2017-02-15, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av girlang
Man kan ju verkligen med fasa undra om JM:s tvillingar också var med i bilen när deras pappa skulle dumpas i sjön.
Nej, de blev ju nattade i sommarstugan av Johanna när deras pappa så olyckligt drunknade.
Citera
Medlem
Flus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dial999
Slump att de tre plockades in idag på förmiddagen? Kan det vara så att polisen medvetet via GW igår kväll gick ut med uppgifterna att de är helt säkra på att andra personer funnits på plats vid "dränkningen". De nu gripna fick då kalla fötter och började konversera via sms/tel med varandra som polisen misstänkte att de skulle göra och kunde ta dem med fingrarna i syltburken nu på morgonen med uppgifterna i deras telefoner? En gissning bara.
Exakt vad jag tänkte skriva!
De blev nog jävligt nervösa efter gårdagens Veckans brott och började snacka brevid mun på telefon under avlyssning från polisen.
Citera
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vigusa
Tack,då har jag förstått saken rätt.Har ett väldigt segt internet där jag är nu,missat att de tre som var anhållna förra veckan släppts,trodde det var tre nya som anhållits idag. Ja vilken tragedi Johanna har orsakat för så många,kan man sjunka lägre än att dra in sina barn i grov kriminalitet?

Jag tror att det var två som plockades in förra veckan. Jag gissar att de två var Julia (f. 97) och Jafar/Imran (f. 90 eller 91, han verkar använda två namn).

Tragiken är svår att överträffa.
Jag tänkte lista upp offer, men det blir för många.
Johannas sex barn, Akis fyra barn, Julias ca ettåring är ju bara offer i rakt nedstigande led.
Det är ju svårt att komma ifrån att "BigMama" som JM kallades av sina "skyddslingar", bär huvudansvaret för allt som hänt.

Citera
2017-02-15, 15:09
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Slump att de tre plockades in idag på förmiddagen? Kan det vara så att polisen medvetet via GW igår kväll gick ut med uppgifterna att de är helt säkra på att andra personer funnits på plats vid "dränkningen". De nu gripna fick då kalla fötter och började konversera via sms/tel med varandra som polisen misstänkte att de skulle göra och kunde ta dem med fingrarna i syltburken nu på morgonen med uppgifterna i deras telefoner? En gissning bara.
Du ligger nog väldigt nära sanningen där. De fattar inte att de har span och avlyssning på allt de skriver och säger.
Citera
2017-02-15, 15:14
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Nu borde min kryptiska sida kunna bli lite mer förstående, speciellt om du lägger ihop det med Refraktors citat nedan där h*n länkar till ekuriren där nu Lars franzell läcker "viss info".

Denna (kurirens) information är vilket du nu kan förstå inte dagsfärsk för alla, t ex inte för mig.....

Där är vi med största sannolikhet två då som lär få rätt för serru ibland vaknar personer till
liv där man minst anar det, precis som på film

Bravo.
Jag krånglade (själv)säkert kanske till det när jag skrev
Citat:
Det är nog alltjämt inte så lätt att knyta ihop två på tidsaxeln skilda våldsbrott, som förvisso skett på samma geografiska lilla ruta, & mellan tre individer (BO) som konkret samröre bör spåras fram för att stärka ett förmodat ej samspråkigt indiciematerial.
...men det jag menade var att det nog varit svårt att upplysningsvis förhöra Johanna´s barn om mord/mordförsöket utan att röja fram exmake-stoff. Speciellt som IF redan varit och petat där.
Nåväl, detta är bravo utåt sett, & även totalt sett.
Citera
2017-02-15, 15:17
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Man undrar ju nu, efter allt som hänt denna familj Blomsterlund, om Pappa Blomsterlunds roll i det hela . Är det Pappa Blomsterlund som är "Fiskmånglarn"/ICA-Handlarn?

Och MördarJohannas andre man....är det inte rektorn i en gymnasieskola i E-Tuna, där förövrigt en del av flyktingpojkarna uppgavs studera?

En undran bara
Citera
2017-02-15, 15:27
Medlem
Jag tror nog att du ska lämna JM:s ex utanför detta hemska som hon ser ut att ligga bakom. Finns inget som talar för deras inblandning.
Citera
2017-02-15, 15:29
Medlem
Vilka bedrövliga patrask til människor...
Stackars mormorn som nästan mördades och hennes eget barn och t.o.m barnbarn ligger bakom (mer eller mindre) det som skett senaste åren..

Helt sjukt fall detta.. den enda med lite "heder" (om man kan säga så) verkar vara GM från afghanistan som visserligen mördat men han har iaf ett samvete och erkänner. Troligen har han haft vetskap om att hennes exmake mördats, hur och av vilka.. (Henne o Barnbarnen) och det har han också talat om för polisen säkert.. undrar vad han säger om henne i förhören? Ska bli intressant att få läsa fup.
Citera
2017-02-15, 15:30
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Jag tror nog att du ska lämna JM:s ex utanför detta hemska som hon ser ut att ligga bakom. Finns inget som talar för deras inblandning.
Ja, han lider nog helvetes kval nu. Exet och två av ungarna bakom lås och bom...
Citera
2017-02-15, 15:31
Bannlyst
maskade bilderna på kärrringen o 18åring så ser dom svenska ut men enligt gw så var ju han från Afghanistan?
Citera
2017-02-15, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Man undrar ju nu, efter allt som hänt denna familj Blomsterlund, om Pappa Blomsterlunds roll i det hela . Är det Pappa Blomsterlund som är "Fiskmånglarn"/ICA-Handlarn?

Och MördarJohannas andre man....är det inte rektorn i en gymnasieskola i E-Tuna, där förövrigt en del av flyktingpojkarna uppgavs studera?

En undran bara

Jo,så är det nog,vill minnas att det tidigare i tråden framkommit att de har haft fosterbarn placerade i sitt hem,men även att Johanna och polismannen var familjehem en tid.Rimmar illa när hon själv haft barn som varit familjehemsplacerade,och att hon varit under soc,utredning gällande sina egna barn.
Citera
2017-02-15, 15:37
Medlem
Pethuglins avatar
Inte helt genomtänkt brott av mastermind om detta stämmer.

"Vi tror inte kroppen legat särskilt länge i vattnet när den väl hittas vid 10-tiden på lördagsförmiddagen, säger VLT:s poliskälla.

Enligt VLT:s källa kan transporten, från Eskilstuna till Arboga, ha utförts på småtimmarna, natten mellan den 7 och 8 augusti 2015. Vid 8-tiden larmade 42-åringen om att maken var försvunnen.

http://www.vlt.se/blaljus/brott/sommarstugemorden-de-misstanks-for-mordet-pa-42-aringens-make
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in