2017-02-15, 13:47
Medlem
men vänta lite, hur gammal var hon då när hon födde dem???
Citera
2017-02-15, 13:51
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin
Uppgift enligt VLT är att det är kvinnans två barn samt dotterns sambo som är anhållna.
http://www.vlt.se/blaljus/brott/sommarstugemorden-de-misstanks-for-mordet-pa-42-aringens-make

Det handlar om en son, född 1996, en dotter född 1997 samt dotterns sambo, född 1991.Alla tre greps i sina respektive bostäder på onsdagsmorgonen och togs inledningsvis in på förhör.

"Det handlar om en son, född 1996, en dotter född 1997 samt dotterns sambo, född 1991.Alla tre greps i sina respektive bostäder på onsdagsmorgonen och togs inledningsvis in på förhör.
...
Misstankarna handlar i allt väsentligt om att de ska ha sett till att den drunknade maken på något vis forslats i bil till sommarstugan utanför Arboga.
Enligt VLT:s källa kan transporten, från Eskilstuna till Arboga, ha utförts på småtimmarna, natten mellan den 7 och 8 augusti 2015."

http://www.vlt.se/blaljus/brott/sommarstugemorden-de-misstanks-for-mordet-pa-42-aringens-make

Keep it in the family...

Julia och Imran har en liten som är ca 1 år gammal.
JMs son, född 1996, har ju i stort sett passerat under radarn tidigare...

Senast redigerad av lasternassumma 2017-02-15 kl. 14:13.
Citera
2017-02-15, 13:57
Medlem
Min teori är att hon lovat de andra tre en rejäl summa pengar för att döda maken. När försäkringsersättningen uteblev hamnade hon i en prekär situation. De andra tre har sannolikt hotat henne med våld eller att avslöja allt för polisen, därav mord/mordförsök på hennes föräldrar som vad jag förstår var välbeställda.
Citera
2017-02-15, 14:01
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud
men vänta lite, hur gammal var hon då när hon födde dem???

96 - 75 = 21.

Matte du vet.
Citera
2017-02-15, 14:03
Medlem
Jag räknade fel på 10 år, tänkte vad fan... :-)
tack
Citera
2017-02-15, 14:11
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vigusa
Men var inte Jul*a och Jafar* redan anhållna?

Det vet vi inte säkert, men många av oss (inklusive jag) tror att det var dom som plockades in förra tisdagen. Dom släpptes senare i veckan, troligen i brist på bevis då.

"Senast klockan 12 tredje dagen efter beslut om anhållande" ska dom häktas eller släppas.

Citera
2017-02-15, 14:12
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Det vet vi inte säkert, men många av oss (inklusive jag) tror att det var dom som plockades in förra tisdagen. Dom släpptes senare i veckan, troligen i brist på bevis då.

"Senast klockan 12 tredje dagen efter beslut om anhållande" ska dom häktas eller släppas.

Jo, det är stensäkert
Citera
2017-02-15, 14:14
Medlem
Fnissturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Det här är så sjukt att Knutby framstår som ett dagis
Johanna har alltså fått afghanen att döda sin pappa, sin dotter och son att mörda sin fd.
Även om hon inte varit delaktig i själva morden blir det livtid för anstiftan om hon döms.
Hon får life och afghanen får max fyra års ungdomsvård, troligen kortare, pga sin låga ålder. En ålder som högst troligen är lögn, han ser ut att vara minst 25 år gammal!
Citera
2017-02-15, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
96 - 75 = 21.

Matte du vet.

Aman*a är född 93,så 18 år var Johanna när äldsta dottern föddes. Wilhe*m född 96
Jul*a 97
Citera
2017-02-15, 14:24
Medlem
Vilken jävla familj detta verkar vara, det ena med det tredje. Kommer bli smarrigt att få läsa fup sen när den är klar
Citera
2017-02-15, 14:27
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Hon startade sitt aktiebolag Pangea/Pangelius då (ca oktober 2015).
Exakt hur hon var engagerad i flyktingmottagning tidigare har jag inte sett klarlagt, men det har skrivits om bl.a. ensamkommande flyktingpojkar i huset som hon ägde tillsammans med Aki. Det finns fler uppgifter om att hon tagit emot barn och på olika sätt varit engagerad i omhändertagande av ensamkommande tidigare. Jag är osäker på dessa uppgifter.

Kanske någon vet bättre och kan klargöra?

Jaa, först trodde jag att detta kunde vara Aki, men han var ju redan tagen av daga då. Men man undrar ju vem denne manlige 40-årsingen är, och även han i någon slags beroendeställning till socmördarhäxan.....

https://www.svd.se/svd-granskar-skuldsatt-tjanade-90-000-i-manaden-pa-familjehemsbarn
Citera
2017-02-15, 14:28
Medlem
AdFontess avatar
Jag är tveksam till att de tre skäligen misstänkta gjorde nåt. Hon är manipulativ och tydligen tycker om att blanda in andra, så att förvänta att hon hittat på nåt för att få hjälp med maken till stugan t.ex. sagt, att han druckit för mycket när han egentligen var neddrogad (av henne). Om något är det möjligt att hon sen (efter hans död) skrämt de till tystnad (om de så yttrade nåt, skulle de åka dit för mord). Kan tänka mig att de är som minst skyldiga till skyddande av brottsling.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in