse
Att en nordisk public service-kanal i TV lanseras
Att missbruksvården ska vara statligt finansierad
Satsa på sprututbytesprogram där behov finns
Tillåta fildelning för privat bruk utan vinstintresse
Att kultursektorn ges ett annat ideologiskt ledmotiv
Skapa starka ekonomiska incitament för miljöbilsägande
Förbjuda minkfarmning och övrig pälsindustri i Sverige
Öka det statliga och kommunala stödet till landets mansjourer
Att de nordiska ländernas ambassader runt om i världen slås ihop

Källa: http://www.sverigedemokratiskungdom.se/politik
Senast redigerad av Riksarkivarien 2017-02-15 kl. 23:39.
Citera
2017-02-15, 23:41
Medlem
Citat:

"Mini-nassarna" Hahaha så lost du är i din prognos. Men det är bra, du och dina liberala vänstertomtar blev helt chockade över Brexit, och Trump, och det kommer du bli nästa gång det sker också
Citera
2017-02-16, 00:20
Medlem
Politice-Rectams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riksarkivarien

Förbud mot vilda djur på cirkus
Förbjuda minkfarmning och övrig pälsindustri i Sverige

Oj då. Dessa punkter äro sådana som kan leda till partiets fördärv, åtminstone vad komma till allmänbildade väljare.
Citera
2017-02-16, 00:33
Medlem
Sueonias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Politice-Rectam
Oj då. Dessa punkter äro sådana som kan leda till partiets fördärv, åtminstone vad komma till allmänbildade väljare.

För circusdjur är en viktig fråga för allmänbildade väljare?

Angående minkfarmar så är det inte en speciellt viktig fråga för väljare heller. Kanske man kan vinna lite ungdomar på sånt.

Är tanken dock att de ska bli exakt som SD fast tre centimeter åt höger så kan de lika gärna skita i det.
Citera
2017-02-16, 00:56
Medlem
Politice-Rectams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sueonia
För circusdjur är en viktig fråga för allmänbildade väljare?

Angående minkfarmar så är det inte en speciellt viktig fråga för väljare heller. Kanske man kan vinna lite ungdomar på sånt.

Är tanken dock att de ska bli exakt som SD fast tre centimeter åt höger så kan de lika gärna skita i det.

Nej, detta fruktan och bävan beror inte på själva ställningen i sakfrågan eller det att sakfrågan lyfts upp på agendan, utan det att Hitler. Eftersom nazisterna förespråkade starka rättigheter för djur, är dessa sakfrågor som serveringar på ett silverfat till pk-media. De kan med lätthet använda reductio ad Hitlerum och hävda att eftersom SDU/AfS värnar om djur är det ett nazistiskt parti. Media behöver inte ha rätt utan det räcker med att övertyga väljare då den som har rätt vinner inte val utan den som får väljarna på sin sida. Antingen har de som skissade programmet inte tillräckliga kunskaper om historia eller så har de en alltför idealistisk människobild.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in